muita yöihmisiä?

höh..

Olen yöihminen valvon yöt ja nukun päivät.
Aika vaikea tällä rytmillä löytää kavereita.
kun tuntuu,että suurin osa ihmistä on hereillä aamulla/päivällä..

33

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+11

      Jos olet onnellinen niin mitä väliä.......

    • Yöeläin

      Minulla on oma luontainen rytmi juuri noin päin, mutta olen normaalissa päivätyössä, joten pidän pakosta rytmin toisin päin. Lomilla annan rytmin kääntyä ja olo on paljon parempi. Syvän unen vaiheeni osuu aamuun ja aamupäivään. Ilman sitä on aika tuskaista elää normaalina arkena ja olen aina pystyyn kuollut.

    • 16+17

      Olen huomannut että aamuheräämisiä helpottaa jos ei ole kaikista epämiellyttävin koulu tai työpäivä(paikka) edessä.
      Jos on kyseessä kaikista mieluisin lempiharrastus niin herääminen mihin kellonaikaan tahansa onnistuu helposti.
      Motivaatio on jännä asia.

    • Ainoa minä

      Joo minunkin rytmi menee niin että 2.00 yöllä nukkumaan ja 11.00 ylös. En ole työelämässä niin onneksi voi noin tehdä. Aamuherääminen on ollut mulle aina yhtä tuskaa jo kakarasta saakka.
      Kunpa maailma ymmärtäisi yöihmisiäkin ettei kaikkialla pitäisi olla klo 8.00 mikä on mulle ihan sairasta.
      Miksei maailma voisi alkaa pyörimään vasta 12.00.
      Kun pitää mennä jonnekin klo.8.00 niin tunnen aivan fyysistä pahoinvointia pitkän aikaa kun joutuu menemään epänormaalilla rytmillä. Sitten on pakko ottaa päikkärit. Aikaisin nousu myös ahdistaa kamalasti, ei osaa tehdä mitään ennen puoltapäivää.
      Pitäisi perustaa yökukkujien yhdistys joka ajaisi meidän asiaa, että työt esim. voisi alkaa myöhemmin.
      Kaiken pitää mennä näiden kuudelta herääjien mukaan.
      Olen myös taiteelinen ja luova tyyppi ja parhaat ideat tulevat 18.00 jälkeen ja saan eniten asioita tehtyä illalla. Järki jotenkin sumussa aamulla ja kirkkaimmillaan iltaisin.

      • 9+7

        Onhan niitä yötöitäkin olemassa?


      • Anonyymi

        Muistan työelämässä ne kamalat aamut, meni usein siinä 12 asti ennkö alkoi helpottamaan . Sitten sain iltavuoro työn jota tein monet vuodet, se oli minulle sopiva .
        Kaikki eivät ole päivä ihmisiä vaikka miten yrittää. Ollaan erilaisia myös nukkumisen tarpeessa.


    • åäå

      mä meen nukkumaan klo 3-6 ja herään 14-15 aikoihin. En kyllä käy töissä. Pidän enemmän öistä, päivisin on aika vaikeeta jos vahingossa sattuukin heräämään aamulla.

      • sdffs

        täälläkin yksi yövalvoja, työn takia ja muutenkin! päivänvalossa ei ole mitään mielenkiintoista, pimeys on upeaa.


    • vkpmnwfjv2qr3ifkjm2

      Mä oon myös (ilta)yönkukkuja, toisin sanoen luonnollisinta mulle on mennä nukkumaan 02-04 välillä, sitten heräilen iltapvällä. Homma on mulla myös 'sisäänkirjoitettu', niin kauan kuin jaksan muistaa, oon halunnut valvoa myöhään. Muksuna tietty oli helpompi - ei helppo, ainakaan enää koulussa - herätä aiemmin. Muistan, kun yläasteella istuin aamuisin bussissa kuin zombie, oli kylmää, pimeää ja prkl:een veemäistä, oikeastaan odotti vaan iltaa (ei niinkään edes koulusta pääsyä).
      Mä oon elänyt öisin parhaan kykyni mukaan koko about 20 vuotta, välillä ovat opiskelut ja työt haitanneet vähän tahtia, mutta tässä taas ollaan, nyt kello on 05.15 :) Valvon nyt tämän yön kokonaan, koska mulla on aamulla meno jota en voi missata ...
      Oon kuullut elämäni saarnoja "vuorokausirytmistä" ja sen löytämisestä, jne., mutta mullahan ON rytmi, se ei oo yhteiskunnan vakio- tai valioluokkaa, mutta se toimii !
      On ihan 110% älytöntä, että esim. kaupat eivät voi olla öisin auki ! Oma paikkakuntani ei oo mikään New York, mutta silti. Lähin 24h-kahvila löytyy vain 8 km päästä, ja 24h-huoltsikka 10 km päästä - huonomminkin voisi olla !
      Oikeastaan vain se tässä elämänrytmityksessäni harmittaa, että tärkeetä harrastustani, valokuvausta, on hankala pitää yllä talven pimeillä. Tulevia valoisia kesäöitä teille toivottaen, yön kulkuri :)

    • . . .

      Ihminen kyllä yleensä tarvitsee valoa mielialan piristämiseksi. Itsellä vaihtelee rytmi ja huomaan että silloin kun se on "kunnossa" olen virkeämpi ja aikaansaavampi.

    • Ainoa minä

      Minä saan kaiken luovan työni tehtyä yöllä ja illalla hämärässä. Olenkohan vampyyri sitten kun en kaipaa valoa.

    • Ite meen nukkuun yleensä 5-7 :D tai ihan miten tuntuu...

    • Anonyymi

      Hienoa.

      Minä myös yöihminen. Aamut on yksinkertaisesti raskaista...

      Ihana valvoa, on rauhallista. Päivän melske poissa.

      Olen myös taiteellinen ja luova.

      Meen nukkuun normisti klo 04.00-05.00 ja herään joskus päivällä.

      Työt teen etänä ja elän minimitasolla. Kukaan ei tiedä että nukun kun menee töihin.

      Saa olla rauhassa, ihanaa.

    • Anonyymi

      Jatkan vielä...

      Armeija oli hirveetä aikaa kun joutu herään klo.06.00...

      Kerran tuli joku "kiva,kiva" hälytys klo 05.00 kun oltiin tultu lomilta.

      Voi että väsytti ja anteex vaan suoraan sanottuna diduddi.

      Yölläkin joku kävi herättämässä kun nukuin makuupussissa ja verkkareissa kun tuvat oli vetosia ja kylmiä. Taskulamppu naamaan ja jne. mussutukset keskellä yötä.

      Yöihmiset ovat sellaisia, viihtyvät yssikseen.

    • Anonyymi

      Itse suosittelen lämpimästi yötöitä. Itselläni on aina ollut tuskaa herätä aamulla. Koulu meni viellä jotenkin mutta työt kun alkoivat 7.00 niin se oli ihan kamalaa. Päivän väsytti aivan mahdottomasti mutta kun ilta tuli niin piristyin ja en saanut unta. Nykyään yötöissä ja pakko sanoa että elämänlaatu on aivan eri tasolla. Työtkin tuntuvat jopa mukavilta kun ei väsytä koko ajan. Älytöntä että yhteiskunta yrittää pakottaa kaikki aamuihmisiksi. Itse en ainakaan onnistunut saamaan 20 vuodessa itsestäni aamuvirkkua joten niinpä hankin yötyön ja vihdoinkin pääsen elämään omassa rytmissäni.

    • Anonyymi

      Aamu on ihmisen parasta aikaa ;)

      • Anonyymi

        Jos sattuu olemaan hereillä, niin miksei?

        Aamu on myöhäistä iltayötä toisinaan.


    • Anonyymi

      Joo yöihminen. Ihan sairauksien takiakin nyt keski iän tultua niin nukkuminen jo ennen klo 4ää vaikeaa. Tai nukahtaminen vaan on vaikeaa. Huh olen lukenut että iän myötä vaan tästä vielä voi vaikeutua uni asiat, se kyl vähän pelottaa. Mutta pitää nyt mennä taas yrittämäön nukkumista kun kello tulee puol seiska.. jaksuja teille pikkasen samanlaisille..

    • Anonyymi

      Yöllä kaikki on tosiaan rauhallista. Voi keskittyä kun kaikki "pauhu" on poissa.Pidän omissa oloissa tekemisestä.

      Ikävintä tietysti on kun nk. Ilkeilijät jotka tietävät että kukun öisin. Siksi puhelin on suljettu, soittivat siksi että heräisin. Joo, jollain on ollut muka hauskaa.

      Samoin eräät ihan häiritäkseen tulivat aamulla aikaisin muka "asiakseen" koputtelemaan ovelle kun tiesivät minun nukkuvan. Oli se tosi raskasta kömpiä ylös, mutta onneksi pääsi takaisin nukkumaan.

      Olen kuullut asiasta niin monta kertaa että muutin asumaan ja elämään vaihtoehtoiselämää omaan rauhaan.

      Kaikki vaan kallistuu, kiitos verotuksen. Siihen pystyy vastaamaan olla ostamatta välttämätöntä minimiä enemmän. Ei siis onnistunut verottajan suunnitelmat.

      Talous on taloutta, se pitää vaan ymmärtää ja hoitaa. Lukee talouden kirjat läpi, se siitä.

      Onneksi asiat ja työtkin voi nykyään hoitaa netin kautta, yölläkin.

      Aina kun näkee yöllä valon jonkun ikkunassa tiedän että siellä on yönkukkuja.

      Joku voi opiskella, lukee kirjojaan. Joku tekee mitä tekee.

      Postinkantajat, vartioliikkeet, poliisi, 24 H Mäccärin työntekijät ym. Heitä näkee öisin kun käy yöllisillä reissuilla.

      Tämäkin on luultavasti perinnöllistä. Mummi oli yön eläjä,samoin äiti.

      Huh hei, justiinsa heräsin ja on "aamu kahvin" aika.

    • Anonyymi

      Selasin nettiä niin yönihmiset ovat taiteellisia. Tarvitsevat oman rauhan.

      Sen yö takaa.

      • Anonyymi

        Netti pitäisi saada lopulliseen yöhönsä myös.


    • Anonyymi

      Olen mitä sattuu -ihminen. Minua ei paljon nukkumiset kiinnosta. Tai siis kiinnostaa, mutta ei niistä sen enempää. Nukun kun ei huvita, parempaahan se sentään on kuin mikään. Kaipa sydän vie pois täältä paskasta pian jo? Sydän sanoo, ettei olisi pitänyt tänne tullakaan.

      • Anonyymi

        Mua kanssa tympäsee koko elämä niin paljon että haluaisin nukkua kaiket päivät että saisin ajan kulumaan.


    • Anonyymi

      Yönihmisiä ei muut oikein ymmärrä. Ok.
      Minä elän niinkuin yönihmiset elävät, poissa muiden "silmistä". Omissa oloissani.

      Pääasia että saa nukkua pitkään.. .

      • Anonyymi

        Ihan totta muut ne jauhaa aina että on käännettävä rytmi, kas kun rytmi on ollut lapsesta asti niin sitä on vaikea kääntää.
        Ihan kun nämä päivä ihmiset jotenkin olisivat jotain esimerkkejä , neuvoja antelevat vaikka ei neuvoja ole edes kysynyt.
        Muista lapsuudesta että eräs vanha mummo sanoi että unirytmin määrää kellon aika milloin on syntynyt, tällä samalla mummolla oli kyllä aina selitys joka asiaa. , mistähän niitä oikein sai päähänsä


    • Anonyymi

      Työvoimatoimistoon ja työvoimaministerille palauttaa rytminpalauttamisesta.

      • Anonyymi

        Huh hei, taas sai kukkua yön. Luin uutiset läpi ja sama meno jatkuu...

        Yön syli on rauhallinen, nam.


    • Anonyymi

      mitäsattuu ihminen on hyvä ihminen paikka se sinulekin vielä löytyy kunhan et hötkyile. vaikea se minukin nuoruus on ollut mutta asiat on vuosiensaatossa korjaantunut suht hyväksi.

      • Anonyymi

        Yöt ovat myös minun ihanne tila, näin täällä. Kohta keskiyö


    • Anonyymi

      Menen nukkumaan klo 12-15 välillä päivällä ja herään sitten 18-21 välillä illalla. Näin on ollut jo vuodesta 1989, joten mikäs ihminen minä sitten olen. Varmaan kaikkea muuta paitsi iltapäiväihminen. Enpä aamupäiväihminenkään. Töiden jälkeen aamulla alkaa ilta ja voisin näin ollen väittää että vuorokauden ajat ovat täysin päinvastaiset itselleni. Hyvin paljon meitä on tällaisessakin rytmissä, ei mitenkään epätavallista vaikkakin ns. aamuihmiset ovatkin suuresti edustettuina väestössä.
      Hyvää vointia kaikille toivottaa Seppo.

      • Anonyymi

        Hyvä, Seppo! Puhut asiaa. Ei tämä maailmakaan pyörisi ilman meitä yöihmisiä. Tehtailla työskennellään usein yötä päivää. Poliisit, pelastuslaitoksen henkilökunta, sairaaloiden osastojen henkilökunta, asfaltti- ym rakennusalan työntekijöitä, lumityöntekijöitä, vartijoita, leipomoiden henkilökuntaa, postinjakajia, kiinteistönhuoltohenkilöstöä, yleisen turvallisuuden (käsittää laaja-alaisesti eri ammateissa työskenteleviä) valvojia, aivan hirveästi tarvitaan yöihmisiä. Ja en ole mikään tuomitsemaan myöskään muuten vaan yökyöpeleitä. Kukin tyylillään näin se homma etenee!


    • Anonyymi

      Monella on ammatti myös jolloin tekee yöt töitä ja sitten jos jää eläkkeelle niin in vaikea muuttaa nukkumis muotoa kun on vuosikausia tehnyt öisin töitä .
      Itse olisin onnellinen jos voisin edes ottaa päiväunet päivällä vaan kun en voi vaikka olisi miten väsynyt

      • Anonyymi

        Itse tottunut tekemään aamutyötä,aiemmin tein ilta töitä muttakun siivousalalta vapautui Aamuvuoro niin otin sen. Vaikeaa oli alussa oppia aamuja tekemään,olin tottunut nukkumaan aamulla aina iltapäivään asti pitkään, nykyään aikaisin nukkumaan ja aamuyöllä herätys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe