Maitojuoma on myrkkyä

m.koljonen

Pystyn syömään juustoa ja juomaan hyla-maitoa ja muita vähälaktoosisia, mutta nykyisin on täysin mahdotonta syödä missään ruokapaikassa kun aina kysyttäessä henkilökunta vastaa että "on vähälaktoosinen" ja ruoka ei olekaan tehty vähälaktoosisesta, vaan tästä uudesta maitojuomasta.
Pienissä ruokapaikoissa asia saattaa jopa selvitä, mutta nykyisin harvassa paikassa kassalla oleva henkilö on mitenkään ollut mukana ruoan valmistuksessa eikä näin osaa vastata että tarkoittaako maidoton/vähälaktoosinen varmasti sitä että ruoassa ei ole tavallista maitoa eikä maitojuomaa.

En tiedä miksi, mutta maitojuoma aiheuttaa erittäin vakavat vatsaongelmat ja nyt palvelualan ihmiset luulevat että tämä "taikamaitojuoma" sopii ihan kaikille ihmisille ja pitävät samana asiana vähälaktoosista ja maitojuomaa.
Ennen myös sai huoletta syödä "maidoton" merkinnällä varustettuja ruokia, mutta eipä enää sillä eihän tuo ole kaikkien mielestä maitoa joten sitä voi laittaa ruokaan ja ruoka on yhä maidotonta.

Tilanne on siis nyt se että en voi syödä juuri missään mitään kun aina tulee maha kipeäksi.

Onko muita kohtalotovereita vai olenko hullu ?

3

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on sama ongelma...
      Esim. ennen söin ABC liikenneasemilla seisovastapöydästä, lounasta..
      (gluteeniton ja laktoositon)

      (Esimerkiksi laktoositonta perunamuusia)

      Ruokailun jälkeen vatsa turposi ja oli joskus myös kipeä, sekä
      kovat ilmavaivat.

      Myöskään mitkään laktoosittomat jugurtit, raejuustot, maitojuomat,
      piimät ei minulle käy.

      Minulle sopivia maitotuotteita ovat erittäin pitkään kypsytetyt (esim 24kk - 36kk) juustot, esim Gouda
      ja joissakin kohtuullisissa määrin laktoositon heraproteiini-isolaatti.

      Nettiä selailemalla selvitinkin, että ainakin omalla kohdallani kyseisiä vaivoja
      ehkä aiheuttaa, mitä todennäköisimmin beta - kasomorfiini (BCM- 7).
      Eli siis maidon kaseiini.

    • L-a ja Bif hyöty-
    • kypsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe