Pakkohoito. Millaisia kokemuksia?

Pelottaaaa

Oon melkein 17v nuori ja oon pitkään jo kärsinyt vakavasta masennuksesta ja itsetuhoisuudesta.
Kärsin myös joistakin pakkooireista. Nyt on tullut puhetta, että pistettäisiin mut pakkohoitoon.
Itseäni pelottaa ja haluan vaan karkuun koko tilannetta.
Toki haluan parantua, mutta se kuulostaa vaan niin pelottavalle :(

50

6475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvintiedän

      Älä koskaan laita itseäsi pakkohoitoon...saat elinikäisen muiston siitä
      Eikä sitä miellyttävämmästä päästä
      Millaisia ovat sinun pakko oireet?
      Kuka sellaista on puhunut
      Pakkohoito ei ketään paranna!

    • Pelottaaaa

      Terapeutti ja vanhemmat.
      Sanovat, että mun on pakko saada apua mutta he ei enään tiedä mitä muuta pitäisi tehdä.
      Mun täytyy joitakin asioita tehdä useempaan kertaa.
      Ja tein virheen kun kerroin, että joskus näen asioita joita sielä ei oikeasti ole.
      Luulin et se vaan johtuu väsymyksestä :/

      • Pakkohoidosta

        Valitse avohoito, älä suljettua osastoa. Toinen mainitsikin, ettei pakkohoito paranna ihmista. Neuroleptit ja SSRI:t tekevät ihmisestä huonomman ja ajavat CP-vammaiseksi.

        Neuroleptit tuhoavat aivot (otsalohkon ja limbisen järjestelmän) sekä SSRI-valmisteet tuhoavat hormonijärjestelmän. Ihmisestä tulee psykopaatti ja sosiopaatti näissä lääkityksissä.

        Pakkohoidosta jää leima loppuelämäksi etkä pääse työelämään koskaan, vaikka haluaisit. Menetät myös ihmisoikeutesi (Perustuslaki LUKU 2) mielisairaalassa, sekä suljetulla että avohoidossa.

        Psykiatria perustuu fiktioon ja mielipiteisiin, ei tutkittuun tietoon. Näin ollen psykiatria ei ole tiedettä.


      • Kylmät kädet
        Pakkohoidosta kirjoitti:

        Valitse avohoito, älä suljettua osastoa. Toinen mainitsikin, ettei pakkohoito paranna ihmista. Neuroleptit ja SSRI:t tekevät ihmisestä huonomman ja ajavat CP-vammaiseksi.

        Neuroleptit tuhoavat aivot (otsalohkon ja limbisen järjestelmän) sekä SSRI-valmisteet tuhoavat hormonijärjestelmän. Ihmisestä tulee psykopaatti ja sosiopaatti näissä lääkityksissä.

        Pakkohoidosta jää leima loppuelämäksi etkä pääse työelämään koskaan, vaikka haluaisit. Menetät myös ihmisoikeutesi (Perustuslaki LUKU 2) mielisairaalassa, sekä suljetulla että avohoidossa.

        Psykiatria perustuu fiktioon ja mielipiteisiin, ei tutkittuun tietoon. Näin ollen psykiatria ei ole tiedettä.

        " Ihmisestä tulee psykopaatti ja sosiopaatti näissä lääkityksissä. "

        Tuo on niin totta.


    • Pelottaaaa

      Kaikki terapeutit ja ihmiset mun ympärillä puhuu mun pistämisestä suljetulle osastolle, että saisin apua. En halua sinne joutua, mutta haluan kuitenkin myös parantua.
      Kertokaa pliis vielä lissä omia kokemuksianne.

      • Lispet Lispettinen

        Missä kaupungissa asut?


    • Kylmät kädet

      Olen ollut kahdesti suljetulla ja voin vilpittömästi kertoa, ettei sieltä todellakaan saa mitään apua. Sinua pidetään vain lukittuna siellä seinien sisällä, oikeiden hullujen keskuudessa. Joudut nukkumaankin niiden kanssa, joskus jopa 6:den hengen huoneissa, jotka on tarkoitettu 4:lle hengelle. Nukkumisesta ei tule mitään, let me tell ya.

      http://www.youtube.com/watch?v=xHEtp3jUFfk

    • Accorq

      Kaikista ongelmallisinta ja kauheinta pakkohoidossa on se, että henkilökunta eikä psykiatrit osaa käyttää psyykenlääkkeitä vastuullisesti ja oikein. He eivät mm. osaa tunnistaa, tai halua tunnistaa, lääkkeistä syntyviä vakavia haittavaikutuksia ja usein erehtyvät syyttämään reaktiosta potilasta tai hänen mystistä "mielisairauttaan". Tällä virheellä voi oll katastrofaaliset seurauksen potilaan terveyden, tulevaisuuden ja koko hengen kannalta. Saamme parhaillaan todistaa miten eräs Tapsa on pahassa pulassa todennäköisimmin juuri hänelle määrättyjen psyykenlääkkeiden johdosta ja suunta on ollut koko ajan alaspäin. Luulenpa, että tässäkään tapauksessa ei ole osattu ymmärtää ongelmien pahentumisen päälähteeksi itse lääkitystä.

      Pakkohoidon suuri kamaluus on kuitenkin, että et voi kieltäytyä lääkityksestä, lääkityksestä, jota henkilökunta ei osaa käsitellä tai vaikutuksia ja seuraamuksia ymmärtää. Olet siten omillasi mitä tulee lääkepsykooseihin, vieroitusoireisiin ja lopulta seuranneisiin aivovaurioihin etkä tule koskaan saamaan minkäänlaista ymmärrystä kuin muilta vertaisilta, psykiatrisen järjestelmän uhreilta. Lapsen vieminen suomalaiseen, tai yleensä länsimaiseen psykiatriseen pakkohoitoon, on karhunpalvelus. Seuraamukset tulevat aina jälkikäteen vaikka aluksi vaikutus saisi luulemaan parempaa ja uskomaan kehitykseksi (vertaa taas vaikka tapaus Tapsa). Voi kun hänenkin koittelemukselleen tulisi onnellinen loppu vielä joskus.

      Oletko ehdottanut vanhemmillesi yhteisterapiaa, jossa olisitte kaikki aina mukana keskustelemassa. Sinunkin pahoinvoinnillesi on jokin syy vaikka et sitä osaisi heti sanoa. Syiden selvittäminen olisi ensiarvoisen tärkeää, jotta voidaan tehdä muutoksia elämääsi ja luoda uskoa tulevaisuudesta. Olet niin nuori vielä, edes kahtakymmentä saatika kolmeakymmentä useaan vuoteen vielä. Pakkohoidossa ei tietääkseni paljoa keskustella vaan koko roska perustuu oireidesi poistamiseen. Toisin sanoen aivojesi lamaamiseen tunteilta. Sillä tavalla ei saavuteta koskaan pysyviä hyviä tuloksia, mutta karmeita tuhoja sillä on saatu todistetusti aikaan jo 60 vuotta.

      •  Kk

        this


      • pppmn

        Toivottavasti sulla itellä on kokemusta kun noin kritisoit pakkohoitoa? Pakkohoitoon määrätty aikuinen on aina vaaraksi itselleen tai muille ja pakkohoito on viimeinen keino jolla häntä yritetään auttaa. Siis muut hoitomuodot eivät sovi (avohoito ym) Vapaaehtoisessa hoidossa oleva saa päättää hoidostaan itse ja lähteä heti kun tuntee voivansa paremmin. Alaikäinen voidaan huoltajien toimesta laittaa hoitoon vakava asteisen mielialahäiriön tai syömishäiriön takia. KUKAAN psyk.hoitaja tai lääkäri ei ikinä syytä potilasta oireista eikä hänen sairastumisestaan. Puhut täyttä paskaa. Et taida itsekään ymmärtää kuinka sairas ihmisen pitää olla että joutuu pakkohoidettavaksi. Siinä tilassa potilaan läheiset saavat olla onnellisia että hoidettava saa apua ja lääkkeillä oireiden lievitystä. Jutteluapua saa aina suljetulla. Siellä jokaisella hoidettavalla on oma hoitaja joka vastaa hänen asioista. Nimim. kokemusta on ja saanut suljetulta apua


      • UrMedicineTheirTorture
        pppmn kirjoitti:

        Toivottavasti sulla itellä on kokemusta kun noin kritisoit pakkohoitoa? Pakkohoitoon määrätty aikuinen on aina vaaraksi itselleen tai muille ja pakkohoito on viimeinen keino jolla häntä yritetään auttaa. Siis muut hoitomuodot eivät sovi (avohoito ym) Vapaaehtoisessa hoidossa oleva saa päättää hoidostaan itse ja lähteä heti kun tuntee voivansa paremmin. Alaikäinen voidaan huoltajien toimesta laittaa hoitoon vakava asteisen mielialahäiriön tai syömishäiriön takia. KUKAAN psyk.hoitaja tai lääkäri ei ikinä syytä potilasta oireista eikä hänen sairastumisestaan. Puhut täyttä paskaa. Et taida itsekään ymmärtää kuinka sairas ihmisen pitää olla että joutuu pakkohoidettavaksi. Siinä tilassa potilaan läheiset saavat olla onnellisia että hoidettava saa apua ja lääkkeillä oireiden lievitystä. Jutteluapua saa aina suljetulla. Siellä jokaisella hoidettavalla on oma hoitaja joka vastaa hänen asioista. Nimim. kokemusta on ja saanut suljetulta apua

        Mitä tarkoittaa olla vaaraksi itselleen? Sekö, että harrastaa moottoriurheilua tai käyttää päihteitä/huumeita? Väitätkö, että ihmisellä ei ole oikeutta olla vaaraksi itselleen? Sehän on harhainen ajatus, sillä jokainen on jatkuvasti vaaraksi itselleen eläessään. Jos tarkoitat, että henkilö saattaisi ajatella tappaa itsensä, niin millä perustein ihmisellä ei olisi oikeutta päättää elämäänsä, jos siltä hänestä tuntuu? Mikä oikeus kellään on toisen elämästä tai kuolemasta päättää? Kuka omistaa kansalaisen hengen? Äläkä vaan vastaa Jumala. Entä millä perustein pakko"hoitoon" määrääminen on osoitus siitä, että on itselleen, tai edes muille, vaarallinen? Eihän tuossa ajatuksessa ole mitään logiikkaa.

        Psykiatriassa vapaaehtoinen "hoito" on illuusio. Vapaaehtoinen "hoito" voidaan muuttaa tahdonvastaiseksi heti, kun psykiatrista siltä tuntuu. Jos vapaaehtoisessa "hoidossa" oleva henkilö tahtoo lähteä laitoksesta, tekee lähtöpäätöksen tässäkin tapauksessa psykiatri, ei "potilas". Toisin sanoen psykiatri pitää yllä henkilön illuusiota vapaaehtoisuudesta joko säilyttääkseen tämän yhteistyön, pitääkseen henkilön rauhallisena tai jostakin lukuisista muista syistä.

        Väitteesi siitä, että psykiatrit, ja psykiatriset "sairaanhoitajat", eivät syyttäisi suorittamiensa vahingoittavien toimenpiteidensä, kuten sähköshokittamisen tai "lääkityksen", seuraamuksista "potilaita" on naurettava. Psykiatrit järjestelmällisesti peittävät aiheuttamansa vahingot "potilaiden" terveydelle, pahoinvoinnista aivovaurioihin, syyttämällä oireista henkilön mieli(kuvitus)sairautta. Syitä tähän on monia. Jotkut eivät yksinkertaisesti tiedä mitä tekonsa aiheuttaa kohteelle ja osa peittää jälkensä tarkoituksella. Monelle psykiatrille olisi myös henkisesti liian kova pala myöntää mitä he ovat jo vuosia tehneet ihmisille. He eivät saisi nukuttua, eivät kestäisi katsoa itseään peilistä.


      • pppmn

        ohhoh... tekstisi perusteella olet joko skitsofreenikko tai vain todella harhainen....


      • UrMedicineTheirTorture
        pppmn kirjoitti:

        ohhoh... tekstisi perusteella olet joko skitsofreenikko tai vain todella harhainen....

        Sinulla tuskin on esittää minkäänlaisia vasta-argumentteja kertomaani, joten päädyit siten nimittelemään. Pitäisikö minun sanoa nyt samalla tavalla sinusta? Miten haluaisit tulla haukutuksi?


      • Anonyymi
        pppmn kirjoitti:

        Toivottavasti sulla itellä on kokemusta kun noin kritisoit pakkohoitoa? Pakkohoitoon määrätty aikuinen on aina vaaraksi itselleen tai muille ja pakkohoito on viimeinen keino jolla häntä yritetään auttaa. Siis muut hoitomuodot eivät sovi (avohoito ym) Vapaaehtoisessa hoidossa oleva saa päättää hoidostaan itse ja lähteä heti kun tuntee voivansa paremmin. Alaikäinen voidaan huoltajien toimesta laittaa hoitoon vakava asteisen mielialahäiriön tai syömishäiriön takia. KUKAAN psyk.hoitaja tai lääkäri ei ikinä syytä potilasta oireista eikä hänen sairastumisestaan. Puhut täyttä paskaa. Et taida itsekään ymmärtää kuinka sairas ihmisen pitää olla että joutuu pakkohoidettavaksi. Siinä tilassa potilaan läheiset saavat olla onnellisia että hoidettava saa apua ja lääkkeillä oireiden lievitystä. Jutteluapua saa aina suljetulla. Siellä jokaisella hoidettavalla on oma hoitaja joka vastaa hänen asioista. Nimim. kokemusta on ja saanut suljetulta apua

        Ei pidä paikkaansa! Minut laitettiin pakkohoitoon laittomasti, vaikka en ikinä ole ollut vaaraksi, en itselleni, enkä muille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa! Minut laitettiin pakkohoitoon laittomasti, vaikka en ikinä ole ollut vaaraksi, en itselleni, enkä muille!

        Lisäyksenä siis vielä, että en siis ole koskaan käyttänyt edes huumeita, joten sitäkään korttia ei voida minun tapauksessa vetää. Jos olenkin joskus harrastanut extreme urheilua, niin sitä tuskin voi itsetuhoisuudeksi laskea tai muuten on suuri osa maailman väestöstä hoidon tarpeessa.


    • terve ihminen

      Monet yrittää päästä laitoshoitoon mutta ne laitetaan avohoitoon, kun sehän käy paljon halvemmaks. Avohoitopotilaita pyörii täällä riesaks asti.

      • Kylmät kädet

        Hei tuo on siitä räppibiisistä, joka soi Aku Louhimiehen PAHA MAA -elokuvassa yhdessä kohtauksessa.


    • Uudistus
      • 8+64+21

    • Nyuuu

      Kokemuksia pakkohoidosta anoreksian suhteen:

      Kuolemunkaamereen.blogspot.fi

    • Toivoa täynnä

      olen 24-vuotias mies. Itse terve, kuin pukki. Veljelläni on puhjennut rajumman oloinen skitsofrenia ja oireita jatkunut n. puolivuotta. Ihan selvät ovat oireet harhaluuloista, peloista, epäilyksistä ja hän puhuu itse myös niistä. Välillä ihan avoimesti. Kaikki oireet viittaavaat skitsofreniaan. Hän on alkanut käyttäytymään väkivaltaisesti läheisiään kohtaan. Tähän väkivaltaisaan psykoottimaiseen käytökseen liittyy poikkeuksetta, pään sisäiset "käskyt", joita hän saa. Hän uhkailee väkivallalla, tappamisella ja kärsimyksellä kaikkia lähiomaisia, jopa käynyt käsiksi isääni, minua meinasi lyödä puukolla kurkkuun. Tilanne on käynyt sietämättömäksi ja vaihtoehdot hänen parantumiselleen supistuvat. Skitsofreniaan tyypillisellä oireella hän tuntee olevansa täysin terve ja ei tarvitse hoitoa. Kun asiasta yrittää hienovaraisesti mainita hän muuttuu aggressiivisen impulsiiviksesi, enkä uskalla häntä enään lukuisien yritysten jälkeen hoitoon ohjata. Joten jäljellä oleva vaihtoehto on tämä pakkohoito, mutta en ole myyty tämän konseptin toiminnallisuudesta ja oikeasta avusta.

      • geassa

        Ei tuossa tapauksessa tarvita psykiatriaa, vaan hoida asia rikosoikeuden kautta. Kaikille parempi vaihtoehto. Jos psykiatria puuttuu asiaan, kohta hänestä varmaan tulee massamurhaaja, kuten kaikki ammuskelutapaukset ovat osoittaneet. Myös se Suomen massapuukotustapaus todistaa asian. Hänhän oli psyykenlääkityksessä.


      • q2W3R

        Skitsofrenia pitäisi lääkitä, koska jos ihmisellä on harhaluuloja niin se voi uskoa vaikka että te läheiset olette oikeasti avaruusolentoja, jotka vaan esittävät teitä ja oikeat läheiset on päätyneet vaikka ruuaksi pataan. Silloin on ihan oikeasti saatava sille ne lääkkeet että todellisuus palaa. Henkilö voi muuttua jonkin ajan kuluttua lääkityksestä taas suhteellisen normaaliksi ja olo olla kuin olisi herännyt pahasta unesta.


      • q2W3R

        Se on ihan kuin huonon kauhuleffan juoni. Suosittelen hoitoon panemista.


      • Ei_mene_noin
        q2W3R kirjoitti:

        Skitsofrenia pitäisi lääkitä, koska jos ihmisellä on harhaluuloja niin se voi uskoa vaikka että te läheiset olette oikeasti avaruusolentoja, jotka vaan esittävät teitä ja oikeat läheiset on päätyneet vaikka ruuaksi pataan. Silloin on ihan oikeasti saatava sille ne lääkkeet että todellisuus palaa. Henkilö voi muuttua jonkin ajan kuluttua lääkityksestä taas suhteellisen normaaliksi ja olo olla kuin olisi herännyt pahasta unesta.

        Ei pidä paikkaansa. Sinulla on harhainen käsitys koko skitsofrenia-konseptista sekä parhaista tavoista auttaa ihmistä, joka on kovasti peloissaan ja jonka ajatukset ja epäilyt eivät näyttäisi täsmäävän todellisuuteen. Skitsofreniaan konseptina voit tutustua esimerkiksi oheisen linkin artikkelin kautta.

        Schizophrenia - A Nonexistent Disease
        Wayne Ramsay, J.D.
        http://www.wayneramsay.com/schizophrenia.htm


    • äläläåpo
    • Olen ollut pakkohoidossa ja se pelasti itseni itseltäni, pelasti elämäni. En tiedä onko siitä apua kaikille, mutten olisi elossa ilman pakkohoitoa.

      • hetuse

        Kerro tapauksestasi tarkemmin. Se tuntuu niin oudolta, että olen kiinnostunut.


      • Öh, oudolta..? o.O Pakkohoidossa olet omassa huoneessa (mitä luultavammin lääkityksen alaisena), paljoa siellä ei tehdä, on tietyt rytmit päivässä mitä pitää noudattaa (noustaan tiettyyn kellon aikaan sängystä, tiettyyn aikaan aamupala, ''aamupalaveri'' heti herättyä ja tiettyyn aikaan iltapala jne.), mutta sen takia se pelasti minut, koska siellä otetaan kaikki terävät esineet pois ja siellä on oikeasti lähes mahdotonta yrittää tappaa itseään. On koko ajan enemmän tai vähemmän tarkkailun alaisena, ja jos mielenterveysongelmat ovat pahemmat, olet kirjaimellisesti lukkojen takana, eli ulko-ovet jne. ovat lukossa. Voi tuntua vankilalle joistakin, mutta jos olisin asunut kotona siihen aikaan, olisin oikeasti tappanut itseni. Siellä lukkojen takana ja tarkkailun alaisena se oli mahdotonta. Sain myös paljon tukea ja apua mielen ongelmissa. En nyt oikein ymmärrä kommenttiasi...


      • solivagant kirjoitti:

        Öh, oudolta..? o.O Pakkohoidossa olet omassa huoneessa (mitä luultavammin lääkityksen alaisena), paljoa siellä ei tehdä, on tietyt rytmit päivässä mitä pitää noudattaa (noustaan tiettyyn kellon aikaan sängystä, tiettyyn aikaan aamupala, ''aamupalaveri'' heti herättyä ja tiettyyn aikaan iltapala jne.), mutta sen takia se pelasti minut, koska siellä otetaan kaikki terävät esineet pois ja siellä on oikeasti lähes mahdotonta yrittää tappaa itseään. On koko ajan enemmän tai vähemmän tarkkailun alaisena, ja jos mielenterveysongelmat ovat pahemmat, olet kirjaimellisesti lukkojen takana, eli ulko-ovet jne. ovat lukossa. Voi tuntua vankilalle joistakin, mutta jos olisin asunut kotona siihen aikaan, olisin oikeasti tappanut itseni. Siellä lukkojen takana ja tarkkailun alaisena se oli mahdotonta. Sain myös paljon tukea ja apua mielen ongelmissa. En nyt oikein ymmärrä kommenttiasi...

        Been there, done that.


    • aw234r5

      Pakkohoito on tavallaan vaan sairaala jossa sulla on oma huone ja hengailet vaan siellä lääkityksen alaisena. Sieltä ei pääse pois, mutta pääset pois heti kun alat osoittaa paranemisen merkkejä. Siellä ei oikeastaan tehdä mitään, olet vain ihan kuin sairaalan potilas jolle tuodaan lääkkeitä ja sitten vaan olet siellä ja luet lehtiä, katsot ehkä telkkaria. Lääkitys voi olla sen verran kova että nukut aika paljon. Jos on vakava masennus niin siellä saat sellaiset lääkkeet että masennus alkaa häviämään ja olosi paranee pikkuhiljaa. Sitten pääset sieltä pois. Ei sulle siellä mitään kauheuksia tehdä.

      • Tämä on myös juurikin oma kokemukseni kyseisestä pakkohoidosta. :)


      • gdssvd

        Mitä jos se jälkeen joutuu avohoitoon, ja haluaa lopettaa sen, mutta ne ei anna? Onko oikeusturvaa päästä niistä eroon?


      • 4c9_ny7sg

        Mitä, jos ei halua ottaa lääkkeitä tai kokee niiden vaikutukset haitallisemmiksi kuin olonsa ilman niitä?


      • En valitettavasti ole hoitoalan ammattilainen, niin en voi vastata näihin kysymyksiin. :/


    • Juppi75

      Kannattaa mennä hoitoon, jos sen tarpeessa. Itse olin pakkohoidossa, vaikka vastustin ajatusta hoidon aikana. Nyt on lääkitys kohdallaan ja työskentelen normaalisti työelämässä.

    • Olen ollut kaksi kertaa suljetulla, kerran pakolla, kerran vapaaehtoisesti. Oman kokemuksen mukaan pakkohoidossa oleminen ei eroa vapaaehtoisesta muuten kuin ulkoilu- ja lomalupien osalta, niitä saa paljon helpommin jos on hoidossa vapaaehtoisesti. Lääkkeitä siellä tuputetaan ahkerasti sekä vapaaehtoisille että pakkohoitopotilaille, mutta minua ainakaan ei koskaan pakotettu niitä ottamaan kun niistä ehdottomasti kieltäydyin.

      Koin, että molemmilla kerroilla hoidosta oli iso hyöty, etenkin ollesani siellä pakolla, minulla oli silloin selkeät itsemurhasuunnitelmat, en itse ymmärtänyt hoidontarvettani ja kieltäydyin menemästä sairaalaan. Silloin hoito pelasti henkeni, jos olisin itse saanut valita, olisin jättänyt menemättä ja todennäköisesti lopulta tappanut itseni.

      • eyhde

        Miksi et onnistunut itsemurhassa silloin kun sinulla oli selkeät suunnitelmat? Vain kerjäsitkö vain huomiota?

        Myöskin täytyy todeta, että varmasti ääni olisi toinen kellossa, jos olisi pakotettu lääkkeitä...


      • Olin päättänyt päivän, kellonajan, tekotavan ja varasuunnitelman. Tuohon valitsemaani päivään oli silloin vielä reilusti aikaa, mutta päädyin hoitoon kun satuin mainitsemaan näistä suunnitelmista ystävälle, joka sitten järjesti minulle apua.

        Pakkolääkitys olisi hyvin todennäköisesti laskenut sairaalan pisteitä minun silmissäni, mutta olisi tuskin muuttanut sitä seikkaa, että koin saavani sieltä apua.


      • Haaweilija
        mauv kirjoitti:

        Olin päättänyt päivän, kellonajan, tekotavan ja varasuunnitelman. Tuohon valitsemaani päivään oli silloin vielä reilusti aikaa, mutta päädyin hoitoon kun satuin mainitsemaan näistä suunnitelmista ystävälle, joka sitten järjesti minulle apua.

        Pakkolääkitys olisi hyvin todennäköisesti laskenut sairaalan pisteitä minun silmissäni, mutta olisi tuskin muuttanut sitä seikkaa, että koin saavani sieltä apua.

        Nimimerkkiä eyhde (11.10.2015 16:40) peesaten, satuitko vai "satuitko" mainitsemaan asiasta kaverillesi? Toisin sanoen toivoitko, että kaveri ottaisi vinkistäsi vaarin ja tekisi ilmoituksen? Halusitko siis huomiota kaveriltasi? Siinä ei ole mitään pahaa, mutta ole rehellinen itsellesi, kummasta oli kysymys? Asialla on suuri merkitys ihmisoikeuksiesi, vastuusi ja päätäntävaltasi näkökulmasta.


      • En toivonut, että tekisi ilmoituksen. Alkuun olin hänelle siitä jopa vihainen, kun tosiaan en itse ymmärtänyt tarvitsevani sairaalahoitoa.


      • Kohhhlloo

        Itse suunnittelen itsemurhaa pakkohoidon ja eritoten lääkepakkohoidon takia, jota annettiin, kun en "itse tiennyt parastani". jokainen meistä tietää mikä itselle on parasta mielessään ja kehossaan.Ylilääkintä ja kohtelu suljetulla pilasi elämäni, tunteeni, ihmisyyden, ihmisarvon tunteeni, parisuhde-elämäni, luottamukseni "hoitoon", minut täysin ja aiheutti trauman, minkä takia aion tappaa itseni. Pilasi ajattelukykyni ja teki minusta epäihmisen.Teki minut riippuvaiseksi näistä "lääke"aineista. Järkytti minut, että ainutlaatuinen elämäni ja aivoni on tuhottu ja että mitään näin julmaa ja epäinhimillistä tässä yhteiskunnassa on, kuin psykiatrinen pakkohoito, sitä ei kokematta voi tajuta mitä alistamista se on, ja mille valheille se perustuu, miten voidaan syöttää pakosta(tai pistää) aineita jotka voi aiheuttaa suurta kärsimystä fyysisesti ja psyykkisesti ja ajaa jopa itsemurhaan.. Olin vuosia opiskellut, tehnyt töitä ja ollut hyvä ihminen, mutta minua kohdeltiin pahemmin ja julmemmin kuin rikollista. Vankilassakin olo on parempi. On vankina sellissä,on asianajaja ja joskus pääsee pois. Mielen lääkevankilasta ei pääse pois.

        Joskus jopa useita lääkkeitä laitetaan,päällekkäin jolloin sivuvaikutukset voi olla vielä kamalampia ja jota pidetään "turvallisena" vaikka lääkkeitä ei suositella määrättävän yhdessä kun katsoo paketista.Olen kärsinyt jo kuukausia hoidon jälkeen pahemmin kuin ikinä Ennen hoitoa. Kun joku tappaa itsensä, aina jeesustellaa, että miksi ei hakenut apua. Jotkut tekevät itsemurhan psyykenlääkkeiden takia. Kukaan ei kuule näitä tarinoita. Ja sorto jatkuu.


      • Back-to-Basic
        Kohhhlloo kirjoitti:

        Itse suunnittelen itsemurhaa pakkohoidon ja eritoten lääkepakkohoidon takia, jota annettiin, kun en "itse tiennyt parastani". jokainen meistä tietää mikä itselle on parasta mielessään ja kehossaan.Ylilääkintä ja kohtelu suljetulla pilasi elämäni, tunteeni, ihmisyyden, ihmisarvon tunteeni, parisuhde-elämäni, luottamukseni "hoitoon", minut täysin ja aiheutti trauman, minkä takia aion tappaa itseni. Pilasi ajattelukykyni ja teki minusta epäihmisen.Teki minut riippuvaiseksi näistä "lääke"aineista. Järkytti minut, että ainutlaatuinen elämäni ja aivoni on tuhottu ja että mitään näin julmaa ja epäinhimillistä tässä yhteiskunnassa on, kuin psykiatrinen pakkohoito, sitä ei kokematta voi tajuta mitä alistamista se on, ja mille valheille se perustuu, miten voidaan syöttää pakosta(tai pistää) aineita jotka voi aiheuttaa suurta kärsimystä fyysisesti ja psyykkisesti ja ajaa jopa itsemurhaan.. Olin vuosia opiskellut, tehnyt töitä ja ollut hyvä ihminen, mutta minua kohdeltiin pahemmin ja julmemmin kuin rikollista. Vankilassakin olo on parempi. On vankina sellissä,on asianajaja ja joskus pääsee pois. Mielen lääkevankilasta ei pääse pois.

        Joskus jopa useita lääkkeitä laitetaan,päällekkäin jolloin sivuvaikutukset voi olla vielä kamalampia ja jota pidetään "turvallisena" vaikka lääkkeitä ei suositella määrättävän yhdessä kun katsoo paketista.Olen kärsinyt jo kuukausia hoidon jälkeen pahemmin kuin ikinä Ennen hoitoa. Kun joku tappaa itsensä, aina jeesustellaa, että miksi ei hakenut apua. Jotkut tekevät itsemurhan psyykenlääkkeiden takia. Kukaan ei kuule näitä tarinoita. Ja sorto jatkuu.

        Psykiatria on länsimäisen yhteiskunnan viimeinen barbaarinen instituutio, joka saa elää lähinnä sen vuoksi, ettei kansalla ole laajasti käsitystä tai ymmärrystä siitä, mistä alalla on kysymys.

        Ihmiset uskovat psykiatrian kulttiin kuin entisaikaan kirkkoon. Kun pappi sanoi jotain, se oli jumalan sana. Nyt jumalan sana on mitä lääkärit ja psykiatrisessa kontekstissa mitä psykiatrit sanovat. Harva kansalainen osaa kyseenalaistaan auktoriteetin sanomisia. Harvempi kansalainen, jos sinäkään, ymmärrät, että psykiatria ei ole lääketiedettä eikä sen tarkoitus läpi historiansa ole koskaan ollut auttaa kohdettaan. Psykiatria kontrolloi ja rankaisee kansalaisia, jotka rikkovat yhteiskunnan kirjaamattomia lakeja. Se palvelee kohteen sidosryhmien intressejä; vanhemmat, yhteisö, naapuristo, koulu, poliisi, valtio yleensä ja nykyisellään, noin 60v ajan, laite- ja lääketeollisuuden etuja.

        Psykiatria toimii yhteiskunnassa käytännössä yhdessä rinnakkain poliisivoimien kanssa. Poliisi valvoo kirjattujen lakien noudattamista ja tukee psykiatrista "poliisia" (valkotakkisia poliiseja) työtehtävissä. Poliisiroolinsa vuoksi psykiatrit tulevat kotioville kuulustelemaan ja vangitsemaan epäiltyjä mielenterveyslakia rikkoneita ihmisiä. Vallankäytön oikeutus pohjaa mielenterveyslakiin. joka on Suomen perustuslain ja kansainvälisten ihmisoikeusjulistusten vastainen. Yhteiskunnassa kuitenkin oikeastaan mitä vaan voidaan tehdä, jos valtio ajatusta promoaa ja propagandalla legitimoi ja ajatusta kansalaiset tukevat, myös ihmisoikeusrikoksia tämän päivän Suomessa. Meillä ei ole diabetes- tai syöpälakia syystä. Ne ovat sairauksia ja kuuluvat lääketieteen pariin, ei sosiaalikontrollin piiriin, kuten psykiatria ja poliisivoimat. Tuomari ei voi käskeä ihmistä ottamaan insuliinia tai kemoterapiaa vastentahtoisesti. Lääketieteellisen hoidon vastaanottaminen on yksityisasia. Psykiatriassa asiat ovat toisin. Tarkoitus ei ole auttaa kohdetta vaan sidosryhmiä, jolloin ainoa toimiva keino on pakottaminen. Vertaa, jos poliisi joutuisi kysymään ihmisiltä, että saako antaa sakon tai ottaa kiinni. Poliisia tarvitsemme, koska he valvovat, etteivät muut riko meitä kohtaan. Psykiatria kontrolloi ja rankaisee ihmisiä itseltään ja tekee sen todelliset motiivit peittääkseen aina "henkilön omaksi parhaakseen", ihan niin kuin sinullekin on tehty.

        Nämä ovat perusasioita, jotka tulee tiedostaa, jos tahtoo koskaan ymmärtää mitä psykiatria on ja miksi sellaisia julmuuksia, joita psykiatria edustaa, sallitaan ja tuetaan länsimaisissakin valtioissa. Muutoin voikin olla hämmästynyt ja ymmällään, että "miten voi olla" tai "ei ole totta". Tietämys mahdollistaan ymmärryksen.

        Psykiatrian emeritus professori Thomas Szaszilta voit lukea lisää, jos kiinnostuit opiskelemaan psykiatriaa tarkemmin. Opit ymmärtämään miksi sinulle on tehty, kuten tehtiin.
        http://www.szasz.com/manifesto.html


    • Hyvän_tahdon_tyrannia

      On the Tyranny of Good Will: Why We Call Ourselves Psychiatric Survivors
      October 12, 2015
      http://www.madinamerica.com/2015/10/on-the-tyranny-of-good-will-why-we-call-ourselves-psychiatric-survivors/

      "I believe if the public really knew and understood the reason why we who have survived medically-induced harm, and who do not have the human right to — with real evidence — legally expose this, they would support psychiatric survivors and help us to put an end to what has been called ‘the tyranny of good will.’"

    • psykiatrinenpakkohoito

      Psykiatrinen pakkohoito lääkkeillä, (eritoten neuroleptit tai tutkimattomat vaaralliset lääkeyhdistelmät) jotka voivat tappaa, sairastuttaa vakaviin sairauksiin( pakkoliikkeisiin,diabetekseen,haimatulehdukseen,lääkepsykoosiin), viedä ihmisen kognitiiviset kyvyt ja muistia , seksuaalisuuden, lihottaa muodottomaksi, ja saada silmät muuttumaan sameiksi ja elottomiksi ja tehdä ihminen apaattiseksi on pahoinpitely eikä hoitoa. Pahinta pahoonpitelyä, mitä voi tehdä - sulkea ihmisen oma maailma kemiallisen pakkopaidan avulla. Mitään ihmisen parasta tässä ei ajatella, eikä neuroleptit paranna,vaan lamaa ihmisen korkeamman tason ajattelua.

    • bönni

      https://medium.com/the-mission/do-antidepressants-and-other-psychiatric-drugs-kill-a-half-million-people-a-year-12b35f646ebc
      https://www.quora.com/Do-antipsychotics-cause-low-intelligence
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3476840/
      Ne lääkkeet on kivoja pitkkän käytettynä:)...
      Olet todennäköisesti jo sähköisessä seurannassa (puhelimet, tietokoneet, ehkä muutakin, kamerat tunnistavat kaupungilla). Kotiinkin voi tulla seuranta ym. indusoijalaitteet, jos tarve heidän mielestään.
      On myös hyvät mahdollisuudet, että saat väärn diagnoosin ja lääkket siihen:
      https://www.bridgestorecovery.com/blog/the-dangers-of-mental-health-misdiagnosis-why-accuracy-matters/
      Mutta sinun pitkäaikainen etusi on paljon vähemmän tärkeää, kuin esim. yleinen turvallisuus.
      No mutta siellä pakkohoidossa lähinnä oleskellaan ja syödään lääkeitä. Olet tietysti valvovan silmän alla 24/7. Kannattaa kuitenkin yrittää elämänmuutosta yms. kotikeinoja. Vaikka matkaa Marokkoon.

      • Anonyymi

        Itse olen pitkään potenut pakko oireista häiriötä ja fobioita mutta kun kieltäydyin ottamasta konsultaatiokäyntiä vastaan( joka tehtiin yllättäen vaikka en ollut ollut avohoidossakaan todella pitkään aikaan ) niin minut vietiin poliisisaattueessa auroraan poliklinikan kautta m 1 lähetteellä tarkkailuun ja siitä osastolle vaikka kielsin minua salakeuunnellun enkä puhunut muutakaan hölynpölyä paitsi mitä nyt insinööri broidi petri oli ääliö kun on jotakijn humpuukia lääkärille jonka perusteella minulle asetettiin skitsofreniadiagnoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen pitkään potenut pakko oireista häiriötä ja fobioita mutta kun kieltäydyin ottamasta konsultaatiokäyntiä vastaan( joka tehtiin yllättäen vaikka en ollut ollut avohoidossakaan todella pitkään aikaan ) niin minut vietiin poliisisaattueessa auroraan poliklinikan kautta m 1 lähetteellä tarkkailuun ja siitä osastolle vaikka kielsin minua salakeuunnellun enkä puhunut muutakaan hölynpölyä paitsi mitä nyt insinööri broidi petri oli ääliö kun on jotakijn humpuukia lääkärille jonka perusteella minulle asetettiin skitsofreniadiagnoosi.

        Joo siis mä jouduin pakkohoitoon vain siksi että asunnossa oli hajuhaitta josta sain varoituksia jonka vuoksi psykiatri Kinnunen yritti saada mut tukiasuntoon mutta kun vapaata sellaista ei löytynyt minut passitettiin m1 lähetteellä auroraan ensihoitoon ja siitä tarkkailujaksolle ja sen jälkeen otettiin sisään osastolle pakkohoitoon vaikka en mitään höpöjä puhunutkaan vaan oli hyvin yhteistyökykyinen ja ystävälinen mutta diagnoosi jonka sain perustui vanhoihin puheisiin salakuuntelusta ja pörssikursseihin vaikuttamisesta. En ollut syönyt psyykelääkkeitä vuosiin mutta luonani säännöllisesti käymässä ollut lähihoitaja Lindfors kotikuntoutuksesta totesi vain ettei ollut kertaakaan huomannut minussa psykoottisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis mä jouduin pakkohoitoon vain siksi että asunnossa oli hajuhaitta josta sain varoituksia jonka vuoksi psykiatri Kinnunen yritti saada mut tukiasuntoon mutta kun vapaata sellaista ei löytynyt minut passitettiin m1 lähetteellä auroraan ensihoitoon ja siitä tarkkailujaksolle ja sen jälkeen otettiin sisään osastolle pakkohoitoon vaikka en mitään höpöjä puhunutkaan vaan oli hyvin yhteistyökykyinen ja ystävälinen mutta diagnoosi jonka sain perustui vanhoihin puheisiin salakuuntelusta ja pörssikursseihin vaikuttamisesta. En ollut syönyt psyykelääkkeitä vuosiin mutta luonani säännöllisesti käymässä ollut lähihoitaja Lindfors kotikuntoutuksesta totesi vain ettei ollut kertaakaan huomannut minussa psykoottisuutta.

        Minusta on väärin miten sinua on kohdeltu. Jos jotain ongelmia on ollutkin asumisessa, ei sen pitäisi olla peruste millekään pakkotoimille. Minusta on hyvä että jaksat kirjoittaa asiasta tälle foorumille. Et varmasti ole ainoa vastaavassa tilanteessa.

        Diagnooseja älä usko, olivat ne sitten "oikeita" tai "vääriä". Psykiatriset diagnoosit ovat aina vääriä. Ongelmille on nimiä, mutta ne eivät ole lääkärikirjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on väärin miten sinua on kohdeltu. Jos jotain ongelmia on ollutkin asumisessa, ei sen pitäisi olla peruste millekään pakkotoimille. Minusta on hyvä että jaksat kirjoittaa asiasta tälle foorumille. Et varmasti ole ainoa vastaavassa tilanteessa.

        Diagnooseja älä usko, olivat ne sitten "oikeita" tai "vääriä". Psykiatriset diagnoosit ovat aina vääriä. Ongelmille on nimiä, mutta ne eivät ole lääkärikirjassa.

        Kiitos tuestasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe