Keliakiaako?

lilly85

Hei,

olen 28-vuotias nainen, jota on mietityttänyt keliakian mahdollisuus jo pitkään.
Kävin verikokeissa kolmisen vuotta sitten, mutta niissä ei keliakiaa näkynyt. Vatsa on aina ollut herkkä, herkästi turpoava. Löysä ei ole kuin harvoin. Syön vain pari palaa leipää päivittäin, kaikkia viljoja käytän kyllä. Vehnä tuntuu erityisesti turvottavan. Ummetusta on jonkin verran.
Nyt viimeisen vuoden ajan minulla on ollut todella usein rakkuloita suussa, lähes aina samassa parissa paikassa. Rakkula (nestepallo) on pari päivää, jolloin puhkeaa ja häviää itsestään. Taas muutaman päivän tai viimeistään muutaman viikon päästä se tulee uudelleen. Kierre jatkuu. Ei ole kipeä, mutta tuntuu ikävältä suussa. Lisäksi minulla on etenkin poskissa (poskien alaosassa) molemmilla puolilla kutisevia näppyjä, yleensä pari kerrallaan. Välillä rauhoittuu, välillä kutisee todella paljon.
Maksaoireista sen verran, että minulla on kaksi lasta, ja molemmissa raskauksissa ollut hepatoosi, eli kohonneet maksa-arvot. En tiedä voiko tuo liittyä keliakiaan.
Onko kellään ollut samansuuntaisia oireita? Suvussa on keliakiaa, tädillä ja enolla.

1

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot

Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent
      Maailman menoa
      27
      2551
    2. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      162
      2526
    3. Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?

Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär
      Maailman menoa
      56
      1803
    4. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      100
      1466
    5. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      183
      1159
    6. Kuka tekee näitä aloituksia

jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa
      Ikävä
      27
      1152
    7. viikonloppu lähestyy

ja tiiän sen jo valmiiks et en pysty olee selvinpäin. oisitpa kieltämässä ja rauhoittamassa minua. en tiedä olisiko sinu
      Ikävä
      12
      860
    8. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      823
    9. Ei rakennuslupaa

Eihän hyvinvointitalon työmaalla tehdä luvattomia ja keskeytettyjä töitä pimeyden turvin?
      Pyhäjärvi
      83
      821
    10. Tuleeko meistä

Koskaan mitään vai ei? Mitä luulet/uskot?
      Ikävä
      60
      721
    Aihe