sektio pelottaa

jo...

Onko ketään jolla ollut keisarinleikkaus placenta previan (etinen istukka) ja accretan takia? Minulla tulossa leikkaus joskus rv33-34. Accretaa tutkitaan vielä magneetilla. Minulla kaksi sektiota takana. Pelottaa jonkin verran. En minä niin itseni takia pelkää vaan lasteni takia...etteivät jää äidittömiksi...

3

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annepienisirkusfi

      Minua ei ole leikattu etisen istukan vuoksi, mutta olen saanut toisen lapseni hätäsektiolla, kun meille meinasi molemmille käydä vähän huonosti synnytyksessä. Jälkikäteen hoitavat lääkärit ja kätilö kyselivät kovasti, että jäikö minulle traumoja tai pelkoja. Totesin että ei. Olin parhaassa mahdollisessa hoidossa.

      Ymmärrän, että sinua pelottaa. Leikkaus on aina riski. Sinua ei kuitenkaan nukuteta, se vie jo riskistä "puolet pois", jos niin voi sanoa. Olet siis hereillä leikkauksen ajan. Leikkauksesi on suunniteltu ja siihen on varauduttu, se ei tule yllätyksenä.

      Jos olet kovasti peloissasi, puhu asiasta lääkärillesi. Jos hampaasi kalisevat kauhusta leikkauspöydälle, ei se varmasti ole kenellekään osapuolelle mieleen. Paras siis kertoa jo etukäteen huolista ja saada vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

      Tsemppiä!

    • vix

      ihmettelin ap viestissäsi että kerroit takana olevan jo kaksi sektiota. onko niissä mennyt jotain niin pieleen että oot saanut traumoja?

      • 'aloittaja'

        Ensimmäinen leikkaus oli nukutuksessa, koska minulla oli kouristuksia vaikean raskausmyrkytyksen takia. Sen jälkeen olin tehohoidossa ja meni viikkoja, että pääsin sairaalasta. Toinen sektio oli kiireinen. Siinä kohtu repesi. Nyt tämä viimeisin leikkaus tehdään käsittääkseni erikoisyksikössä (röntgen), ja siinä käytetään pallokatetreja isojen suonten tukkimiseksi...tai siis näin olen käsittänyt. Olen myös käsittänyt, että yleensä kohtu poistetaan myös tässä tilanteessa, mutta en tiedä vielä ihan tarkkaan tilannettani, joten tuo asia ei ole minulle vielä selvillä. En myöskään tiedä, tuleeko nukutus vai puudutus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe