Miten pääsee opettamaan esim. kansanopistoon? Pitääkö olla valmis kurssipohja joka esittää suoraan opistolle? Millaista palkkiota voi pyytää/saada?
Minulla on käsityöpuolen erityisosaamista, jota ei näytä oikein missään opetettavan, vaikka kyselijöitä tuntuu riittävän. En tykkää itse tilaustöitä tehdä, mutta mielelläni opastaisin muita tekemään itse :)
Raha ei siis ole pääasia, eli en ole päätyötä jättämässä, mutta olisi hauskaa vaihtelua itsellekin.
Eli, miten pääsee kurssiopettajaksi tai vaikka kerho-ohjaajaksi?
Kurssiopettajaksi työväenopistoon tms.?
2
1296
Vastaukset 2
- yks ope
Ota suoraan yhteyttä opiston käsitöiden suunnitelijaopettajaan tai vastaavaan esim. sähköpostitse. Kerro mitä haluaisit opettaa, liitteeksi cv. En syksyä suunnittellaan jo, joten toimi pian.
- tulevia kollegoita?
Kansanopistoon et luultavasti helpolla pääse, mutta kansalaisopistot / työväenopistot ovat kiinnostuneita uusista kursseista. Nyt on just se oikea aika vuodesta. Lähesty rehtoria tai suunnittelijaopettajaa, jos sellainen opetettavalla alallasi on. Voit laittaa sähköpostia ja kysyä alustavasti, mitä mieltä he ovat ideastasi. Voit myös soittaa ja ehdottaa tapaamista.
Monella opistolla on nettisivuillaan kurssisuunnittelulomake tai ohjeet, miten toimia, jos ehdottaa uutta kurssia. Voit täyttää sellaisenkin, mutta uutena tarjoajana kannattaa sen lisäksi laittaa sähköpostia tai soittaa, kertoa että olet tällaista tarjonnut.
Palkkatoivetta ei kannata esittää, sillä opistot maksavat TES:n mukaista palkkaa, johon vaikuttaa tutkintosi ja se, onko sinulla pedagogisia pätevyyksiä. Palkka on n.24-29 € / 45 min. Lisäksi maksetaan matkakorvausta kotoa opetuspaikalle.
Laita kurssiehdotuksia kaikkiin alueesi opistoihin. Voi tärpätä vaikka muutamassakin. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1202472Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401652Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6551079- 106993
- 71982
- 98936
- 48885
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk83760Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik33736- 71728