Olisi uuden vahvistimen osto edessä vanhan hajotessa. Kaiuttimina toimii edessä perus 5,25" erkkasarja ja takana 6x9".
Nuo siis ovat olleet toiminnassa 4-kanavaisen vahvistimen kautta.
Kysymys olisi, että onko tuo 4-kanavainen täysin toimiva ratkaisu, vai vedänkö etukajareille soittimelta suoraan piuhat, ja pelkästään takakajarit 2-kanavaisella vahvistimella? Lähinnä siis mietin, saako kaiuttimet tarpeeksi tehoa, jos kaikki tulee saman vahvistimen kautta.
Kiitos!
4-vai 2-kanavainen vahvistin?
6
143
Vastaukset
- määvaan
Jos 6x9 on tehonkestoa tarpeeksi, niin mielestäni niille riittää hyvä vahvistin, ilman että etukajareihin tarvii erikseen laitella. Muutenkaan nuo 5.25 kajarit eivät kestä niin paljon voimaa, kuin 6x9:sit.
- Kymppi
Eli 2-kanavainen vahvistin 6x9 kaiuttimille, ja mankalta 5,25" suoraan? Tämä ratkaisu on ainakin vahvistimen hinnan kannalta hyvä.
Johdotukset tosin olisivat valmiina tuolle 4-kanavaiselle, mutta riittääkö n.4x60w vahvistin kaikille kajareille?
- mäpämä
Tuota itse meinasinkin, eli ainakin halvemmalla pääsee. kyllä tuo erkkasarjalle riittää, mutta keskimäärin yleisin 6x9 tehonkesto on siinä 250w paikkeilla, eli niille voi huoletta antaa tuplaten / kolminkertaisesti tuon 60w tehon vahvistimelta. Veikkaisin, että saat enemmän noista irti, kun hommaat kuusyseille tehokkaamman 2 kanavaisen vahvistimen, kuin että annat kaikille erikseen tuon 60w.
- feee
Ja tuli mieleeni, että voithan ostaa 4 kanavaisen vahvistimen ja kokeilla kuinka noi soi yhdessä. Nuo 4 kanavaisethan ovat sillattavissa myös kaksi kanavaiseksi, joten sinällään tuo 4 kanavaisen lankun hankinta ei ole mikään huono idea.
- Kymppi
Aivan tottahan tuokin, hintaeroahan esim. DLS:n vahvistimilla 2-ja 4-kanavaisena ei ole kuin n.50€ !
- treaw
Jos se 50€ ei ole sinulle mahdoton lisäerä, niin ei muuta, kuin 4 kanavaista hommaamaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171