Vaellukselle santiagon 2014-2015

Vaetaja 51

Onko henkilöitä tai pien ryhmiä lähdössä vaeltamaan Ranskalaista tietä joko syksyllä 2014 tai kevät 2015 aloittaisin matkan St-Jean-Pied-de-port jatkaen rauhallisesti santiagon. Haluaisin matkaseuraa olen 60 Mies länsisuomesta.
Kirjoitelkaa

11

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah hah haah hah

      heh heh heeh hehe heh heh heeh. mitäs

    • 1508

      Onhan meitä. Suunnitteluasteella. Koska en ole mies en arvaa tarjoutua... :D)
      Varsinkin miehet voi oikein hyvin tallata matkan yksikseenkin.
      Naisihminen on ehkä yksin vähän orpona. Nimimerkillä kokemusta on.

      • penstemon2

        Heips
        Mitenkäs olisi, jos me yksinäiset naiset lähtisimmekin yhdessä vaeltamaan? Olen kyllä harkinnut lähteä, vaikka seuraa ei löytyisikään. Eli syys-lokakuu tänä vuonna olisi ajankohtana. Ollaanko yhteyksissä?


      • 1508
        penstemon2 kirjoitti:

        Heips
        Mitenkäs olisi, jos me yksinäiset naiset lähtisimmekin yhdessä vaeltamaan? Olen kyllä harkinnut lähteä, vaikka seuraa ei löytyisikään. Eli syys-lokakuu tänä vuonna olisi ajankohtana. Ollaanko yhteyksissä?

        Hei,

        huomasin vasta nyt tämän vastauksesi 'penstemon2'.

        Hiljakseen olen minäkin asiaa miettinyt, jostain elokuun lopusta eteenpäin --- riippuen matkan pituudesta. Minulla tosin jo compostela on saatuna, reilu 300 on käveltynä 'loppupäästä'. Olisi jännää aloittaa jostain St Pied de Portista (vaimitensenytmeni) tai Roncesvallesista. Mutta tosiaan, syyskesällä eli sitten kun suurimmat ruuhkat caminolla on ohi.

        Yksi jumppakaveri on hiukan kaavaillut lähtöä mukaan, mutta vähän epävarma, luulen. Niin kuin minäkin vielä. Mutta voi porukka vähän isompikin olla. Mikään ei estä suunnittelemasta ja harkitsemasta erilaisia vaihtoehtoja ;-)


      • 1508
        1508 kirjoitti:

        Hei,

        huomasin vasta nyt tämän vastauksesi 'penstemon2'.

        Hiljakseen olen minäkin asiaa miettinyt, jostain elokuun lopusta eteenpäin --- riippuen matkan pituudesta. Minulla tosin jo compostela on saatuna, reilu 300 on käveltynä 'loppupäästä'. Olisi jännää aloittaa jostain St Pied de Portista (vaimitensenytmeni) tai Roncesvallesista. Mutta tosiaan, syyskesällä eli sitten kun suurimmat ruuhkat caminolla on ohi.

        Yksi jumppakaveri on hiukan kaavaillut lähtöä mukaan, mutta vähän epävarma, luulen. Niin kuin minäkin vielä. Mutta voi porukka vähän isompikin olla. Mikään ei estä suunnittelemasta ja harkitsemasta erilaisia vaihtoehtoja ;-)

        Hei aloittaja 'Vaetaja51'

        Voit ihan hyvin tulla keskusteluun mukaan. Kyllä vaellusporukassa voi ihan hyvin olla sekä miehiä että naisia, en vaan ihan ekana tarjoutuisi tuntemattomalle miespuoliselle kaveriksi... Liekö turhaa varovaisuutta vai elämänkokemusten tulos?


    • vaeltava aave

      Heh, lepakot vaeltaa.

    • Hullut hoitoon!

      Asiallisia kyselyitä matkaseuraa osiossa. Vastaukset???? Lienee taas suljettu jossain hullujen huoneen suljettu osasto. Näistä sivustoista on tullut mielisairaaloiden sivuosastoja/avo-osastoja. No, ei hätää. Ollaanhan me kuitenkin maailman onnellisin kansa mielipidemittausten mukaan. Nim. hulluna on hyvä olla.

    • Galicia

      Hei, olen huhti- toukokuussa 2015 lähdössä kävelemään tätä reittiä Santiagoon.
      Olen suunnitellut lähteä yksin, olen 61-v nainen..

      • mummo lumessa ?

        Halusit asiasta avautua ? Noh, mene muori rauhassa vain, älä kiirehdi turhaa tuolla iällä.


      • compo.stela

        Galicia

        Matkakertomuksia olen lueskellut, ja niiden pohjalta arveluttaa tuo kevätaika, varsinkin huhtikuu on hirmu arvaamaton keleiltään. Esim. jos aloittaa Ranskan puolelta (huhtikuussa) niin eka päivän Napoleonin reitti vuorten yli Roncesvallesiin saattaa olla jopa jätettävä väliin, jos luvassa on vesi- tai jopa lumisadetta plus kovaa tuulta. Ja vuorten solissa ja poluilla on silloin vielä luntakin, tai jos ei lunta niin polut on osin rapaisia. Voitte katsella youtube-videoita, sieltä löytyy todistusaineistoa.

        Muuten kevät olisi tosi kiva ajankohta, laaksoissa alkaa jo ruoho vihertää ja kukat kukkia. Mutta ne sateet ja sitä mukaa liejuiset polut... huhhuh. Mutta siinäpä tuntisi 'kilvoitelleensa' ;-/. Itse haluaisin myös nauttia matkasta, en siis ehdoin tahdoin hae hankalia olosuhteita. Toisaalta haluaisin välttää kesäajan ruuhkatkin.

        Mietinnässä on, mutta ei mitään vielä päätettynä. Ehkä touko-kesäkuussa, tai sitten aloittaisin aikaisintaan elokuun lopussa.


    • Talvicamino

      Oletko huomannut, että Facebookissa on Santiago de Compostela -vaeltajien ryhmä? Pyhiinvaellus-ryhmässä on yli 1200 jäsentä (sivun näkeminen edellyttää valittavasti, että olet kirjautunut FB:hen):
      https://www.facebook.com/groups/6731502363/?fref=ts

      Sivulla keskustellaan reiteistä, kokemuksista jne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe