Olen voinut työpaikassani todella huonosti viimeiset viikot. aloitin uudessa työssä jossa yksi työntekijä jotenkin otti minut hampaisiinsa heti. Muiden työkaverien kanssa tulen toimeen hyvin mutta tämän yhden kanssa en tule.
Hän ensimmäisestä päivästä lähtien on hyvin niukasti ja haluttomasti puhunut mitään kanssani. Teetättää kyllä töitä minulla taukojeni ajankin sekä yli työajan useina päivinä. (lähiesimieheni kun on. Jos hänen kanssaan kahden hän ei juuri sanaakaan sano. jos yritän puhua hän toteaa yhdellä sanalla jotain. Muille hän kyllä puhelee ihan mielellään ja hymyilee ystävällisesti ja on mukava.
Kohtelee minua kuin olisin ilmaa.
Itse olen saanut psyykkisiä ongelmia tämän takia. ahdistaa, minulla on unettomuutta, päänsärkyä, töissä itkettää ja on paha olla. Hakeudun syrjään muista ja yritän vain selvitä päivästä ja tehdä minulle kuuluvan työni hyvin.
Olenko uupunut työhöni heti alkuun ja suurentelen työkaverini käytöstä vai olenko joutunut uuden työkaverin syrjinnän kohteeksi ja oireeni johtuvat siitä?
Mitä mieltä te olette ko. ihmisen käytöksestä? vierastaako hän minua koska olen uusi vai onko kyseessä syrjintä?
työuupumus vai työpaikkakiusaamista?
1
291
Vastaukset
- Päivä kerrallaan...
Uusissa työpaikoissa on ekan viikon ajan raskaampaa siitäkin syystä, että joutuu omaksumaan paljon uutta tietoa ja tekemään paljon enemmän työtä tavallisten hommien eteen, kuin jo pitempään paikassa työskennelleet. Yksi päivä kerrallaan ystäväni...joka päivä helpottuu pikkasen. Joka päivä opit uutta ja tiedät lisää. Alat muistaa paikat ja tavarat ja tuntemaa ihmiset ja tavat.
Pikkuhiljaa opit tuntemaan tän kertomasi työkaverinkin. Hänellä voi olla useita syitä käytökseensä ja kenties saat myöhemmin tietää sen. Ties vaikka voitte olla tukemassa toinen toistanne siinä missä kumpikin kokee heikkoutta. Ehkä saat hänestä jopa uuden ystävän...
"Tee toiselle, niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273465Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122659Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1182602Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1122279Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761713Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501648Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261586Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1381284
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151166