Hei,
olen 28-vuotias nainen, jota on mietityttänyt keliakian mahdollisuus jo pitkään.
Kävin verikokeissa kolmisen vuotta sitten, mutta niissä ei keliakiaa näkynyt. Vatsa on aina ollut herkkä, herkästi turpoava. Löysä ei ole kuin harvoin. Syön vain pari palaa leipää päivittäin, kaikkia viljoja käytän kyllä. Vehnä tuntuu erityisesti turvottavan. Ummetusta on jonkin verran.
Nyt viimeisen vuoden ajan minulla on ollut todella usein rakkuloita suussa, lähes aina samassa parissa paikassa. Rakkula (nestepallo) on pari päivää, jolloin puhkeaa ja häviää itsestään. Taas muutaman päivän tai viimeistään muutaman viikon päästä se tulee uudelleen. Kierre jatkuu. Ei ole kipeä, mutta tuntuu ikävältä suussa. Lisäksi minulla on etenkin poskissa (poskien alaosassa) molemmilla puolilla kutisevia näppyjä, yleensä pari kerrallaan. Välillä rauhoittuu, välillä kutisee todella paljon.
Maksaoireista sen verran, että minulla on kaksi lasta, ja molemmissa raskauksissa ollut hepatoosi, eli kohonneet maksa-arvot. En tiedä voiko tuo liittyä keliakiaan.
Onko kellään ollut samansuuntaisia oireita? Suvussa on keliakiaa, tädillä ja enolla.
Keliakiaako?
lilly85
1
368
Vastaukset 1
- Henna3
Kannattaa lukea keliakian Käypähoitosuositus http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi08001 .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1162406Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???381491Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6421014- 106993
- 71962
- 97888
- 48875
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76710- 70706
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31686