äiti+poika=?

apua88

Minulla on 2kissaa ja ne ovat äiti ja poika.. Pariin kertaan poika on päässyt äitiään panemaan mutta vain tosi vähän aikaa.. Nyt äiti on ehkä paksuna, maha isontunut.. Minulla ei ole rahaa viedä kissaa eläinlääkäriin tarkistettavaksi.. Millaisia pentuja voi tulla?? Äiti kissalla on epilepsia..

13

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläin ei ole lelu!

      Ensinnäkin: MIKSI otat kissoja tai mitään lemmikkiä ylipäätään, jos sinulla ei ole varaa huolehtia niistä!? Pitäisi ajatella tosi tarkkaan ennenkuin toimii. Esim. kissa voi elää hyvinkin vanhaksi, siitä olet vastuussa monen monta vuotta!
      Jos ei ole varaa eläinlääkäriin, huolehtia rokotuksista ja steriloinnista ym. on kyllä oltava ilman kissaa!
      Mutta jos vahinko on päässyt tapahtumaan, ei sille mitään enää voi. Onko kissassi ulko- vai sisäkissoja? Jos liikkuvat ulkona on suuri mahdollisuus että emo odottaa pentuja useammalle urokselle. Se on kissalla täysin mahdollista. (Omalla kohdalla käynyt.)
      Sitä en usko että emon epilepsia periytyy, en tosin ole asiantuntija tässä, mutta sisäsiitos ei kyllä ole suositeltavaa. Tietysti pennut voi olla täysin terveitä, mutta samaa sukua olevilla kissavanhemmilla esiintyy usein jälkeläisissä sairauksia.
      Huolehdi hyvä ihminen kissoillesi sterilointi, ja katso että mahd. pennut pääsevät hyvään vastuulliseen kotiin! On hyvä ottaa pieni maksu pennuista, silloin ei kuka tahansa päähänpistosta niin helposti innostu ottamaan pentua, joka jää sitten heitteille ja huonoihin oloihin.
      Jos et todellakaan pysty kissoistasi huolta pitämään, ota yhteys esim Kissojen Katastrofiyhdistykseen ja kysy neuvoa! Heidän kauttaa tiedän ainakin joitain kissoja uudelleensijoitetun kun omistaja ei enää ole kyennyt huolta pitämään.

    • häpeä vähän

      Mitä jos myisit kissasi huolehtivampaan kotiin? Tai vähintäänkin leikkauttaisit edes toisen. Vastuutonta puuhaa. Häpeä!

    • Pantava on

      Mullapa on Kani ja se panee meijän koiraa..)

    • apua88

      Kun ostin äiti kissan niin se oli silloin ulkokissana.. Sitten kun jonkin aikaa äiti kissa oli ollut luonani sisäkissana niin eräänä aamuna kauhea huuto ja sieltä sitten syntyi yksi poikanen eli poika joka on toinen kissoistani.. Olen melkein saanut kokoon rahat jolla leikkautan kummatkin kissan.. Kissat saavat luonani ruokaa,vettä,huolenpitoa ja paaaaaljon rakkautta.. Eivät koskaan ole sairastelleet jos ei lasketa äiti kissan epilepsiaa..

      • ,,,,,

        Uskon että rakastat kissojasi. Nyt on ensiarvoisen tärkeää että leikkautat ne.


      • apua88
        ,,,,, kirjoitti:

        Uskon että rakastat kissojasi. Nyt on ensiarvoisen tärkeää että leikkautat ne.

        Leikkautankin kun rahat saan kasaan..


      • kuome kentille

        Tapa ne pennut heti.
        Ei mitään roskikseen heittoa, etkä muovipussissa veteen.

        Tyhmää on sanoa, että sain melkein rahat kokoon että leikkautan molemmat.
        Uroksen voi leikkauttaa aika pienellä rahalla. Jos uros on leikattu ja naaras ei pääse ulos, ei hätää.

        Provo on ja aika tyhmä. Eläimet aikuistuttuaan ei tunne vanhempiaan erikseen kovinkaan usein.

        Olet OSTANUT kissan, joten huolehdi siitä, vaikka et söisikään. PENNUT VIET LOPETUKSEEN
        Tai tapat itse, mutta nei ei saa kärsiä siinä


      • opiskelija88
        kuome kentille kirjoitti:

        Tapa ne pennut heti.
        Ei mitään roskikseen heittoa, etkä muovipussissa veteen.

        Tyhmää on sanoa, että sain melkein rahat kokoon että leikkautan molemmat.
        Uroksen voi leikkauttaa aika pienellä rahalla. Jos uros on leikattu ja naaras ei pääse ulos, ei hätää.

        Provo on ja aika tyhmä. Eläimet aikuistuttuaan ei tunne vanhempiaan erikseen kovinkaan usein.

        Olet OSTANUT kissan, joten huolehdi siitä, vaikka et söisikään. PENNUT VIET LOPETUKSEEN
        Tai tapat itse, mutta nei ei saa kärsiä siinä

        Tapa sä ittes! Olen itse myös 2kissan omistaja ja opiskelija. Jouduin itse myös keräämään rahat leikkautuksiin. Kun leikkauttaa kummatkin kissat samaan aikaan niin se on halvenpaa.


    • 4-1-2

      Eräälle tutulleni kävi samoin eli poika ja äitikissa saivat pentuja. Kissalapsia syntyi 4 kipaletta. Yksi pennuista jäi niin pieneksi että se menehtyi melkein heti synnyttyään kaksi pennuista lakkasi vaan hengittämästä noin kahdeksan viikon ikäisenä. Ainoastaan yksi pentu on selvinnyt kahden vuoden ikään. Eli JOS kissa todella odottaa pentuja niin olisin huolissani niiden terveydestä ;/

    • Yks tyyppi

      On muuten ihan luonnollista että äiti ja poika tekee pentuja. Sama isä tytär hommassa.

    • Sannnnnnn9

      Vahinko on että jos on valmiiksi epilepsia ja sitten vielä sisäsiittoisuutta niin en kyllä oikein usko että pennuistakaan tulee terveitä. On aika kettumaista antaa/ myydä jollekin pentu joka sitten sairastaakin jotain perinnöllistä, mikä jättää pennun omistajan joko tilanteeseen jossa on pakko maksaa hitonmoisia eläinlääkärinlaskuja tai antaa pennun kuolla -tai pahimmassa tapauksessa molempia.

      Olen tilanteestasi pahoillani koska et tarkoittanut pahaa, mutta sairaiden eläinten leikkaamattomuus saa aina uudet eläimet ja omistajat samaan paskaan tilanteeseen. Ota yhteyttä eläinsuojeluyhdistykseen nyt aivan heti, jotain voi olla tehtävissä (ainakin nartun leikkaus pitäisi hoitua halvemmalla kuin eläinlääkärillä).

    • epiluku

      Epilepsia on periytyvä sairaus ja kertaantuu tällä sukurutsalla. Eli jos emo on sairas niin sen jälkeläinen on kantaja ja näin putkahtaa sairaita ja sairauden kantajia maailmaan. Olisit uroksen leikkuuttanut kun se on halvempi operaatio. Kissa tulee kiimaan samantien vaikka sen pennut hävittäisikin heti synnytettyään.

    • suvikatti

      leikkauta se uros heti ensitilassa, koska muuten se astuu emänsä uudestaan, muutaman päivän pentujen syntymän jälkeen. Ja pennuille kalikasta päähän heti eka hengenvedon jälkeen, ettei tuvassasi kohta ole todellista kissafarmia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe