liikaa lisävitamiineja ja lisäaineita purkista?

pohtii

kasvisruokavaliolla oleva liikuntaa (lihaskuntoilua harrastava ihminen) ja käytössä möller tupla, d vitamiini, kalkki, sinkki, kromi, puerania mirifica ravinnelisä, evonia hiustenkasvatus tuote supefood jauheet, maca, spirulina, aswangha(vai miten se kirjoitettiin), sitten psyllium kuitua ja urheilua varten cla tuotetta ja L-karnitiinia hera proteeini jauhetta. onko tässä liian iso soppa uhreilijallekkin? :O siis ei kilpatason uhreilijalle..muttta minulla oli vajausta lähes kaikesta! kehotettiin ottaa kalkki, d vitamiini ja möller, noi muut oon ihan ite valinnu kroppaani varten kun entinen anoreksia pudottanut hiuksia ja vienyt rinnat ja ystävällä tuo puerania mirifica valmiste toimi siihen ja evonia toimi et hiukset lähti paranee ja siihen kalkki yhdistetttynä.mutta popsinko liikaa? voiko saada liikaa? ruokavalioni ei ole järin monipuolinen.kasviksia, marjoja ja hedelmiä paljon ja viljoja, tms.mutta puuttuu kuitenkin paljon ja oon jatkuvasti flussas ja treeneistä palautumiset kestää ja luut paukkaa treenissä....sit mulla on lääkärin reseptillä atarax ja melatonin unettomuuteen, rivatril ja diapam paniikkihäiriöön yms. voiko lisäravinteita käyttää liikaa ja jos voi niin mitä siitä seuraa? otan aina kaikkia näitä MINIMIANNOKSEN päivää kohden eli esim.möller 2-3 päivässä.otan kaksi.jne.toivon asiallisia aikuisten oikeesti vastauksia :) kiitos.

4

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaa ruokavalio

Liika on liikaa purkistakin ja varsinkin jos imeytyy heikosti ja yleensähän ne imeytyy. Sun täytyy perehtyä asiaan.

Evonia:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm#Evonia

Terveellisen ravinnon kivijalka koostuu kolmesta asiasta: proteiineista, väreistä ja rasvoista.

Lyhyesti: Aikuinen tarvitsee n. 80 grammaa hyviä rasvoja ja proteiinia päivässä. Lisäksi vähintään 500 grammaa kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Vettä janoon 1,5-2 litraa. Ja jos nälkä jää (lähinnä huippu- ja aktiiviurheilijat), niin perunaa, riisiä ja viljaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

Syö kalsium sitraattina, EI karbonaattina.

Möller ja D-vitamiini OK

• ysvaan

Suurinta osaa vitamiineista ja hivenaineista voi saada liikaa. D-vitamiini on yksi näistä rasvaliukoisena, tosin liikasaanti on mahdollista ainoastaan lisistä, ruoasta ja auringosta ei voi saada yliannostusta. D-vitamiini vaikuttaa osaltaan kalsiumin imeytymiseen. Liiallinen d-vitamiini voi irrottaa kalsiumia luista verenkiertoon yms.

Liiallinen kalsium ja kalkki voivat haitata verenkiertoa ja sydämen toimintaa jne. Huomioi siis tarkkaan, kuinka paljon saat kaikkiaan eri vitamiineja ja hivenaineita. Onko vajaus lääkärin toteama ja labrakokeilla varmistettu?

TAvallinen kuntoliikkuja ei oikeastaan tarvitse lisäproteiinia tai proteiinijauheita. Ota vaikka soijajuoma treenin jälkeen tms. Säilyy lämpimässäkin.

Spirulinasta n.50% testatuista eristä jää tulliin. Luontaistuotteina noitakaan ei testata yhtä perusteellisesti kuin lääkkeitä ja haittavaikutuksia ei listata/tutkita yhtä systemaattisesti. Joidenkin tutkimustulosten mukaan spirulina samoin kuin chlorella voivat ainakin joissakin tilanteissa toimia neurotoksiineina eli vaurioittaa aivoja sekä vaurioittaa maksaa.

Maca voi itse asiassa nostaa verenpainetta. Sekin luontaistuotteena kuuluu ei-tarkasti-säädeltyjen-tuotteiden perheeseen. Alkuperästä ei siis ole mitään kunnon takuita. MAcaa kuten spirulinaakin paikalliset itse käyttävät kypsennettynä lähinnä, ei kuivajauheena.

Varmimmin rinnat saat syömällä tarpeeksi. Kunhan paino nousee ja hormonitoiminta normalisoituu, niin kyllä ne alkavat ilmestyä.

Liian kova treeni voi itse asiassa aiheuttaa sairastelukierrettä, pahimmillaan voi iskeä nk. ylikunto (usein oireilee flunssan tavoin) ja se voi vaatiakin sitten jo kuukausien levon.

• korjaa ruokavalio

Osta tehosekoitin johon on helppo laittaa kaikea terveellistä.

Ensin pitää perusruokavalio olla kunnossa ja sitten lisät päälle.

D-vitamiinissa yläraja on 250µg/vrk.

Normaaliannos aikuiselle on 100µg/vrk.

• Aito247

Kohtuus kaikessa-sanonta toimii tässäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe