Maitojuoma on myrkkyä

m.koljonen

Pystyn syömään juustoa ja juomaan hyla-maitoa ja muita vähälaktoosisia, mutta nykyisin on täysin mahdotonta syödä missään ruokapaikassa kun aina kysyttäessä henkilökunta vastaa että "on vähälaktoosinen" ja ruoka ei olekaan tehty vähälaktoosisesta, vaan tästä uudesta maitojuomasta.
Pienissä ruokapaikoissa asia saattaa jopa selvitä, mutta nykyisin harvassa paikassa kassalla oleva henkilö on mitenkään ollut mukana ruoan valmistuksessa eikä näin osaa vastata että tarkoittaako maidoton/vähälaktoosinen varmasti sitä että ruoassa ei ole tavallista maitoa eikä maitojuomaa.

En tiedä miksi, mutta maitojuoma aiheuttaa erittäin vakavat vatsaongelmat ja nyt palvelualan ihmiset luulevat että tämä "taikamaitojuoma" sopii ihan kaikille ihmisille ja pitävät samana asiana vähälaktoosista ja maitojuomaa.
Ennen myös sai huoletta syödä "maidoton" merkinnällä varustettuja ruokia, mutta eipä enää sillä eihän tuo ole kaikkien mielestä maitoa joten sitä voi laittaa ruokaan ja ruoka on yhä maidotonta.

Tilanne on siis nyt se että en voi syödä juuri missään mitään kun aina tulee maha kipeäksi.

Onko muita kohtalotovereita vai olenko hullu ?

3

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on sama ongelma...
      Esim. ennen söin ABC liikenneasemilla seisovastapöydästä, lounasta..
      (gluteeniton ja laktoositon)

(Esimerkiksi laktoositonta perunamuusia)

Ruokailun jälkeen vatsa turposi ja oli joskus myös kipeä, sekä
      kovat ilmavaivat.

Myöskään mitkään laktoosittomat jugurtit, raejuustot, maitojuomat,
      piimät ei minulle käy.

Minulle sopivia maitotuotteita ovat erittäin pitkään kypsytetyt (esim 24kk - 36kk) juustot, esim Gouda
      ja joissakin kohtuullisissa määrin laktoositon heraproteiini-isolaatti.

Nettiä selailemalla selvitinkin, että ainakin omalla kohdallani kyseisiä vaivoja
      ehkä aiheuttaa, mitä todennäköisimmin beta - kasomorfiini (BCM- 7).
      Eli siis maidon kaseiini.

• L-a ja Bif hyöty-
    • kypsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe