Suoraveloitukset lopetettiin kaikilta?

hirveätä rahastusta

Ei siis Soneralla vaihtunut automaattisesti Suoramaksuun kuten muut säännölliset laskuttajat tekivät? Kotiin tullut Paperilasku pitää lähettää pankin maksupalveluun ja yhteensä kuluja 2.90e 2e =4.90e kuukaudessa laskun lisäksi. Laskutusvälejä pitäisi harventaa vaikka 3-4x vuodessa kuten sähkölaskut.

10

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka!

      Pienelle osalle kuluttaja-asiakkaita kävi juuri näin, eli suoraveloitus ei muuttunut suoramaksuksi tai e-laskuksi, jolloin tilalla tuli paperilasku tai sähköpostilasku.

      Nyt jos haluat muuttaa laskun sähköiseksi niin pyydän olemaan yhteydessä Suoramaksu-asioissa suoraan pankkiin. Suoramaksu kytketään pankissa ja mukana on hyvä olla viimeisin lasku, josta löytyvät kytkennässä tarvittavat tiedot.

      Jos haluat taasen, että lasku tulisi suoraan e-pankkiin niin tässä hieman lisäinfoa siitä: http://bit.ly/1kNEGJU

      Sähköpostilaskutuksen saa voimaan esimerkiksi sivuilla: www.sonera.fi/omatsivut.
      Nämä olisivat niitä paperiveloituksettomia laskutusmuotoja.

      Nappasin palautteena tämän toiveesi laskutusväleistä ja toimitin sen eteenpäin. Kiitän siitä sinua :)

      Selene@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • laskutus sekoilee

      Ei ole tullut vastausta kysymykseen: SIIS Lopettiko Sonera suoraveloitukset kaikilta asiakkailta heti automaattisesti vai jatkuiko laskutus Suoramaksuna asiakkaan pankkitililtä ilman eri sopimuksen tekemistä pankin kanssa? Pankista tulleessa paperissa oli luettelo kaikista suoraveloitussopimuksista ja suoramaksuun siirtyneistä laskuttajista ja Sonera oli siinä luettelossa. Käytännössä Soneran laskut alkoivat tulla paperisena kotiin. MIKSI?

      • Hei!

        Netiä penkoessa tämä ketju oli jostain syystä jäänyt silmistäni pois. Onhan kuitenkin tämä internetti todella laaja paikka seurata keskusteluja koskien toimialaamme. Seuraan nyt tätä loppuviikon jos lisää kysyttävää tulee :)

        Otan lainauksena tekstistäsi:
        "Lopettiko Sonera suoraveloitukset kaikilta asiakkailta heti automaattisesti vai jatkuiko laskutus Suoramaksuna asiakkaan pankkitililtä ilman eri sopimuksen tekemistä pankin kanssa?"

        Asiakkaat, joilla on käytössään verkkopankki, saivat muutoksen automaattisesti suoraveloituksesta suoramaksuun tai e-laskuun, ilman uuden sopimuksen tekoa pankin kanssa.

        Kuitenkin pienelle osalle kuluttaja-asiakkaita suoraveloitus ei muuttunut automaattisesti suoramaksuksi tai e-laskuksi teknisen probleeman takia. (Tästä on lähetetty erillinen asiakastiedote helmikuun aikana laskun mukana niille asiakkaille jota tämä koski)

        Jos näin on käynyt kohdallasi, tulee tehdä uudelleen sopimus automaattisesta maksatuksesta. Lisäinfoa kytkennöistä löydät täältä: www.sonera.fi/suoramaksu tai http://bit.ly/1kNEGJU


        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • huonoa palvelua

      Vastausta odotetaan yhä.

      • Asiakas antaa luvan

        Ei Sonera voi mitään laskutukselle, vaan e-lasku pitää saada hoidettua oman pankin järjestelmän kautta.

        Minulla on taloyhtiön laajakaista ja sen laskutus siirtyi sujuvasti e-laskuksi jo viime vuoden puolella.

        Nyt tilasin kaapeli-tv:n palveluja ja ensimmäiset laskut ovat tulleet paperiversiona. Olen lisännyt e-laskujen valtuutuksia OP:n verkkopankin kautta, mutta vasta kuukauden kuluttua selviää, tuliko oikeat vaihtoehdot merkittyä. Onnistunut suoritus näkyy verkkopankkiini tulleena e-laskuna, joka siirtyy odottamaan eräpäivää (automaattinen hyväksyntä).

        Näitä oikeuksia suoraveloitukseen ei Sonera voi antaa, vaan se on asiakkaan tehtävä omassa verkkopankissaan (laskun viitenumero tarvitaan) tai käymällä henkilökohtaisesti laskun kanssa omassa pankissaan.


    • Verkkopankki toimii?

      Voihan sen laskun maksaa verkkopankissa: siinä on tilitiedot ja viitteet ja summat?

      • Juu, löytyy kyllä.
        Edellä puhutusta laskusta, joka nyt on tullut paperisena (eikä siis ollut siirtynyt automaattisesti suoraveloituksesta suoramaksuksi/e-laskuksi), löytyy kaikki tarvittavat tiedot maksamista varten.
        Ja siinä samalla kun verkkopankissa on maksamassa tätä niin voi kytkeä laskulle e-laskutuksen päälle.
        Suoramaksuun jos tahtoo laskun, niin silloin on käytävä pankissa tekemässä lasku mukana uusi sopimus pankin kanssa.

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • kun pöljä valitsi

      Kerronpa yhden esimerkin Soneran veloituskäytännöstä.

      Viime kesänä otin 11,90 euroa kuussa maksavan nettitikkuyhteyden. Panin sen suoraveloitukseen ja sittemmin elektroniseen. Jostakin syystä järjestelmä ei tapahtunut siirtoa eräässä kuussa viime vuoden loppupuolella, Tästä tuli huomatus ja sehän on selvä. Siitä piti maksaa. Hinta oli edelleen 11,90 euroa kuussa.

      Sen jälkeen onkin taphtunut outoa. Olen maksanut 11,90 euroa kuussa, mutta se ei olekaan riittänyt. Viimeinen lasku - heti maksettava - on ollut noin 22 euroa.

      Summaa ei eritellä' muuten kuin mainiten, että "tietojemme mukaan laskusi on edelleen maksamatta". (Omien tietojeni mukaan olen kaikki Soneralta tulleet laskut maksanut.) Sitä paitsi ilmoitetaan, että kyseisestä maksukehotuskirjeestä tulee vielä oma laskunsa maksettavasti.

      Kun tulevan maksukehotuksen hinta lienee 10 euroa, tulee muutaman viikon myöhästyneestä 11,90 euron kuukausimaksusta maksettavaksi ylimääräistä yhteensä 32 euroa. Nettitikun käytön hinnaksi kyseisen kuukauden osalta tulee siis lähes 44 euroa!

      Soitin tästä Soneraan. Lähes kaksi euroa maksavan puhelun aikana ei selvinnyt käytännössä mitään uutta laskun perusteista. (Tietenkin joku voisi neuvoa katsomaan syitä Soneran sivuilta, mutta ei siellä ole ketään, jolta voisi kuvia selvitystä. samat asiat lienevät jo saaduissa laskuissa.)

      Eipä siinä paljon liene muuta mahdollisuutta kuin maksaa mitä vaaditaan.Muuten tulee kirje perintätoimistolta - ja siinä kirjeessä ei toivoteta onnea eikä lähetetä terveisiä.,

      Yhden asian sentään puhelun yhteydessä opin: ainakin olen vähän viisaampi ja kokeneempi valitessani seuraavaa liikkuvan laajakaistan yhteyttä..

      On paikallaan muistuttaa vanhasta mainonnan totuudesta, joka kuuluu näin: Paras ja halvin mainos on tyytyväinen asiakas, kalleimmaksi tuleva mainos on tyytymätön asiakas.

      • Jos olet syytön!

        Sinun pitää laatia pankillesi reklamaatio, jossa vaadit pankin järjestelmän makasamatta jättäneen laskun sinulle aiheuttaneen vahingon korvausta selvittelykuluineen.


    • soneran asiakap on p

      Elisalle tuli päätös paperilaskun hinnasta. Onko samanlaisia juttuja vireillä myös Soneran kohtuuttomasta hinnasta 2.90e?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe