Moni täällä ihmettelee miksi pitäisi saada matka varattua suurimmilta matkatoimistoilta kuten esim . Finnmatkat tai Aurinkomatkat. No siksi että jos matkalle lähtö estyy jostain muusta syystä kuin sairaus niin matkan voi siirtää lentoineen ja hotelleineen muulle ajankohdalle jos sen tekee ajoissa. Finnairilla kun onnistuu tällainen. Mutta kun tilaat lentosi ja hotellisi erikseen jostain nettimatkayhtiöstä niin koneet eivät ole Finnairin ja esim. Egyptiin lennetään Turkish Airlinesilla joka ei jousta lennoissa sitten pätkääkään jos tulee jokin muu suuri este kuin sairaus. Lentoja ei voi muuttaa eikä saada edes matkaa siirrettyä toiselle henkilölle, rahat jää sisään ja koneeseen jää tyhjiä paikkoja.
Näin kävi minulle joten tiedän mistä puhun. Hotellihuoneen pystyin peruuttamaan ja saan siitä rahat takaisin kunhan siitäkin lohkaistaan suuri osa peruutusrahaa. Lennoista ei saa euroakaan takaisin. Miettikää ennenkuin tilaatte matkoja koska ihmiselle voi sattua mitä tahansa estettä lähteä matkalle. Siksi kannatan nyt suurimpia valmismatkatoimistoja.
Pakettimatkoista....
1
184
Vastaukset
- umk
Hei
Torstaina 14.2.14 olen juuri tehnyt tuollaisen matkan Hurghadaan. Turkish Airline Hki-Istanbul ja Istanbul-Hurghada ja paltassa sama reitti ja lentoyhtiö.
Itse valintaani vaikutti edullinen hinta ja lentoajat sekä hyvät koneet, ruoka ja maksuttomat juomat. Lisäksi itselläni oli paljon matkatavaroita ja ko. yhtiön ruumaan menevä määrä on 30 kg.
Lennot olin ostanut suoraan lentoyhtiön sivujen kautta jo useita kk sitten. Nyt maksoin n. 200€ vähemmän kuin viimekesänä suomalaisen valmismatkatoimiton kautta ostaessani vain lennot.
Tuo on mahdollista että esteen sattuessa ( muun kuin sairastumisen) muutokset ja peruutukset saattavat olla mahdottomia.
Mutta niin ovat kaikkien muidenkin halpalentoyhtiöiden lennot esim. Ryanair.
Hinnat vaan saattavat olla huomattavasti edullisemmat mitä aikaisemmin matkan ostaa.
Hotellivaruksessa usein käytä www.booking.com sivuja ja valitsen hotellin jossa on maksuton peruutusvaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882