Olisiko nyt jo kiire laittaa uusia pönttöjä ja kunnostella vanhoja?
Vastaukset 3
- tuskin ...
kiire mutta laittele silti
- Pöntöt
Jos talvella tarkenee, niin hyvähän silloin on laitella muuten. Joskus huhtikuussa olen todennut, että ilmojen puolesta olisi mukava kunnostella linnunpönttöjä, mutta kun tiput jo varailevat niitä käyttöönsä. Ei kai niitä kehtaa hätistelläkään?
Uusia kai voi ripustella milloin vain. - tititii
Nyt helmi-maaliskuulla on just hyvä aika toimia, koska tiaiset mieluusti varaavat pesäpaikan jo varhaiskeväällä. Ja puhdistushommat kantsii myös tehdä kylmillä, koska kelien lämmetessä homma käy hieman ikäväksi pesissä talvehtivien kirppujen herättyä, pyrkivät mokomat näykkimään.
Ajattelin muuten tänä keväänä kokeilla auttaa hömö- ja töyhtötiaisten pesäpulaa laittamalla maastoon muutamia purulla lähes täyteen pakattuja pönttöjä, joihin ko. lajit saa, niin halutessaan, itse kaivertaa mieleisensä kokoisen pesäkolon. Aika näyttää, toimiiko homma mutta olen kuullut, että saattaisi toimiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3671616- 1141246
- 1291171
- 1391000
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh24912- 111842
- 42535
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i112517- 18500
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.113488