menevät vähällä löpöllä
Mistä niitä SPEDE -suksi veneitä saa?
24
5608
Vastaukset
- Unohda
Nehän oli testattu ja Speden venekeksinnöt eivät toimi
- Joakim_
Missä noin on testattu? Vene-lehdessä 8/94 oli testi Speden EKO 22 avoveneestä, jossa oli myös suksi. Venettä kehuttiin todella paljon ja suksen hyvää toimintaa ihmeteltiin. Ainoastaan laatikkomaista ulkonäköä haukuttiin.
- :( .
Joakim_ kirjoitti:
Missä noin on testattu? Vene-lehdessä 8/94 oli testi Speden EKO 22 avoveneestä, jossa oli myös suksi. Venettä kehuttiin todella paljon ja suksen hyvää toimintaa ihmeteltiin. Ainoastaan laatikkomaista ulkonäköä haukuttiin.
ei löytynyt yhtään nettiveneestä!
- Joakim_
:( . kirjoitti:
ei löytynyt yhtään nettiveneestä!
Mahdettiinkohan noita koskaan tehdä muuta kuin muutama proto?
- 20+14
Joakim_ kirjoitti:
Mahdettiinkohan noita koskaan tehdä muuta kuin muutama proto?
Näin kerran spedesuksen aallokossa Helsingissä ohittavassa perämoottoriveneessä. Suksi näytti toimivalta ja rauhoitti veneen kulkua.
- Näytti rauhoittavan
20+14 kirjoitti:
Näin kerran spedesuksen aallokossa Helsingissä ohittavassa perämoottoriveneessä. Suksi näytti toimivalta ja rauhoitti veneen kulkua.
Että mitä ?, verrattiinko menoa suksettomaan veneeseen vai "näyttikö" se vaan rauhoittavan ?
Miksi näin mainio keksintö ei ole lyönyt itseään läpi, vai kirjoitteleeko Vene-lehden toimituskunta taas tapansa mukaan mitä sattuu ? - vesisuksi
Näytti rauhoittavan kirjoitti:
Että mitä ?, verrattiinko menoa suksettomaan veneeseen vai "näyttikö" se vaan rauhoittavan ?
Miksi näin mainio keksintö ei ole lyönyt itseään läpi, vai kirjoitteleeko Vene-lehden toimituskunta taas tapansa mukaan mitä sattuu ?Tottakai iskunvaimennettu vesisuksi vaimentaa aaltojen iskuja. Vene-lehtikin totesi sen itse kokeilemalla. Spedesuksi ei vaan näytä kovin hyvältä veneessä.
- ompas
vesisuksi kirjoitti:
Tottakai iskunvaimennettu vesisuksi vaimentaa aaltojen iskuja. Vene-lehtikin totesi sen itse kokeilemalla. Spedesuksi ei vaan näytä kovin hyvältä veneessä.
Miten niin ei näytä hyvältä?!?!?!
- Suksispede
Tilaa Spede-Idea.com. Tulemme sitten koko foorumi katsomaan kun testaat sitä.
- julius46
Ostan heti suksi veneen
Meneehän ne vähällä löpöllä kun ovat kaikki bensakoneita.
- vesku-show
eikös niitä voi tilata ite spedelta tai simo salmiselta? härski ja sörsselsön kait ne hitsaa kasaan
- Vaatiisäätöä
Muistan tosiaan lukeneeni että ei toimi. Ajatus siitä että vesilinjaa pidentämällä tulee lisää nopeutta ja iskunvaimennuksella tasaisuutta on hyvä. Uskon että toimimattomuus johtuu toteutuksesta. Toimiakseen suksen pitäisi olla hiukan jäyksempi, leveämpi jotta suksi ei uppoaisi ja lähempänä runkoa niin että vesilinjaa ei katkeaisi. Eli käytännössä: keulaa pitäisi jatkaa.
- Anonyymi
Kyllä vaan toimii! Takavuosina Spede kävi Kotkan venemessuilla esittelemässä keksintöjään. Olin mukana koeajolla - roiskeita tietysti lensi runsaasti vauhdista riippuen, mutta ei pisraakaan veneessä olijoiden päälle. Siinä epäilijöille faktaa!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan toimii! Takavuosina Spede kävi Kotkan venemessuilla esittelemässä keksintöjään. Olin mukana koeajolla - roiskeita tietysti lensi runsaasti vauhdista riippuen, mutta ei pisraakaan veneessä olijoiden päälle. Siinä epäilijöille faktaa!!
Venäläinen kantosiipialus olisi vielä parempi.
- Anonyymi
Kaikille tuotteille, joille on kysyntää ja joidenka myynti on kannattavaa, löytyy kyllä valmistaja.
- Anonyymi
Sehän toimii niin, että jos sitä kysyntää luodaan vaikka väkisin ja keinotekoisesti, niin kyllä ne turhimmatkin turhakkeet ja hölynpölyt markkinaraon löytävät!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän toimii niin, että jos sitä kysyntää luodaan vaikka väkisin ja keinotekoisesti, niin kyllä ne turhimmatkin turhakkeet ja hölynpölyt markkinaraon löytävät!
Vaan ei Speden keksintö vaikka vahvasti markkinoitiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan ei Speden keksintö vaikka vahvasti markkinoitiin.
Ei saanut poliittista hyväveliverkostoa tukemaan sitä.
- Anonyymi
Tommonen suksihan on vain tiellä rantautuessa saariin ja verkkohommissa toivoton
- Anonyymi
Toimii!
www.youtube.com/watch?v=LkNGJ6V2qf0 - Anonyymi
Sen kuin ruuvaat skimban keulaan.
- Anonyymi
Pasasen yhdestäkään patentista ei oikein ollut jatkoon. Useita hakemuksia jätettiin myös jo hakuvaiheessa sillensä. Sillensä- jättäminen on termi jolla tarkoitetaan että hakemuksen käsittely on rauennut.
Yhtään patenttihakemusta Pasanen ei liene itse laatinut, hän teetti ne patenttitoimistolla.
Tuolla suksijutulla ei juuri polttoainetta säästetä, voihan sitä pienveneestäkin rakentaa vaikka oikean kantosiipiveneen mutta ilman tehoja ei sekään liiku. Ja jos tarkkoja ollaan niin suksi lisää veneen kokonaispainoa ja siitä ei yleensä seuraa polttoainesäästöä...- Anonyymi
On järjetön homma ruveta itse tekemään patenttihakemuksia. Sitä varten ne toimistot ovat ja fiksu käyttää sellaista, jos hakemukselle on tarvetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356