Miten sitä pitäisi sääntöjen mukaan ruuhka-aikaan mennä ympyrään, kun kaikista suunnista henkilö-autoja niin kauas kun silmä kantaa, 9/10 ei vilkuta kun poistuu, vaikka ei sekään mitään auta kun vauhtia on ku F1:llä. torvet soi, keskarit heiluu.
Pakko sitten vaan automerkistä ja jostakin arvata että tohon väliin, vielä ei ole kukaan kylkeen tullut mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa, eikä syyllisestä liene epäselvyyttä?
25m/68tn yhdistelmä liikenne-ympyrään?
11
670
Vastaukset
- rahtari oy
Kannattaa lopettaa kun on noin vaikeaa.
- Rahti Pena
Menet isomman oikeudella, kyllä ne väistävät!
- Hienoa porukkaa olette
Hieno asenne ammattilaiselta(?). Ei ihme että kuorma/rekkakuskien maine on sitä mitä se on.
- rahtarinainen
Hienoa porukkaa olette kirjoitti:
Hieno asenne ammattilaiselta(?). Ei ihme että kuorma/rekkakuskien maine on sitä mitä se on.
Kyllä se vilkun käyttäminen ois tervetullutta! Helpottaa niin henkilöautolla kuin rekallakin ympyrään tuloa, ja sujuvoittaa liikennettä. Eilenkin odotin kolmasti ihan turhaan liittymissä, kun viime hetkellä tai ei ollenkaan käytetty vilkkua ja ois kerenny monet kerrat jo meneen eteenpäin.. ajattele henkilöautoilija sitäkin että saatat olla joskus sen rekan takana siel ympyrässä, ei kukaan meistä isoilla halua ajaa kenenkään päälle ja varovainen saa aina olla, mut turha välinpitämättömyys kyllä tuntuu ilkeälle, töissä siel liikenteessä ollaan ja tavarat pitäs saada perille..
- gamlabil
väistää joo, monesti miettiny että siinä helpolla sais vanhan rottelon lunastukseen, kun ei taida se isomman oikeus lakituvassa päteä...
- ajan aina hiljaa rekan e
Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.
Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa. - melukuskit hiiyeen rllä
ajan aina hiljaa rekan e kirjoitti:
Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.
Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa.Kyllä se ihan normi jakeluautonkin perämhyppii sinne reunakiville ja alas paukkuen ja häiriten ihmiisä.
Kumma kun liikene sunitelun mukaan kaistalla pitää pysyä , myöskin ko. Ympysä on mielestä jo liian iso, koska siitä pääsee ajamaan aiva suoraa ajonopeuden paljon laskematta.
Myösmkaikkinrekat jotka a javt ympyrään koktuulisen hitaasi pysyvät kaistallaan, tosin kun kaasupohjassa ajavt voiden perä käy nurmikolla, saa näjdämminkälaiset betoporsaat joudutaan murmikolle laitaamaan. - melukuskit viroon meluum
ajan aina hiljaa rekan e kirjoitti:
Mielenkiintoista kun ns. Isomman oikeudella kiiaaminen on sallittua ja sitten jos joku soittaa torvea on , mulkku, jolla ei jarruja oo.
Ninh rekkakusit itsekkin itkee kun joku tulee eteen rampiltabja menee hyvät vauhdit mäkeen , tai joku papa jaruttaa 80 km aluella ajen 80 eikä maanwyeiden rita päse ohi., likenndnympyrä hän on todella hy kun muistaa ajaa joustavasti, itse en välitä jos joku vän tule eten, pääsenhän heti suuraavana jatkaman matkaa.Miksi kuormautot ja varsinkin rekat ajavt nykyään liikenneympyrät oikoen niin että perä nousee kanttikivien , reunakivien päälle ja sitten kun se putoaa reunakiveltä kuuluu karsee jysähdys. Eikö risteykseen voi ajaa sellaisella nopeudella että pysyy kaistalla.VASTAA
- valitusurpot metsään
melukuskit viroon meluum kirjoitti:
Miksi kuormautot ja varsinkin rekat ajavt nykyään liikenneympyrät oikoen niin että perä nousee kanttikivien , reunakivien päälle ja sitten kun se putoaa reunakiveltä kuuluu karsee jysähdys. Eikö risteykseen voi ajaa sellaisella nopeudella että pysyy kaistalla.VASTAA
No minäpä VASTAAN sinulle, niin kuin KAUNIISTI PYYSIT.
Kuljettajat eivät halua hieroa renkaitaan rikki turhaan. Mitä jyrkempiä käännöksiä tehdään, sitä enemmän renkaat sortavat (hiertyvät tienpinnassa).
Lisäksi kuljettajat haluavat pitää sivuttaiskiihtyvyydet kurissa, jotta minimoidaan lastin vahingoittuminen. Lisäksi maltilliset sivuttaiskiihtyvyydet kohtelevat autoa ja mahdollista perävaunua huomattavasti hellemmin, kun painopiste ei siirry toisen kyljelle vaan pysyy mahdollisimman keskellä.
Lisäksi kuljettajien itseistarkoitus ei ole ajaa 1 km/h liikenneympyröitä. Liikenneympyröiden tarkoitus on mahdollistaa risteävien teiden liikenne joustavasti. Jos yhdistelmä pääseekin liikenneympyrästä 10 km/h, kokevat myös henkilöautokuljettajat huomattavasti vähemmällä henkistä tuskaa.
Sen voisi ehkä vielä sanoa, että liikenneympyröihin myös suunnitellaan raskaan kaluston mahdollisuus oikaisuun. Epäilen vahvasti, että karsea jysähdys kuuluu kun on taitamaton kuljettaja ja yliherkkä kahva-apina tarkkailijana. Muuta selitystä ei ole.
Miksi tohelot aina haukkuvat kuorma-autokuljettajia, vaikka ovat itse vajaaälyisiä puutarhatonttuja, ketkä eivät pärjää edes henkilöautolla liikenteessä. VASTAA - eka miljoona takana
valitusurpot metsään kirjoitti:
No minäpä VASTAAN sinulle, niin kuin KAUNIISTI PYYSIT.
Kuljettajat eivät halua hieroa renkaitaan rikki turhaan. Mitä jyrkempiä käännöksiä tehdään, sitä enemmän renkaat sortavat (hiertyvät tienpinnassa).
Lisäksi kuljettajat haluavat pitää sivuttaiskiihtyvyydet kurissa, jotta minimoidaan lastin vahingoittuminen. Lisäksi maltilliset sivuttaiskiihtyvyydet kohtelevat autoa ja mahdollista perävaunua huomattavasti hellemmin, kun painopiste ei siirry toisen kyljelle vaan pysyy mahdollisimman keskellä.
Lisäksi kuljettajien itseistarkoitus ei ole ajaa 1 km/h liikenneympyröitä. Liikenneympyröiden tarkoitus on mahdollistaa risteävien teiden liikenne joustavasti. Jos yhdistelmä pääseekin liikenneympyrästä 10 km/h, kokevat myös henkilöautokuljettajat huomattavasti vähemmällä henkistä tuskaa.
Sen voisi ehkä vielä sanoa, että liikenneympyröihin myös suunnitellaan raskaan kaluston mahdollisuus oikaisuun. Epäilen vahvasti, että karsea jysähdys kuuluu kun on taitamaton kuljettaja ja yliherkkä kahva-apina tarkkailijana. Muuta selitystä ei ole.
Miksi tohelot aina haukkuvat kuorma-autokuljettajia, vaikka ovat itse vajaaälyisiä puutarhatonttuja, ketkä eivät pärjää edes henkilöautolla liikenteessä. VASTAAKyllä juuri noi oikojat on niitä vajaaälyisiä. Ei ne oikaisut ole mitään yleisiä raskasta kalustoa varten suunniteltuja, vaan tarkoitettu erikoiskuljetuksille. Normimittaiselle kalustolle ympyrät kyllä mitoitetaan ihan normaalisti ajettavaksi.
Yleensä sinne liikenneympyrän keskustaan on jonkinlainen kantti välissä ja keskusta on tehty kivetyksellä. Kaistalla taas on sileä asfaltti. Kyllä kantin yli ja kivetyksellä ajaminen syö rengasta paljon enemmän kuin siellä reunan asfaltilla ajelu, vaikka vähän joutuu kääntämäänkin. Kuormaakin heilauttaa paljon enemmän se terävä kantin yli vauhdilla ajaminen kuin tasainen kaartaminen. Jos ei liukasta ole, niin kyllä jollain korkean painopisteen paperikuormallakin heittämällä nuo pääteiden liikenneympyrät menevät ihan kaistalla pysyen 20-30 km/h.
- reino wee
niin mutta pitäisi olla ammattikuljettaja ajamassa eikä valerekkakuski.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5559198Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1656294Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815350Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli724831Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1014443Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664103SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha2064047- 1072211
- 1141578
- 531116