Miten pääsee opettamaan esim. kansanopistoon? Pitääkö olla valmis kurssipohja joka esittää suoraan opistolle? Millaista palkkiota voi pyytää/saada?
Minulla on käsityöpuolen erityisosaamista, jota ei näytä oikein missään opetettavan, vaikka kyselijöitä tuntuu riittävän. En tykkää itse tilaustöitä tehdä, mutta mielelläni opastaisin muita tekemään itse :)
Raha ei siis ole pääasia, eli en ole päätyötä jättämässä, mutta olisi hauskaa vaihtelua itsellekin.
Eli, miten pääsee kurssiopettajaksi tai vaikka kerho-ohjaajaksi?
Kurssiopettajaksi työväenopistoon tms.?
2
1295
Vastaukset 2
- yks ope
Ota suoraan yhteyttä opiston käsitöiden suunnitelijaopettajaan tai vastaavaan esim. sähköpostitse. Kerro mitä haluaisit opettaa, liitteeksi cv. En syksyä suunnittellaan jo, joten toimi pian.
- tulevia kollegoita?
Kansanopistoon et luultavasti helpolla pääse, mutta kansalaisopistot / työväenopistot ovat kiinnostuneita uusista kursseista. Nyt on just se oikea aika vuodesta. Lähesty rehtoria tai suunnittelijaopettajaa, jos sellainen opetettavalla alallasi on. Voit laittaa sähköpostia ja kysyä alustavasti, mitä mieltä he ovat ideastasi. Voit myös soittaa ja ehdottaa tapaamista.
Monella opistolla on nettisivuillaan kurssisuunnittelulomake tai ohjeet, miten toimia, jos ehdottaa uutta kurssia. Voit täyttää sellaisenkin, mutta uutena tarjoajana kannattaa sen lisäksi laittaa sähköpostia tai soittaa, kertoa että olet tällaista tarjonnut.
Palkkatoivetta ei kannata esittää, sillä opistot maksavat TES:n mukaista palkkaa, johon vaikuttaa tutkintosi ja se, onko sinulla pedagogisia pätevyyksiä. Palkka on n.24-29 € / 45 min. Lisäksi maksetaan matkakorvausta kotoa opetuspaikalle.
Laita kurssiehdotuksia kaikkiin alueesi opistoihin. Voi tärpätä vaikka muutamassakin. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid111747En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42539Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50495- 36482
Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi18465Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33421Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.98413- 32365
- 46363
Martina ja Muhis vaan ystäviä
Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä130362