Tiedossa rotikan pentuja?

Naenen

Netistä olen etsiskellyt ilmoituksia rotikan pennuista, mutta ei ole osunut silmään tai ne on ollut vuodelta yks ja kaks, niin päätin kokeilla täältä..
Eli tarkoitukseni olisi ottaa rotikan pentu (uros), ei mitään sekarotuista vaan puhdasrotuinen paperillinen koiruus.

Kellään tietoa luotettavasta nettisivustosta mistä voisi kysellä? :)

8

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottis

Et sitten ole tietoinen, että paras tapa on kääntyä rotuyhdistyksen puoleen. Tammikuussa syntyneitä pentulistalla on 7 urospentua. Kannattaa perehtyä rotuun ja rotuyhdistys on juuri sitä varten. Googlaa Suomen rottweileryhdistys/ pentuvälitys. Sieltä löytyy myös kasvattajien kotisivut. Onnea etsintään.

• 6+5

Mutta varohan rottdamesia. Moni kakku päältä kaunis ja niin edelleen.

Mihkä kenneliin sitten päädytkin niin selvitä ensin taustat.

• 5+6

Koita nyt aikuinen ihminen päästä tästä rd-pakkomielteestäsi eroon. Ei ole tervettä tuollainen. Moni kakku päältä kaunis ja moni nettikirjoittaja pään sisältä viallinen.

• 6+5

Hassua et mun viesti poistettiin missä kerroin ettei ole pakkomielle vaan ihan ekaa kertaa täälä kommentoin kyseistä kasvattajaa.
      Ilmeisesti ei saa kertoa totuuksia.

• Hyeenalauma vauhdiss

Ote Kennelliiton säännöistä: "Kahdeksan vuotta täyttäneen nartun astuttaminen edellyttää aina eläinlääkärintodistuksen, jonka
      mukaan narttu on terve ja hyväkuntoinen, eikä pennuttamisesta ole haittaa nartun terveydelle.
      Todistus on annettava ennen nartun astutusta, eikä se saa astutushetkellä olla kuutta kuukautta
      vanhempi. Eläinlääkärintodistus on liitettävä pentueilmoitukseen."

Yli 8 vuotiaan nartun astuttaminen ei ole kiellettyä. Luulisi tämmöisten kaikkitietävien hyeenojen sen tietävän.

Ja ihanko valokuvien perusteella mittasit koirien säkäkorkeuden?

• miikkulainen1

Itsellä ei ole todellakaan pahaa sanottavaa Rottdames-kennelistä! Tunnen ko. ihmisen erittäin hyvin ja jos teettää 8v koiralla pennut joka on siinä kunnossa että voi ne tehdä ei ole todellakaan huono asia, varsinkaan kun jälkikasvua ei ole liikaa. Ennemmin olisin huolissani nartuista/kasvattajista joiden koirat suoltaa kuin liukuhihalta pentuja sallituissa puitteissa ja terveystulokset ovat puutteellisia. Voisin luetella näitä massakasvattajia pitkän liudan mutta jätän ne jokaisen itsensä etsittäväksi..

Ja jos määrität nuoren uroksen kasvun valokuvan perusteella niin onko mieleesi ehkä tullut että ei todellakaan ole hyvä että vuotias rottisuros muistuttaa ulkoisesti 4v urosta? Ei todellakaan ja muutenkin koirat kehittyvät omaa tahtiaan; hitaasti kehittyvä on paljon parempi ja terveempi vaihtoehto kuin nopeasti kehittynyt!

• järkyttyny

Ohhoh mitä järkee tehä pentuja melkein 10v koiralla?
      Oisko raha taas pääasia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6264
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3232
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2546
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2188
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1686
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1470
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      225
      1403
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1382
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      30
      1341
    Aihe