En tiedä onko tämä totta vai tarua,mutta oon heränny parina yönä hälytysääneen,jonka epäilen tulevan tahdistimestani,jonka asennuksesta on 5 ja puoli vuotta..mieheni,joka nukkuu vieressä,ei ole reagoinut tähän ääneen...voiko se hälyttää yöllä,onko kellään muilla hälyttänyt?Muutoin on toiminut moitteettomasti
Rytmihäiriötahdistin piipata yöllä?
8
5953
Vastaukset
- biscuitti
Voi olla. Jossain tahdistimissa on hälytin, mikä ilmoittaa äänellä tai värinällä että koneella on "jotain asiaa", esim. patterit lopussa tai sitten on ollut joku sydänepisodi, johon tahdistin on ohjelmoitu reagoimaan - ja silloin tulee olla yhteydessä sairaalaan. Omassa tahdistimessani tätä ominaisuutta ei ole. Ainakin rytmihäiriötahdistimissa tällainen hälytin on. Erään tahdistintuttuni tahdistin hälytti ja kaverini meni sairaalaan, jossa todettiin tahdistimen hoitaneen jotain kammioperäistä rytmihäiriötä ja tästä syystä laite hälytti. Soita sairaalaan ja kysy omastasi.
- Gnutsen
Ei taida tahdistin piipata, etäseurantalaite ehkä, mutta ei sieltä ihon alta kyllä mikään piippaa.
Patterin loppuminen todetaan tahdistinkontrolleissa hyvissä ajoin, eikä millään piippauksella.
Rytmihäiriö-ICD tahdistimien etäseurantalaite ottaa aina yhteyden hoitavaan sairaalaan automaattisesti jos tahdistin tekee hoitotoimenpiteen tai havaitsee jotain, edellyttää tietysti että on seurantalaitteen kantaman sisällä. - biscuitti
Kyllä ihon alla piippaa. Ystävälläni oli tällainen tahdistin, joka ilmoitti asiasta ihon alaisella piippauksella. Hänellä ei ollut etälukulaitetta ja piippauksen kuuli koko muukin perhe.
- pace 2
Ei ainakaan nykyiset tahdistimet piippaa, taitaa olla aika vanha juttu.
- Totta vai unta?
Olen yrittänyt kysyä hoitavalta taholta miten tahdistimeni ilmoittaa patterien loppumisesta mutta tuntuu ettei kukaan tiedä.miten minkäkin merkkinen laite toimii.Meidän paikkakunnalla kuoli vasta yksi henkilö siihen kun oli patterit loppuneet tahdistimesta.Minulla oli viime syksyn mittauksessa jäljellä 2,78 patterien tehosta,eli 11 prosenttia,ja vaihdosta oli puhetta tulevalle syksylle.
- pace 2
Eipä taida olla varmaankaan mikään tahdistinpoliklinikka tai kardiologi tämä sinun hoitava taho, jos eivät tiedä patterien loppumisesta.
Tahdistimethan tarkistetaan tahdistinpolilla siihen tarkoitetulla laitteella, joka pystyy kertomaan tahdistimen rekisteröimiä asioita sekä kuinka kauan tahdistimessa riittää virtaa.
- biscuitti
Voi olla että nykyiset ei piippaa, mutta vanhat kyllä. Tämän ystäväni, josta kerroin, tahdistin oli asennettu vuonna 2003. Itse sain tahdistimen vuonna 2011 ja silloisessa opaskirjassani myös luki, että joissain tahdistimissa on hälytin, ja tahdistin piippaa ihon alla tai värisee. Varmaan nykyaikana sitten on vain etäseurantalaite. Totta vai unta?: minulla tahdistimen patterin tilaa seurataan poliklinikalla. Minulla ei ole etälukulaitetta eikä tahdistimessani ole mitään hälytintä, vaan ainoastaan kontorollikäynneillä kahden vuoden välein saan tietää paljon virtaa jäljellä. En kuole jos tahdistimestani loppuu virta omia aikojaan, mutta huomaan sen kyllä varmasti heti sykkeen mataluudesta, jos tahdistin ei toimi.
- Tare1967
CRT -D tahdistin ilmoittaa värinällä jos pitää ottaa yhteyttä tahdistin politlinikalle. Itsellä asennettu tahdistin n.3vkoa sitten. Pariston vaihto väli max.12v. Etä seuranta laite yö pöydällä, joka yö lähettää infoa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733