Saako opettaja näyttää huonon työn muille oppilaille?

ahdistavaa

Hei, kertokaa te viisaat. Saako oppilaan työn näyttää muille oppilaille?

Työ oli surkeasti tehty, myönnän. En ymmärrä miksi hän näytti sitä muulle - ilman minun lupaani?! Hän arvosteli sen minulle vasta sen jälkeen kun oli näyttänyt muulle oppilaalle! Onko hänellä oikeutta näyttää työtään muulle? Voin kuvitella minkälainen juoru tästä tulee.. Ahdistaa muutenkin koulunkäynti. En tiedä kenelle hän sitä näytti, mutta kuulemma oman alansa oppilaalle.

Mitä teen? En tykkää, että asioitani levitellään koulussa. Koulu on yliopisto.

8

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hähhäh

      Tuollaisen kirjoittaja ei ole yliopistoa nähnytkään.

    • Revi siitä

      Opintosuoritukset yliopistossa ovat julkisia ja syystäkin. Lisäksi yliopisto ei ole koulu vaan yliopisto.

      Kenenkään töitä ei varmasti yliopistossa salata siksi, että ne ovat surkeita – joskus ovat – tai että tekijä ei halua niitä julkisiksi. Korkeintaan saa korjauskehotuksen laittaa asiat kuntoon ennen työn hyväksyntää. Monissa aineissa mm. seminaaritöitä käytetään kurssien oppimateriaaleina.

      Voin lohduttaa sinua sillä, että yliopistossa kukaan ei jaksa olla kiinnostunut jonkun toisen töistä, sillä omissakin töissä on aivan tarpeeksi tehtävää.

    • Ei huolta

      Pelkosi on luonnollinen, mutta varmasti turha. Arvostelija voi kysyä toista mielipidettä silloin, kun arvosanasta on tulossa odotettua huonompi tai hän on epävarma, voidaanko työtä hyväksyä ollenkaan. Ainakin gradun ja seminaaritöiden arvostelussa niin tehdään oikeudenmukaisuuden varmistamiseksi. Arvostelija luultavasti halusi vakuuttaa sinulle, ettei arvostelu ole mielivaltaista, vaan hän on tehnyt sen erityisen huolellisesti.

    • opiskelija2211

      Työt ovat julkisia.

    • en käsitä

      Mikä ihme siinä on, että joka paikassa, täälläkin, on typeryksiä, joiden ainoa tarkoitus on mollata muita?
      Sen käsitän, että nimettömässä viestiketjussa on kaikkein helpointa haukkua muita, haukkuja on turvassa. En vaan käsitä tarvetta nälviä.
      Itselläni menee huonosti, olen työtön, mutta en kuitenkaan tule millekään keskustelupalstalle nälvimään muita.

      • Mitä kummaa?

        Mitä nälvimistä on siinä, jos toteaa tosiasian, että työt ovat julkisia?

        Lisäksi en ymmärrä, miksi kenenkään pitää päästää niin heikko työ käsistään, että itseäänkin hävettää.


    • tsemiähei

      Varmasti ihan ok näyttää esimerkkinä, mutta ei kai sentään kertonut, että juuri sinun työ?
      Pahoin pelkään, että omiakin kurjia töitä kiertää jossain ammattikunnan "surkeimmat ennakkotehtävät" ketjuissa, mutta saa kiertääkin, kunhan ei nimellä mainita.


      Vanha ketju, ja toivottavasti olet jo päässyt yli ja tehnyt uusia töitä siitä huolimatta :)

      Joku toinen olisi tuostakin ylpeä, eipähän ainakaan jäänyt huomiotta, kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta, vai miten se meni...

    • Esimerkkejä

      Kyllä siellä yliopistossa nimettömänä kai saa oppilaiden töitä toisille näyttää, esimerkiksi kuinka toiset ovat tehneet. Ei opettaja koskaan saa nimellisenä ainakaan ilman lupaa näyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe