Kannattaako hankkia uudet kaverit?

Avuton

Eli toinen gerbiilipojuistani kuoli viime keskiviikkona luultavasti hajurauhaskasvaimeen... Tämän elossa olevalla veljellä ei ole muuta ongelmaa kun ylähampaat, joita ei luultavasti vieläkään ole kasvanut takaisin. (Murskaan ruokaa lihanuijalla sille, pystyy syömään (-: ) Ja nyt siis mietin että kannattaako tälle hankkia kaksi uutta kaveria? Gerbiilini on 2v ja 3kk, joten ei mikään vanha vanhus, ja pirteä jne. Mutta toisaalta pelkään, että jos nämä uudet ja vanha gerbiilini eivät totukkaan toisiin? Lisäksi en yhtään tiedä, että haluanko jatkaa enää gerbiilejä, toisaalta kyllä, mutta ne on nii pirun lyhytikääsiä ja oon todella tunteikas, joten jokainen kuolema tekee tiukkaa...
Kertokaahan mielipiteenne..? :/

Sitten vielä yksi probleema. Olemme lähdössä hiihtolomalla mökille viikoksi.
Voinko ottaa gerbiilini mukaan? Koko perhe lähtee sinne, vain isä saattaa olla kotona välillä, mutta ei ole kovin innokas pitämään gerbiilille seuraa...
Mulla on sellanen pieni kuljetusboksi, jolla menisi automatkan, ja ottaisin lasisen terraarion mukaan.
Kaverilta löytyisi hieman pienempikin terraario, mutta pelkään että pikkuiselle on liikaa, kun ensin veli kuolee, joutuu tunnin pituiselle automatkalle yksin, ehkä outoon terraarioon ja outoon paikkaan! :/
Toisaalta gerbuni on kyllä pirteä ja sisukas kaveri, itse uskoisin että vois pärjätä, mutta haluaisin kuulla muiden "ammattilaisten" mielipiteitä.

5

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avuton

      Alan pikkuhiljaa kallistumaan sille kannalle että hankin kaksi uutta nuorta urosgerbiiliä.

      Mutta mites sitten, voiko samoja vanhoja mökkejä käyttää mitä on ollut näiden kahden ekan gerbiilin kanssa? Pitääkö puhdistaa jotenkin...?

      Mistä sellasen totutusverkon sais?

      • Avuton

        ...onko järkevää pitää toista kuollutta gerbiiliä pakastimessa niin kauan että toinenkin kuolee, jolloin voi haudata samaan hautaan?


      • Aksuz
        Avuton kirjoitti:

        ...onko järkevää pitää toista kuollutta gerbiiliä pakastimessa niin kauan että toinenkin kuolee, jolloin voi haudata samaan hautaan?

        Ei missään nimessä!
        En itse todellakaan laittaisi gerbiiliäni pakastimeen.
        Jos haluat haudata samaan hautaan, niin hautaa nyt se gerbiilisi jonnekkin paikkaan jonka muistat, ja sitten toisen kuoltua hautaat samaan paikkaan.


      • Avuton
        Aksuz kirjoitti:

        Ei missään nimessä!
        En itse todellakaan laittaisi gerbiiliäni pakastimeen.
        Jos haluat haudata samaan hautaan, niin hautaa nyt se gerbiilisi jonnekkin paikkaan jonka muistat, ja sitten toisen kuoltua hautaat samaan paikkaan.

        Todella moni gerbiilin/muun pienjyrsijöiden omistajat pitää kuolleita eläimiään pakastimessa siihen asti että tulee kevät, ja eläimen pystyy hautaamaan. Joten mitä vikaa?


    • gerbiiliomistaja

      jos haluat gerbiilillesi kaverin niin suosittelen kahta pentu poikaa ja kysyisit apua kasvattajilta ja aluksi pistäisit terran väliin lasin (näkee toisensa ja pitäisit sitä n 2-3viikkoa tai en oo ihan varma ja sit pistäisit verkon (saa haistella toisiaan ) n.3-4 viikkoa mutta älä jätä gerbiiliäsi ja juuri emosta vieroitettuva pentuja KOSKAAN yksin jos välissä on jotai ja siis en ole aivan varma eli siis katso tältä sivulta lisää:http://www.gerbiiliyhdistys.fi/ :) ps: itselläni on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä kahdessa eri terraariossa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe