Sopeutuuko kleinspitz kerrostaloon?

mar2

Olen kiinnostunut 6vuotiaasta kleinspitzistä joka on asunut koko ikänsä omakotitalossa.Kuinka se mahtaisi sopeutua asumaan kerrostalossa vaikka ikää on jo tuon verran?

5

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ei ei

      ei sopeudu

    • nuutti

      Voi sopeutua itsestään, vaatia hirvittävän määrän koulutusta tai ei sopeudu koulutksesta huolimatta. Kannattaa palkata kouluttaja ennen muuttoa, niin hän voi kertoa, millaisia ongelmia tästä voi seurata ja sen, miten voit ongelmat välttää ennen kuin niitä edes ilmenee.. Lähinnä nyt varmaan kannattaa miettiä, kuinka reaktioherkkä koira on äänille? Onko se saanut omakotitalossa räksyttää ohikulkijoille? Ja vaikka vastaus molempiin on ei, on kerrostalo tottumattomalle koiralle aina kova paikka, vieraat ihmiset kulkevat sen ohi käytännössä senttien päästä, harva koira oppii olemaan reagoimatta ilman että sitä täytyy kouluttaa.

    • Mittelspitz

      Miksi ei sopeutuisi? Tuskin se on pihalla ollut kaikkia päiviä ja jos nykyinen isäntäväki on käynyt töissä, ero on koiralle aika pieni. Tietysti kerrostaloalueella on enemmän virikkeitä ja hajuja kuin takapihalla, mutta sen luulisi olevan hyvä asia.

      • mar2

        Tuo kyseinen koira on tottunut vieraileviin ihmisiin ja muihin koiriin.Eli voisiko sopeutuminen olla helpompaa? :)


      • Mittelspitz
        mar2 kirjoitti:

        Tuo kyseinen koira on tottunut vieraileviin ihmisiin ja muihin koiriin.Eli voisiko sopeutuminen olla helpompaa? :)

        Luulisin niin, koska juuri nuo ovat kerrostaloalueen virikkeitä. Jos lähellä on koirapuisto, aina parempi. Sain 6-vuotiaan ”epäsosiaalisen° basenjin hyvinkin sosiaaliseksi juuri koirapuistossa: se jäi yksin kun sen täti, jonka kanssa se oli kasvanut, kuoli.

        Mutta ei minulla ole kuin reilun 50 vuoden kokemus koirista eikä minulla ole pienehkössä kerrostaloasunnossani kuin kolme koiraa nyt, joten voin olla väärässäkin.

        Olen myös asunut koirien kanssa omakotitaloissa. Ihan samalla tavalla ne nukkuivat isännän jaloissa tai kyljessä vaikka oli tilaa talossa ja ovi pihalle auki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe