Kuinka paljon ajaa..

Juppi

Nii eli tossa otsikossa se melkein tulikin; kuinka monta kilometriä 9-5 Saappi kestää?

Tässä vähän autosta:
-Paljon maantieajoa (tai paljoan ajoa yleensäkin -> valtaosa kilometreistä optimilämmöissä)
-Bensakone (2.3t)
-Vuoden vanha tällä hetkellä
-"Hyvin pidetty". Eli siis huollot ajallaan, ei mitään epämääräistä ajoa. Auto ns "normaalikäytössä"
-Ruostesuojauksia ei ole tehty


Niin.. Saattaahan tämä olla tyhmä kysymys, mutta itse vaan pohdin, että kuinkahan monta vuotta kestää...

Kuinkahan monta kilometriä ysivitosella saa olla mittarissa, että sen vaihtoarvo alkaa olee ihan surkea?
Kestääkö 9-5 Saappi 400 000km?

Ja tosiaan vähän epämääräinen kysymys, mutta joutessani pohdiskelen ja laskeskelen. Kiitoksia jos joku jaksaa vastata.

8

2562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jymy

      Kyllähän 9-5 kestää 600 000 km aika varmasti. Vaihtoarvo alkaa olemaan huono kun sillä on ajettu yli 200 000 - 300 000 km. Ei ne hyvitä siitä paljon, jos on ajettu yli 300 000 km. Sama juttu on kaikilla autoilla.

      • jeps

        että autolla ei tunnu olevan paljon yhtään vaihto arvoa jos olet ajanut yli 300 000 ja vaikka auto olisi kuinka hyvässä kunnossa tahansa.
        Soitin yhteen autoliikkeeseen niin mulle luvattiin että jos auto virheetön niin korkeintaan 4000 egee voidaan hyvittää vaihdossa toiseen. (Saab 900s 2.3 -94 ajettu 330 000 16" alut (bbs) uudet kumit, talvi nakit, kakella keskuslukko, cd soitin 4Xkajarit jne...)
        Kuitenkin autoliike pyytää samallaiseta jossa ilmastointi ja hiukan vähemmän ajettu 8790 ekee??? Meikän auto on siistimpi ja vuoden uudempi... Ilmeisesti ilmastointi ja mittarissa vähemmän 55 000 km vaikuttaa auton hintaan yli puolet... törkee hinta! Noo autokauppa perustuu kusetukseen, mutta ei sitä nyt kuitenkaan tarvis noin ahne olla.

        http://www.autohallinto.fi/?25&merkki=Saab&vuosimin=-1&toimipiste=-1&vapaa=&pid=0&vp=a&aid=FBO-730


      • Juppi

        Meinaatko, että ihan tosissaan kestää yli puol miljoonaa?!
        Eipä sillä, hyvä vaan jos kestää! Mitä enempi sitä parempi.. Ja onhan Saappi kova kärry, ei sillä...
        Mut onhan 600 000km on jo kuitenkin aika paljon! Kulkeeko Saappi ihan tosissaan niin kauas?

        Kiitoksia vastauksista!


      • Timppa
        Juppi kirjoitti:

        Meinaatko, että ihan tosissaan kestää yli puol miljoonaa?!
        Eipä sillä, hyvä vaan jos kestää! Mitä enempi sitä parempi.. Ja onhan Saappi kova kärry, ei sillä...
        Mut onhan 600 000km on jo kuitenkin aika paljon! Kulkeeko Saappi ihan tosissaan niin kauas?

        Kiitoksia vastauksista!

        Tiedossani on lukemattomia saabeja,joilla on konetta avaamatta aj.yli 500000 km:ä,ja ei vieläkään syö öljyä.Kannentiivisteen ehkä joutuu vaihtamaan.Ja ajoltaan pysyy hyvanä.


    • Asentaja Ahvenainen

      Ei taida 9-5 kestää ainakaan 2,0t tai 2,3t koneneisena. Jos ei turbo hajoa 100tkm:ssa, niin jakopää alkaa helistä ja koneen öljyn paineiden menetys on lähellä!!!!

      • asentaja myös

        Oikein pidetty ja huollettu auto kestää yllättävän paljon. Turbon saa vaihdettua. Nokkien ketju alkaa olla vaihtokamaa n.300000 km:sssä. 2.3 litrasissa myllyissä tasapainoakselien ketju voipi olla n.200000 km:n jälkeen vaihto valmis. Hihna koneet on sitten asia erikseen, mut ne onkin mallia Opel. Itse olen Saabeihin tyytyväinen. Onhan se niin että jokaisen auton/muun koneen saa rikki jos on hälläväliä tyyppi...


      • 9000 2,3 t A

        hajoaa 100 tuhannessa,itse olen ajanut nyt 350tuhatta ja alkuperäinen turbo ja autm.laatikko mutta öljynvaidossa jos rupee säästään niin jo vain saa turbonki hajoon.Konetta ei ole avattu tasapainoakselit ja jakopää ei rallata.Öljyt ja suodattimen vaihdan 8-9 tuhannen välein,huippu öljy maksaa 12E litra,siihen varmaan perustuukin koneen ikä ja se,että muistaa putsata turbon noesta tien päällä se vaatii kylläkin kaasupohjassa ajoa muutamia kymmeniä kilometrejä.Kaverilla on 2 litranen turbo ajettu 460tuhatta ja turbo pelittää täysillä vaikka onkin nostettu paineita hiukan lisää hukkaportin tankoa säätämällä,juuri olin kyytillä ja puhtaasti kulki 240 mittarin mukaan,hiukan on myös boksia käsitelty.


    • 9-5

      olen ajanut Saab 9-5 2.0l turbolla, vm.2000 pikkasen vajaat 270.000 ja hyvin kulkee edelleen ja tehot tallella eikä syö öljyä...oon vaihtanut hyvät öljyt ja suodattimet säännöllisesti...on ollut katsastusmiehen oikea helmi ns....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe