DSG 7-vaihteinen

varoitus etukäteen

Jos luet tätä viestiä, omistat luultavimmin ko. auton. Mikäli auto on vielä Volkkari merkkinnen. Lue kaikki mahdollinen tieto netistä mitä löydät. Mikäli ajattelit ostaa ko. auton. Lue edelleen ne kaikki viestiketjut mitä löydät.

Osalla provo mielessä, mutta voiko kaikki olla sitä ?

99

3750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osssss

      Tuulilasi kertoo saman..

    • DSG-7

      Kyllä voi

    • Toipotti

      Ihan höpö, höpö juttuja suurin osa!

      Ketju venyi alihankkijan kuluneitten koneitten kautta. Asia korjattu jo 1,5 vuotta sitten.

      • gsd.

        Ketjuvetoko vinkswonkkelissa on, vai miten tämä liittyy aiheeseen jossa keskustellaan vaihteistovioista?


      • Ressu Jopo

      • asiakas maksaa

        Katos vaan, minä kyllä maksoin venyneestä ketjusta vielä tänä vuonna. Vaikka onkin tyyppivika meni maksu ihan omasta pussista. Auto vm 2010. Niin se surullisen kuuluisa Golf missä on vielä DSG-automaattilaatikko.


      • ei auta mitään

        Ei se korjaannu itsekseen niissä autoissa, jotka ovat liikenteessä. Nythän "vika" on uusissa korjattu, koska niissä on hihna!


      • tietäjä
        asiakas maksaa kirjoitti:

        Katos vaan, minä kyllä maksoin venyneestä ketjusta vielä tänä vuonna. Vaikka onkin tyyppivika meni maksu ihan omasta pussista. Auto vm 2010. Niin se surullisen kuuluisa Golf missä on vielä DSG-automaattilaatikko.

        Hölmö olit, jos maksoit. Kuuluu kuluttajasuojan piiriin jos hajosi. Siksi epäilen provoksi koko viestiäsi. Mitä kustansi ketjun laitto .


      • tietäjä
        asiakas maksaa kirjoitti:

        Katos vaan, minä kyllä maksoin venyneestä ketjusta vielä tänä vuonna. Vaikka onkin tyyppivika meni maksu ihan omasta pussista. Auto vm 2010. Niin se surullisen kuuluisa Golf missä on vielä DSG-automaattilaatikko.

        Tässä sulle totta: Sua saa sitten panna kaikki anukseen?


        Joo, jos auto on yli viisi vuotta vanha ja ajettu yli 100 000km, niin kylmä hiki tulee omistajalle otsaan, mutta, jos auto on alle 100 000km ajettu/5 vuotta, niin maahantuojalla on hiki otsassa.Peruskamat hihna/vaihteiston tulee kestää em. aika täyttääkseen termin normaalikuluminen.

        Lainaus kuluttajasuojatapauksesta-> oikeuskelpoinen

        "Vaihteiston kestoikä ja välittäjän vastuu

        Kuluttaja osti käytetyn auton yksityishenkilöltä myyjäliikkeen välittämänä. Ostopäivänä autossa havaittiin vikaa, jonka korjaamisesta aiheutui 1 730 euron lasku. Myyjäliike maksoi puolet laskusta.

        Myyjäliike oli välittänyt auton kuluttajalle. Myyjäliike oli vastuussa välittämänsä auton kauppasopimuksen täyttämisestä. Autolla oli ajettu 107 504 kilometriä, kun siinä heti kaupanteon jälkeen todettiin nykimistä aiheuttava vika. Vaihdelaatikko on auton osa, jonka ei voida olettaa rikkoutuvan runsaan 100 000 kilometrin ajon jälkeen. Auto oli siten huonommassa kunnossa kuin kuluttajalla oli auton 14 500 euron hinta ja muut olosuhteet huomioon voinut perustellusti olettaa.

        Kuluttajariitalautakunta suositti, että myyjäliike maksaa kuluttajalle 465 euroa jo maksamansa 865 euron lisäksi, kuten kuluttaja oli vaatinutkin."


      • Myyntikikat
        ei auta mitään kirjoitti:

        Ei se korjaannu itsekseen niissä autoissa, jotka ovat liikenteessä. Nythän "vika" on uusissa korjattu, koska niissä on hihna!

        Molemmatkuluvat oli ketju tai hihna.Koneidenkanssa pelanneena vuosikymmenet voin kertoa.Ilman myyntikikkaa.


    • Lisäkulut

      6-vaihteisessa kalliit öljyhuuhtelut ja -vaihdot, sekin kannattaa huomioida, vaikkei vagniikan maailma sitäkään huomio huoltokuluissa...

    • Näyttää ihmiset joukolla pyrkivän DSG laatikollisista autoista eroon kun pelkästään Golffeja kyseisellä laatikolla on nettiautossa 450kpl myynnissä.

      • JormaCorolla69

        Niin Golf on maailman ja Suomen eiten myyty automalli. Ajatella, että ihan 450kpl VAU!


    • E. Rommel

      Eiköhän nämä asiat, VW, Tsi, Dsg ole sikäli selviä, ettei ne ainakaan ole karkoittaneet asiakkaita.
      Suomalainen ajaa Saksalaisella autolla, oli siinä vikoja tai ei...tämä ilmiö on nyt nähtävissä ja selvästi.
      Eikä ole muuten mikään uusi asia, kupla oli myös erittäin hyvä esimerkki paljon myydystä autosta, ilman auton ominaisuuksia.

    • koskaan kuullutkaan

      Eikä maahantuoja ole koskaan kuullutkaan sellaisesta, että Klonksvagenissa olisi jotain vikoja........

      • osssss

        VW omistaa Porshen jotka leimahtelee tuleen.
        Samoja osia onko niissä?
        Tuli VW sähkökeskus mieleen..


      • Sitähän sää kysyit
        osssss kirjoitti:

        VW omistaa Porshen jotka leimahtelee tuleen.
        Samoja osia onko niissä?
        Tuli VW sähkökeskus mieleen..

        Hmm.....

        http://www.hs.fi/kotimaa/a1371950255379

        Uutisessa häiritsi se että autoa vielä kehuttiin turvalliseksi... Siis täh? Autohan syttyi palamaan!


      • Lassi-opettaja
        osssss kirjoitti:

        VW omistaa Porshen jotka leimahtelee tuleen.
        Samoja osia onko niissä?
        Tuli VW sähkökeskus mieleen..

        Jo on osssssilla jutut! Mikä auto on Porshe? Vai tarkoititko Porsche? Pitäisi osata kirjoittaa ennen kuin alkaa vittuilemaan. Vai mitä?


      • Porsse2
        Lassi-opettaja kirjoitti:

        Jo on osssssilla jutut! Mikä auto on Porshe? Vai tarkoititko Porsche? Pitäisi osata kirjoittaa ennen kuin alkaa vittuilemaan. Vai mitä?

        Eiks porsse oo porsse vaikka voissa paistais ja vähä liekittäis?


    • DSG

      DSG - vaihteisto tulee yleistymään lähivuosina, nyt jo puolet uusista autoista on varustettu ko. vaihteistolla ja muutaman vuoden päästä jo suurin osa, tämä on suuntaus.
      Vaihteistoja valmistetaan miljoonia ja aina joukkoon eksyy viallisiakin se on jo tilastollisestikin totta, oli sitten kyse mistä laitteesta tahansa. Valtaosa toimii kuitenkin hyvin.

      • Toivossa elävä

        Mitenkähän tuo nyt yleistyy kun Volkswagen on ilmoittanut luopuvansa siitä, sehän solmi viime vuoden lopulla yhteistyösopimuksen Aisinin kanssa vaihteistojen toimittamisesta Volkswagenin autoihin.
        Nyt kun vielä solmivat Toyotan kanssa moottorien toimittamisesta niin pakettihan alkaa olla kunnossa.


      • MJK:
        Toivossa elävä kirjoitti:

        Mitenkähän tuo nyt yleistyy kun Volkswagen on ilmoittanut luopuvansa siitä, sehän solmi viime vuoden lopulla yhteistyösopimuksen Aisinin kanssa vaihteistojen toimittamisesta Volkswagenin autoihin.
        Nyt kun vielä solmivat Toyotan kanssa moottorien toimittamisesta niin pakettihan alkaa olla kunnossa.

        Olisit lukenut koko tiedotteen Aisi tekee VW:lle miljoona DSG-laatikkoa


    • p2b

      Miten tuo valtaosa nyt sitten halutaan tulkita...

      Vagarenan DSG-äänestyksestä:

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

      "Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä)"

      DSG 7:


      EI 156 kpl

      KYLLÄ 73 kpl

      • tietämätön

        kaikilla käyttäjillä ei ole osaamista netin käyttöön tai eivät tiedä tuosta palstasta tuon taivaallista.


      • DSG
        tietämätön kirjoitti:

        kaikilla käyttäjillä ei ole osaamista netin käyttöön tai eivät tiedä tuosta palstasta tuon taivaallista.

        Pitihän se arvata...
        En lähde mukaan tähän vedätykseen.
        Pätekää rauhassa.
        Loppu.


      • Golf..

        73 viallista laatikkoa 10 vuoden aikana myydyissä kymmenissä tuhansissa automaatti volkkareissa ei ole mitään.Huomattavasti enemmän niitä on hajonnut kolareissa.


      • Kaikki kuraa
        Golf.. kirjoitti:

        73 viallista laatikkoa 10 vuoden aikana myydyissä kymmenissä tuhansissa automaatti volkkareissa ei ole mitään.Huomattavasti enemmän niitä on hajonnut kolareissa.

        Jos puolet käyttäjistä on ilmoittanut DSG 7 hajonneen käytössä niitä on todella paljon, siitä kertoo myös maailmalla suoritetut takaisinkutsut, jotka koskevat 2,6 miljoonaa DSG vaihteistolla varustettua volkkaria.
        Vikahan on näissä kaikissa, mutta sen ilmenemisajankohta on kiinni käyöstä, eli ennen pitkää jokainen hajoaa ennen aikojaan.
        Sama koskee TSI moottoreiden jakoketjuja, kaikki on viallisia ja laukeaa joka tapauksessa kaikista.
        Siis vain täysi älykääpiö ottaa tuollaisen vaivoikseen.
        Nyt menossa jo raju hinnanpudotus, jos nettiauton halvin pyyntihinta on esim, Golfilla 11500, tarjoaa Laakkonen saman kilometrimäärän ajeutusta vaihdossa uuteen 5400€, eli edes myyjä ei enää luota näihin paskoihin.


      • Golf.
        Kaikki kuraa kirjoitti:

        Jos puolet käyttäjistä on ilmoittanut DSG 7 hajonneen käytössä niitä on todella paljon, siitä kertoo myös maailmalla suoritetut takaisinkutsut, jotka koskevat 2,6 miljoonaa DSG vaihteistolla varustettua volkkaria.
        Vikahan on näissä kaikissa, mutta sen ilmenemisajankohta on kiinni käyöstä, eli ennen pitkää jokainen hajoaa ennen aikojaan.
        Sama koskee TSI moottoreiden jakoketjuja, kaikki on viallisia ja laukeaa joka tapauksessa kaikista.
        Siis vain täysi älykääpiö ottaa tuollaisen vaivoikseen.
        Nyt menossa jo raju hinnanpudotus, jos nettiauton halvin pyyntihinta on esim, Golfilla 11500, tarjoaa Laakkonen saman kilometrimäärän ajeutusta vaihdossa uuteen 5400€, eli edes myyjä ei enää luota näihin paskoihin.

        Pidä se vanhakin, tuon verran saat uudesta alennusta ilman vaihtoautoa.

        Missä Golf farkun kokoisessa autossa ei ole kaksoiskytkentä vaihteistoa?


      • 156+73=20000
        Golf.. kirjoitti:

        73 viallista laatikkoa 10 vuoden aikana myydyissä kymmenissä tuhansissa automaatti volkkareissa ei ole mitään.Huomattavasti enemmän niitä on hajonnut kolareissa.

        Onko matematiikka ihan hallussa?

        "EI 156 kpl", "KYLLÄ 73 kpl"

        Yhteensä 229 ääntä joista 73 kyllä-ääntä.

        Eli tuon mukaan äänestykseen osallistuneiden autoista 31.8 % on hajonnut vaihteistovian vuoksi.


      • höpöhöö
        Golf.. kirjoitti:

        73 viallista laatikkoa 10 vuoden aikana myydyissä kymmenissä tuhansissa automaatti volkkareissa ei ole mitään.Huomattavasti enemmän niitä on hajonnut kolareissa.

        Jos tulee kolari, vakuutusyhtiö maksaa.

        Mutta kun se laatikko hajoaa itsekseen, maksaa auton omistaja. Siinä on monien tuhansien ero.

        Kumpi mahtaa ottaa omistajaa enemmän päähän. Tietenkin edellyttäen, että kolarissa terveys ja henki säilyy. Höpöjuttuja verrata noita kahta keskenään.


      • a utoilij a
        Kaikki kuraa kirjoitti:

        Jos puolet käyttäjistä on ilmoittanut DSG 7 hajonneen käytössä niitä on todella paljon, siitä kertoo myös maailmalla suoritetut takaisinkutsut, jotka koskevat 2,6 miljoonaa DSG vaihteistolla varustettua volkkaria.
        Vikahan on näissä kaikissa, mutta sen ilmenemisajankohta on kiinni käyöstä, eli ennen pitkää jokainen hajoaa ennen aikojaan.
        Sama koskee TSI moottoreiden jakoketjuja, kaikki on viallisia ja laukeaa joka tapauksessa kaikista.
        Siis vain täysi älykääpiö ottaa tuollaisen vaivoikseen.
        Nyt menossa jo raju hinnanpudotus, jos nettiauton halvin pyyntihinta on esim, Golfilla 11500, tarjoaa Laakkonen saman kilometrimäärän ajeutusta vaihdossa uuteen 5400€, eli edes myyjä ei enää luota näihin paskoihin.

        Provokaatio tämäkin viesti.mikä on tavoitteesi? Myydä omaa merkkiä muiden kustannnuksella.


      • Kuikki karaa
        Kaikki kuraa kirjoitti:

        Jos puolet käyttäjistä on ilmoittanut DSG 7 hajonneen käytössä niitä on todella paljon, siitä kertoo myös maailmalla suoritetut takaisinkutsut, jotka koskevat 2,6 miljoonaa DSG vaihteistolla varustettua volkkaria.
        Vikahan on näissä kaikissa, mutta sen ilmenemisajankohta on kiinni käyöstä, eli ennen pitkää jokainen hajoaa ennen aikojaan.
        Sama koskee TSI moottoreiden jakoketjuja, kaikki on viallisia ja laukeaa joka tapauksessa kaikista.
        Siis vain täysi älykääpiö ottaa tuollaisen vaivoikseen.
        Nyt menossa jo raju hinnanpudotus, jos nettiauton halvin pyyntihinta on esim, Golfilla 11500, tarjoaa Laakkonen saman kilometrimäärän ajeutusta vaihdossa uuteen 5400€, eli edes myyjä ei enää luota näihin paskoihin.

        Ikiliikkujaanko vertaat? "Vikahan on näissä kaikissa, mutta sen ilmenemisajankohta on kiinni käyöstä, eli ennen pitkää jokainen hajoaa ennen aikojaan"

        Kaikki tekniset laitteet hajoavat ennen pitkää...


    • Joko-Hiki

      Mielestäni näitten ongelmaautojen omistajien olisi reilua tunnustaa asia julkisesti.

      Ihan siksi, koska on tosiaan paljon asiasta tietämättömiä ja samalla VAG-konsernin mainonta on hävyttömän agressiivista.
      Minulla ei ole tapana mustamaalata mitään, mutta nämä vaihteisto ja moottoriongelmat ovat skandaali ja koko myynnin organisaatio syyllistyy suoranaiseen jatkuvaan valehteluun.

      • ABECEDE

        Samaa kaksoiskytkin tekniikkaa käyttää jo moni muukin valmistaja.


      • 567890
        ABECEDE kirjoitti:

        Samaa kaksoiskytkin tekniikkaa käyttää jo moni muukin valmistaja.

        Eipä taida noita vaihteistoja löytyä muualta kuin vageista. On muillakin kaksoiskytkinvaihteistoja vaan ei samoja.


      • elämä on
        567890 kirjoitti:

        Eipä taida noita vaihteistoja löytyä muualta kuin vageista. On muillakin kaksoiskytkinvaihteistoja vaan ei samoja.

        Ongelma-autojen omistajat varmaan tunnustavatkin asian mutta miten tunnustaa jos ajaa kyseisellä autolla ilman ongelmia? Mitä jos yhtä ongelmaa kohti on kymmenen jotka yrittää todistella että "kyllä sulla nyt pakko on olla rikkinäinen vaihteisto koska näissä kuulemma on sitä vikaa" ?
        Nii, ei kaikki kaksoiskytkinvaihteistot ole "samanlaisia." Ja mitä todennäköisemmin DSG-nimetyt vaihteistot ovat jo käyneet monta evoluutiota matkan varrella, ja tulevat käymään edelleenkin.
        Tottakai olisi toivottavaa että VAG julkistaisi vaikkapa viallisten yksilöiden todellisen prosenttiosuuden. Mutta uskottaisiinko sitä sitten?
        Ainakin itse olen toistuvasti kuullut väittämän että kaikki volkkarit syövät öljyä. Itselläni on ollut kolme erimerkkistä VAG autoa, eikä yhteenkään ole tarvinnut lisätä öljyä alle 15000 ajokilometrin aikana. Mutta paremmin asian tietää ne jotka eivät volkkareilla aja.


      • 12+16
        elämä on kirjoitti:

        Ongelma-autojen omistajat varmaan tunnustavatkin asian mutta miten tunnustaa jos ajaa kyseisellä autolla ilman ongelmia? Mitä jos yhtä ongelmaa kohti on kymmenen jotka yrittää todistella että "kyllä sulla nyt pakko on olla rikkinäinen vaihteisto koska näissä kuulemma on sitä vikaa" ?
        Nii, ei kaikki kaksoiskytkinvaihteistot ole "samanlaisia." Ja mitä todennäköisemmin DSG-nimetyt vaihteistot ovat jo käyneet monta evoluutiota matkan varrella, ja tulevat käymään edelleenkin.
        Tottakai olisi toivottavaa että VAG julkistaisi vaikkapa viallisten yksilöiden todellisen prosenttiosuuden. Mutta uskottaisiinko sitä sitten?
        Ainakin itse olen toistuvasti kuullut väittämän että kaikki volkkarit syövät öljyä. Itselläni on ollut kolme erimerkkistä VAG autoa, eikä yhteenkään ole tarvinnut lisätä öljyä alle 15000 ajokilometrin aikana. Mutta paremmin asian tietää ne jotka eivät volkkareilla aja.

        Eihän niitä vikoja kaikilla ole.

        Virallisia tarkkoja lukuja olisi mielenkiintoista kuulla mutta niitä tuskin tullaan kuulemaan koska eihän tuota ole täällä edes tunnustettu viaksi. Kiinassa ja jenkeissä on vähän toisenlainen meininki asian suhteen.

        Mutta kyllähän noita viallisia täytyy todellisuudessakin jonkin verran olla, ottaen huomioon 384000 auton takaisinkutsun kiinassa ja 25000 lisää australiassa.


      • viele problene
        12+16 kirjoitti:

        Eihän niitä vikoja kaikilla ole.

        Virallisia tarkkoja lukuja olisi mielenkiintoista kuulla mutta niitä tuskin tullaan kuulemaan koska eihän tuota ole täällä edes tunnustettu viaksi. Kiinassa ja jenkeissä on vähän toisenlainen meininki asian suhteen.

        Mutta kyllähän noita viallisia täytyy todellisuudessakin jonkin verran olla, ottaen huomioon 384000 auton takaisinkutsun kiinassa ja 25000 lisää australiassa.

        VW:n rimpuilu asian kanssa on levinnyt maailmanlaajuiseksi. Ensin oli "vain" viallinen lämpöanturi, mutta myöhemmin on kutsuttu jo öljynvaihtoon 2.640.000 autoa, kun vika yllättäen onkin synteettisessä öljyssä, mikä pitää vaihtaa toiseen eli mineraalipohjaiseen.
        DSG ei kestä kosteita olosuhteita ja ruuhkaliikennettä (mm. kaakkois-aasia).
        Eihän dsg testänyt tukholman takseissakaan, vaan VW joutui vaihtamaan jo takuuaikana autoihin 1-3 kertaa laatikon. Sitten myynti taksiin lopetettiin.


      • Yllättävän
        viele problene kirjoitti:

        VW:n rimpuilu asian kanssa on levinnyt maailmanlaajuiseksi. Ensin oli "vain" viallinen lämpöanturi, mutta myöhemmin on kutsuttu jo öljynvaihtoon 2.640.000 autoa, kun vika yllättäen onkin synteettisessä öljyssä, mikä pitää vaihtaa toiseen eli mineraalipohjaiseen.
        DSG ei kestä kosteita olosuhteita ja ruuhkaliikennettä (mm. kaakkois-aasia).
        Eihän dsg testänyt tukholman takseissakaan, vaan VW joutui vaihtamaan jo takuuaikana autoihin 1-3 kertaa laatikon. Sitten myynti taksiin lopetettiin.

        paljon noita näyttää vaan liikenteessä olevan.
        Kertookahan jotain suosiosta.


      • tietäjä

        Filosofiassa on tosilauseita , kuten "Totuus paljastuu toiminnassa ja käytänteissä". Mistä luulet johtuvan, että asiasta ei ole kukaan avautunut tai avatumisia ei ole massoittain? Kas, kun niitä ei ole massoittain. Jollakin on hajonnut, suurella enemmistöllä Ei. Aivan varmasti vag autoja omistaa merkkihenkilötkin, joten kyllä kuuluisi, jos posahtelisi ylenaikaan.


      • tietäjä
        viele problene kirjoitti:

        VW:n rimpuilu asian kanssa on levinnyt maailmanlaajuiseksi. Ensin oli "vain" viallinen lämpöanturi, mutta myöhemmin on kutsuttu jo öljynvaihtoon 2.640.000 autoa, kun vika yllättäen onkin synteettisessä öljyssä, mikä pitää vaihtaa toiseen eli mineraalipohjaiseen.
        DSG ei kestä kosteita olosuhteita ja ruuhkaliikennettä (mm. kaakkois-aasia).
        Eihän dsg testänyt tukholman takseissakaan, vaan VW joutui vaihtamaan jo takuuaikana autoihin 1-3 kertaa laatikon. Sitten myynti taksiin lopetettiin.

        Unohdit kertoa, että kaasumalleissa, joita Suomessa on. ? ?


      • toinen tietäjä
        tietäjä kirjoitti:

        Filosofiassa on tosilauseita , kuten "Totuus paljastuu toiminnassa ja käytänteissä". Mistä luulet johtuvan, että asiasta ei ole kukaan avautunut tai avatumisia ei ole massoittain? Kas, kun niitä ei ole massoittain. Jollakin on hajonnut, suurella enemmistöllä Ei. Aivan varmasti vag autoja omistaa merkkihenkilötkin, joten kyllä kuuluisi, jos posahtelisi ylenaikaan.

        Merkkihenkilöt ei taida paljon dsg-tavismalleilla ajella, ökymalleissa on eri vaihteistot.

        Ottamatta kantaa vaihteiston hyvyyteen tai huonouteen, tässä mediasta poimittuja juttuja aiheeseen liittyen:

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

        http://www.talouselama.fi/uutiset/nain ovelasti autojen valmistajat kiemurtelevat eroon virhevastuustaan/a2232542

        http://www.youtube.com/watch?v=FXEVuXLwMcs


        Mitä mieltä olet näistä?


      • tosielämää...
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Merkkihenkilöt ei taida paljon dsg-tavismalleilla ajella, ökymalleissa on eri vaihteistot.

        Ottamatta kantaa vaihteiston hyvyyteen tai huonouteen, tässä mediasta poimittuja juttuja aiheeseen liittyen:

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

        http://www.talouselama.fi/uutiset/nain ovelasti autojen valmistajat kiemurtelevat eroon virhevastuustaan/a2232542

        http://www.youtube.com/watch?v=FXEVuXLwMcs


        Mitä mieltä olet näistä?

        Yksittäistapauksia. Kun paljon tehdään niin joku joskus särkyy. Suurin osa kertomuksistahan on trolleja.
        Jos ongelmia oikeasti olisi paljon ei Volkkari olisi esim. Suomen eniten myyty auto. Saksassakin marnkinaosuus vain nousee.

        Tuttavapiirissä on todella paljon Volkkareita ja niillä ajetaan todella paljon. Yhdestäkään ei ole särkynyt laatikko tai moottori. Eikä juuri muutakaan.


      • toinen tietäjä
        tosielämää... kirjoitti:

        Yksittäistapauksia. Kun paljon tehdään niin joku joskus särkyy. Suurin osa kertomuksistahan on trolleja.
        Jos ongelmia oikeasti olisi paljon ei Volkkari olisi esim. Suomen eniten myyty auto. Saksassakin marnkinaosuus vain nousee.

        Tuttavapiirissä on todella paljon Volkkareita ja niillä ajetaan todella paljon. Yhdestäkään ei ole särkynyt laatikko tai moottori. Eikä juuri muutakaan.

        Kuinka moneen kappaleesen asti on mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää käyttää termiä yksittäistapaus? 1 kpl? 10? 500? 200000? 500000? 1000000? 3000000? 50 kappaletta vaille koko tuotanto?

        Olen pahoillani mutta uskon enemmän autotoimittajien tietämykseen kuin sinun mielipiteeseesi.


      • paras tietäjä
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kuinka moneen kappaleesen asti on mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää käyttää termiä yksittäistapaus? 1 kpl? 10? 500? 200000? 500000? 1000000? 3000000? 50 kappaletta vaille koko tuotanto?

        Olen pahoillani mutta uskon enemmän autotoimittajien tietämykseen kuin sinun mielipiteeseesi.

        Verrattuna siihen miten paljon niitä on valmistettu voidaan puhua yksittäistapauksista. En muista enää prosenttilukua monessako oli ongelmia mutta pieni luku se on.

        Taloussanomien ja Iltalehden toimittajia en pidä autotoimittajina.


      • ohikulkija vain
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kuinka moneen kappaleesen asti on mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää käyttää termiä yksittäistapaus? 1 kpl? 10? 500? 200000? 500000? 1000000? 3000000? 50 kappaletta vaille koko tuotanto?

        Olen pahoillani mutta uskon enemmän autotoimittajien tietämykseen kuin sinun mielipiteeseesi.

        näkyy tuo "tietämys" perustuvan verkkokeskusteluihin...että se siitä.


      • toinen tietäjä
        paras tietäjä kirjoitti:

        Verrattuna siihen miten paljon niitä on valmistettu voidaan puhua yksittäistapauksista. En muista enää prosenttilukua monessako oli ongelmia mutta pieni luku se on.

        Taloussanomien ja Iltalehden toimittajia en pidä autotoimittajina.

        "Taloussanomien ja Iltalehden toimittajia en pidä autotoimittajina."
        Etpä tietenkään kun se ei ole linjassa omien kommenttiesi kanssa.

        Taitavat kuitenkin olla enemmän ammattilaisia kuin kirjoittelijat täällä?


        Jos kerrot täällä asioita totuuksina, laita viestiisi myös faktaa (linkki tai vastaava) väitteesi tueksi. Sama pätee niin arvostelijoihin kuin myös puolustelijoihin. Muutenhan täällä voi kuka tahansa väittää mitä tahansa.


      • paras tietäjä.
        toinen tietäjä kirjoitti:

        "Taloussanomien ja Iltalehden toimittajia en pidä autotoimittajina."
        Etpä tietenkään kun se ei ole linjassa omien kommenttiesi kanssa.

        Taitavat kuitenkin olla enemmän ammattilaisia kuin kirjoittelijat täällä?


        Jos kerrot täällä asioita totuuksina, laita viestiisi myös faktaa (linkki tai vastaava) väitteesi tueksi. Sama pätee niin arvostelijoihin kuin myös puolustelijoihin. Muutenhan täällä voi kuka tahansa väittää mitä tahansa.

        En pidä heitä autotoimittajina koska he eivät sitä ole. Arvostetulla autotoimittajalla on autoalan koulutus, esim. diplomi-insinöörin koulutus ja hän työskentelee autolehdessä tai yleisteknisessä lehdessä autojen parissa. Jussi Juurikkala on eniten arvostamani suomalainen autotoimittaja.

        En anna mitään arvoa linkeille, joissa taloustoimittaja viittaa verkkokeskusteluihin. Ei mikään linkki tee jutusta automaattisesti totta.


      • toinen tietäjä
        paras tietäjä. kirjoitti:

        En pidä heitä autotoimittajina koska he eivät sitä ole. Arvostetulla autotoimittajalla on autoalan koulutus, esim. diplomi-insinöörin koulutus ja hän työskentelee autolehdessä tai yleisteknisessä lehdessä autojen parissa. Jussi Juurikkala on eniten arvostamani suomalainen autotoimittaja.

        En anna mitään arvoa linkeille, joissa taloustoimittaja viittaa verkkokeskusteluihin. Ei mikään linkki tee jutusta automaattisesti totta.

        Kolme henkilöä:

        1. Autotoimittaja
        2. Merkkifoorumille kirjautunut käyttäjä
        3. Anonyymi henkilö suomi24-palvelussa

        Kehen luulisit että keskimääräisen netinkäyttäjän kannattaa luottaa vähiten?

        Niinpä.


      • paras tietäjä
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kolme henkilöä:

        1. Autotoimittaja
        2. Merkkifoorumille kirjautunut käyttäjä
        3. Anonyymi henkilö suomi24-palvelussa

        Kehen luulisit että keskimääräisen netinkäyttäjän kannattaa luottaa vähiten?

        Niinpä.

        Autotoimittajan juttuahan tuolla ei ollut.
        Mutta jos joku on niin hölmö, että luottaa esim. taloustoimittajan tai viihdelehden juttuihin niin omapahan on häpeänsä.


      • Mukava ja pihi DSG
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kolme henkilöä:

        1. Autotoimittaja
        2. Merkkifoorumille kirjautunut käyttäjä
        3. Anonyymi henkilö suomi24-palvelussa

        Kehen luulisit että keskimääräisen netinkäyttäjän kannattaa luottaa vähiten?

        Niinpä.

        Ilmeisesti tänne ei kannata sitten kirjoitella provokatiivisia viestejä, kuten nämä enimmälti ovat. Vai oletko eri mieltä?

        Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että meillä on ollut kolme DSG-VAG-autoa. Yhdessäkään ei ole ollut ongelmia. Kahdella edellisellä oli ajettu n.120tkm ennen vaihtoa. Ensimmäinen 6DSG ja toinen 7DSG. Ja todellakaan ei ole ajettu mitään "pappia kyydissä" vauhtia, kun on työautoja olleet.

        Sen sijaan meillä on ollut Toyota autoja kaksi, joissa kummassakin oli ongelmia ja rutosti. Uskon edelleen, että Toyota on hyvä auto, useimmille.


      • Tosiepätostoimittaja
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kolme henkilöä:

        1. Autotoimittaja
        2. Merkkifoorumille kirjautunut käyttäjä
        3. Anonyymi henkilö suomi24-palvelussa

        Kehen luulisit että keskimääräisen netinkäyttäjän kannattaa luottaa vähiten?

        Niinpä.

        Iltasanomissa luki muuten, että Krimi haluaa ehdoin tahdoin Venäjän alaisuuteen ja liitettäväksi Venäjään pois Ukrainan alaisuudesta. Juttu oli siteeraus venäläismediasta. Mutta ilmeisesti totta, kun toimittaja sen kertoi.


      • tietäjä
        paras tietäjä kirjoitti:

        Verrattuna siihen miten paljon niitä on valmistettu voidaan puhua yksittäistapauksista. En muista enää prosenttilukua monessako oli ongelmia mutta pieni luku se on.

        Taloussanomien ja Iltalehden toimittajia en pidä autotoimittajina.

        Muistaisin, että 5% valmistetuista posahtaa ja kallistahan se on , jos posahtaa yli 5 v/120 000 ajettuna.


      • toinen tietäjä
        Mukava ja pihi DSG kirjoitti:

        Ilmeisesti tänne ei kannata sitten kirjoitella provokatiivisia viestejä, kuten nämä enimmälti ovat. Vai oletko eri mieltä?

        Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että meillä on ollut kolme DSG-VAG-autoa. Yhdessäkään ei ole ollut ongelmia. Kahdella edellisellä oli ajettu n.120tkm ennen vaihtoa. Ensimmäinen 6DSG ja toinen 7DSG. Ja todellakaan ei ole ajettu mitään "pappia kyydissä" vauhtia, kun on työautoja olleet.

        Sen sijaan meillä on ollut Toyota autoja kaksi, joissa kummassakin oli ongelmia ja rutosti. Uskon edelleen, että Toyota on hyvä auto, useimmille.

        Ei nämä mitään provokatiivisiä viestejä ole vaan normaalia keskustelua jota sinä tosin yrität provosoida kommenteillasi.

        Tällaisten keskustelupalstojen hyöty menee tällä tavoin hukkaan, keskustelupalstat kun ovat myös sitä varten että niillä voidaan keskustella ongelmista.


      • Mukava ja pihi DSG
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Ei nämä mitään provokatiivisiä viestejä ole vaan normaalia keskustelua jota sinä tosin yrität provosoida kommenteillasi.

        Tällaisten keskustelupalstojen hyöty menee tällä tavoin hukkaan, keskustelupalstat kun ovat myös sitä varten että niillä voidaan keskustella ongelmista.

        Niin omista kokemuksistahan täällä ei saa kertoa, jos ne kertovat auton toimivan ,ei ainakaan sinusta. Ilmeisesti minun olisi pitänyt haukkua täysin moitteetta toimineet autot autot, jotta se olisi ollut sinulle mieleinen viesti. Hukkaan se menee palsta silloinkin, jos ei saa kertoa tosikokemuksia positiivisista asioista.


      • dsg on
        567890 kirjoitti:

        Eipä taida noita vaihteistoja löytyä muualta kuin vageista. On muillakin kaksoiskytkinvaihteistoja vaan ei samoja.

        On muillakin kaksoiskytkinvaihteistoja vaan eri tehtaan valmistamia


      • ostettu totuus
        Tosiepätostoimittaja kirjoitti:

        Iltasanomissa luki muuten, että Krimi haluaa ehdoin tahdoin Venäjän alaisuuteen ja liitettäväksi Venäjään pois Ukrainan alaisuudesta. Juttu oli siteeraus venäläismediasta. Mutta ilmeisesti totta, kun toimittaja sen kertoi.

        VAGniikanmaailmassa sanottiin, että ennenkuulumaton yksittäistapaus, kun testiauton DSG porsi.

        Myöskin kehnoin lämmityslaite ei ole mikään haitta talviautovertailussa, kun asiaa oikealta kannalta ajattelee. Jätä lukijoiden ratkottavaksi, missä lehdessä näin.


      • Das Romu
        tosielämää... kirjoitti:

        Yksittäistapauksia. Kun paljon tehdään niin joku joskus särkyy. Suurin osa kertomuksistahan on trolleja.
        Jos ongelmia oikeasti olisi paljon ei Volkkari olisi esim. Suomen eniten myyty auto. Saksassakin marnkinaosuus vain nousee.

        Tuttavapiirissä on todella paljon Volkkareita ja niillä ajetaan todella paljon. Yhdestäkään ei ole särkynyt laatikko tai moottori. Eikä juuri muutakaan.

        Aikoinaan Lada oli Suomen eniten myyty auto, mutta ei se silti mikään hyvä auto ollut, toki kestävämpi kun Vag kyhälmät.


      • osssss
        ostettu totuus kirjoitti:

        VAGniikanmaailmassa sanottiin, että ennenkuulumaton yksittäistapaus, kun testiauton DSG porsi.

        Myöskin kehnoin lämmityslaite ei ole mikään haitta talviautovertailussa, kun asiaa oikealta kannalta ajattelee. Jätä lukijoiden ratkottavaksi, missä lehdessä näin.

        Kiinassa ei menny huonolaatu läpi.Tuli mellakat.
        Usassa myös pitkät takkut jouduttin antamaan.
        Mites Euroopassa.VW kiistää kaiken...


      • osssss
        ostettu totuus kirjoitti:

        VAGniikanmaailmassa sanottiin, että ennenkuulumaton yksittäistapaus, kun testiauton DSG porsi.

        Myöskin kehnoin lämmityslaite ei ole mikään haitta talviautovertailussa, kun asiaa oikealta kannalta ajattelee. Jätä lukijoiden ratkottavaksi, missä lehdessä näin.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

        yksittäistapaus?


      • Lämpöä riittää
        ostettu totuus kirjoitti:

        VAGniikanmaailmassa sanottiin, että ennenkuulumaton yksittäistapaus, kun testiauton DSG porsi.

        Myöskin kehnoin lämmityslaite ei ole mikään haitta talviautovertailussa, kun asiaa oikealta kannalta ajattelee. Jätä lukijoiden ratkottavaksi, missä lehdessä näin.

        Milloin vain kyytiin ja sanoisin, että hiki pukkaa kovasti otsaan, kun laitetaan lämmöt täysille ja instant heat-systeemin avulla alusta alkaen. Huomaan, että et itse omista VAG-autoa, jos vielä kylmäksi haukut. Lämmityslaitteet uusittu monta vuotta sitten.


      • Kingi
        toinen tietäjä kirjoitti:

        Kolme henkilöä:

        1. Autotoimittaja
        2. Merkkifoorumille kirjautunut käyttäjä
        3. Anonyymi henkilö suomi24-palvelussa

        Kehen luulisit että keskimääräisen netinkäyttäjän kannattaa luottaa vähiten?

        Niinpä.

        Oletko sinä sitten tunnettu? Niinpä.


      • Tiernapojat
        paras tietäjä. kirjoitti:

        En pidä heitä autotoimittajina koska he eivät sitä ole. Arvostetulla autotoimittajalla on autoalan koulutus, esim. diplomi-insinöörin koulutus ja hän työskentelee autolehdessä tai yleisteknisessä lehdessä autojen parissa. Jussi Juurikkala on eniten arvostamani suomalainen autotoimittaja.

        En anna mitään arvoa linkeille, joissa taloustoimittaja viittaa verkkokeskusteluihin. Ei mikään linkki tee jutusta automaattisesti totta.

        Hah,Hah.Oikea insinööri.Korvienväli lyötyhjää ja peräpäästä asiaa ilmapuntarilla mitattavaksi.Korostavat koulutustaan tyhjäälyö ammateissavaativissa tehtävissä.Paperitsaanut rimaahipoen juuri ja juuri.Nähty on noita ressukoita.


    • 11+4

      DSG on hanurista.

      • tietäjä

        Ja perustelut omaan kokemukseen perustuen? Mitä mieltä olet Tiptronicista?


      • Ukko 1959

        Itse olen ajanut 110 000 km. vm-10 2.0 TDI 6v.DSG Golf Variantilla. Ainoat viat ovat olleet palanut jarruvalo- ja etuparkkipolttimo. Lisäksi ensimmäisessä katsastuksessa viime keväänä inssi huomasi vasemman etujousen olevan poikki ja valitteli huonoa tuuriani kertoen vian olevan Golfeissa harvinainen. Mielestäni auto on varsin vähävikainen ja hyvä ajaa, vaikkakin kylmä rinki tuli perseen ympärille kuultuani tilauksen jälkeen auton valmistettavan Meksikossa, mutta hyvin on pelannut.


      • vagisti
        Ukko 1959 kirjoitti:

        Itse olen ajanut 110 000 km. vm-10 2.0 TDI 6v.DSG Golf Variantilla. Ainoat viat ovat olleet palanut jarruvalo- ja etuparkkipolttimo. Lisäksi ensimmäisessä katsastuksessa viime keväänä inssi huomasi vasemman etujousen olevan poikki ja valitteli huonoa tuuriani kertoen vian olevan Golfeissa harvinainen. Mielestäni auto on varsin vähävikainen ja hyvä ajaa, vaikkakin kylmä rinki tuli perseen ympärille kuultuani tilauksen jälkeen auton valmistettavan Meksikossa, mutta hyvin on pelannut.

        Firmassa jossa kaveri töissä on kymmenkunta DSG:llä varustettua autoa, Volkkaria ja Seatia. Yhdessäkään ei mitään vikaa vaihteistossa ja muutenkin pelaavat erinomaisesti.
        Meidän perheessä toinen VAG, manuaalilla molemmat. Laatu molemmissa on ollut erittäin korkea.

        Nuo "ongelmat" tuntuvat vaivaavan enemmän niitä joilla ei Vagia ole.


    • fuck vag

      "Nuo "ongelmat" tuntuvat vaivaavan enemmän niitä joilla ei Vagia ole

      Eikö näilläkään ole sitten vagia?

      http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDwQFjAA&url=http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304&ei=mmfZUrbALsKl4gTb7oDIBA&usg=AFQjCNEYXz6T25GQtIeG7nTm_aK3GbR0vQ&bvm=bv.59568121,d.bGE

      • Ukko 1959

        Millä autolla "fuck vag" itse ajaa? Kerropa merkki ja vuosimalli, niin tarkastellaan valintaasi lähemmin! Vai eikö poikasella ole vielä omaa autoa?


      • repesin nauramaan

        Talouslehden juttu joka perustuu nettikeskusteluihin. Eli kakara linkitti joutavan jutun.


    • fuck vag

      Lexus RX 400h 4wd vm.-08

      • Ukko 1959

        No, leikitään nyt sitten, että sinulla on Lexus! Lexus on varmasti hyvä auto ja viisas valinta- joskin kalliinpuoleinen. Mutta mikä sinua kuitenkin VW-Groupin autoissa niin paljon kiinnostaa, että roikut joka palstalla niitä haukkumassa? Minä olen tyytyväinen autooni eikä minulla ole tarvetta puuttua siihen millä itse kukin ajelee.Mutta en oikeasti usko että sinunlaisellasi lapsellisella märkäkorvalla mitään Lexusta on. Mopo-auto korkeintaan.


      • fuck Tojo

        Ruosteinen vanha Tojotan paska. Kaasupolkimet jumittuvat ja kori ruostuu pahoin. Nyt takapyörät taittuvat alle tukivarsien ruostumisen takia. Ala-arvoista laatua.


      • VAG

        Vie norsu sinne palstalle, mihin se kuuluukin. Mikä saa toyotistin liikkumaan vag-areenalla? Happamia sanoi kettu pihlajamarjoista.


      • FuckGay

        Pääkaupunkiseudulla tuo Lexus-malli on yleensä hinteillä.


      • Anonyymi

        Onko vuotanut katonhitsaussauma hybridiakku kotelon täyteen vettä ja rikkonut akun? Siis 400h tyyppivika. Ja aika helvetin kallis sellainen. Laatua.


    • fuck vag

      Pakkohan se on jonkin kertoa totuus volkkarien "laadusta", kun kaikki siihen liittyvät viat täällä pyritään johdonmukaisesti kiistämään. Linkkejä, ja dokumentteja on vaikka millä mitalla. Ihmisillä on oikeus tietää TOTUUS! Enkä usko että sinunlaisella alkoholisoituneella sänkipartaukolla, jolla paskainen ruutupaita roikkuu löysien verkkareiden päällä, on edes autoa ollenkaan.

      • Käy amis loppuun

        Sinä olet vain se finninaamainen ja lippispäinen trolli. Et osannut vastata edes oikeaan kohtaan.


    • fuck vag

      Kirpaiseeko totuus noin pahasti? Katsos merkkiä voi aina vaihtaa, jos vanha rupeaa prakaamaan.

    • omfg1

      Enpä itsekään tunne ainuttakaan dsg:lla ajelevaa, jolla se olisi mennyt rikki - siis kilometreistä riippumatta, Varmasti niitä on, aina jokunen prosentti joka automerkistä.

      Kertoisiko joku siitä aina laadukkaasta merkistä? Minkä merkin automaatit eivät rikkoonnu koskaan?

    • volskimään

      Kokemusta ei ole tuosta 7-vaihteisesta dsg:stä mutta muuten kyllä. Itselläni 2009 vm. Golf 2.0 TDI-dsg jossa nyt mittarissa 140 000 tkm. Tähän asti toiminut vallan mainiosti. Määräaikaishuollot olet tehnyt ajallaan ja muutaman polttimon vaihtanut. Siinä kaikki. Välillä olen ihmetellyt tätä keskustelua mutta kaiketi auton hankinta nykyään on arpapeliä, koska edellinen autoni oli uusi Mazda 6, joka oli muuten mainio auto, mutta ruostui käsiin. Takuuna tehtiin ruostekorjauksia, mutta ruostuminen uusiutui vajaa vuoden päästä.

      • vebe

        Niin, ongelmat ei taida koskea 6-vaihteista lootaa. Diisselit vissiin toimii myös, ketjuongelmaa ei ole. Vai onko hihnalla...


      • 4+9

        Vielä 110 tuhatta kilsaa jäjellä sitten viimeistään pasahtaa, tehdas määritellyt DSG:n iäksi 250 tkm.


      • volskimään
        vebe kirjoitti:

        Niin, ongelmat ei taida koskea 6-vaihteista lootaa. Diisselit vissiin toimii myös, ketjuongelmaa ei ole. Vai onko hihnalla...

        Joo taitaa olla kohta hihnanvaihto edessä (150 000 tkm). Lisäksi tuossa meidän dsg on ns. "märkä". Se ei ole "huoltovapaa" kuten nuo 7-vaihteiset mutta joutuuhan siitä maksamaan laatikon öljynvaihdot (taitaa olla 60 tkm-välein). Näköjään sitten lisäkustannuksella saa vähän paremmin toimivan vaihteiston.


      • volksimään
        4+9 kirjoitti:

        Vielä 110 tuhatta kilsaa jäjellä sitten viimeistään pasahtaa, tehdas määritellyt DSG:n iäksi 250 tkm.

        Viime viikonloppuna tehty kaupat uudesta autosta joten jos tuo pitää paikkansa niin eipä voi mitään :=). Tosin voihan se teoriassa olla ikävää seuraavalle ostajalle.


    • vw jo toisessa "polvessa

      Tuotanoin. Onko teillä tekniikaninsinööreillä kellään ollut käsissä tai ootteko koskaan ees nähneet DSG7 laatikon mecatroniikkaa? Laatikko on periaattessa manuaalilaatikko robotilla. Ja jos manuaalilaatikossa on liki 4 litraa öljyä niin DSG7 loovassa vain 2 litraa! Jospa öljynvaihto vaikka auttas tuohoon loovan vaivoihin. Omassa oli ainakin paljon rautahilua sisällä. Vain 200tkm ajettu ilman öljynvaihtoja. Laatikonpesu ja uudet öljyt. Johan rokkaa taas. Että tällanen vaivas mieltä.

    • Golf 12

      Ei ne viat koskekaan itse vaihdelaatikkoa, vaan kytkintä, jota jotkut imittävät DSG:ksi

    • Paska kinneri

      Kuka näitä paskoja ostaa? Ei ainakaan järkevät !

      • Maailmatäynnä

        Ei paskaa tarvitse ostaa... Osta auto.


    • MJK.

      Miksi autoliikkeessä ei painoteta miten DSG:tä pitää käsitellä parkkipaikoilla?
      Lyhyt siirtäminen ei yleensä onnistu, koska auto nykäisee reilusti.
      Tähän on hyvin yksinkertainen ratkaisu, on liikesuunta eteen tai taakse päin kaasupolkimeen ei saa koskea, kun löysää jarrun ja varttuu hetken auto alkaa liikkua aivan rauhallisesti, jolloin lyhytkin siirto ( 5 - 10 cm) onnistuu hyvin

      • Ajettavaksieikoristeeksi

        Niin tai jos työntäisi autoa.Silloinkin vaara, että ovi repeytyy irti korista.


      • loguiogfifiog0
        Ajettavaksieikoristeeksi kirjoitti:

        Niin tai jos työntäisi autoa.Silloinkin vaara, että ovi repeytyy irti korista.

        Ei liity mitenkään ketjun aiheeseen:
        Kenellä vitulla on niin tylsä elämä että viitsii etsiä monia kuukausia vanhoja ketjuja ja vastailla niihin?
        Ziisös, mä luulin että mulla menee huonosti.


    • Hyvääjuhannusta

      Caddy maxi , autosta katosi 2 .4 .6 ja peruutus vaihteet .
      2011 . 120 000 km
      7- dsg

    • Kkesävolkkari

      Mulla on tällä hetkellä vuokralla auto jossa on DSG7-vaide ja TSI-kone. Juttujen perusteella en ostaisi kumpaakaan mutta käyttöominaisuudet on molemmissa hyvät. Kulutus on hybriditasoa.

      Itse ottaisin ennen Fordin tai Peugeotin vastaavalla terhakkaalla pikkuturbolla ja robottivaihteella. Jopa Citikan. Mutta kyllä, omasta mielestäni tuo VW toimii hyvin, kuluttaa vähän ja potkii pirteästi kun tahtoo. Ajo-ominaisuudet ovat erittäin hyvät ja perhe tykkää.

    • kehujanroolitVWaudi
      • HolistiosssAhertaaTaas

        Holisti, linkkisi juttu on vuodelta 2014 ja siis nuo mahdolliset ongelmat on aikaa sitä ennen.
        Kyseisiin ongelmiin on tehty päivityksiä ja korjauksia jo vuosia sitten, joten olet jälleen ihan turhalla asialla.


    • omapäätös

      Aiheeseen sen verran, että luin tämän viestin vaikkei minulla Vokkeloa olekaan, saati DSG:tä tai muutakaan. Minua ei häiritse se vaikka joku tämmöisen omistaakin tai jopa on tämmöistä ostamassa. Auton osto on jokaisen oma asia.
      Jos netin tyyppivikaluettelon aukaisee merkin, kuin merkin kohdalta, niin kaikki autot jää ostamatta.

    • Anonyymi

      Itsellä vm.2010 dsg-7 octavia ollut 11kk. Ajettu 197.000km. tiedän ettei ole uusi,mutta ensin meni kaksoismassa(ei omasta pussista)sitten kaksoiskytkimet (omasta pussista)1300 eur. Nyt 197.000km vaihteensiirtäjän laakeri ainakin ja ehkä myös mekatroniikka(turvaan) Ensi kerralla ostan toyotan

      • Anonyymi

        Itse olen myös todennut muut merkit paremmiksi, jopa pösönon yhtä hyvä ellei parempi kuin vw, opelntaas on selvästi parempi. Idän rimpuloista vähemmän kokemusta, mutta Toyota myy hyvin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe