Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

25m/68tn yhdistelmä liikenne-ympyrään?

perseestä on

Miten sitä pitäisi sääntöjen mukaan ruuhka-aikaan mennä ympyrään, kun kaikista suunnista henkilö-autoja niin kauas kun silmä kantaa, 9/10 ei vilkuta kun poistuu, vaikka ei sekään mitään auta kun vauhtia on ku F1:llä. torvet soi, keskarit heiluu.

Pakko sitten vaan automerkistä ja jostakin arvata että tohon väliin, vielä ei ole kukaan kylkeen tullut mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa, eikä syyllisestä liene epäselvyyttä?

11

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahtari oy

      Kannattaa lopettaa kun on noin vaikeaa.

    • Rahti Pena

      Menet isomman oikeudella, kyllä ne väistävät!

      • Hienoa porukkaa olette

        Hieno asenne ammattilaiselta(?). Ei ihme että kuorma/rekkakuskien maine on sitä mitä se on.


      • rahtarinainen
        Hienoa porukkaa olette kirjoitti:

        Hieno asenne ammattilaiselta(?). Ei ihme että kuorma/rekkakuskien maine on sitä mitä se on.

        Kyllä se vilkun käyttäminen ois tervetullutta! Helpottaa niin henkilöautolla kuin rekallakin ympyrään tuloa, ja sujuvoittaa liikennettä. Eilenkin odotin kolmasti ihan turhaan liittymissä, kun viime hetkellä tai ei ollenkaan käytetty vilkkua ja ois kerenny monet kerrat jo meneen eteenpäin.. ajattele henkilöautoilija sitäkin että saatat olla joskus sen rekan takana siel ympyrässä, ei kukaan meistä isoilla halua ajaa kenenkään päälle ja varovainen saa aina olla, mut turha välinpitämättömyys kyllä tuntuu ilkeälle, töissä siel liikenteessä ollaan ja tavarat pitäs saada perille..


    • gamlabil

      väistää joo, monesti miettiny että siinä helpolla sais vanhan rottelon lunastukseen, kun ei taida se isomman oikeus lakituvassa päteä...

      • ajan aina hiljaa rekan e

        Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.

        Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa.


      • melukuskit hiiyeen rllä
        ajan aina hiljaa rekan e kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.

        Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa.

        Kyllä se ihan normi jakeluautonkin perämhyppii sinne reunakiville ja alas paukkuen ja häiriten ihmiisä.
        Kumma kun liikene sunitelun mukaan kaistalla pitää pysyä , myöskin ko. Ympysä on mielestä jo liian iso, koska siitä pääsee ajamaan aiva suoraa ajonopeuden paljon laskematta.
        Myösmkaikkinrekat jotka a javt ympyrään koktuulisen hitaasi pysyvät kaistallaan, tosin kun kaasupohjassa ajavt voiden perä käy nurmikolla, saa näjdämminkälaiset betoporsaat joudutaan murmikolle laitaamaan.


      • melukuskit viroon meluum
        ajan aina hiljaa rekan e kirjoitti:

        Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.

        Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa.

        Miksi kuormautot ja varsinkin rekat ajavt nykyään liikenneympyrät oikoen niin että perä nousee kanttikivien , reunakivien päälle ja sitten kun se putoaa reunakiveltä kuuluu karsee jysähdys. Eikö risteykseen voi ajaa sellaisella nopeudella että pysyy kaistalla.VASTAA


      • valitusurpot metsään
        melukuskit viroon meluum kirjoitti:

        Miksi kuormautot ja varsinkin rekat ajavt nykyään liikenneympyrät oikoen niin että perä nousee kanttikivien , reunakivien päälle ja sitten kun se putoaa reunakiveltä kuuluu karsee jysähdys. Eikö risteykseen voi ajaa sellaisella nopeudella että pysyy kaistalla.VASTAA

        No minäpä VASTAAN sinulle, niin kuin KAUNIISTI PYYSIT.

        Kuljettajat eivät halua hieroa renkaitaan rikki turhaan. Mitä jyrkempiä käännöksiä tehdään, sitä enemmän renkaat sortavat (hiertyvät tienpinnassa).

        Lisäksi kuljettajat haluavat pitää sivuttaiskiihtyvyydet kurissa, jotta minimoidaan lastin vahingoittuminen. Lisäksi maltilliset sivuttaiskiihtyvyydet kohtelevat autoa ja mahdollista perävaunua huomattavasti hellemmin, kun painopiste ei siirry toisen kyljelle vaan pysyy mahdollisimman keskellä.

        Lisäksi kuljettajien itseistarkoitus ei ole ajaa 1 km/h liikenneympyröitä. Liikenneympyröiden tarkoitus on mahdollistaa risteävien teiden liikenne joustavasti. Jos yhdistelmä pääseekin liikenneympyrästä 10 km/h, kokevat myös henkilöautokuljettajat huomattavasti vähemmällä henkistä tuskaa.

        Sen voisi ehkä vielä sanoa, että liikenneympyröihin myös suunnitellaan raskaan kaluston mahdollisuus oikaisuun. Epäilen vahvasti, että karsea jysähdys kuuluu kun on taitamaton kuljettaja ja yliherkkä kahva-apina tarkkailijana. Muuta selitystä ei ole.

        Miksi tohelot aina haukkuvat kuorma-autokuljettajia, vaikka ovat itse vajaaälyisiä puutarhatonttuja, ketkä eivät pärjää edes henkilöautolla liikenteessä. VASTAA


      • eka miljoona takana
        valitusurpot metsään kirjoitti:

        No minäpä VASTAAN sinulle, niin kuin KAUNIISTI PYYSIT.

        Kuljettajat eivät halua hieroa renkaitaan rikki turhaan. Mitä jyrkempiä käännöksiä tehdään, sitä enemmän renkaat sortavat (hiertyvät tienpinnassa).

        Lisäksi kuljettajat haluavat pitää sivuttaiskiihtyvyydet kurissa, jotta minimoidaan lastin vahingoittuminen. Lisäksi maltilliset sivuttaiskiihtyvyydet kohtelevat autoa ja mahdollista perävaunua huomattavasti hellemmin, kun painopiste ei siirry toisen kyljelle vaan pysyy mahdollisimman keskellä.

        Lisäksi kuljettajien itseistarkoitus ei ole ajaa 1 km/h liikenneympyröitä. Liikenneympyröiden tarkoitus on mahdollistaa risteävien teiden liikenne joustavasti. Jos yhdistelmä pääseekin liikenneympyrästä 10 km/h, kokevat myös henkilöautokuljettajat huomattavasti vähemmällä henkistä tuskaa.

        Sen voisi ehkä vielä sanoa, että liikenneympyröihin myös suunnitellaan raskaan kaluston mahdollisuus oikaisuun. Epäilen vahvasti, että karsea jysähdys kuuluu kun on taitamaton kuljettaja ja yliherkkä kahva-apina tarkkailijana. Muuta selitystä ei ole.

        Miksi tohelot aina haukkuvat kuorma-autokuljettajia, vaikka ovat itse vajaaälyisiä puutarhatonttuja, ketkä eivät pärjää edes henkilöautolla liikenteessä. VASTAA

        Kyllä juuri noi oikojat on niitä vajaaälyisiä. Ei ne oikaisut ole mitään yleisiä raskasta kalustoa varten suunniteltuja, vaan tarkoitettu erikoiskuljetuksille. Normimittaiselle kalustolle ympyrät kyllä mitoitetaan ihan normaalisti ajettavaksi.

        Yleensä sinne liikenneympyrän keskustaan on jonkinlainen kantti välissä ja keskusta on tehty kivetyksellä. Kaistalla taas on sileä asfaltti. Kyllä kantin yli ja kivetyksellä ajaminen syö rengasta paljon enemmän kuin siellä reunan asfaltilla ajelu, vaikka vähän joutuu kääntämäänkin. Kuormaakin heilauttaa paljon enemmän se terävä kantin yli vauhdilla ajaminen kuin tasainen kaartaminen. Jos ei liukasta ole, niin kyllä jollain korkean painopisteen paperikuormallakin heittämällä nuo pääteiden liikenneympyrät menevät ihan kaistalla pysyen 20-30 km/h.


    • reino wee

      niin mutta pitäisi olla ammattikuljettaja ajamassa eikä valerekkakuski.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe