Virtsaongelmaiselle kissalle maitoa?

tsib

Elikäs, vajaa nelivuotiaalle kollikissallemme tuli viikko sitten virtsatietukos ja nyt monien eläinlääkärireissujen ja katetrointien jälkeen alkaa vaikuttaa siltä että kissa selviää. Kissa on kuitenkin tosi huono juomaan vettä ja nesteytyshän olisi ehdottoman tärkeää.

Maitoa kissa joisi paremmin kuin vettä, eikä ell ainakaan suoraan kieltänyt. Mutta olemme alkaneet miettiä vaikuttaako maito tai kerma (laktoosittomia) haitallisesti virtsan ph-tasoon? Liuotusruuat ovat käytössä, mutta märkäversio kelpaa kissalle tosi nihkeästi. Raksuja söisi enemmin.

Onko siis kerma parempi kuin ei mitään vai pitäisikö vaan ruiskulla antaa vettä suoraan suuhun?

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2012

Turvota raksut ja anna joukossa myös oikeaa lihaa. Kissojen elimistö ei siedä maitoa. Ja laktoositon maitokin on vain herkkua, ettei joka päivä kannata antaa.

• Kokeillut

Raksut kokonaan pois ja liharuuat kehiin. Pakastekaapista eläinosastolta löytyy broilerin jauheliha 500g paketeissa hintaan 2,9 e :) Meillä hävinnyt kaikki ongelmat sitä myötä. Lisäksi vaan kalkkia ja välillä kanaa raakana ihan luineen päivineen (ja toki aina kaupassakäydessä kannattaa kurkata ihmistenkin tarjoukset) Tuo jauheliha on todella näppärinä kuutioina isossa pussissa niin on helppo sulattaa annos kerrallaan ja säilyy iäisyyden. Säästöä syntyy kun lääkärikäynnit jäävät pois ja kissa syö vähemmän ku saa oikeanlaista ravintoa :)

Maitoa kissalle ei saa antaa sillä se ei aikuisen kissan ruokavalioon kuulu ja voi pahentaa tilannetta vetämällä vatsan sekaisin. Toinen vinkki on laittaa vettä useisiin astioihin ympäri asuntoa. Kissa tykkää juoda eri paikoista.

• KalleAntinpoika

Kissalle voi antaa maitoa, sitä voi jatkaa vedellä, tai toisinpäin lirauttaa veteen maitoa niinpaljon että kisulle maistuu. Itse annan kissoille homogenoimatonta, missä rasvat ovat kokkareina, ei siis pilkottu molekyyleiksi. 6 kissaa eikä yksikään ole saanut vatsa oireita. Mainittakoon että maito ei ole miellä juoma vaan ruoka, eli vesikippo on se normi janon sammutin.

Mutta jos kissan masu menee sekaisin älä anna maitoa, tai kokeile esim tota homogenoimatonta.

Maidosta sen verran veillä että se on 'täysravintoa' erinomaista toipilasruokaa. Ihmisellä maito mieluummin nostaa virtsan ph:ta kuin laskee.

• 186

Kissa ja ihminen ovat eri lajeja, ei voi verrata. Eikä kissan elimistö tarvitse maitoa yhtään mihinkään. Paitsi ihan pentuna emon nisistä.

• Tajuutko

Eihän ihmisen elimistökään tarvitse maitoa tai makkaraa, eikä kissan elimistö kaipaa kuivanappuloita. Mutta maito on hyvä, tehokas, lisäaineeton luonnollinen ravintolisä ruokaongelmaiselle tai toipilaalle kissalle, oletuksena että ei aiheuta vatsa ongelmia, jotka mun kokemuksen mukaan on todella harvinaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4609
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2405
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2282
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2189
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      421
      1974
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      172
      1526
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1279
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      860
    Aihe