Vainoaminen

rikoslaki

Vainoamiseen syyllistyy henkilö, joka toistuvasti esimerkiksi uhkaamalla tai seuraamalla vainoaa toista niin, että se aiheuttaa vainotussa pelkoa tai ahdistusta. Rikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Vainoaminen on virallisen syytteen alainen rikos, joten syyttäjä voi nostaa syytteen, vaikka uhri ei vaadi rangaistusta.

73

6171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oisjigf

      Myös Gang Stalking eli porukassa suoritettava vaino on rikos.

      • Anonyymi

        kollektiivinen vainoaminen on vahvasti sidoksissa nphn.


      • Anonyymi

        useimmiten psykopaatti masinoi alistamansa narsistit organisoimaan kollektiivisen vainon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kollektiivinen vainoaminen on vahvasti sidoksissa nphn.

        Gsääorganisoivat psykopaatit,joiden piirteisiin kuuluu nph ja empatiakyvyttomyys


      • Anonyymi

        Suomalainen virkakoneisto hyvävelijärjestelmineen vainoaa kansalaisiaan Gang Staling vainoamisen kautta. Akateeminen virkakoneisto vainoavat, alistavat, nöyryyttävät, polkevat ihmisoikeuksia ja tekevät ihmisoikeusrikoksia omille kansalaisilleen. Kävelevät yli perustuslakien noudattamatta niitä. Milloin tavallinen kansa herää tähän alistamiseen ja liemitykseen näitä vallan pitäjiä vastaan. Koko suomalainen virkakoneisto on kieroutunut ja sairas. 13.000 kansalaista osoittivat mieltäsi Helsingissä 31.1.2024 hallitusta ja elinkeinoelämää vastaan. Tavallinen suomalainen on alisteisessa tilassa virkakoneistoa vastaan. Suomalaisella akateemisella virkakoneistolla ei ole oikeutta arvostella venäläistä virkakoneistoa ihmisoikeusloukkauksista ja ihmisoikeusrikoksista, kun itse toimivat samalla tavalla loukaten ihmisoikeuksia. Enemmän pitäisi perään kuuluttaa ihmisoikeuksia Suomessa vaikka mielenilmaisujen kautta. Ulkomaalaiset eivät alistu tulevaisuudessa virkakoneiston kyykyttämiseen.


    • Masa18

      Narsistin uhri vain tekee asian useimmiten tyhjäksi. Narsisti alkaa yleensä seuraamaan, soittelemaan ja postailemaan eron jälkeen. Niihin ei saa vastata, koska silloin vainoamista ei synny. Liikkuminen asunalueella ei ole rangaistavaa, koska se on yleistä aluetta. Vahtiminen kotioven läheisyydessä ja seuraaminen onkin jo eri juttu. Eräässäkin tapauksessa narsisti piti yhteyttä entisiin postailemalla heidän kanssaan kumppaniltaan salassa. Kun tuli käry, niin narsisti tietysti syytti exiään yhteydenpidosta. Asiaa tarkemmin tutkittaessa, narsisti oli itse ollut aktiivinen koko ajan. Hän yritti vain tehdä itsestään uhrin, siinä onnistumatta.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä vainoa voi syntyä vaikkei vastaisi mihinkään viesteihin....ihmiset joilla on paha narsismi ei todellakaan luovuta vaan luovuttaa vasta sitten kun uhri on tuhottu kokonaan. Osa narsuista on oikeasti todella vaarallisia toiselle. Heille on itselleen ehkä tehty jotakin tai laiminlyöty täysin tunnepuolen kasvatus, joten mitään rajoja ei ole. Jos ei ole saanut lämpöä osakseen niin näin ympäristö, ihmiset, perheet, työyhteisöt, koulut ja siellä muut oppilaat luovat omat hirviönsä. Siksi kaikenlaisen kaltoinkohtelun, pilkan ja kiusan eteen täytyy tehdä kovasti töitä. Ihmiset ovat osasyyllisiä ja myös vastuullisia pahuuden luomisessa ihan omallakin toiminnallaan. Vieläkin on ihan liikaa ihmisiä, jotka tekevät liian vähän. Eivät milään halua pistää hihoja heilumaan näiden asioiden suhteen kun ovat niin tottuneita käyttämään silmätikkuja ja syntipukkeja, toiset päästetään kuin koirat veräjästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä vainoa voi syntyä vaikkei vastaisi mihinkään viesteihin....ihmiset joilla on paha narsismi ei todellakaan luovuta vaan luovuttaa vasta sitten kun uhri on tuhottu kokonaan. Osa narsuista on oikeasti todella vaarallisia toiselle. Heille on itselleen ehkä tehty jotakin tai laiminlyöty täysin tunnepuolen kasvatus, joten mitään rajoja ei ole. Jos ei ole saanut lämpöä osakseen niin näin ympäristö, ihmiset, perheet, työyhteisöt, koulut ja siellä muut oppilaat luovat omat hirviönsä. Siksi kaikenlaisen kaltoinkohtelun, pilkan ja kiusan eteen täytyy tehdä kovasti töitä. Ihmiset ovat osasyyllisiä ja myös vastuullisia pahuuden luomisessa ihan omallakin toiminnallaan. Vieläkin on ihan liikaa ihmisiä, jotka tekevät liian vähän. Eivät milään halua pistää hihoja heilumaan näiden asioiden suhteen kun ovat niin tottuneita käyttämään silmätikkuja ja syntipukkeja, toiset päästetään kuin koirat veräjästä...

        Joskus on aika vaikea käsitellä narsistia koska osaavat roolinsa hyvin. Esim puristavat esiin kyyneleet tarvittaessa ja vaikka heillä ei ole empaattisia kykyjä niin näkevät miten toiset tekevät.. osaavat olla charmikkaita tilanteen mukaan mutta psyykkinen kisaaminen on kamalaa.
        Kuka siis uskoisi heidän olevan sellaisena kun omainen hänet kokee.
        Siis siksi moni on hiljaa ja kärsii sisällään , ja usein saa paniikki kohtauksia joista narsisiti sitten ” huolestuneena” miten huonossa kunnossa hän on . Ja taas saa ihailua osakseen, itse asiassa ei edes välitä miten toinen voi.
        Näitä tapauksia on monia jotka hiljaa kärsivät .


    • Voisiko olla?

      Onko siis välien katkaisu paras toimintatapa? Itse olen päätynyt pitämään muodolliset välit ihan oman turvallisuuteni takia. Kun ei olla riidoissa niin hän tyytyy vain pasteeraamaan tuossa kadulla asuntoni lähettyvillä ja soittelemaan. Toki haluaisin äijästä eroon kokonaan, mutta pelkään seurauksia.

      En edes tiedä onko tuo narsisti vai muuten vaan mulkero. Puhelut ei ainakaan ole mitään mukavia. Minua nälvitään, vähätellään ja mitätöidään kun taas hän tietää kaikesta kaiken ja naisia riittää jonoksi asti. Viaton en toki ole itsekään, en todellakaan kuuntele haukkumista kiltisti vaan annan samalla mitalla takaisin ja haukun äijän pystyyn. Voi että jos tuosta pääsisikin eroon...

      Täällä vaan on hurjia tarinoita siitä, mihin tuollaiset tyypit pystyvät. Omastani en usko, että fyysisesti käy väkivaltaiseksi mutta kaikenlaista muuta kiusaa kyllä pystyy järjestämään.

      • Narsisteille on ihan

        Narsisteille on ihan tyypillistä, että kiusa pysyy henkisellä puolella ja niin, että sitä ei oikein pysty edes selittämään kenellekään...

        Käsittääkseni narsisteille on julkikuvansa takia, joka on siis heille kaikki kaikessa, hyvin tärkeää pysyä voittajien kastissa, niin he välttävät väkivaltaa, josta heitä voitaisiin syyttää ja tuomita.

        Psykopaatit ovat paksukalloisempia, mutta niissäkin on suurin osa noita narsisteja.


      • Anonyymi

        Silloin kun sinulla on se tunne että pidät välit jotenkin kunnossa peläten surauksia niin sen ymmärtää narsisisti , ja tulee pitämään sinua kahleissa jos et saa kahleita katkaistua jotenkin .
        Tunnen itsekkin yhden tälläisen johon pidän normi välejä vaikka oikeastaan en haluaisi edes muuta kun että hän häipyisi elämästäni kokonaan


    • narsut pelkää yksin

      Narsiisti psykopaatti alentaa aina ryhmissä vastaan yksin tulevia,mutta ei yksin sano mitäänpelkureita yksinään,mutta jos yksikin henkivartija messissä,alkaa kotkotus perään naurut ja huutelut,sairaita,ja yksin ei voi todistaa poliisille jos ei ole omaa todistajaa mukana,raukkoja kaiken lisäksi

    • hox!

      Tähän luetaan myös siviiliseurailun lisäksi verkossa tapahtuva vakoilu. Myös naapurikyttäily salakuuntelun/katselun/seurailun muodossa rikkoo lakia, joka on säädetty kotirauhasta. Liittynee samaan kuvioon.

      • Anonyymi

        Jo 9. Vuosi. Käytännössä seuraillut,kiikaroinut. Laittanut tuhansia tekstareita,joiden sisältö liittyy seksiin tai on omituinen/ uhkaava. Laittanut ei- toivottuja lahjoja postiluukusta,kyttäillyt jopa työpaikkani pihaan asti. Jne.
        En syinkaan ole mikään rikas kaunotar,eikä ole tämän vainoajan kanssa ollut avioliittoa/ lapsia,tai mitään muutakaan ' sovittua'. Ei taloudellista yhteistäkään aikoinaan ollut,eikä ollut edes pitkä aikakaan yrittää tutustua. Sain silloin taepeekseni kun joi runsaasti.
        Yrittää utsia vaikka työkavereiltani tietoja jotka liittyvät minuun.
        Taevitsen jossain vaiheessa poliisin apua kun menee liian pitkälle touhuissaan. Sen olen jo ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo 9. Vuosi. Käytännössä seuraillut,kiikaroinut. Laittanut tuhansia tekstareita,joiden sisältö liittyy seksiin tai on omituinen/ uhkaava. Laittanut ei- toivottuja lahjoja postiluukusta,kyttäillyt jopa työpaikkani pihaan asti. Jne.
        En syinkaan ole mikään rikas kaunotar,eikä ole tämän vainoajan kanssa ollut avioliittoa/ lapsia,tai mitään muutakaan ' sovittua'. Ei taloudellista yhteistäkään aikoinaan ollut,eikä ollut edes pitkä aikakaan yrittää tutustua. Sain silloin taepeekseni kun joi runsaasti.
        Yrittää utsia vaikka työkavereiltani tietoja jotka liittyvät minuun.
        Taevitsen jossain vaiheessa poliisin apua kun menee liian pitkälle touhuissaan. Sen olen jo ymmärtänyt.

        Ymmärrän minukin vainotaan päivittäini voimia ja tsemppiä sinulle


    • Tahvo 58 V

      Vai että vainoaminen ??? Olen itse joutunut alakerran (dementiaa sairastavan )mummon vainon kohteeksi jo 15 V ajan. Hän on mm. tehnyt 8 kpl rikosilmoitusta /5 vuotta siitä että, minä muka häiritsen häntä. En kuitenkaan ole koskaan häirinnyt mitenkään hänen olemassa oloaan tai kotirauhaansa. Vit...aa jatkuva poliisiasemalla ramppaaminen ja todisteiden hankkiminen milloin mistäkin asiasta.Kumma että poliisit suhtautuu häneen vakavasti mutta ,kun minä yritin tehdä rikosilmoitusen niin vastaus oli tyly
      EI KANNATA Hänhän on "syyntakeeton"
      Ja tämä mummo kaiken lisäksi ramppaa kylillä ja haukkuu minua perättömillä vailla todellisuuspohjaa olevilla asioilla , sen minkä kerkiää. Revi siitä huumoria Perr...e. Taloyhtiön hallitus vähät välittää meidän keskeisistä riidoista.
      Seuraavaksi hän keksi hommata mulle muka häädön !! mutta siihen pitää olla jo kunnon näyttö jota ei todellakaan hänellä ole.Kaikki muut naapurit, saavat olla rauhassa vaikka pitävät yökaudet hirveetä meteliä.!! En tiiä itkeäkkö vai nauraa
      .Mutta siinäpä teutaroikoot" kunnes kuolema meidät eroittaa"

    • perhosen toukka

      entä onko se henkistä vainoamista ja kusaamista,kun ex-mies laittaa pahimmillaan yli 50 viestiä päivässä joissa jankkaa rakastavansa ja vaatii anteeksiantoa ja uudestaan suhteen alkamista hänen kanssaan,enkä halua,kävin hänestä jo eroprosessin läpi muutama vuosi sitten,hän itse rakastui silloin toiseen naiseen ja jätti minut,itkin asiaa aikani mutta toivuin siitä täysin.Hänen kanssaan on pakko olla jonkinlaisessa yhteydessä,koska meillä on yhteinen lapsi.Jos vähänkään olen ystävällinen,hän alkaa roikkua ja takertua ja elätellä toiveita suhteesta,joten minun on pakko olla mahdollisimman asiallinen.Onko jonkun ihmisen kanssa pakko olla,jos ei rakasta eikä tykkää eikä halua olla,jos se toinen "rakastaa" ,minun mielestä roikkuminen ja jankkaaminen ei edes ole rakkautta ja viimeisin hänen viestinsä on se,että hän tappaa itsensä ja kaikki on minun syytäni,näin hän sanoo

      • Anonyymi

        Jos et tunne mitään häntä kohtaan niin sano vaan että ollaan ystäviä ainoastaan lapsen vuoksi ei muuten. Ihme ettei toiset kästitä asioita vaan lähettelevät viestejä ! Mistä se rakkaus muka yhtä äkkiä olisi herännyt, onko ilman asuntoa tai jotain muuta sen tapaista miksi haluaa luoksesi


    • itku silmässä

      Perhosen toukka ! Olen yli 50:n ukko ja olen kokenut tuon saman epätoivon kuin tuo sinun ukkelisi. Toivon että jatkat asiallista ja "kylmää" suhtautumista, koska se on ainut keino pärjätä.En itse tiennyt syytä miksi roikuin exäni kimpussa 32 vuotta tajuamatta ettei paluuta enää olisi.Nyt kun minulla ei ole enää ketään, niin joskus ikäväntunne saa minusta ylivallan ,mutta onneksi exäni on liian kaukana että ehdin hillitä tunteeni jälleen ennenkuin kerkiän sinne.Se tuska johtuu siitä kun en saanut tai voinut olla niin hyvä kuin olisin halunnut ja se taas johtuu lapsuudestani jossa vaadittiin "liikaa" ihmissuhteistani.En voinut purkaa lapsena normaalisti agressioitani ,koska se oli silloin "hulluutta"? Piti vain hyväksyä kaikki. Ja niin minusta tuli "tunnevammainen" joka joskus on saanut osakseen hellyyttä ,ja turvautuu näin ollen siihen hetkeen uudestaan ja uudestaan.
      Mutta se kuvitelma jonka mukaan voisin palata exäni luo, ei lopu koskaan
      olen sen suhteen ilmeisesti jo aivovammainen joka tarvitsisi hoitoa.
      Mutta ihmeellistä se on kun olen käynyt exäni luona aikoinani ja saanut kohteliaan mutta tylyn vastaanoton haluan taas muualle, näyttämään että minusta vielä joku tykkää.Sitten kun ei tykätäkään kaipuu takaisin palaa entistä voimakkaampana.
      En kuitenkaan enää häiritse exääni olen jo luovuttanut .joten koeta kestää meitä "tunnevammaisa on muitakin".

      • Anonyymi

        "Perhosen toukka ! Olen yli 50:n ukko ja olen kokenut tuon saman epätoivon kuin tuo sinun ukkelisi. Toivon että jatkat asiallista ja "kylmää" suhtautumista, koska se on ainut keino pärjätä.En itse tiennyt syytä miksi roikuin"

        Sinulle kirjoittaja ja kaikille samaa kokeville, sivustaseuraaja tässä toivottaa onnea ja kiitos että jaoit kokemuksesi. Kunnioitan että olet saavuttanut itseymmärrystä ja tuet muita.


    • Anonyymi

      Sekopäitä aina on riittänyt.

      Takana epänormaali seksuaalisuus ym.

      Paras kun ei anna puh.numeroa ym.tietoa kenellekkään.

    • Anonyymi

      Teeskentelin heikkoa uhria. Välillä vaivihkaa ärsyttäen. Kun todisteita oli kertynyt tarpeeksi (FB, Google , Youtube, tekstarit, whatsapp -viestit liitetiedostot) tein rikosilmoituksen. Silloinhan tyyppi meni paniikkiin- iik, kaikki saa tietää millainen hän on!!- ja alkoi kunnolla uhkailemaan että veäisin ilmoituksen takaisin, mutta otin nämäkin todisteet ja toimitin poliisille.
      Vainoajan sekopäisistä ja harhaisista viesteistä selvisi poliisille muitakin nimiä jotka olivat minulle tuntemattomia mutta jonkun vainoajan uhreja ja poliisin tiedossa. Monta keissiä ratkesi vain koska pidin pääni kylmänä.

      Tyyppi teloi itsensä tahallaan ettei tarvinnut tulla henkkoht oikeuteen. Olin siellä valmiina hymyilemään. Sitten vain kopio tuomiolauselmasta työnantajalle (tyyppi oli jonkin sortin vartiointifirmassa töissä).

    • Anonyymi

      Puutuin Tampereella lastenraiskariporukan toimintaan (rakennusmiehiä) 10 vuotta sitten ja nämä homot hiihtävät edelleen perässä ja "kykkivät puskassa" iltaisin, mutta samalla istuvat poliisipäällikön sylissä ja esittävät uhria. Vittu mitä pellejä!

      • Anonyymi

        Täytyy kyllä sanoa, että on suomalaiset kommunistiäijät naurettavaa porukkaa. Ollaan ylpeitä pikkutytön raiskaamisesta ja istutaan samalla poliisipäällikön sylissä itkemässä, että kuinka tässä oikein nyt käy.

        Rakennusosuuskunta Hakan taustaiset äijät asialla..


    • Anonyymi

      Jos eivät pääsisi niin helpolla, heitä (pelkur-raukkoja) olisi paaljon vähemmän ja palaisivat entisaikojen hienopieruhiippareiksi.

    • Anonyymi

      Useimmiten vainoamisesta tietää vain uhri, jota kukaan ei usko. Vainoaja apulaisineen taas ei miellä syyllistyvänsä mihinkään, vaan kokee pitävänsä pientä hauskaa tai kostavansa aiheellisesti jotain kuviteltua loukkausta tms.

      • Anonyymi

        Työpaikoilla ja kouluissa tämä toiminta on tuiki yleistä, sanottakoon sitten vaikka gang stalkingiksi. Kumma kyllä sivulliset eivät halua puhua ilmiöstä yhtään enempää kuin sen aktiiviharrastajatkaan.


      • Anonyymi

        Siitä on jo 10 vuotta kun lähdin kyselemään tamperelaisilta neuvostoliittomiehiltä pikkutytön raiskauksesta, että mitä hänelle tapahtui. Isot äijät paskansivat heti housuun ja soittivat paniikissa poliisille. Ympärilläni alkoi stasimainen Zerzetsung, joka jatkuu vieläkin. Kyseiset raiskari- ja pedofiiliäijät istuvat Tampereen poliisin päällikön sylissä ja naureskelevat, että ovat vain kavereita. Esiintyvät kuitenkin Aamulehdessä "Tampereen omina rakentajina". Aivan sairasta paskasakkia.


      • Anonyymi

        Isot miehet vain naureskelevat auton ikkunasta ohi ajaessaan ja pitävät rikospoliisia jonain "kättä pidempänä" kun saisivat muuten turpiinsa. Äijät vaan nauravat ja räkättävät. Poliisia pidetään ihan pilkkana ihan kuin viranomaisille voisi selitellä mitä huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on jo 10 vuotta kun lähdin kyselemään tamperelaisilta neuvostoliittomiehiltä pikkutytön raiskauksesta, että mitä hänelle tapahtui. Isot äijät paskansivat heti housuun ja soittivat paniikissa poliisille. Ympärilläni alkoi stasimainen Zerzetsung, joka jatkuu vieläkin. Kyseiset raiskari- ja pedofiiliäijät istuvat Tampereen poliisin päällikön sylissä ja naureskelevat, että ovat vain kavereita. Esiintyvät kuitenkin Aamulehdessä "Tampereen omina rakentajina". Aivan sairasta paskasakkia.

        Poliisia pidetään sillä tavalla täysin ilmaisena jujutettava, että isot äijät istuvat poliisipäällikön ja rikospoliisin sylissä, räkättävät ja nauravat ettei jäänyt todisteita 16 veen raiskauksesta.


    • Anonyymi

      Jos uskoisi olevansa oikealla asialla ja ihan normaalia toimintaa harrastava, niin miksipä sitä muuksi selittelemään ja salailemaan? Poliisille nuo eivät taida koskaan vänistä huuli väpättäen, että mh siksi mä kun se sillon sano, nyyh.

    • Anonyymi

      Tuulesta temmattua viinistä humallutettua hoitoa tarvitsevat

    • Anonyymi

      Homokulttuurin syytä

    • Anonyymi

      Joka peesari on pohjimmiltaan outo rupusakilainen, jonka seurassa tulee muutenkin oksu olo. Untuvikot voivat olla vanhojakin, mutta ilahtuvat, kun nyt tulee mahdollisuus päästä oikeiden "kansanihmisten" piireihin (joskus kasvatus estänyt, mutta ulkomaalaiset pojat ja jotkut tytötkin usein ihan epätoivoisia). Yksinkertaista ja -ulotteista päättelyä, kun vauveli hamuaa imusuullaan taaperokerhon suuntaan.

    • Anonyymi

      Jos et lähde peesariksi pedofiiliporukkaan niin sinulle näytetään jatkuvasti poikittaista korttia ja sinusta tekaistaan viranomaisille ei pelkästään perättömiä lausumia vaan kokonaan perätön persoona ja viitekehys. Sama paskasakki vuodesta toiseen yrittää ylläpitää tätä keinotodellisuutta jauhamalla poliiseille samaa paskaa. Monet tästä pikkutyttöjä raiskaavasta paskaporukasta ovat sellaisia henkilöitä joiden kanssa en ole 10 vuoteen ollut missään tekemisissä. Silti minun kahvinjuominen on poliisille soittamisen arvoinen asia. Tämä yksi jimmysetä nimeltä Muksu-Matti Valtonen.. vittu, että on kiero tyyppi. Esittää sinulle samaan aikaan kaveria ja soittelee sinusta poliisille. Liikenteessä vastaantullessaan vain naureskelee ja lällättää ja sitten istuu poliisin sylissä esittäen hädänalaista. Kasvattanut itselleen kunnon parran ettei häntä tunnistettaisi.

    • Anonyymi

      Vainoat täällä jatkuvasti ihmisiä pakkomielteisillä kirjoituksillasi.

    • Anonyymi

      Lestadiolaisten toimet

      Eristäminen ja vihjailurikollisuus

      - mustamaalaus ilkeillä, perättömillä ja valheellisilla jutuilla
      - maineen tuhoaminen
      - fantasia-hahmon luominen uhrista
      - keskustelu uhrista tarkoituksellissa muodossa ulkopuolisten kuulleen/nähden huhumyllyn käynnistämiseksi / epäluulojen herättämiseksi
      - mielipideohjaus uhria
      - tekosyillä vainoaminen
      - vainon levittäminen asuinympäristöön, työyhteisöön ja harrastuksiin
      - häpäisyrikollisuus, mm. julkinen häpäisy ja häpäisyrangaistus

      Uhrin stalkkaaminen

      - uhrin elämän tarkkailu
      - seurailu
      - tarkkailluksi tulemisen tunteen kasvattaminen uhrissa
      - kotirauhan rikkominen
      - häirintä
      - "puskaradio" ja "mustalista" -tyyppinen ajattelumalli
      - vainon levittäminen sinne missä uhri liikkuu ja vaikuttaa
      - vakoilu, tiedonhankinta ja juoruilun ylläpitäminen

      Provokaatiot

      - tarkkailun tunteen aiheuttaminen uhrille, epäluuloisuuden kasvattaminen ja ajojahdin tunteen järjestäminen
      - katuteatterit
      - skitsofreniaan sopivien harhojen rakentelu erilaisia tilanteita luomalla
      - puhuminen uhrista tämän kuullen niin, että uhri joutuu epäilemään koskeeko puheet häntä ja miksi puhutaan
      - yksityiskohtaisen tiedon käyttäminen uhrin kuullen joko pilkallisesti, mitä hänestä muka luullaan, tai tarkoituksellisesti niin, että uhrille tulee kiusatuksi tulemisen tunne tai tarkkailluksi tulemisen tunne, esim. uhri jää miettimään, miksi joku puhuu, tietää tai luulee sellaista
      - yritetään saada uhri reagoimaan, esim. esittämään syytöksiä provokaatioiden jälkeen, jolloin voidaan syyttää harhaiseksi, reagoimaan väkivallalla, jolloin voidaan saada uhrille rikosrekisteri tai selvittelemään provokaatioihin osallistuneita, jolloin voidaan syyttää uhria vainosta
      -perättömien juttujen kertominen uhrille, jolloin tämän puhuessa eteenpäin, voidaan syyttää kiusaamisesta, kunnianloukkauksesta tai vainoamisesta

      Kovemman asteen vaino

      - esiintyminen uhrina
      - valeprofiilit
      - lavastukset
      - viranomaisena esiintyminen / virka-aseman väärinkäyttö uhrin häpäisemiseksi tai tietojen hankkimiseksi
      - terveystietojen hankkiminen, levittely ja vääristely
      - mustamaalaaminen rikolliseksi
      - perättömien tietojen tallentaminen viranomaisjärjestelmiin
      - rikosten ja vainon uhriksi joutuneen tarkkailu ja uskottavuuden tuhoaminen

      Fyysinen tuhoaminen

      - huumeet
      - kemiallinen vaikuttaminen
      - elektroninen häirintä
      - mikroaallotus
      - väkivallan käyttö

      vaarallinen yhteisö!

      • Anonyymi

        Minua vaivaa se että samoissa listoissa on todella tapahtuvia asioita ja sitten mielikuvitukselta kuulostavaa kuten tuo mikroaallotus.

        Tämmönen ei oikein edistä uhrien asiaa, että sekoitetaan todellisia harvinaisempia ilmiöitä sellaiseen mitä luultavimmin ei ole tapahtunut kuten mikroaallotusta

        Mutta muissakin uskonnollisten yhteisöjen lieveilmöinä olen kokenut joitakin listassa mainittuja asioita, eritoten kaikki perättömät jutut ja ikäänkuin väärän persoonan luominen uhrille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vaivaa se että samoissa listoissa on todella tapahtuvia asioita ja sitten mielikuvitukselta kuulostavaa kuten tuo mikroaallotus.

        Tämmönen ei oikein edistä uhrien asiaa, että sekoitetaan todellisia harvinaisempia ilmiöitä sellaiseen mitä luultavimmin ei ole tapahtunut kuten mikroaallotusta

        Mutta muissakin uskonnollisten yhteisöjen lieveilmöinä olen kokenut joitakin listassa mainittuja asioita, eritoten kaikki perättömät jutut ja ikäänkuin väärän persoonan luominen uhrille

        Tosin myös YK:n ihmisoikeuselin on alkanut tutkimaan elektronisen häirinnän ilmiötä:

        https://targetedindividualsfinland.wordpress.com/2021/03/25/kidutuksen-kaltainen-sahkomagneettinen-hairinta-rikos-josta-valitetaan-kaikkein-eniten-internetissa-ja-sosiaalisessa-mediassa/
        https://www.ohchr.org/en/calls-for-input/2020/call-inputs-report-biopsychosocial-dynamics-conducive-torture-and-ill


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vaivaa se että samoissa listoissa on todella tapahtuvia asioita ja sitten mielikuvitukselta kuulostavaa kuten tuo mikroaallotus.

        Tämmönen ei oikein edistä uhrien asiaa, että sekoitetaan todellisia harvinaisempia ilmiöitä sellaiseen mitä luultavimmin ei ole tapahtunut kuten mikroaallotusta

        Mutta muissakin uskonnollisten yhteisöjen lieveilmöinä olen kokenut joitakin listassa mainittuja asioita, eritoten kaikki perättömät jutut ja ikäänkuin väärän persoonan luominen uhrille

        Mikroaallotus ja vastaavat asiat eivät ole arkipäivää johtuen siitä, ettei tarvittavia laitteistoja ole helposti saatavissa.

        Muutoin kaikki mitä yllä listataan lestadiolaisten harrastuksiksi pätee kyllä muihinkin sekopäihin. Uskonnollisissa piireissä elävän psykonarsun mielenmaisema ei poikkea ei-uskovaisen vastaavasta. Epäilemättä uskovaisuus on sekopäälle yksi paremmuuden mittari ja röyhistelyn aihe.


      • Anonyymi

        Tätä tapahtuu myös rikollismaailmassa mm. Huumemaailmassa, terveydenhuoltoalalla ja opetusalalla jne. Yllä mitä mainitset.


    • Anonyymi

      Jouduin työnantajani Helsingin kaupungin taholta vainonkohteeksi 1996- 2000 alkupuolelle asti. 2003 menin Vantaan kaupungin palvelukseen. Vainoaminen alkoi uudelleen 2010 ja 2014. Vainoojina olivat osastonhoitaja, ylihoitaja ja työterveysläkäri, samoin Helsingin kaupungin vainoojat olivat työterveyshuollossa, terveydenhoitaja lääkärit. Malmin sairaalan työterveyshuolto. Lääkäri oli mustamaalannut minua, jopa liittoni lakimiehelleni. Lääkäreiden käytös oli epäasiallista käytöstä. 19.10.2014 toimeksi antaja kuoli sairauskohtaukseen Loimaan kodissaan. Juristi. Tällöin loppui vainoamiseni. Juristin sukulainen huuteli minulle, et vieläkö sinulla on se työpaikka jäljellä? Jäin eläkkeelle 68 vuotiaana 42 vuotta palvelleena.

    • Anonyymi

      Jouduin työnantajani Helsingin kaupungin taholta vainonkohteeksi 1996- 2000 alkupuolella asti. 2003 menin Vantaan kaupungin palvelukseen. Vainoaminen alkoi uudelleen 2010 ja 2014. Vainoojina olivat osastonhoitaja ja työterveyslääkäri, samoin Helsingin kaupungin vainoojat olivat työterveyshuollossa, terveydenhoitaja ja lääkärit. Malmin sairaalan työterveyshuolto. Lääkäri oli mustamaalannut minua, jopa liittoni lakimiehelleni. Lääkäreiden käytös oli epäasiallista käytöstä. 19.10.2014 toimeksiantaja kuoli sairauskohtaukseen Loimaan kodissaan. Juristi. Tällöin loppui vainoamiseni. Juristin sukulainen huuteli minulle, et vieläkö sinulla on se työpaikka jäljellä? Jäin eläkkeelle 68 - vuotiaana 42 vuotta palvelleena.

    • Anonyymi

      Narsistin uhri saattaa myös olla niin epätietoinen suhteen tilasta ja haluaa selvittää asiat narsistin kanssa. Mutta sehän ei onnistu. Tällöin narsisti saattaa alkaa syyttelemään vainoamisesta tai ties mistä, vaikka kyseessä olisi ihan normaali yritys saada välit selväksi keskustelemalla.

      Narsisti hyvin usein myös jossain vaiheessa syyttää uhria narsistiksi, koska se on hyvä kiusata sillä tavalla ja alentaa uhri.

      • Anonyymi

        Lisätään vielä esimerkki. Narsisti saattaa aloittaa mykkäkoulun tai muutoin vain ei yhtäkkiä ilman todellista syytä pidä yhteyttä hetkeen. Tässä tilanteessa narsisti saattaa alkaa syyttelemään ties mistä, kun uhri yrittää ottaa yhteyttä ja selvittää asiaa.


      • Anonyymi

        Tämä on niin totta. Narsisti ei ota vastuuta omasta syyttelystään, sitten kun pitäis olla vastuunoton aika niin katkaistaan välit ja pidetään mykkäkoulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin totta. Narsisti ei ota vastuuta omasta syyttelystään, sitten kun pitäis olla vastuunoton aika niin katkaistaan välit ja pidetään mykkäkoulua.

        Nasse ei suostu sovintoon. Järkähtämätön empatiakyvytön omatunnoton jääräpää joka vaatii että villasella painetaan hänen teot ja levittää uhrista perättömiä huhuja että tämä on hullu ja sepittänyt nassen väkivaltateot. No, ei ole. No contact. Nassen myrkky ei enää ulotu minuun. Saa maistella omaa lääkettään. En pilaa elämääni enää hetkeäkään sairaan nassen seurassa. Hänen uudet uhrit säälittää…Nassehan ei muutu..


      • Anonyymi

        Narsisti projisoi eli kääntää omat pahat tekonsa uhrin syyksi. Narsisti kiusaa aina, kostaa, ei tunne empatiaa.
        Ne myös uhkaa usein poliisilla ja oikeustoimilla, koittaen peittää näin omat ei-päivänvaloa kestävät tekonsa, Narsisti on usein rikollisia, tavalla tai toisella, esim kavallus, petos, myös pe doja löytyy.
        Mutta - narsisti itse pelkää poliisia, sanoppas sille että otat poliisiin yhteyttä niin johan suurinpiirtein pas koo housuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti projisoi eli kääntää omat pahat tekonsa uhrin syyksi. Narsisti kiusaa aina, kostaa, ei tunne empatiaa.
        Ne myös uhkaa usein poliisilla ja oikeustoimilla, koittaen peittää näin omat ei-päivänvaloa kestävät tekonsa, Narsisti on usein rikollisia, tavalla tai toisella, esim kavallus, petos, myös pe doja löytyy.
        Mutta - narsisti itse pelkää poliisia, sanoppas sille että otat poliisiin yhteyttä niin johan suurinpiirtein pas koo housuun.

        Pitää paikkansa narsisti uhkaa useinmiten poliisilla ja oikeustoimilla, koittaa peittää omat tekemänsä rikokset, jotka eivät kestä päivänvaloa. Narsistit ovat useimmiten rikollisia tavalla tai toisella. Pitää paikkansa. Kokemusta on. Miehet ovat yleensä narsistisia ja henkisesti haaksirikkoutuneita. Minäkuva on jotenkin vääristynyt. Uhri onkin jotenkin syyllinen narsistin näkökulmasta katsottuna. Narsistihan ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää. On sairaudentunnoton omien tekojensa suhteen. Mikä on mennyt pieleen kasvatuksessa?


      • Anonyymi

        Tämä on juuri näin. Viimeistään tässä viimeisessä vaiheessa tunnistat narsistin. Kyvytön selvittelemään ihmissuhteita keskustelemalla. Et vain saa selvitettyä asioita hänen kanssaan. Vaikka itse toimisit asiallisesti, ja vain hyvää tarkoittaen. Narsistilta saat vain tunnekylmyyttä, syytöksiä, narsistiksi haukkumista, vastaamattomuutta,mitätöintiä ja tahallista "kiusaamista".


    • Anonyymi

      Moktar.Gubta tekee sitä

    • Anonyymi

      Narsisti ei lopeta vainoamista, koska hänen mitätön tyhjä egonsa tarvitsee kokemusta toisen pelottelemisesta kuin vampyyri verta. Roskapostilaatikko täyttyy narsun lätinästä. En lue niitä meilejä :) No contact.

      • Anonyymi

        En onnistunut pelastamaan toisen lapseni isää vastaavalta narsistilta kun hän ei uskaltanut tehdä siitä mitään ilmiotusta viranomaisille. Tämä kyseinen narsisti nainen lähetteli miehelleni viestejä siitä miten tunteeton ja tyhjä hän on, vainosi, seuraili, stallkaili myös minua ja minun asioita. Kammottavaa, että tyyppi opiskeli sairaanhoitajaksi. Hänellä oli monta miestä yhtäaikaa ja hän oli miehen lisäksi jonkun toisen kanssa kihloja virittämässä jne. Olipa syy sitten hänenkin narsismilleen mikä tahansa niin silti se kokemus oli kammottava. Miesystäväni tunsi jotakin ymmärrystä häntä kohtaan hänen historiastaan johtuen ja piti tätä parempana ihmisenä, vaikka se kaltkoinkohtelu paistoi miehestä kilometrien päähän.


    • Anonyymi

      Nasselle viestejä vain barbaralta, toki kuvien kera.

    • Anonyymi

      Omituista on että edelleen vainoaa viesteillään vaikken niihin vastaa. Luuleeko hän että todella kaipaan siihen lihamyllyyn takaisin?

      Sitä 10% hyvää osaa, läheisyyttä kaipaan. Mutta se 90% pahuus oli niin musertavaa että suojelen itseäni. Olen luvannut sen itselleni.

    • Anonyymi

      Ruotsalaiset virkamiehet ovat jälkeen jääneitä. Sen näkee myös maahanmuuttoa koskevissa ongelmissa mm. Eläinten tuontia toisesta maasta. Esimerkki tapaus. Ruotsissa asuva koirien omistaja matkusti Serbiaan sukuloimaan kahden koiransa kanssa Lexin ja Loranin kanssa. Lora oli raskaana. Koirien omistaja palasi takaisin lomamatkaltaan Ruotsiin. Lora alkoi synnyttää pentuettaan yllättäen ennen Nyshäshamin satamaa. Koiria ei päästetty maahan raivotautipelon vuoksi. Vaikka Lexin ja Loranin rokotukset olivat kunnossa.mm. raivotautia vastaan. Ruotsin maatalous- tartuntatautien yksikön virkamies ERIK RINGSTRÖM teki päätöksen , että Lexi, Loran ja pennut on lopetettava. Kaikki joutuivat piikille. Miksi ei otettu koiria karanteeniin siksi aikaa kunnes asia olisi selvitetty? Koirien omistaja kertoi, että Koirien rokotukset olivat kunnossa ja vakuutukset, ainoastaan koirilla oli Serbian passit ja hän oli matkustanut useita kertoja sukuloimaan Serbiaan Lexin ja Loranin kanssa, eikä mitään ongelmia ollut aikaisemmin ollut viranomaisiin päin. Lexin ja Loranin omistaja on BOSANAL. Bosanal kertoi, että Lexin, Lorani ja uusi pentue oli hänen ainoa ilo elämässään ja ei hän jaksa elää nyt, kun ainoa ilo vietiin häneltä. Tuntuu pahalta tämän naisen puolesta. Ruotsin valtio olisi nyt velvollinen korvaamaan rahallisesti Bosanalle menetetyt koiransa. On törkeää viranomaistoimintaa viranomaistaholta. Miltä tuntuisi, jos Erik Ringström joutuisi itse kokemaan saman kohtelun kuin joutui Bosanal kokemaan? Lexin, Loran ja pentue on nyt koirien taivaassa, mutta ei saaneet nauttia pesuestaan. Tämä kirjoitus on Lexin, Loranin ja pentueen muistoksi. Jaksamista sinulle Bosanal. Häpeän omaa ruotsalaisuuttamme.

    • Anonyymi

      Missä on ihmisoikeudet ja eläimien oikeudet Ruotsissa? Kertokaa!

    • Anonyymi

      Hamasta purren

    • Anonyymi

      Lippaat tyhjiksi

    • Anonyymi

      Höpöttää kuin vanha mummo...

      • Anonyymi

        Höpöttää kuin vanha mummo! Pullossa olet elänyt. Et seuraa aikaasi. Elä siellä omassa kuplassasi, sillä näitähän löytyy Suomessa kuin Ruotsissakin. Pitäisi tehdä sulkeiset ja elämään omaan kuplaansa ja olla onnellinen omassa onnellisuudessaan.


    • Anonyymi

      Elviskään ota tosisaan
      Elvis oli ja eli.

      • Anonyymi

        Elvis oli lahjakas ihminen musikaalisesti. Hän idoli kautta aikojen. Julkisuus ja paine tuhosi idolimme.


    • Anonyymi

      Myös virkamiestasolla ja poliisissa voidaan vainota tutkia ja tarkkailla vääriä kohteita.
      Se vaan voi olla aika shokki ihmisille kun ovatkin väärässä. Vaikea todella myöntää olevansa väärässä 🙈

      Toivottavasti nämä kohteena olevat saisivat tietoonsa nämä siten ajoissa että voisivat myös nostaa syytteet ja vaatia korvauksia.

      • Anonyymi

        Olen joutunut vastoin lakia toimivan viranomaisen pitäaikaisen kiusanteon kohteeksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joutunut vastoin lakia toimivan viranomaisen pitäaikaisen kiusanteon kohteeksi,

        On kokemusta viranomaistoiminnasta, vainoamisesta. Ystäväni on joutunut ajojahdin kohteeksi poliisien ja lakimiesten kautta, kyseessä on hänen omaisuutensa. Pesänkavallus aikoinaan, jota ei verottajakaan ole selvittänyt. Ystäväni joutui perintöveron maksamaan, pesän selvittäjä vei rahat velattomasta pesästä asunnon. Kyllä tässä maassa vainotaan ihmisiä viranomaisten kautta. Valkokaulusrikollisuus rehoittaa tässä maassa. Suojelevat toisiaan. Piiloutuvat univormunsa taakse. Univormu on paras piilopaikka, jonka taakse on hyvä kätkeytyä.


    • Anonyymi

      Jaana kavonius on valkokaulusrikollisten ajojahdin kohteena. Kavonius sanoo suoraan tämän tämän maan valkokaulusrikollisuudesta, hyvävelijärjestelmineensä ja korruptoituneisuudesta. Suomessa ei ole sananvapautta. Suomessa poljetaan ihmisoikeuksia viranomaistaholta ja poliisikin on yhteistyössä heidän kanssaan suojellen korruptoituneita virkamiehiä jotka eivät noudata perustuslakia. Henkinen ja fyysinen väkivalta, vainoaminen, ihmisarvon polkeminen ja ihmisyyteen kohdistuneet ihmisarvorikokset. Suomi ei ole oikeusvaltio kaikille. Ette pyyhi tätä tekstiä pois! Tämä on totuus Suomen oikeusjärjestelmästä ja kansalaisten oikeusturvasta tässä maassa. Paska maa. Ei tarvitse arvostella Venäjää ihmisoikeusrikoksista, kun tätä tapahtuu myös Suomessakin. Akateemiset luulevat olevansa muita ylempänä ja muut ovat heidän alamaisiaan.

      • Anonyymi

        Ulkomaalaisille vielä aukenee, ettei Suomi ole mikään auvoinen maa oikeusvaltiona korruptoituneisuudessaan ja hyvävelijärjestelmineensä. Ulkomaalaiset pitävät vielä puolensa, sillä heitä on jo Suomessa 1, 5 miljoonaa.


    • Anonyymi

      Yksi virkamies sanoi , että muuttakaa maasta pois! " Sanoin, että jos muutamme niin saatte kaikessa rauhassa päättää, peittää tekemänne rikokset ja rikkeenne ja lakaista ne maton alle piiloon. Piilorikollisuus joka pysyy piilossa ettei tulisi kaiken kansan tietoisuuteen. Piilovirkamies -valkokaulusrikollisuus, piilo korruptoituneisuus, piilorasimia ja piilo hyvävelijärjestelmineensä, sillä kaikki yritetään tehdä piilossa tietoisesti.

    • Anonyymi

      Jaana Kavonius joutui pakenemaan Suomesta, koska joutui ajojahdin kohteeksi. En tunne häntä henkilökohtaisesti. Erään henkilön kautta kertomana kuulin, että Kavonius oli joutunut pahoinpitelyn kohteeksi eräiden tahojen kautta. Hän oman turvallisuutensa vuoksi on joutunut lähtemään Suomesta.

    • Anonyymi

      Kaupallinen sivusto, kukaan ei jaksa ottaa kantaa enää jatkossa, joka ei johda mihinkään.

      • Anonyymi

        Suomi on mtä on ihmisen oikeusturvan kannalta.


    • Anonyymi

      Vihaan tätä Suomalaista virkakoneistoa ja sananvapautta tässä maassa. Lehdistökin on ostettu hiljaiseksi tässä maassa demokratian nimissä. Sensuuri pelaa tässä maassa kuin Venäjälläkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe