Inom en vecka har vi haft en misshandel till döds och en misshandel där offret med nöd och näppe överlevde.Vart är vår idylliska lugna Borgå på väg ?
Borgå har blivit en farlig stad.
23
157
Vastaukset
- :-)
Det var väl ente tommy nu igen???
- lamf
Är han nu inte "pensionär " redan ?
lamf kirjoitti:
Är han nu inte "pensionär " redan ?
Han e 58 men kanske förtidspension :D
- gransamverkan
och inbrott i Uddas och Hammars!Tänk efter om ni åker bort under sportlovet.
Det enda som ej e farligt e väl Näsibackan????
Ännu farligare blir det när jag anländer i April :D
- hmmmjaa
ha int hört om dessa händelser (bor i hfors) men är det inte oftast inom bekantskapskretsar som detta händer?
Våldtäkter och misshandel sker väl mestadels mellan någolunda bekanta personer, menar jag?- i Näse
Så hade vi ju kidnappningen av den unga damen,där var åtminstone offret och gärningsmannen främlingar för varann.
- voj,voj..
i Näse kirjoitti:
Så hade vi ju kidnappningen av den unga damen,där var åtminstone offret och gärningsmannen främlingar för varann.
Nu senast var Borgå på löpsedeln när det hittades pengar på den kriminella polisens villabygge.
Kriminella poliser, ur led är tiden :-(
- tyvärr
Poliser är bara människor de också förstås och när stora pengar lockar,då kan inte alla stå emot.
- bevare oss
tyvärr kirjoitti:
Poliser är bara människor de också förstås och när stora pengar lockar,då kan inte alla stå emot.
Jestas ändå,nu flyger ryssarna över Pellinge.
Int va de så farlitt när jau hälsa på min faster i Näse, men visst har Borgå förändrats ...
- k - g grönqvist
Näse är väl ännu en av de "lugnare " delarna i Borgå.där är ju rätt så stor egnahemsbebyggelse(gamla frontmanna hus.)
- inföding
k - g grönqvist kirjoitti:
Näse är väl ännu en av de "lugnare " delarna i Borgå.där är ju rätt så stor egnahemsbebyggelse(gamla frontmanna hus.)
Vi har alldeles för mycket "invandrare " både inhemska och utländska.
- tack för det
inföding kirjoitti:
Vi har alldeles för mycket "invandrare " både inhemska och utländska.
Igen höghusbrand i Gammelbacka.Den här gången blev det inga dödsoffer.
- :-D
Ni får väl se upp, för jag kommer 15/7 :-D
- regnväder
Vi skall hålla oss inomhus.
regnväder kirjoitti:
Vi skall hålla oss inomhus.
Så hadd man då vart i Borgå igen,hälsade på di döa på Näsibacken, tanka husbilen på Kiito å köba 15 paket Reissumies å 5 burkar Vesta på västra sidan ån, int vet ja va den affären heter :D Vart på en däckfirma å blev betjänad på svenska, helt otroligt :-*
- tidens gång
:-) kirjoitti:
Så hadd man då vart i Borgå igen,hälsade på di döa på Näsibacken, tanka husbilen på Kiito å köba 15 paket Reissumies å 5 burkar Vesta på västra sidan ån, int vet ja va den affären heter :D Vart på en däckfirma å blev betjänad på svenska, helt otroligt :-*
Visst känns det fint att få betjäning på sitt modersmål,det får man nog ännu på många ställen i Borgå.Vi är ju bara 30 % svenskspråkiga här i Borgå nuförtiden.
- tytöntyllerö30v
Bor i H:fors o längtar tillbaka till Borgå. Ni har inga invandrare jämfört med va vi har här i H:fors. Minns när jag var yngre hur det fanns många vietnameser i Borgå, var ha dom hamna nu för tiden??
- borgåtippa
Visst ser man vietnameser också nuförtiden(nå,inte så många )Jag tror de har anpassat sig bra,många har arbete och sköter sig bra,flitiga och arbetsamma.Du har så rätt,vi har inga invandrarproblem här i Borgå.
Borgå vart min första metropol när jau började i Lyce 1960 , sen har det ju blitt en massa rundor runt jordklotet......nån återvändo lär det knappast bli eftersom man ente längre kan få tag av "Korv-Gustafs" senap :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418