Neon-99 ei käynnisty, ei saa bensaa?

Damon Hill

Joo elikkä mietin mikä mahtaisi olla vikana'??? kun vanhempi korimallinen neon ei käynnisty vaikka sytytyksen antaa (testattu,kaikki uusittu). Aluksi teki tätä kun bensaa oli muutama litra jälellä nytten teki vaikka tankki puolillaan. Ilmeisesti bensapumppu toimii koska sen surina kuuluu kun virrat kytkee.

En enää itse tiedä mistä vikaa etsisi? PAri kertaa on käynnistynyt ja ajossa ei pätki yhtään ja toimii moitteettomasti :/ Mutta nytten taas ei ole lähtenyt käyntiin startti ja sytytys siis ok! HELP??

14

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka surina kuuluisikin niin voihan se pumppu olla osittain viallinenkin. Tuossa vuosimallissa on bensapumpun yhteydessä bensansuodatin. Suodatin saattaa olla nyt tukossa tai pumpun kalvo rikki... Kannattas mitata polttoaineen syötön paine. Siinä ruiskutukissa keskellä on siihen tarkoitettu liitin. Pitäs startatessa tulla reilulla paineella, en nyt muista ulkoa, noin 50 psi.

    • Ai niin, katsoitko mitä vikakoodeja antaa key dancella?

      • Damon Hill

        Joo kiitos, ei juurikaan bensaa startatessa tullut ruiskulle, joten seuraavaksi siis huomenna tankki pitäisi irrottaa jos se onnistuu pihalla jollain keinolla :D Ilmeisesti riittää jos tankkia saa hiukan laskettua jotta saa sen bensapumpun ja siitä irti??

        Vikakoodeja ei ole katsottu. Oon vältelly korjaamoa, kun viittisi tuollaiseen vanhaan autoon hirveästi rahaa laittaa kiinni.


    • Et tarvii korjaamon lukijaa... Käännä virrat autoon kahdesti tyyliin on-off ja kolmannella kerralla jätät virrat päälle(älä käynnistä autoa) ja laske SERVICE SOON valon vilkahdukset. esim 1 vilkahdus ja tauko = 1 ja kolme vilkahdusta = 3.... sitten netistä katot mitä koodi tarkoittaa.

      • Tossa linkki ohjeeseen ja koodeihin :)



      • Damon Hill

        1255 tollasen anto


    • 12 ja 55.... 12 = The battery has been disconnected and the computer (ECU) has been reset ja 55 = End of fault code list. Ts. ei vikakoodeja !

      • Damon Hill

        Joo toi 12 varmaan tuli ku vaihdoin uuden akun, no ei auta muu ku koittaa saada se tankki irti


    • Ok, tankki vaan mahd kevyeksi, kahdella pannalla vaan kiinni. Tunkki alle ettei tipu syliin... se bensansuodatin on pumpun päällä, näkyy ulkoa käsin sellanen hopeanvärinen mötikkä josta lähtee letku, kiertämällä irtoo.... mut varmaan kannattaa kurkata tankkiinkin... saattaa olla paskaa paljonki tankin pohjalla.

      • Damon Hill

        Vika oli Bensapumpussa, tankki täynnä roskaa, Tankin täyttö putkessa pieni reikä ja muutenkin laho. Pumpun vaihdon jälkeen toimii mutta välillä hiukan meinaa hyytyä.. Eli ilmeisesti jossain tukoksia..???


      • Damon Hill kirjoitti:

        Vika oli Bensapumpussa, tankki täynnä roskaa, Tankin täyttö putkessa pieni reikä ja muutenkin laho. Pumpun vaihdon jälkeen toimii mutta välillä hiukan meinaa hyytyä.. Eli ilmeisesti jossain tukoksia..???

        Eli oliko pumpun suodatin tukossa vai vaihdoitko koko pumpun? Oliko varaosapumppu? Onko tosa vuosimallissa vielä sellanen erillinen "suodatin"
        siinä pumppua vastapäätä auton helmassa?? vm 95 se on oikea bensansuodatin mutta uusimmissa suodatin itse pumpussa ja nyt en muista onko kyseinen osa noissa vm 99 neoneihin jätetty... sekin voi olla täynnä moskaa... pahimmillaan roskaa myös ruiskuissa asti.

        Bensansyöttöputki ruostuu aika nopeesti ja tuo siittä sitten seuraa kun maantiepöly yms pääsee tankkiin :(
        Ebaystä voi joskus tuurilla löytää kohtuu hintaan.


      • Damon Hill
        Pazilla kirjoitti:

        Eli oliko pumpun suodatin tukossa vai vaihdoitko koko pumpun? Oliko varaosapumppu? Onko tosa vuosimallissa vielä sellanen erillinen "suodatin"
        siinä pumppua vastapäätä auton helmassa?? vm 95 se on oikea bensansuodatin mutta uusimmissa suodatin itse pumpussa ja nyt en muista onko kyseinen osa noissa vm 99 neoneihin jätetty... sekin voi olla täynnä moskaa... pahimmillaan roskaa myös ruiskuissa asti.

        Bensansyöttöputki ruostuu aika nopeesti ja tuo siittä sitten seuraa kun maantiepöly yms pääsee tankkiin :(
        Ebaystä voi joskus tuurilla löytää kohtuu hintaan.

        Joo pumpun suodatin oli täynnä roskaa se on siellä aivan puppupaketin alimmaisena sellain pussin näkönen hiukan.. Lisäksi oli pumpun "siivet" hajonneet roskien seurauksena. Varaosa pumppu piti laittaa mikä maksoi 250 ja Bensantäyttöputki onneksi löytyi 20e romikselta.

        Nykiminenkin loppui päivän ajon jälkeen. On siinä helmassakin joku suodatin englanniksi ohjekirjassa "purge" Mutta se ei ollut tukossa. Kalliiksihan tuo tuli mutta pakko oli saada nopeasti ajokuntoon, Romuttamoilta olisi toki pumpun saanut n. 100e hintaa jos olisi odotellut. Ja tietty jenkeistä uuden n 100e rahteineen.. Mutta nyt näin ja kovaa ajoa vaan :D


    • rysleri

      ei se pumpun hurina mitään todista.mulla -99 neon ja ei saa bensaa. otin pumpun ja putsarit auki,kaikki näyttää ok,tarkastin pumpun toiminnan,hurina käy mutta bensa ei nouse. vedä bensaletku auki pumpun jälkeen ja pyydä joku starttaamaan,ja katsot itse tuleeko bensaa vai ei...pumppu varmaan kaputt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe