Ala-asteella olin se porukan ''läpänheittäjä''. Kuitenkin Ylä-aste meni vituiksi koska olin aivan liian ujo ja erilainen. Yritin saada kavereita mutta he aina pettivät minut ja olin se koulun haukutuin henkilö. Menetin luottamuksen muihin samanikäisiin ja olen kärsinyt masennuksesta.
Jatko-opiskelu paikassani on ne samat ihmiset jotka masensivat minut. Haluan muuttua takaisin siksi mikä olin ennen. Koulussa en siis uskalla enää puhua oikein mitään koska pelkään muiden reaktioita juttuihini. Vastatkaa mikä parantaisi itseluottamusta.
Olen koulussa ujo mutta muuten moottoriturpa?
4
139
Vastaukset
Hei erhtjl!
Onko sinulla koulun ulkopuolella mitään tekemistä, josta sinä nauttisit? Näiden asioiden tekeminen varmasti piristäisivät sinua. Niistä voisit saada myös ystäviä koulun ulkopuolelta.
Masennuksesta sinun olisi hyvä puhua esim. koulun terveydenhoitajan/kuraattorin/psykologin kanssa. He varmasti voisivat auttaa sinua.
Mukavaa kevättä sinulle,
Venla ja Kati Jyväskylän Nettisaappaasta- erhtjl
Kiitos vastauksesta! Olen käynyt pelaamassa muutaman tutun kanssa sählyä silloin tällöin mutta iskee hirveä paniikki jos siellä on tuttuja. He vain vittuilevat ja ärsyttävät kunnes minulla menee hermot tai menen syvemmälle masennukseen. Olen todella vainoharhainen ja jos joku puhuukaan minulle, otan ne heti jonkinlaisina uhkauksina. Luulen myös että he vainoavat minua joten kyllä tämä homma alkaa jo väsyttää. Puhuessani masennuksesta olen käynyt todella syvissä vesissä, jopa melkein köyden varteen olen ollut menossa. En halua puhu tästä kellekkään koska en luota keneenkään. Vanhenpani riitelevät muutenkin ja haluan vain pois tästä kaikesta, en toki tarkoita itsemurhaa vaan pois kun kaikki meni pilalle eikä sitä voi enää korjata. Tällä hetkellä on hyvät päivät menossa ja olen jotenkin edes normaalisti enkä mieti kokoajan omaa surkeuttani, mutta kohta ne ajat taas tulevat.
- perunaa
Sama ongelma...
- 15+18
moottoriturpa repa ronkko vommeljonkki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232