Tuli tossa vastaan pulma.
Kannattaako kouluttautua säiliöautokuskiksi?
Vai kannattaako vaan pysyä ihan kappaletavara puolella.
Naiskuskina vaan mietin tota työllistymistä, kun tuo moniosaaminen on päivän sana.
Kollegat, mihin kannattaa suuntautua?
17
408
Vastaukset
- juulien
Tule hakkeen/purun, ym. ajoon, tässä ajossa ei tarvitse ruumiillisesti kovin rehkiä, 24/7 on työajat, riippuen työpaikasta/sahasta, miten suuri on.
Itse ainakin tykkään tästä ajosta.- Rekkaliisa
Hauska kuulla......harkitaan.
- 25(c)m
Rekkaliisa kirjoitti:
Hauska kuulla......harkitaan.
joo, mut turpeen ajo kyllä syvältä, se kannattaa selvittää että turvetta ei sitten yhtään ajeta.
bulkkihomma on kuljetuspuolen kuningas, sellanen periaate kannattaa ottaa, että kuormaa ei sidota, mikä on perälauta? pumppukärry? newö höörd - jaamäävai?
25(c)m kirjoitti:
joo, mut turpeen ajo kyllä syvältä, se kannattaa selvittää että turvetta ei sitten yhtään ajeta.
bulkkihomma on kuljetuspuolen kuningas, sellanen periaate kannattaa ottaa, että kuormaa ei sidota, mikä on perälauta? pumppukärry? newö höördNäino, ihan unelma hommaa. Ei tarvi osata peruuttaa, ei tarvi tietää mikä on lukko tai telinkevennys.
Eikä muuta kuin stetsoni päähän, puukengat jalkaan ja rahapussista roikkumaan kettinki. Sitten paikallisen TB:n rahtaripöytään heittään keikkaa.
- Rekkaliisa
Ompas helppoo ;)
Mitäs mä sitten teen tolla korttikokoelmalla joka ammattipätevyyden kautta tuli opiskeltua?
Ei siellä TB:llä kokopäivää jaksa jauhaa.- Kahvit omat
Kuuleppa Liisa, kun rekkkapekkkat ajaa niin se on joka baarissa kahvit juotava ja dieselin käry siinä kasselin mäessä hirviä.
Ne on niitä baarien kuninkaita ja vatsahaavojen sankareita pukamiensa päällä.
Ja on ne joskus aivan oikean rekankin nähny, televisiossa. - Rekkaliisa
Kahvit omat kirjoitti:
Kuuleppa Liisa, kun rekkkapekkkat ajaa niin se on joka baarissa kahvit juotava ja dieselin käry siinä kasselin mäessä hirviä.
Ne on niitä baarien kuninkaita ja vatsahaavojen sankareita pukamiensa päällä.
Ja on ne joskus aivan oikean rekankin nähny, televisiossa.Kiitti selvennyksestä :)
- sakwau
Kahvit omat kirjoitti:
Kuuleppa Liisa, kun rekkkapekkkat ajaa niin se on joka baarissa kahvit juotava ja dieselin käry siinä kasselin mäessä hirviä.
Ne on niitä baarien kuninkaita ja vatsahaavojen sankareita pukamiensa päällä.
Ja on ne joskus aivan oikean rekankin nähny, televisiossa.Kasselin mäessä ei ole mitään verrattuna Jongueran mäkeen. Siihen mihin kannattaa nykyään panostaa, Kyllä työn jatkuvuuden puolesta polttainetta kannattaa ajatella vakavasti . Nyytti puolella on vain niin hirveä pudotuskilpailu menemässä ,koskaan tiedä milloin yhtiö myydään,konkkaan ,taikka vain sopimukset sanotaan irti,kun on halvempaa toppahousua tulossa autoineen ajoon.. Löpön ajossa ei varmaankaan katsota kuka ajaa halvemmalla,vaan panostetaan ,varmaan ja ammattimaiseen osaamiseen,eikä kieliongelmia.... Menehän ihmeessä sinne ,duunia riittää eläkkeeseen asti... ps.en ole ajanut Löpöä ,kuin viimeksi Laajasalon Essolla kaaauvan sitten .
- ex yrittäjä
Säiliöhommaan. SIellä on asiallinen palkkaus, työnkuvan mielekkyys riippuu ihmisestä. Kalusto pääosin ok ja muutenkin litkunajossa määräykset tiukat ja niitä noudatetaan sekä valvotaan. Tästä syystä taksat kunnossa ja ei rupufirmoja alalla paljoa.
Ainoa vaan että säiliökuskin paikkoja ei ole niin paljoa tarjolla- Pistän maitoa t.....
Säiliöpuolella on se ongelma,että ajo vähenevät tulevaisuudessa
radikaalisti. Ensinnäkin uudet kokonaispainot vaikuttavat autojen määrään
eli yhdellä autolla enemmän . Toisaalta kun 250 000 omakotitaloa siirtyy
seuraavan 10-vuoden aikana öljylämmityksestä muihin lämmitysmuotoihin.
(valtio pakottaa siirtymään haittaveroilla yms.) Niin säiliöautojen määrä
vähenee. Myöskin maidonkeräilyautojen määrä vähenee koska
maatiloja lopettaa joka vuosi kiihtyvällä tahdilla. Onhan se säiliöajo
helppoa hommaa kieltämättä ei tarvitse repiä ja nostella.Aloittelevalle
kuskille kyllä kappaletavarapuolella löytyy töitä varmemmin.
Säiliöpuolella työnantajat toivovat ehkä aiempaa työkokemusta.
Varsinkin nestemäiset tuotteet ovat aika haastavia kuljetettavia koska
kuorma tavallaan "elää ajonaikana" kyydissä.
- näin se on
Edellisessä kommentissa oli kaikki olennainen. Säiliöhomma on
sen verran vaativaa ajoa juuri tämän kuorman "elämisen ansiosta"
ettei kukaan sen alan yrittäjä palkka vasta alalle tullutta kuljettajaa.
Kyllä se on parempi aloittaa ihan peruskuljetushommista ja sitten jatkossa
vaihtaa säiliöhommiin jos siltä tuntuu. Jos sinulla on nämä erikoisluvat
suoritettu niin siitä on apua ihan perushommienkin hakemisessa.
Tärkeää on ,että pidät ne jo hankitut luvat voimassa jatkossakin.
Tällöin sinulla on mahdollisuudet vaikka mihin ajohommaan jos mieli
muuttuu. - 750
Ei muuta, kun puuta ajamaan. Paras homma autohommista. Alkuun vastustaa, mutta parin vuoden jälkeen ykköshommaa. Töitä on paljon enemmän kuin osaavia tekijöitä.
Tiedän nytkin 5 vapaata paikkaa, tekijöitä ei vaan ole. Eikä tarttee mopoilla pyöriä tientukkoina.- 32 v.ammatikseen
Moni kyllä ajelee autolla..... Mutta puuhommat. Se on kyllä kaikista
haastavin. Vaatii äärimmäistä ammattitaitoa,hyviä hermoja ja
huolellisuutta. Siksi siellä on pula osaavista kuskeista. Homma sinänsä
soveltuu hyvin myös naisille. Nostan hattua...ne metsäautotiet on kyllä
sen verran haastavia.
- Letku
Ihan oikeasti olen sitä mieltä, että jos tykkää haasteista, niin tukkiauton rattiin . Opit varmasti ajamaan. Kyllä asfaltilla eteenpäin kesäkelillä ajaa kuka vaan. Säiliöautot on kanssa haastavia ,etenkin talvikeleillä.
- pytty pytty
Kannattaa valita pytynajo. On nimittäin kuningaslaji.
Mikään ei ole niin tärkeää ja vaikeaa kuin pytynajo.
Suomessa ei olisi mitään ja ei tapahtuisi mitään ilman tätä kuningaslajia.- Bulk-Boy
Kyllä ja mommolan shellille erkkitakki päällää
- ex pytt
Bulk-Boy kirjoitti:
Kyllä ja mommolan shellille erkkitakki päällää
Se on sitten oligarkkien tai eläkevarman hommaa jos liemiä meinaa kuljettaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska584050- 1702491
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122281Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1542256Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4271565- 1471341
- 791271
- 961226
Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1421190- 2351165