Olisiko nyt jo kiire laittaa uusia pönttöjä ja kunnostella vanhoja?
Pönttöjen laittoaika
3
154
Vastaukset
- tuskin ...
kiire mutta laittele silti
- Pöntöt
Jos talvella tarkenee, niin hyvähän silloin on laitella muuten. Joskus huhtikuussa olen todennut, että ilmojen puolesta olisi mukava kunnostella linnunpönttöjä, mutta kun tiput jo varailevat niitä käyttöönsä. Ei kai niitä kehtaa hätistelläkään?
Uusia kai voi ripustella milloin vain. - tititii
Nyt helmi-maaliskuulla on just hyvä aika toimia, koska tiaiset mieluusti varaavat pesäpaikan jo varhaiskeväällä. Ja puhdistushommat kantsii myös tehdä kylmillä, koska kelien lämmetessä homma käy hieman ikäväksi pesissä talvehtivien kirppujen herättyä, pyrkivät mokomat näykkimään.
Ajattelin muuten tänä keväänä kokeilla auttaa hömö- ja töyhtötiaisten pesäpulaa laittamalla maastoon muutamia purulla lähes täyteen pakattuja pönttöjä, joihin ko. lajit saa, niin halutessaan, itse kaivertaa mieleisensä kokoisen pesäkolon. Aika näyttää, toimiiko homma mutta olen kuullut, että saattaisi toimiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627