ei oo halpaa rivarissa asua

hyväpäivä

5 asunnon rivari on kallis asua kun vertaa omakotitaloon ja se kyttäyksen ja tappelun määrä niissä kolhooseissa.
esim. isännöinti 2000e vuodessa,huoltoyhtiö 1000ekk,vastike 300ekk ja sähköt ja veet siihen vielä ni avot...puhumattakaan tulevista rempoista...voi voi...
nyt kun asuu omassa rauhassa omakotitalossa niin jää itselle maksettavaksi sähkö ja vesi roskis n150ekk yhteensä, tuolla summalla rivarissa ei asuta.
että näin täältä omasta rauhasta:=)
nii ja ei oo "seinänaapureita"

15

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvääyötä

Huoltoyhtiö ja isännöinti maksetaan siinä vastikkeessa, joten niitä on turha tässä erikseen listata.
      Eli hinta on noin 300 ekk, josta maksetaan myös pienet korjaukset, kiinteistövakuutukset yms. (huoltoyhtiö 100 ekk on ylihintainen noin pieneen yhtiöön).
      Omakotitalossa on myös paljon muuta maksettavaa kuin sähkö ja vesi, kuten kiinteistövero, korjaukset ja vakuutukset. Samoin ne lumi- ja pihatyöt saa tehdä ihan itse. Eli ei se omakotitalossa asuminen kyllä halvempaa ole, mutta mukavampaa se kyllä voi olla.

• elämänlaatua

Kukaan ei kyttää omakotitalossa aamulla, että nousetko vuorollasi varmasti viideltä lumitöihin kun aikaisimmat lähtee kuudelta. Huotoyhtiötähän ei voi ottaa, kun se maksaa. Kukin siis vuorollaan, elle joku satu olemaan vanhempi ihminen tai omaa joitakin rajoitteita. Mukavampaa on tosiaankin omakotitalossa. Meidän vakuutusmaksu ei paljon noussut rivitalosta muuttaessa.

• elämänlaatua kirjoitti:

Kukaan ei kyttää omakotitalossa aamulla, että nousetko vuorollasi varmasti viideltä lumitöihin kun aikaisimmat lähtee kuudelta. Huotoyhtiötähän ei voi ottaa, kun se maksaa. Kukin siis vuorollaan, elle joku satu olemaan vanhempi ihminen tai omaa joitakin rajoitteita. Mukavampaa on tosiaankin omakotitalossa. Meidän vakuutusmaksu ei paljon noussut rivitalosta muuttaessa.

Vesi ja sähkö maksavat saman molemmissa asumismuodoissa. AsOy:ssä kiinteistön täysarvovakuutus sisältyy vastikkeeseen kuten jätehuoltokin, jätehuolto tosin on halvempaa AsOy:ssä asukasta kohden. Omakotitalossa rakennuksen elintärkeät elinkaarihuollot ja -saneeraukset maksavat enemmän kun rivitalossa, toisaalta rivitalossa kertyy kustannuksia isännöitsijästä ja mahdollisesta huoltoliikkeestä. Omakotitalossa maksat sitten täysimääräisenä kaikki kiintestönhoitoon tarvittavien koneiden hankinnat ja niiden ylläpidon (lumikolat ja -lapiot, ruohonleikkurit, mahdolliset lumilingot ym), AsOy:ssä kulut jaetaan osakkaiden kesken.

Eli loppupeleissä kustannukset ovat kutakuinkin samat, rivitaloyhtiössä jossa on kaukolämpö tai maalämpö jopa kokonaisuutena halvemmat kuin sähkö- tai öljy lämmitteisessä omakotitalossa kun se kiinteistönhuoltokin saadaan sisältymään niihin kokonaiskuluihin.

• menojahan on

kyllä unen näit jos 150e luulet riittävän ok asumiseen kk...laskeppahan kaikki kulut niin pääset varmaan n.500-700e/kk

• mek

Asia on niin että ei omakotitaloasuminen maskaa noin 3000e vuosi tai vähemän ja se siitä. Yhdellä tutllä 120m2 niin sahköt vuodessa maksaa 1000e ja muuhun menee se toinen tonni kun itsellä yhtiövästike vasimalsulla melkein 400€ ja rupeaa olemaan aika tyyristä asuminen. Onnekis kohta maksettu ja tulossa isoja remontteja niin laitan sen 50 tonnia mieluummin pienee omakotitaloon kuin tähän rivariin. Omakotitalossa saa olla ja tehdä mielensä mukaan eikä kukaan valita jos päiväsaikaan tehsään.

• koettu ja nähty

Loppupeleistä en tiedä, mutta jos ja kun huolto isännöintikulut huomioidaan, niin asumiskulut ovat okt / omatoimisessa paritaossa ½ verrattuna jo muutaman asunnon rivariin.

• 4 re wer w 4 4 4 e f

Tässä muutamia kymmeniä vuosia pitänyt yllä kaupunkiasuntoa rivarissa ja kakkosasuntona ok-talo. Ei näissä isoja eroja ole. Ok-talo vähemmällä käytöllä, mutta se näkyy oikeastaan vain sähkö/vesilaskuissa.

Remontit, lumityöt, nokikolarit, ruohonleikkurit, raivaussahat, pensat jne nostavat erittäin paljon ok- asumisen hintaa, lisäksi valtava työmäärä, jota nyt ei tietenkään lasketa rahassa. Rivarissa selkeämpää, vastike on mitä on ja siihen sisältyy, mitä sisältyy.

Olen tosiaan seuraillut kuluja jo pitempään, mun mielestä osakeyhtiöasumisessa säästää lähinnä paljon työtä, myös rahaakin, koska remontit kilpailutetaan ja jää paperiasiatkin vähemmälle. Siis, jo ei laske omalle työlleen hintaa.

Vanhemmiten tarkoitus hävittää kesämökki/talo pois, sitten kun voimat ei enää riitä itse tekemään töitä siinä. Rivari hävitetään myöhemmin, sitten muutetaan kerrostaloon, ennen saattohoitoa ja loppusijoituspaikkahan on krematorio. Sen jälkeen ole mitään merkitystä asumiskuluilla :D

• 13+10

Meillä 6 asuntoa rivarissa, isännöitsijänä yksi asukas ja kirjanpidon tekee toinen asukas. Huoltoyhtiötä ei tarvita. Lumitöitä tulee traktori tekemään jos on enemmän lunta. Tänä vuonna ei ole tullut kertaakaan. Yhtiövastike 52 e / kk.

• hipheijafuk

mä asun uudesa omakotitalossa, ei vastikkeita ei vitumaisia naapureja, ei remontteja, avaimetkäteen paketti 135 tonnia ja tontti 20 tonnia ja autotalli 20 ja pohjatyöt ja liittymät kaik yhtensä 175 tonnia.
        sähkökulutus 700kwh kk on n80ekk.vesttä menee 15 ekulla ja roskislasku 12ekk.
        lainaa 0e kun möin rivarikolmion 150 000e kuopiost ja omaa oli 30 tonnia tilillä.
        eli olen tyytyväinen!
        halkoja juu poltellaan talvella, ilmasia kun tulivat"9 ha tontin mukana"

• todelliset kulut
        hipheijafuk kirjoitti:

mä asun uudesa omakotitalossa, ei vastikkeita ei vitumaisia naapureja, ei remontteja, avaimetkäteen paketti 135 tonnia ja tontti 20 tonnia ja autotalli 20 ja pohjatyöt ja liittymät kaik yhtensä 175 tonnia.
        sähkökulutus 700kwh kk on n80ekk.vesttä menee 15 ekulla ja roskislasku 12ekk.
        lainaa 0e kun möin rivarikolmion 150 000e kuopiost ja omaa oli 30 tonnia tilillä.
        eli olen tyytyväinen!
        halkoja juu poltellaan talvella, ilmasia kun tulivat"9 ha tontin mukana"

"avaimetkäteen paketti 135 tonnia ja tontti 20 tonnia ja autotalli 20 ja pohjatyöt ja liittymät kaik yhtensä 175 tonnia."

Avaimet käteen talo 135
        tontti 20
        autotalli 20
        Yhteensä 175 tonnia

Paljonko maksoi pakolliset viranomaismenot, pohjatyöt, liittymät? 135 000 euron avaimet käteen paketissa saat vasta perustason tarvikkeet, halvinta laminaattia, halvimmat laatat kylppäriin....

Että kerrotko vielä todellisen hinnan...

• hipheijafuck
        todelliset kulut kirjoitti:

"avaimetkäteen paketti 135 tonnia ja tontti 20 tonnia ja autotalli 20 ja pohjatyöt ja liittymät kaik yhtensä 175 tonnia."

Avaimet käteen talo 135
        tontti 20
        autotalli 20
        Yhteensä 175 tonnia

Paljonko maksoi pakolliset viranomaismenot, pohjatyöt, liittymät? 135 000 euron avaimet käteen paketissa saat vasta perustason tarvikkeet, halvinta laminaattia, halvimmat laatat kylppäriin....

Että kerrotko vielä todellisen hinnan...

175 tonarii meni ja siinä on todellinen hinta, laminaatti on urban legendaa ei halvinta vaan kalliimpaa, laatat ei ollu normia vaan aste parempaa, valvoja 1500 ekee sisälsi maaperä tutkimuksen. leivari ja piiput tuli paketin tarjouksessa,
        tontti ja hiekat o 20 000e josta lähti puuta hyvin.
        kaikki mahtuu 175 000 hintaan, itse olin kaivurimies kaivoissa ja koko talonpohjan teossa.
        ei ole hullu joka pyytää vaan...
        onnea!

• hipheijafuck
        hipheijafuck kirjoitti:

175 tonarii meni ja siinä on todellinen hinta, laminaatti on urban legendaa ei halvinta vaan kalliimpaa, laatat ei ollu normia vaan aste parempaa, valvoja 1500 ekee sisälsi maaperä tutkimuksen. leivari ja piiput tuli paketin tarjouksessa,
        kaikki mahtuu 175 000 hintaan, itse olin kaivurimies kaivoissa ja koko talonpohjan teossa.
        onnea!

niin ja lisäys älykotijärjestelmä tuli tarjouksen mukana joka maksaa laajana versiona sen 5000e joka kuului kampanjaan, sillä voi tehdä kotihälyt puhelimeen,sähkönkulutusseuranta,lämmöt,ilmastoinnin ja lämmön kotoa/pois säädöt, kosteushälyt, radiot yms, mä olen hemmetin tyytyväinen kun osasin ostaa oikealla hetkellä ja oikeasta paikasta, aina ei voi voitttaa....

• hipheijafuck kirjoitti:

onnea!

Siis perustukset kuuluivat kauvuutyötä lukuunottamatta hintaan?

Kyllä minä uskon että olet halvalla saanut talosi, mutta kun keskimääräinen rakennushinta on n. 1700-1800 € neliömetri tontti liittymät, niin uskomattoman halvalta kuullostaa...

• eikä 700 kWh

sähköä saa n.80 €/kk

• tämmönen rivari

Kyllä näitä Ainoa Totuus uskonlahkon jäseniä riittää. Entäs jos on kaukolämpö ja vastike 250/kk. Seinänaapureita ei ole eikä huoltoyhtiötä. Riittääkö mielikuvitus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe