Olen voinut työpaikassani todella huonosti viimeiset viikot. aloitin uudessa työssä jossa yksi työntekijä jotenkin otti minut hampaisiinsa heti. Muiden työkaverien kanssa tulen toimeen hyvin mutta tämän yhden kanssa en tule.
Hän ensimmäisestä päivästä lähtien on hyvin niukasti ja haluttomasti puhunut mitään kanssani. Teetättää kyllä töitä minulla taukojeni ajankin sekä yli työajan useina päivinä. (lähiesimieheni kun on. Jos hänen kanssaan kahden hän ei juuri sanaakaan sano. jos yritän puhua hän toteaa yhdellä sanalla jotain. Muille hän kyllä puhelee ihan mielellään ja hymyilee ystävällisesti ja on mukava.
Kohtelee minua kuin olisin ilmaa.
Itse olen saanut psyykkisiä ongelmia tämän takia. ahdistaa, minulla on unettomuutta, päänsärkyä, töissä itkettää ja on paha olla. Hakeudun syrjään muista ja yritän vain selvitä päivästä ja tehdä minulle kuuluvan työni hyvin.
Olenko uupunut työhöni heti alkuun ja suurentelen työkaverini käytöstä vai olenko joutunut uuden työkaverin syrjinnän kohteeksi ja oireeni johtuvat siitä?
Mitä mieltä te olette ko. ihmisen käytöksestä? vierastaako hän minua koska olen uusi vai onko kyseessä syrjintä?
työuupumus vai työpaikkakiusaamista?
1
217
Vastaukset
- Päivä kerrallaan...
Uusissa työpaikoissa on ekan viikon ajan raskaampaa siitäkin syystä, että joutuu omaksumaan paljon uutta tietoa ja tekemään paljon enemmän työtä tavallisten hommien eteen, kuin jo pitempään paikassa työskennelleet. Yksi päivä kerrallaan ystäväni...joka päivä helpottuu pikkasen. Joka päivä opit uutta ja tiedät lisää. Alat muistaa paikat ja tavarat ja tuntemaa ihmiset ja tavat.
Pikkuhiljaa opit tuntemaan tän kertomasi työkaverinkin. Hänellä voi olla useita syitä käytökseensä ja kenties saat myöhemmin tietää sen. Ties vaikka voitte olla tukemassa toinen toistanne siinä missä kumpikin kokee heikkoutta. Ehkä saat hänestä jopa uuden ystävän...
"Tee toiselle, niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003945715- 202364
- 1982201
- 1121584
- 881527
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601053- 741042
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka21019Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.133955Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59816