Nykyajan torpparilaitos

Nykyajan kaupunkilaistunut kartanon herra ottaa pankista lainan ja ostaa sillä lainalla sijoitusasunnon ja ottaa siihen vuokralaisen ja sanoo: ’Sinun tehtäväsi on maksaa minun lainani ja korkoni, niin että minä saan tämän asunnon velattomaksi omakseni. Sinähän saatat saada siihen valtiolta veronmaksajien rahoilla kustannettua asumistukea, joten ei se liene vaikeata.’ Niinpä nykyajan torppari, tuo vuokralainen, jonka nettotuloista voi mennä reilusti yli puolet asumiskuluihin, vuokraan, veteen, sähköön jne ja yrittää sinnikkäästi maksaa tuon annetun toimeksiannon perusteella tuolle toiselle tuon asunnon velattomaksi ja tuon toisen omaisuutta kartuttamaan.

Sitten tuo nykyajan kartanonherra ottaa uuden pankkilainen, ostaa toisen sijoitusasunnon ja ottaa siihen vuokralaisen ja sanoo: ’Sinun tehtäväsi on maksaa minun lainani ja korkoni, niin että minä saan tämän asunnon velattomaksi omakseni.’ Nykyajan torppari ei muuta voi, kuin alkaa maksaa tuon toisen lainoja ja korkoja ja niin tuo kaupungin kartanonherra saa omaisuuttaan lisättyä. Mikäli nykyajan torppari ei suostu maksamaan niin suurta vuokraa, että asunnon omistaja saa velkansa ja korkonsa maksetuksi, voidaan torpparit aina häätää asunnostaan ja viedä heidän huonekalunsa kaatopaikalle – näin se menee; nykyajan torpparilaitos elää ja voi hyvin. Rikkaat rikastuvat yhä lisää ja köyhät torpparit joutuvat yhä ahtaammalle.

Kaupungeissa on nykyään paljon noita kartanonherroja, jotka sitten kilpailevat noista torppareista ja niinpä torppien hinnat nousevat, mutta sillä ei ole suurta merkitystä, kun voi koko ajan nostaa torppareiden eli vuokralaisten vuokria, jotta saa nuo torpat velattomaksi omaisuudekseen.

Mitä tähän sanovat hallituskumppanit, kokoomus, demarit, ruotsalaiset, vihreät, vasemmisto, kristilliset. Eivät mitään. Heidän mielestään kaikki on hyvin, tämä on ihan oikein, että voi maksattaa velkansa ja korkonsa toisella ja asumistuen kautta myös veronmaksajien rahoilla – he kovasti kehuvat toisiaan ja taputtelevat ja halailevat toisiaan – kaikki on niin ihanasti tässä maassa, kun me yhdessä viisaasti hoidamme maan asioita tässä vaikeassa tilanteessa.

Historia on unohdettu; kerran tässä maassa noustiin kapinaan tuon kohtuuttomaksi koetun torpparijärjestelmän vuoksi. Odotetaanko sitten taas siihen asti, että nuo nykyajan torpparit nousevat kapinaan?

1

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kim jong gummi

      ja ei kun kohti kommunismia... silloin päästään ihannetilanteeseen eli kaikki ovat köyhiä ja puutetta on kaikesta, paitsi tietysti johtajilla jotka elävät kuin kroisekset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe