Pakettimatkoista....

ei ikinä enää

Moni täällä ihmettelee miksi pitäisi saada matka varattua suurimmilta matkatoimistoilta kuten esim . Finnmatkat tai Aurinkomatkat. No siksi että jos matkalle lähtö estyy jostain muusta syystä kuin sairaus niin matkan voi siirtää lentoineen ja hotelleineen muulle ajankohdalle jos sen tekee ajoissa. Finnairilla kun onnistuu tällainen. Mutta kun tilaat lentosi ja hotellisi erikseen jostain nettimatkayhtiöstä niin koneet eivät ole Finnairin ja esim. Egyptiin lennetään Turkish Airlinesilla joka ei jousta lennoissa sitten pätkääkään jos tulee jokin muu suuri este kuin sairaus. Lentoja ei voi muuttaa eikä saada edes matkaa siirrettyä toiselle henkilölle, rahat jää sisään ja koneeseen jää tyhjiä paikkoja.
Näin kävi minulle joten tiedän mistä puhun. Hotellihuoneen pystyin peruuttamaan ja saan siitä rahat takaisin kunhan siitäkin lohkaistaan suuri osa peruutusrahaa. Lennoista ei saa euroakaan takaisin. Miettikää ennenkuin tilaatte matkoja koska ihmiselle voi sattua mitä tahansa estettä lähteä matkalle. Siksi kannatan nyt suurimpia valmismatkatoimistoja.

1

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umk

Hei
      Torstaina 14.2.14 olen juuri tehnyt tuollaisen matkan Hurghadaan. Turkish Airline Hki-Istanbul ja Istanbul-Hurghada ja paltassa sama reitti ja lentoyhtiö.
      Itse valintaani vaikutti edullinen hinta ja lentoajat sekä hyvät koneet, ruoka ja maksuttomat juomat. Lisäksi itselläni oli paljon matkatavaroita ja ko. yhtiön ruumaan menevä määrä on 30 kg.

Lennot olin ostanut suoraan lentoyhtiön sivujen kautta jo useita kk sitten. Nyt maksoin n. 200€ vähemmän kuin viimekesänä suomalaisen valmismatkatoimiton kautta ostaessani vain lennot.

Tuo on mahdollista että esteen sattuessa ( muun kuin sairastumisen) muutokset ja peruutukset saattavat olla mahdottomia.
      Mutta niin ovat kaikkien muidenkin halpalentoyhtiöiden lennot esim. Ryanair.

Hinnat vaan saattavat olla huomattavasti edullisemmat mitä aikaisemmin matkan ostaa.

Hotellivaruksessa usein käytä www.booking.com sivuja ja valitsen hotellin jossa on maksuton peruutusvaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3610
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2866
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      157
      2757
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2361
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      359
      2103
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1830
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1358
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1322
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      25
      1272
    Aihe