Tiedossa rotikan pentuja?

Naenen

Netistä olen etsiskellyt ilmoituksia rotikan pennuista, mutta ei ole osunut silmään tai ne on ollut vuodelta yks ja kaks, niin päätin kokeilla täältä..
Eli tarkoitukseni olisi ottaa rotikan pentu (uros), ei mitään sekarotuista vaan puhdasrotuinen paperillinen koiruus.

Kellään tietoa luotettavasta nettisivustosta mistä voisi kysellä? :)

8

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottis

      Et sitten ole tietoinen, että paras tapa on kääntyä rotuyhdistyksen puoleen. Tammikuussa syntyneitä pentulistalla on 7 urospentua. Kannattaa perehtyä rotuun ja rotuyhdistys on juuri sitä varten. Googlaa Suomen rottweileryhdistys/ pentuvälitys. Sieltä löytyy myös kasvattajien kotisivut. Onnea etsintään.

    • 6+5

      Mutta varohan rottdamesia. Moni kakku päältä kaunis ja niin edelleen.

      Mihkä kenneliin sitten päädytkin niin selvitä ensin taustat.

      • 5+6

        Koita nyt aikuinen ihminen päästä tästä rd-pakkomielteestäsi eroon. Ei ole tervettä tuollainen. Moni kakku päältä kaunis ja moni nettikirjoittaja pään sisältä viallinen.


    • 6+5

      Hassua et mun viesti poistettiin missä kerroin ettei ole pakkomielle vaan ihan ekaa kertaa täälä kommentoin kyseistä kasvattajaa.
      Ilmeisesti ei saa kertoa totuuksia.

    • Hyeenalauma vauhdiss

      Ote Kennelliiton säännöistä: "Kahdeksan vuotta täyttäneen nartun astuttaminen edellyttää aina eläinlääkärintodistuksen, jonka
      mukaan narttu on terve ja hyväkuntoinen, eikä pennuttamisesta ole haittaa nartun terveydelle.
      Todistus on annettava ennen nartun astutusta, eikä se saa astutushetkellä olla kuutta kuukautta
      vanhempi. Eläinlääkärintodistus on liitettävä pentueilmoitukseen."

      Yli 8 vuotiaan nartun astuttaminen ei ole kiellettyä. Luulisi tämmöisten kaikkitietävien hyeenojen sen tietävän.

      Ja ihanko valokuvien perusteella mittasit koirien säkäkorkeuden?

    • miikkulainen1

      Itsellä ei ole todellakaan pahaa sanottavaa Rottdames-kennelistä! Tunnen ko. ihmisen erittäin hyvin ja jos teettää 8v koiralla pennut joka on siinä kunnossa että voi ne tehdä ei ole todellakaan huono asia, varsinkaan kun jälkikasvua ei ole liikaa. Ennemmin olisin huolissani nartuista/kasvattajista joiden koirat suoltaa kuin liukuhihalta pentuja sallituissa puitteissa ja terveystulokset ovat puutteellisia. Voisin luetella näitä massakasvattajia pitkän liudan mutta jätän ne jokaisen itsensä etsittäväksi..

      Ja jos määrität nuoren uroksen kasvun valokuvan perusteella niin onko mieleesi ehkä tullut että ei todellakaan ole hyvä että vuotias rottisuros muistuttaa ulkoisesti 4v urosta? Ei todellakaan ja muutenkin koirat kehittyvät omaa tahtiaan; hitaasti kehittyvä on paljon parempi ja terveempi vaihtoehto kuin nopeasti kehittynyt!

    • järkyttyny

      Ohhoh mitä järkee tehä pentuja melkein 10v koiralla?
      Oisko raha taas pääasia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe