Miten muutto tänne Ruotsiin alkoi?
Mistä syystä?
Miten näitten jälkeläisten perilliset voivat nyt?
Mistä lisää tietoa metsäsuomalaisista?
8
129
Vastaukset
- TAkkaTAkaTAkATAka
Hyvä info oli myös suomenkielisessä Wikipediassa.
- histo
Tarkiainen, Kari; Finnarnas historia i Sverige 1
- googletusta.,.,
Herman Lindqvistin kirja när Finland var Sverige-Kun Suomi oli Ruotsi on hyvä yleishistorian opus.
Uutta minulle oli esim. että Tukholman väkiluvusta 10%:ia oli suomalaisia 1600-luvulla. Suomen leijona on Kustaa Vaasan pojan piirtämä vaakuna itä-maakunnalle jne. Suosittelen kaikille yleistiedon vuoksi.- TAkaTAKAtakaTAka
Varmaan suurin osa käsityöläisiä ja sotilaita?
- -------
TAkaTAKAtakaTAka kirjoitti:
Varmaan suurin osa käsityöläisiä ja sotilaita?
-----
- Hoilaarilaarilaa..
------- kirjoitti:
-----
Metsäsuomalaisia on koko Suomi pullollaan vielä tänä päivänä!
- dhffgjjjgjfjf
Hoilaarilaarilaa.. kirjoitti:
Metsäsuomalaisia on koko Suomi pullollaan vielä tänä päivänä!
Huono provo. Metsäyhtiöt on siirtäneet toimintansa sademetsäalueille, joten Suomessa, jos ei nyt enää Ruotsissakaan suomalaisten tekemänä, ei kaskenpoltto enää suju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 825872
- 1293965
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463919- 663594
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72497- 272214
- 2042121
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332109Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451823