botuliinia krooniseen migreeniin?

botuliiniako

Olen 30v krooninen migreenikko, on myös jännityspäänsärky. Olisin kysellyt pirkanmaalaisilta oletteko missä käyneet pistoksilla ja onko teiltä tutkittu ennen pistoksia tarkemmin mihin lihaksiin tarvii pistää vai pistetty niihin mihin yleensä sitä migreenikolla pistetään? Taysissa sanottiin että pistetään kaikille samoihin kohtiin.. tiedättekä pirkanmaalla tai kauempaakin saa kertoa jos tietää hyvää botoxin pistäjää. Ja jos tietää korvaako vakuutus botoxin pistoja?

4

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IllegallyPainless

      Kannattaa ensin lukea botuliinin hatoista. Sillä on kerrottu olevan mielenkiintoisen positiivisia vaikutuksia migreenipotilaille, mutta se ei sovellu kaikkien migreenityyppien hoidoksi. Tällä hermomyrkyllä voi olla pahojakin negatiivisia vaikutuksia, kuten hengitys, nielemis ja puhevaikeuksia, ihosairauksia jne. Että positiiviset vaikutukset vs negatiiviset. Siitä sitten punnitsemaan. Olen itse hieman arka yleensä lääkeasioissa, joten mulla on kyllä kynnys liian iso ottamaan sisälleni hermomyrkkyä.

      Mä olen myös kärsinyt pahasta migreenistä pienestä pitäen. Alkuun migreeniä hoidettiin lääkkein, mutta myöhemmin, about 8 vuotta sitten triptaanit ja mitä muita niitä on ollutkaan, alkoi aiheuttaa sivuvaikutuksia. Mm. verenpaine nousi korkeaksi, 292/138 mitattiin kerran ensiavussa. Sen jälkeen hoidin migreeniä panacodilla, tramalilla, panadolilla, Asperiinilla ja Clotamilla. Niistä ei kunnon apua saa ja kaikenlisäksi tulin riippuvaiseksi kodeiinista.

      Tutustuin sitten erilaisiin kivunhoitomenetelmiin... akupunktio, vyöhyketerapia, jooga sekä botuliini. Ne ei vakuuttanut. Sitten törmäsin kannabishoitoon youtubessa. Ko, videossa sarjoittaisesta päänsärystä kärsinyt mies aloitti kannabishoidot ja lopussa tirautti onnenkyyneleet, eli hoito oli ilmeisen toimivaa.

      n. 2 vuotta sitten kokeilin itse ensimmäistä kertaa kannabista. Tietysti se meni panikoidessa kun säikähdin niitä tuntemuksia mitä kannabis aiheuttaa. Seuraavalla kerralla jo alkoi sitten homma luistaa. Päänsärky lieveni mukavasti. Päätin sitten alkaa kokeilla pidemmälle tätä hoitomuotoa, vaikka laitonta onkin. Ostin vaporisaattorin, jottei tarvii hönkiä palamisjäänteitä. Eli nyt olen hoitanut paitsi migreeniäni myös urheiluvammaani sekä tietzen syndroomaa kannabiksella n. 2 vuotta. En tiedä onko maailmassa parempaa keinoa saada elämänsä takaisin. Ja toivon, että kannabis laillistettaisiin Suomessakin niin ei tarvitse tuntea itseään rikolliseksi ja hieman sellaiseksi b-luokan ihmiseksi. Huom! Olen vain kaksi kertaa ottanut "savut" ns. ilman tarvetta, mutta koin sen todellakin tarpeettomaksi ja tuli hieman vaivautunut olo. En siis ole edelleenkään mikään "pilviveikko" joka päivä tötsyissä. Käyttö on vaihtelevaa, n. 1-5 krt kuussa, mutta kivunlievitys on lähes pysyvää ja teholtaan about 95-99%sta.

      Mutta minkä hoitomuodon ikinä valitsetkaan, niin toivottavasti saat helpotuksen. Migreeni on todellakin kirous ja invalidisoi elämää pahasti.

    • aloittaja1

      Olisko kellään tietoa niistä mitä kysyin aloituksessa? Missä on pirkanmaalla hyviä botuliinin pistäjiä ja tietääkö joku korvaako sairasvakuutus ym? Tiedän botuliinin haitoista, mutta kaikki muut kokeiltuani olen kiinnostunut ottamaan sitä. Osa saa suuren avun krooniseen migreeniin ja itselläni on suuret lihasjumit myös krooniset. Ja huumehipiksi en rupea niin kauan kuin hiukankaan on päässä jotain jäljellä.

    • IllegallyPainless

      Huumehipiksi? Kukaan ei ole sulle ehdottanut huumeiden käyttöä eikä ryhtymistä hipiksi. Asenteet kohdallaan...

      Miten mä sanoisin tän nyt mahdollisimman yksinertaisesti....

      --==Kannabis lääkkeenä - kannabis viihdekäytössä==--
      --==kannabishöyrystin - kannabis sätkä, piippu, bongi jne==--
      --==kivunlievitystarkoitus/sairauden hoito - euforian tms. olojen haku==--

      Ero? Hahmotitko?

      Vlttu että mulla kyllä tulee frustraatiotsunameja kun luen tota sun palautettas... se pimeä keskiaika on ohitettu jo vuosisatoja sitten, mutta silti sen ajan ahdasmielinen ajattelutapa näkyy edelleen.

      Jos suomi24sen amisporukasta ei löydy botuliinihippejä niin koitapa Googlea.

      • aloittaja2

        Jos sä haluat käyttää mainitsemaasi tuotetta niin ole hyvä vaan, itse en halua. Varmasti kaikilla saa olla oma mielipiteensä, joten pössyttele ihan rauhassa vain, ei se minua liikuta, mutta itse en halua. Onnea valitsemallesi tiellä.
        jos edelleenkin joku tietää hyviä botuliinin pistäjiä ja tietää korvaako vakuutus yleisesti pistoja niin voi laittaa tietoja kiitos :) ja myös millainen olo on ollut piikkien jälkeen, tuntuuko niskassa hartioissa miltä? Onko jollekin tullut allergiaa ym mitä haittoja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe