Keliakiaako?

lilly85

Hei,

olen 28-vuotias nainen, jota on mietityttänyt keliakian mahdollisuus jo pitkään.
Kävin verikokeissa kolmisen vuotta sitten, mutta niissä ei keliakiaa näkynyt. Vatsa on aina ollut herkkä, herkästi turpoava. Löysä ei ole kuin harvoin. Syön vain pari palaa leipää päivittäin, kaikkia viljoja käytän kyllä. Vehnä tuntuu erityisesti turvottavan. Ummetusta on jonkin verran.
Nyt viimeisen vuoden ajan minulla on ollut todella usein rakkuloita suussa, lähes aina samassa parissa paikassa. Rakkula (nestepallo) on pari päivää, jolloin puhkeaa ja häviää itsestään. Taas muutaman päivän tai viimeistään muutaman viikon päästä se tulee uudelleen. Kierre jatkuu. Ei ole kipeä, mutta tuntuu ikävältä suussa. Lisäksi minulla on etenkin poskissa (poskien alaosassa) molemmilla puolilla kutisevia näppyjä, yleensä pari kerrallaan. Välillä rauhoittuu, välillä kutisee todella paljon.
Maksaoireista sen verran, että minulla on kaksi lasta, ja molemmissa raskauksissa ollut hepatoosi, eli kohonneet maksa-arvot. En tiedä voiko tuo liittyä keliakiaan.
Onko kellään ollut samansuuntaisia oireita? Suvussa on keliakiaa, tädillä ja enolla.

1

368

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1907
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      711
      1299
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      101
      1047
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      904
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      761
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      652
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      69
      522
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      518
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe