Suuri GALLUP : Miksi olette eläkkeellä?

valentine

Laita galluppiin

1. Miksi olet ennenaikaisella eläkkeellä/ määräaikaisella eläkkeellä syyt
2. Ikäsi
Osallistukaa kaikki palstan lukijat!

12

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K u s e t e t t u

      .

      Miksi haluat tietää ?

      Ja mikä on motiivisi ?

      Ja tämän käyttötarkoitus ?

    • suksi kuuseen

      Siksi että vitut...taa niin saa...tanasti tyhmät työpaikat,tyhmät esimiehet ja typerä pyrokraattinen suomi,jotta päätin ampua itseäni polveen ettei pääse enää kävelemään mihinkään työpaikalle.
      Jotta siinä sulle tyhmä kysyjä.

    • Motiivisi?

      Hei älkääs nyt! Uteliaat elää kauemmin.
      Tai kysyjä kenties tekee tutkimusta tai päätöstyötä.
      Kysyjä voi tietenkin halutessaan valottaa asiaa ja motiiviaan.
      Ymmärrän myös teitä jotka ärsyyntyivät kysymyksestä, jos itsellä on vuosien sairastelunkanssa taistelun jälkeen ongelmia eläkkeelle pääsyn kanssa.

    • K u s e t e t t u

      Koskaan et tiedä minne nämä tiedot tai asiayhteydestä irtileikattu lauseenpätkä johtaa ties missä tutkimuksissa. Varsinkin virkaatekevän kukkahattutädin virikepöydällä tai sixpacin leikkauslistalla.
      Aivopieruja ja muuta asiatonta on ollut vastassa virkaatekevien puolelta aivan riittävästi.
      Kukin on eläkkeellä yksilöllisistä syistä. Ja varmasti syystä. Syyttä ei pääse eläkkeelle. Paitsi rikas yritysporras eläkeputken tai muun järjestelyn ansiosta.

      Joten en kaipaa pienen eläkkeiden mahdollisia leikkauksia, semi-seniori aktivointia tai muutakaan sellaista asiaa tai ideaa jota esiintyi asioidessani työvoimatoimistossa sairaspäivärahalla. Tulipaloja on syytä välttää galluppien sekä kukkahattutätien kanssa. Yhteiskunta on pahasti tulehtunut. Niin minäkin.

      • Pian eläkeläinen

        No joo! samaa mieltä ehkä siinä mielessä kun noita tilstoja ja taulukoita on pilvinpimein.
        Mistä lienee kotoisin niihin menevät suuret rahasummat.
        Noiden taulukoiden tekemisestä aiheuvilla kuluilla saatas monta sairasta työkyvyttömyyseläkkeelle.
        Paljon on turhia virkamiehiä. Toisaalta takaahan se heille työtä, mutta, mutta, asioilla on myös kääntöpuoli.

        NIIN JA Ei se valitettavasti kyllä niin mene että kaikilla ihmisillä on sama mahdollisuus .Kuten niin moni hyväosainen ja onnekas kuuluu väittävän, samalla kehuakseen itseään. Vaikka toki voi myös mokata mahdollisuutensa.

        Itse asiani on kunnossa ja olen jäämässä juuri vanhuuseläkkeelle, mutta en voi olla ottamatta kantaa.

        Kurjaa sinulle kun tunnet itsesi kaltoin kohdelluksi. Mutta toki uskon sinua, olen itsekkin nähnyt tapauksia. Mutta älä anna moisten vaan pilata elämääsi. Älä anna heille sitä iloa. Kyllä sinunkin asiasi järjestyy lopulta. Onnea sinulle.

        Minun ikäpolvellani oli siten hyvin, että meillä oli nurena töitä, ja siitä oli helppo jatkaa.


      • 41 vuotta fiilari
        Pian eläkeläinen kirjoitti:

        No joo! samaa mieltä ehkä siinä mielessä kun noita tilstoja ja taulukoita on pilvinpimein.
        Mistä lienee kotoisin niihin menevät suuret rahasummat.
        Noiden taulukoiden tekemisestä aiheuvilla kuluilla saatas monta sairasta työkyvyttömyyseläkkeelle.
        Paljon on turhia virkamiehiä. Toisaalta takaahan se heille työtä, mutta, mutta, asioilla on myös kääntöpuoli.

        NIIN JA Ei se valitettavasti kyllä niin mene että kaikilla ihmisillä on sama mahdollisuus .Kuten niin moni hyväosainen ja onnekas kuuluu väittävän, samalla kehuakseen itseään. Vaikka toki voi myös mokata mahdollisuutensa.

        Itse asiani on kunnossa ja olen jäämässä juuri vanhuuseläkkeelle, mutta en voi olla ottamatta kantaa.

        Kurjaa sinulle kun tunnet itsesi kaltoin kohdelluksi. Mutta toki uskon sinua, olen itsekkin nähnyt tapauksia. Mutta älä anna moisten vaan pilata elämääsi. Älä anna heille sitä iloa. Kyllä sinunkin asiasi järjestyy lopulta. Onnea sinulle.

        Minun ikäpolvellani oli siten hyvin, että meillä oli nurena töitä, ja siitä oli helppo jatkaa.

        Näin on.1971 aloitin työelämän 16 vuotiaana.17 vuotiaana menin lähimpään kaupunkiin ja siellä olevaan isohkoon firmaan ja sanoin työhönotossa:"haluan tänne töihin".Vastasivat minulle:"mille osastolle ja voitko aloittaa ensi maanantaina?"Se oli nääs perjantai.

        Siitä asti olen ollut työelämässä armeijaa ja lyhyitä opiskelujaksoja lukuunottamatta.

        Nyt ikää 59 ja vuoden työttömänä.Siis 41 vuotta tuli työelämää ja raskasta sellaista.On menneet nivelet ja hermot,mutta sairaseläkkeelle ei päästetä.
        Nostelen siis ansiosidonnaista ja odottelen kunnan työllistämisvelvoitteen täyttymistä ensi syksynä josta tuskin tulee mitään.

        Parempi olis kun pääsis eläkkeelle,mutta Kela ja TE haluaa että kuolisin pois jotta maksamani eläkemaksut menisivät kynänpyörittelijöille.


      • muori.
        41 vuotta fiilari kirjoitti:

        Näin on.1971 aloitin työelämän 16 vuotiaana.17 vuotiaana menin lähimpään kaupunkiin ja siellä olevaan isohkoon firmaan ja sanoin työhönotossa:"haluan tänne töihin".Vastasivat minulle:"mille osastolle ja voitko aloittaa ensi maanantaina?"Se oli nääs perjantai.

        Siitä asti olen ollut työelämässä armeijaa ja lyhyitä opiskelujaksoja lukuunottamatta.

        Nyt ikää 59 ja vuoden työttömänä.Siis 41 vuotta tuli työelämää ja raskasta sellaista.On menneet nivelet ja hermot,mutta sairaseläkkeelle ei päästetä.
        Nostelen siis ansiosidonnaista ja odottelen kunnan työllistämisvelvoitteen täyttymistä ensi syksynä josta tuskin tulee mitään.

        Parempi olis kun pääsis eläkkeelle,mutta Kela ja TE haluaa että kuolisin pois jotta maksamani eläkemaksut menisivät kynänpyörittelijöille.

        Meikäläinen aloitti 19v työt heti amiksen jälkeen ja nyt olen ollut vajaan vuoden työttömänä, olen nyt 61v ja tuskin kukaan enään työllistää. Olen myös ollut 41v työelämässä lukuunottamatta yhtä äitiyslomaa joka oli noin 8kk.
        Tykkäisin myös jäädä jo eläkkeelle.


    • Jotain pitäis tehdä

      Älä lannistu, jatka taistelua, kyllä se vielä onnistuu.
      Se on kyllä todella suuri vääryys, että nöyryytetään ja pompotellaan ihmisiä, heitä jotka ovat pitäneet kovalla työllään tätä maata pystyssä.

      Ihmiset jotka ovat raataneet niska väärässä valittamatta enempiä, itseään säästelemättä eivät sitten pääsekkään ansaitsemilleen eläkkeilleen.

      Kukahan ne potkutkin kärsii jos yli 50v potkitaan ulos? No ei ainakaan Pomo.
      Toisaalta tietty on hyvä että vanhemmasta päästä???Mutta kyllä yli 50v. vuotiaitten ei enää pitäisi joutua nöyristelemään. Kyllä heille pitäisi taata työpaikka tai jos sairaita, niin vaikka kevyemmin perustein eläke. Vaikka kyllä se yli 60v. vuotiaittenkin kevyemmät perusteet taitaa olla pelkkää sanahelinää???

    • ei naurata

      Se onni että on "nähnyt " hieman 50- luvun loppua kääntyy nyt meitä vastaan. Työt loppuu, nöyryytys alkaa...sepä onkin kova paikka kun on tottunut omilaan pärjäämään ja nyt vedetään matto alta.

      • Kovaa tämä on

        Niin ja kun olet antanut työlle kaiken, terveyttä myöten. Niin se ottaa kyllä koville.


    • kyllikki81

      1.minulla on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö psykoottisin piirtein.ja sairaslomalle menin ekaa kertaa 18 vuotiaana joka jatkui kuntoutustukena,
      ja kun olin täyttänyt 30 niin eläke myönnettiin toistaiseksi voimassa olevana.
      2. olen nyt 33 vuotias.

    • etw3r4g

      1. masennus
      2. ikää 50 vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe