Anteeksi etukäteen jos kirjoitan aiheesta.
En vain löytänyt netistä vastausta tai olemassaolevaa keskustelua mistä olisin saanut vastauksen kysymykselleni.
Jos ostan fontin esimerkiksi täältä:
http://www.shyfoundry.com/index.html
Voinko käyttää sitä fonttia ostamisen jälkeen:
Yritykseni logossa joka on esimerkiksi www-sivustolla, esitteissä ja käyntikorteissa?
Voinko käyttää sillä fontilla tehtyä logoa esimerkiksi mainostarroissa tms materiaaleissa joita esimerkiksi sijottuisi asiakkaiden rakennuksiin tms?
Voinko esim käyttää logoa vaikka "lippukankaassa" tai teipittää logon esimerkiksi työautooni?
Minkälainen "fonttipaketti/lisenssi" esim: tuolta ShyFoundrysta on ostettava että sitä saisi käyttää edellämainituin tavoin?
Olen tietämätön asian suhteen ja esimerkiksi tuollakin paikassa olisi paljon hienoja fontteja joita voisi käyttää mutta en ole saanut aikaseksi ostaa koska en ole aivan varma siitä miten se sitten käytännössä toimii..
Kiitos vastauksista etukäteen!
Yritys + fontin ostaminen = täh?
2
629
Vastaukset 2
- Valonpilkahdus2
http://www.shyfoundry.com/licensing/commercial-eula.html
Tuossa on kaupallisen lisenssin ehdot.
Mitä tuosta pitäisi ymmärtää?- juuhh...
Periaatteessa saa käyttää tuohon käyttöön mihin aioit:
ShyFoundy Fonts grants you a non-exclusive license to use the Font Software in a Licenced Unit for your own personal or business purposes . . .
Se mikä tuossa kielletään on se, että annat fontin eteenpäin jollekkin niin, että hän muokkaa ja käyttää sitä.
Se dokumentti, mikä tuolla fontilla on tuotettu, ei itse saa olla kaupallinen tuote.
Onhan tuo vähän hankala lisenssi kyllä sikäli, että eikö sitä saa antaa eteenpäin muokattavaksi edes sitä vertaa, että esim. auton teippaaja saisi itse kirjoittaa sillä tekstit jne.
Ehkä ostaisin fontin muualta. :)
Esim. tällä sivulla on paljon selkeämämt lisenssiehdot:
http://www.aringtypeface.com/license/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661050
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72687
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37655Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76613- 43580
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k197543Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435- 81426
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102394- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383