Kerroin aiemmin toisessa ketjussa,kuinka eräs tuntemani ihminen on joutunut ison sakin kiusaamisen kohteeksi. Hänelle on diagnosoitu skitsofrenia. Lääkärit olivat ihmetelleet sairaalassa,kun harhat eivät katoa,vaan hän pysyy kannassaan,että häntä kiusataan,vaikka koko ajan annetaan suurempia annoksia lääkkeitä. No eihän ne nyt minnekään voi kadota lääkkeillä,kun ne ovat todellisia tapahtumia,joilla on useita todistajia. Olen itsekin ollut todistamassa niitä asioita omin silmin. Tällä palstalla on myös aiemmin kertonut eräs ihminen,että hän oli mennyt pitkään jatkuneen työpaikkakiusaamisen uuvuttamana Mielisairaalaan pyytämään apua. Hänelle oli annettu jättimäiset annokset neuroleptejä. Mitä se kertoo lääkärin ammattitaidosta,jos hän ei osaa erottaa harhoja ja todellisia tapahtumia toisistaan? Psykiatrille ei koskaan kannata kertoa kiusaamisesta tai vainoamisesta,vaikka ne olisivat tottakin. He luokittelevat heti harhaiseksi mielisairaaksi. Siitä voi saada elinikäisen mielisairaan diagnoosin ilman syytä.
Vääriä diagnooseja
366
3952
Vastaukset
- 40+30
Lisään vielä edelliseen,että todennäköisesti tätä työpaikkakiusattuakaan ihmistä ei ollut uskottu,vaan "harhat" yriettiin saada häviämään jättimäisillä annoksilla neuroleptejä.On varmaan ajateltu,että hän kuvittelee työpaikkakiusaamisen.Eikä ole ensimmäinen kerta,kun psykiatri pitää todellisia kuisaamistapauksia kuvitteluna.
- J45gb
Olen vasta viime aikoina alkanut ymmärtää,että mitä tahansa mielisairaalassa tai psyk.polilla sanoo,ne tulkitaan mielisairaan harhoiksi.Minäkin jouduin viime vuosina eräänlaisen kiusaamistilanteen kohteeksi,jota jatkui pitkään.Eräs psykiatri sanoikin minulle,että ehkä kuvittelet vain.Ne eivät todellakaan olleet harhoja,vaan todellisia tapahtumia,ja minulla on ainakin kaksi todistajaa,jotka voivat todistaa ne todeksi.Nyt jälkikäteen olen alkanut ymmärtää,että on ollut suuri virhe,että olen kertonut avoimseti elämästäni sairaalassa ja psyk.polilla.He pitävät kaikkea sanomaani vain harhoina.
- Ffgtg
J45gb kirjoitti:
Olen vasta viime aikoina alkanut ymmärtää,että mitä tahansa mielisairaalassa tai psyk.polilla sanoo,ne tulkitaan mielisairaan harhoiksi.Minäkin jouduin viime vuosina eräänlaisen kiusaamistilanteen kohteeksi,jota jatkui pitkään.Eräs psykiatri sanoikin minulle,että ehkä kuvittelet vain.Ne eivät todellakaan olleet harhoja,vaan todellisia tapahtumia,ja minulla on ainakin kaksi todistajaa,jotka voivat todistaa ne todeksi.Nyt jälkikäteen olen alkanut ymmärtää,että on ollut suuri virhe,että olen kertonut avoimseti elämästäni sairaalassa ja psyk.polilla.He pitävät kaikkea sanomaani vain harhoina.
Taitaa olla melko yksinkertaisia ihmisiä töissä mielisairaaloissa ja psykiatrian poliklinikoilla.
- jolö
Ffgtg kirjoitti:
Taitaa olla melko yksinkertaisia ihmisiä töissä mielisairaaloissa ja psykiatrian poliklinikoilla.
He tarvitsevat "potilaita" palkkansa eteen, ja eivät välitä yhtään muista ihmisistä, vaan raha ratkaisee.
- Anonyymi
Ffgtg kirjoitti:
On siellä, mutta onneksi ei kaikki. Poikkeuksiakin löytyy.
- Anonyymi
jolö kirjoitti:
He tarvitsevat "potilaita" palkkansa eteen, ja eivät välitä yhtään muista ihmisistä, vaan raha ratkaisee.
En usko että potilaista on pulaa mitenkään, hoitosektori on ylikuormitettu. Muutenki;, ei edes kaikki pääse lääkärin puheille. Vaan laitetaan jonooon,
Ihmettelen kyllä miten mt sairauksia kärsiviä ihmisiä jonotetaan koska se on aina akuutti tapaus , mitä äkkiämpää hoitoon sitä parempi tulos hoidosta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että potilaista on pulaa mitenkään, hoitosektori on ylikuormitettu. Muutenki;, ei edes kaikki pääse lääkärin puheille. Vaan laitetaan jonooon,
Ihmettelen kyllä miten mt sairauksia kärsiviä ihmisiä jonotetaan koska se on aina akuutti tapaus , mitä äkkiämpää hoitoon sitä parempi tulos hoidosta .Juuri sen takia joutuu jonottamaan, kun ei ole resursseja hoitaa.
- Anonyymi
Onko psykiatri sanonut että hön pitää tätä kuvittelua vai onko se. Ainoastaan ystäväsi. Oma tulkinta. Moni asia vaikuttaaepötoden näköisellä , kisa jos itse on töissä hoitoalalla niin. Vaikea uskoa että joku sanoisi ettö toinen kuvittelee.. siis ystäväsi meni hakemaan apua ja ja sai lääkkeitä , tiedätkö ettei lääkkeitä niin kevyiden perustein anneta kun kirjoittajan ja vaikea uskoa että kukaampsuåykiatdi olisi sanonut kuvitelluksi asiaa! Psykiatri on kirjoittanut lääkkeet että hän saa henkiset voimansa takaisin . Mitä hänen olisi sinun mielestäsi tehdä lääkärinä .kyseessähän on aikuinen ihminen - vai onko ?
- Anonyymi
jolö kirjoitti:
Kyllä kuule heillä potilaita riittää vaikka puolet ihmiset lopettaisivat soittelemasta. Niin jonoa on siltikin .
- Anonyymi
Taiat gubbe puhuaitsestäsi,ei onneks ole koskaan tarvinnut neuroleptejä syödä !Sinä juuri olette kiusaaja ja pahantekijä!tänäänkin isoja patteja otsassa,alaselkä punainen en ja karvasteleva!seuraat ja stalkkaat sieltä naapurista!Onko sulla lupaa ollasiellä!Sulla taitaa olla näitä mt diagnooseja useampiakin!
- Heretics
Osanotto tuttusi saamasta kohtelusta. Tyydyn vain lainaamaan edesmennyttä psykiatrian emeritus professoria Thomas Szaszia:
"A core act of deviance in religion is, and is called, blasphemy or heresy. In psychiatry it is called delusion or psychosis."
Thomas S. Szasz (1920-2012), Requiescat in pace!
Professor Emeritus of Psychiatry
www.szasz.com- fghjo
peace?
- tkl1
fghjo kirjoitti:
peace?
kk
- niinpäniin
Minulla myös kokemuksia siitä että ihan oikeita tilanteita pidetään "hysteerisyytenä" tai vainoharhaisuutena. He katsovat asioita usein diagnoosiesi kautta, eivät objektiivisesti. Se että sulla on psykiatrinen diagnoosi ei tarkoita ettetkö voisi joutua esim. narsistin uhriksi tai vaikkapa kiusatuksi työpaikalla tai koulussa.
- 900-2.
Psykiatreille ei kannata kertoa,että sinulla on vaikeuksia naapureiden kanssa tai työpaikalla,vaikka ne olisivat totta. Tietysti,kun on psykoosissa,sitä ei tajua,mitä kannattaa sanoa, ja mitä ei. Parempi on sanoa,että on ongelmia perheen tai sukulaisten kanssa. Voi saada paremman diagnoosin ehkä. Muu on aivoissa puhjenneen mielisairauden aiheuttamia kangastuksia.
- 900-2.
900-2. kirjoitti:
Psykiatreille ei kannata kertoa,että sinulla on vaikeuksia naapureiden kanssa tai työpaikalla,vaikka ne olisivat totta. Tietysti,kun on psykoosissa,sitä ei tajua,mitä kannattaa sanoa, ja mitä ei. Parempi on sanoa,että on ongelmia perheen tai sukulaisten kanssa. Voi saada paremman diagnoosin ehkä. Muu on aivoissa puhjenneen mielisairauden aiheuttamia kangastuksia.
Olen nähnyt psykoosipotilaille tarkoitetun kurssivihon,jossa opetetaan,että jos alat ajattelemaan,että naapurisi tai ystäväsi ajattelee sinusta pahaa,olet sairastumasta psykoosiin. Samaa psykiatreille ja hoitajille opetetaan,kun he opiskelevat alaansa. Siitä tiedät,minkä diagnoosin saat,jos kerrot ihmissuhde ongelmistasi. Ja jos ne toistuvat usein, olet parantumaton skitsofreenikko tai sinulla on skitsoaffektiivinen häiriö,joka myös vaatii elinikäisen neuroleptilääkityksen.
- 7I3S7?
900-2. kirjoitti:
Olen nähnyt psykoosipotilaille tarkoitetun kurssivihon,jossa opetetaan,että jos alat ajattelemaan,että naapurisi tai ystäväsi ajattelee sinusta pahaa,olet sairastumasta psykoosiin. Samaa psykiatreille ja hoitajille opetetaan,kun he opiskelevat alaansa. Siitä tiedät,minkä diagnoosin saat,jos kerrot ihmissuhde ongelmistasi. Ja jos ne toistuvat usein, olet parantumaton skitsofreenikko tai sinulla on skitsoaffektiivinen häiriö,joka myös vaatii elinikäisen neuroleptilääkityksen.
EI VOI OLLA :D
Ei ole kyllä naurun asia, pyydän anteeksi. Helv*tin pseudolääkäreitä ovat.
Olisiko sinulla skannia, kuvaa tai vastaavaa, josta tämän voisi todentaa? Muistatko vihkon nimeä tai mistä niitä saa? Haluan mökille vessaluettavaksi.
Onpahan tullu semmoinenkin tilanne vastaan, että pääsin itse opettamaan lääkiksessä opiskelevaa kaveriani mielialalääkkeisiin nähden, koska hänelle oli virheellisesti opetettu luennoilla, että masennus johtuu serotoniinivajeesta tai "epätasapainosta". :) Yliopistotasolla Suomessakin ihan oikeasti opetetaan päin helvettiä nämä asiat ja kyllä se tehdään tahallaan, koska ei haluta keikuttaa nykyjärjestelmää. Mielummin opetetaan roskaa kuin totuutta. - 900-2.
7I3S7? kirjoitti:
Olisiko sinulla skannia, kuvaa tai vastaavaa, josta tämän voisi todentaa? Muistatko vihkon nimeä tai mistä niitä saa? Haluan mökille vessaluettavaksi.
Onpahan tullu semmoinenkin tilanne vastaan, että pääsin itse opettamaan lääkiksessä opiskelevaa kaveriani mielialalääkkeisiin nähden, koska hänelle oli virheellisesti opetettu luennoilla, että masennus johtuu serotoniinivajeesta tai "epätasapainosta". :) Yliopistotasolla Suomessakin ihan oikeasti opetetaan päin helvettiä nämä asiat ja kyllä se tehdään tahallaan, koska ei haluta keikuttaa nykyjärjestelmää. Mielummin opetetaan roskaa kuin totuutta.Minulla ei ole itselläni sitä vihkoa. Näin sen tuttuni luona,joka on käynyt ko. kurssilla. Niitä ei varmaankaan saa muut kuin psykoosipotilaat. Niin ymmärsin.
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Käyttäytymisestähän sen huomaa,mikä on homman nimi! Ei psykiatrikaan tahallaan mitään diagnooseja anna! Kyllä vainoaminen on tosi,se on Suomen laissakin jo luokiteltu häirinnäksi ja rikokseksi,sitä tekee yleensä ihminen,joka ei ole mieleltään tasapainossa tai jos on diagnosoitu esim. Paranoidinen skitsofrenia! Psykopatia sosiopatia jne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttäytymisestähän sen huomaa,mikä on homman nimi! Ei psykiatrikaan tahallaan mitään diagnooseja anna! Kyllä vainoaminen on tosi,se on Suomen laissakin jo luokiteltu häirinnäksi ja rikokseksi,sitä tekee yleensä ihminen,joka ei ole mieleltään tasapainossa tai jos on diagnosoitu esim. Paranoidinen skitsofrenia! Psykopatia sosiopatia jne!
Siis mitä tämän psykiatisn olisi teidän mielestä tehdä , jotka haukutte häntä vaikka millä nimityksillä . Jos ihminen tulee. Rikkinäisinä vastaanotolle niin silloin
Siis ihminen saa lääkkeitä,paranntuakseen , ja olla välittämättä työpaikka kiusaajista , ottaa pomon kanssa keskustelun . Tai ammattiliiton kanssa. Lääkärit ovat sitä varten että, tekevät ihmiselle diagnoosin siitä miten näkevät hönen vointinsa , ja täällä ollaan kovasti mukana negatiivisessa keskustelussa ja haukkumassa lääkäriä . Mutta kenelläkään ei ole ehdotusta
Miten lääkärin olisi pitänyt tehdä, sillä hänellä ei ole mitään taikasauvaa millä heiluttelee ongelman pois . Hän ei voi mennä työpaikalle läksyttämäön näitä jotka nyt hänen sanojensa mukaan ovat häntä kiusanneet ,joten lääke hoito on se tavallisin hoito kun ihminen on sairas , ja jos ei ole sairas nii; ei mene lääkäriin ollenkaan. - Anonyymi
7I3S7? kirjoitti:
Onpahan tullu semmoinenkin tilanne vastaan, että pääsin itse opettamaan lääkiksessä opiskelevaa kaveriani mielialalääkkeisiin nähden, koska hänelle oli virheellisesti opetettu luennoilla, että masennus johtuu serotoniinivajeesta tai "epätasapainosta". :) Yliopistotasolla Suomessakin ihan oikeasti opetetaan päin helvettiä nämä asiat ja kyllä se tehdään tahallaan, koska ei haluta keikuttaa nykyjärjestelmää. Mielummin opetetaan roskaa kuin totuutta.Kyllä vaan voi.
Olen itse ollut vierestä katsomassa kuinka psykoosi pamahtaa päälle juuri sillä että ruvetaan epäilemään ja puhumaan pasea juuri jostain täysin viattomasta kaverista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan voi.
Olen itse ollut vierestä katsomassa kuinka psykoosi pamahtaa päälle juuri sillä että ruvetaan epäilemään ja puhumaan pasea juuri jostain täysin viattomasta kaverista.Epäily ja pas..n puhuminen johonkin ihmiseen liittyen ei välttämättä ole psykoosia, se voi johtua jostain luulotaudista/-sairaudesta.
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Totta kai kannattaa kertoa,jos on pahansuovat ja ilkeät naapurit,joiden kaa ei ole pärjännyt monikaan!Tiedossa ovat suurella ihmismäärällä!skitsoja molemmat kuulemma! Kertovat omasta elämästä toisina esiintyen!miehekkeitä ovat,esiintyvät monesti naisina!
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Minulla ei ole itselläni sitä vihkoa. Näin sen tuttuni luona,joka on käynyt ko. kurssilla. Niitä ei varmaankaan saa muut kuin psykoosipotilaat. Niin ymmärsin.
Haeppa sit itselle sellainen vihko oleggi!Älä syyttele toisia ,koska kerrot itsestäsi!
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Kyllä voi sanoa,että on ongelmia.ia juuri sinun kanssa!
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Siinäpähä ajatelkoot sama mitä ajatteleva,mutta tuo seuraa.inen ja satuttaminen ei ole psyykkisesti terveen ihmisen tekosia!Eikä valehtelu toisista yms.
- Anonyymi
7I3S7? kirjoitti:
Onpahan tullu semmoinenkin tilanne vastaan, että pääsin itse opettamaan lääkiksessä opiskelevaa kaveriani mielialalääkkeisiin nähden, koska hänelle oli virheellisesti opetettu luennoilla, että masennus johtuu serotoniinivajeesta tai "epätasapainosta". :) Yliopistotasolla Suomessakin ihan oikeasti opetetaan päin helvettiä nämä asiat ja kyllä se tehdään tahallaan, koska ei haluta keikuttaa nykyjärjestelmää. Mielummin opetetaan roskaa kuin totuutta.Tuskin olet päässyt ketään opettamaan,ole vain kertonut ittestäs,millainen paha ihminen olet!
- Diagnostikko
Vastaavia tapauksia on kuvattu mm. lääkärilehdessä
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2013/nosto18_2.pdf- Parempi diagnoosi
Lastenpsykiatrisen osaston ensimmäisessä "perhetapaamisessa" ylihoitaja kertoi vanhemmille ja sisaruksille, että lapsella on skitsofrenia. Tämä aiheutti perheessä niin suuren hämmennyksen, että tapaaminen piti keskeyttää.
Vanhemmat pyysivät, että ennen lopullista diagnoosia lapsi lähetettäisiin vielä asperger-tutkimuksiin. Osaston lääkärin mielestä kyseessä on muoti-ilmiö. Itseasiasssa ei aspergia ole olemassakaan. Ylihoitaja yritti vakuuttaa: "Miksi haluatte aspergeria? Sehän on parantumaton. Sen sijaan skitsofrenia parantuu ja siksi on parempi diagnoosi".
http://assijorinat.blogspot.fi/2014/02/skitsofrenia-parempi-diagnoosi.html - 7I3S7?
Parempi diagnoosi kirjoitti:
Lastenpsykiatrisen osaston ensimmäisessä "perhetapaamisessa" ylihoitaja kertoi vanhemmille ja sisaruksille, että lapsella on skitsofrenia. Tämä aiheutti perheessä niin suuren hämmennyksen, että tapaaminen piti keskeyttää.
Vanhemmat pyysivät, että ennen lopullista diagnoosia lapsi lähetettäisiin vielä asperger-tutkimuksiin. Osaston lääkärin mielestä kyseessä on muoti-ilmiö. Itseasiasssa ei aspergia ole olemassakaan. Ylihoitaja yritti vakuuttaa: "Miksi haluatte aspergeria? Sehän on parantumaton. Sen sijaan skitsofrenia parantuu ja siksi on parempi diagnoosi".
http://assijorinat.blogspot.fi/2014/02/skitsofrenia-parempi-diagnoosi.html:DDDD
- Mervin tarina
Mervi vietti yhteensä kuusi viikkoa Paloniemen ja Tammiharjun psykiatrisissa sairaaloissa. Jaksoja tuli sittemmin lisää.
Diagnoosina oli ensin vaikea masennus. Mervi sai siihen lääkkeen, samoin psykoottisiin oireisiin. Kun hän oli väsynyt, päässä uhitteli harmaita kiinalaisia ukkoja.
Merviä ahdisti lähteä osastolta kotiin. Ollessaan avohoidossa hän näki sosiaalityöntekijää viikoittain, psykiatrian poliklinikan lääkäriä parin kuukauden välein. Mervi pyysi itse lääkäriltä, että pääsisi päiväsairaalaan.
Elokuussa 2008 päiväsairaalan lääkäri diagnosoi Mervillä Aspergerin oireyhtymän. Hänellä havaittiin neurobiologinen keskushermoston kehityshäiriö, joka kuuluu autismin kirjoon.
Asperger-henkilöiden on vaikea hahmottaa kokonaisuuksia ja viestiä muiden kanssa. Sen sijaan he loistavat keskittymiskyvyllään, kun jokin aihe kiinnostaa heitä.
Ensimmäinen Asperger-diagnoosi tehtiin Suomessa vuonna 1989. Moni lapsesta asti kituuttanut on herännyt hakemaan apua vasta aikuisena.
http://www.nosteessa.fi/arkisto/etuajassa-elakkeelle.html - potilas2
Tommosessa tilanteessa varmaan kannattaa valehdella, että harhat on lakanneet, eikä kukaan oikeasti kiusannutkaan.
- 900-2.
Olen täysin samaa mieltä.
- 900-2.
900-2. kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä.
Kiusaamistilanteissa kannattaa ehkä paremmin mennä puhumaan sosiaalitoimistoon.mielisairaalaan ei kannata mennä. Kun sinne menet tuollaisista syistä,olet saanut skitsofreenikon tai skitsoaffektiivisen häiriön diagnoosin.
- 7I3S7?
900-2. kirjoitti:
Kiusaamistilanteissa kannattaa ehkä paremmin mennä puhumaan sosiaalitoimistoon.mielisairaalaan ei kannata mennä. Kun sinne menet tuollaisista syistä,olet saanut skitsofreenikon tai skitsoaffektiivisen häiriön diagnoosin.
Psykiatrian perimmäinen tarkoitus on sosiaalikontrolli. On helpompi leimata kiusattu sairaaksi kuin puuttua työpaikan ilmapiiriin tai ihmissuhdekonflikteihin.
- Anonyymi
7I3S7? kirjoitti:
Psykiatrian perimmäinen tarkoitus on sosiaalikontrolli. On helpompi leimata kiusattu sairaaksi kuin puuttua työpaikan ilmapiiriin tai ihmissuhdekonflikteihin.
Jos on olemassa tollainen kuin sä olet,olet ammatti kiusaaja,ei ollenkaan omaa tuntoa,tietoo mikä on oikein ja mikä väärin,keksit toisista valheita,no mikäs se sinä sitten olet psykopaatti,sosiopaatti vai machiavellisti....skitsofreenikko taiat olla!Älä ylistä yhtään itseesi,koska masennus johtuu paineista,jolloin keho väsyy ja puutteellisesta serotoniini aineenkulkeutumisesta sille kuuluvaan paikkaan,en nyt muista,mikä se paikka on,kerropa sinä! Eikö sulle oleggi annettu noita vihkosia monenlaisista sairauksista jo koulussa!masentunut ihminenkin niitä voi saada!sinä olet kerännyt multa kaikki nuo kirjaset,siis varastanut,olet kyllä aika raukka!
- Anonyymi
900-2. kirjoitti:
Siis hmisen joilla ei ole lääketieteellistä koulutusta ovat kovasti sanomassa lääkäristä mitä vaan. Tuntematta tapausta , valmiina haukkumaa.
Minäkin tunsin yhden ihmisen jolle lääkäri antoi skitsofrenia diagnoosin ja voi mikä,meteliä hän siitä,piti . Eikä syönyt lääkkeitään koska lääkäri kuulemma vain piruillessaan oli laittanut sellaisen diagnoosin . Meni muutama viikko niin vietiin ambulanssilla sekaantuneessa tilassa sairaalaan . Makaili siellä muutaman viikon . Sen jälkeen on ollut hiljaa eikä haukkunut lääkäreitä . Joten ei kannata mennä mukaan noihin juttuihin niikvasti, sairas ihmisen hakee usein huomiota tällä tavalla ja esiintyy ystävänä,.
Lääkärin koulutus on aika pitkä,, niin ettö kyllä he näkevät ihmisistä paljon enemmän mitä ihminen aavistaakaan , siis hoidelkaa tälläiset asiat ilman nettiä,. Ja lopettakaa haukkumista lääkäreitä ,jos hän . Antaa diagnoosin mikä ei ole mieleinen .
Täällä voi olla joku arka ihminen joka lukee näitä vuodatuksia eikä sitten uskalla hakea apua vaiiåkka tarvitsisi , kun pelotellaan kaiken mailman jutuilla . - Anonyymi
7I3S7? kirjoitti:
Leimata ?
Ei kai se ole lääkärin asia puuttua työpaikan ongelmiin , hän on lääkäri eikä mikään työpaikka riitojen selittäjä ..lääkäri antaa diagnoosi ja ki4jouttaa lääkket. Oikeus asioista taas vastaa ihan muut ihmiset .
Aikuisen ihmisen on ymmärrettävä rajat ja hoidella ensikädessä ne kiusaamiset pomonsa kanssa ,asiat joita tapahtuu työpaikalla on pomon vastuu korjata asiat parhain päin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis hmisen joilla ei ole lääketieteellistä koulutusta ovat kovasti sanomassa lääkäristä mitä vaan. Tuntematta tapausta , valmiina haukkumaa.
Minäkin tunsin yhden ihmisen jolle lääkäri antoi skitsofrenia diagnoosin ja voi mikä,meteliä hän siitä,piti . Eikä syönyt lääkkeitään koska lääkäri kuulemma vain piruillessaan oli laittanut sellaisen diagnoosin . Meni muutama viikko niin vietiin ambulanssilla sekaantuneessa tilassa sairaalaan . Makaili siellä muutaman viikon . Sen jälkeen on ollut hiljaa eikä haukkunut lääkäreitä . Joten ei kannata mennä mukaan noihin juttuihin niikvasti, sairas ihmisen hakee usein huomiota tällä tavalla ja esiintyy ystävänä,.
Lääkärin koulutus on aika pitkä,, niin ettö kyllä he näkevät ihmisistä paljon enemmän mitä ihminen aavistaakaan , siis hoidelkaa tälläiset asiat ilman nettiä,. Ja lopettakaa haukkumista lääkäreitä ,jos hän . Antaa diagnoosin mikä ei ole mieleinen .
Täällä voi olla joku arka ihminen joka lukee näitä vuodatuksia eikä sitten uskalla hakea apua vaiiåkka tarvitsisi , kun pelotellaan kaiken mailman jutuilla .Kukaan ei ole varmasti lääkäriä haukkunut,jos et sä oleggi!
- oikeus ja kohtuus
Aloittaja, miksi tuntemasi ihminen valitti kiusaamisesta psykiatrian ammattilaisille eikä poliisille?
Nyt, kun sinäkin olet jo pystynyt todistamaan, että kiusaaminen on todellista, menkää kertomaan siitä poliisille. Jos mahdollista, kuvatkaa kiusaamista videolle tai muuten hankkikaa todisteet siitä, niin teitä on viranomaisen helpompi uskoa.
Hankkikaa kiusaamiselle myös puolueettomia silminnäkijöitä. Huomioi, että silminnäkijöitä, jotka ovat todistajiksi vastahakoisia, voidaan haastaa todistamaan oikeudessa.- Asperger.
Minut uhattiin 2 kertaa tappaa, ja poliisit jättivät asian sikseen lopulta, koska heidän resurssinsa ovat minimissä. Missä ovat kansalaisoikeuteni? Minulla on kaikki todisteet tapahtumista, ystävän todiste sekä lääkärintodistukset.
- Ihmisoikeuksista
Asperger. kirjoitti:
Minut uhattiin 2 kertaa tappaa, ja poliisit jättivät asian sikseen lopulta, koska heidän resurssinsa ovat minimissä. Missä ovat kansalaisoikeuteni? Minulla on kaikki todisteet tapahtumista, ystävän todiste sekä lääkärintodistukset.
Sinulla kuuluisi olla kansalais- eli ihmisoikeudet (Perustuslaki LUKU 2) siinä kuin muillakin, mutta psykiatrian henkilökunnan mielestä ei kuulu olla muilla kuin heillä itsellään. Psykiatriassa ei noudateta niin ihmis- kuin potilasoikeuksiakaan. Asiasta on keskusteluja Ihmisoikeudet-palstalla. Googlaa esim.
lääkärin narsismi Suomi24
potilasoikeudet Suomi24
psykiatrian uhrit Suomi24
Eduskunta ei ole vielä tehnyt asiaan muutoksia. Vainoaminen kiellettiin 1.1.2014. - Asperger.
Ihmisoikeuksista kirjoitti:
Sinulla kuuluisi olla kansalais- eli ihmisoikeudet (Perustuslaki LUKU 2) siinä kuin muillakin, mutta psykiatrian henkilökunnan mielestä ei kuulu olla muilla kuin heillä itsellään. Psykiatriassa ei noudateta niin ihmis- kuin potilasoikeuksiakaan. Asiasta on keskusteluja Ihmisoikeudet-palstalla. Googlaa esim.
lääkärin narsismi Suomi24
potilasoikeudet Suomi24
psykiatrian uhrit Suomi24
Eduskunta ei ole vielä tehnyt asiaan muutoksia. Vainoaminen kiellettiin 1.1.2014.Kuuluvatko poliisit nykyään samaan kastiin kuin psykiatrit? Eli omasta mielestään muiden kuin heidän kohdallaan ei pidä noudattaa perustuslakia. Huomautin tästä asian keskenjättämisestä/perustuslain noudattamisesta poliisille, muttei häneltä tullut siihen mitään kommenttia.
- assi5.
Asperger. kirjoitti:
Kuuluvatko poliisit nykyään samaan kastiin kuin psykiatrit? Eli omasta mielestään muiden kuin heidän kohdallaan ei pidä noudattaa perustuslakia. Huomautin tästä asian keskenjättämisestä/perustuslain noudattamisesta poliisille, muttei häneltä tullut siihen mitään kommenttia.
Mitenkäs tällainen; kansalaisvelvollisuuksiin kuluu auttaa ihmistä, joka on hädässä. Olipa kyseessä minkä virkakunnan tahansa edustaja. Vai eivätkö kansalaisvelvollisuudet koske poliiseja lainkaan? Eli jos olet poliisi, ja näet tai kuulet jonkun olevan hengenvaarassa, voit kieltäytyä auttamasta läheistäsi.
- skitso-veka
assi5. kirjoitti:
Mitenkäs tällainen; kansalaisvelvollisuuksiin kuluu auttaa ihmistä, joka on hädässä. Olipa kyseessä minkä virkakunnan tahansa edustaja. Vai eivätkö kansalaisvelvollisuudet koske poliiseja lainkaan? Eli jos olet poliisi, ja näet tai kuulet jonkun olevan hengenvaarassa, voit kieltäytyä auttamasta läheistäsi.
Kansalaisoikeutesi on viety "amerikkaan"... turhaan täällä mariset...
Preeria opettaa...Siperia ei...tuju anterstänt/ponimai? - Anonyymi
Ovat yksi ja sama persoona
- potilas2
Sitä ihmettelen, että tarinan mukaan lääkäreitä oli monia. Miksei sitten kukaan heistä kykene ajattelemaan toisella tavalla, että ehkä kiusaaminen olikin totta?
Niin ja toisaalta jos jäisikin kiinni valheesta, jos sanoisi että harhat ovat lakannneet jne. Niin mitähän siitä seuraisi?- 7I3S7?
"jos sanoisi että harhat ovat lakannneet jne. Niin mitähän siitä seuraisi?"
Sanottaisiin, että olet sairaudentunnotan tai korkeintaan, että "skitsofreniasi" on remissiossa ja tarvitset ottaa neurolepteja siitä huolimatta estolääkityksen muodossa. Psykiatrian kanssa ei voi ennen kuin hankkiutuu eroon järjestelmästä. - 900-2.
7I3S7? kirjoitti:
"jos sanoisi että harhat ovat lakannneet jne. Niin mitähän siitä seuraisi?"
Sanottaisiin, että olet sairaudentunnotan tai korkeintaan, että "skitsofreniasi" on remissiossa ja tarvitset ottaa neurolepteja siitä huolimatta estolääkityksen muodossa. Psykiatrian kanssa ei voi ennen kuin hankkiutuu eroon järjestelmästä.Jos on joutunut psykiatrisen järjestelmän piiriin syystä tai toisesta,siitä on vaikea päästä eroon,vaikka elämäntilanne ei enää vastaisi sitä,minkä diagnoosin on saanut.Se voi vaikeuttaa elämää yllättävän paljon,kun se kulkee eri puolilla papereissa.Muuta keinoa järjestelmästä eroon pääsemiseksi ei kai ole,kuin että muuttaa toiselle paikkakunnalle,jos sekään auttaa. Ehkä paras keino irti pääsemiseksi on ulkomaille muutto,ja mieluiten sellaiseen maahan,joka ei kuulu EU:hun.Voi vaan olla vaikeaa,jos perhe asuu Suomessa.
- 7I3S7?
900-2. kirjoitti:
Jos on joutunut psykiatrisen järjestelmän piiriin syystä tai toisesta,siitä on vaikea päästä eroon,vaikka elämäntilanne ei enää vastaisi sitä,minkä diagnoosin on saanut.Se voi vaikeuttaa elämää yllättävän paljon,kun se kulkee eri puolilla papereissa.Muuta keinoa järjestelmästä eroon pääsemiseksi ei kai ole,kuin että muuttaa toiselle paikkakunnalle,jos sekään auttaa. Ehkä paras keino irti pääsemiseksi on ulkomaille muutto,ja mieluiten sellaiseen maahan,joka ei kuulu EU:hun.Voi vaan olla vaikeaa,jos perhe asuu Suomessa.
Joo tiedän, se on hirveetä millainen "hoitosysteemi" psykiatria on. Psykiatriasta on ollut läpi historiansa merkittävästi enemmän haittaa kuin hyötyä ihmisille. Ei se mikään ihme ole, että moni psykiatri itsekin on myöntänyt, että olisi parempi, jos koko ala kuopattaisiin, ja vähintään alotettaisiin puhtaalta pöydältä koko homma, jos halutaan psykiatria säilyttää. Psykiatrianhan voi helposti korvata erilaisin sosiaalityöntekijöin ja psyko- ja muiden terapeuttejen muodossa, jotka eivät harrasta pseudotieteilyä vaan keskittyvät aidosti henkilön elämän ongelmien ratkomiseen ja henkiseen tukemiseen.
- MuutoksiaHalutaan
900-2. kirjoitti:
Jos on joutunut psykiatrisen järjestelmän piiriin syystä tai toisesta,siitä on vaikea päästä eroon,vaikka elämäntilanne ei enää vastaisi sitä,minkä diagnoosin on saanut.Se voi vaikeuttaa elämää yllättävän paljon,kun se kulkee eri puolilla papereissa.Muuta keinoa järjestelmästä eroon pääsemiseksi ei kai ole,kuin että muuttaa toiselle paikkakunnalle,jos sekään auttaa. Ehkä paras keino irti pääsemiseksi on ulkomaille muutto,ja mieluiten sellaiseen maahan,joka ei kuulu EU:hun.Voi vaan olla vaikeaa,jos perhe asuu Suomessa.
Psykiatrien tietämys yleensä asioista on todella kyseenalainen!
Ehkä hieman psykiatriasta.
Toimintamallina vanhentuneet käypä hoito ohjesäännöt.
Suomessa psykiatria on normatiivista massahoitoa!
Mikään yksilöllisyys ei ole luvallista!
Massat tungetaan samaan Putkeen vaan!
Psykiatria ei ole yksilöllistä!
- VAMMA- kenen haitta?
Tekeekö se ihmisen vammaiseksi, että ymmärtää omat rajansa ja laajentumansa sekä osaa elää sopusoinnussa itsensä kanssa. Vammasi kokevat esteeksi ympäristösi. Mutta miksi, jos ei sinusta ole heille sen enempää haittaa?
http://www.hs.fi/tiede/Britit väittävät minua vammaiseksi/a1392969540154 - 78uhj
Syynä on se,että joitakin häiritsee ihan hirveän paljon se,että joku kotonaan kuvittelee jotakin.
- Yksin haaveilija
Onko haavelukin rangaistava teko?
- lugftrtdera
Haaveissa vainko oot mun ?
- maamerkki
Se vaan on niin että kun yksi "kiusattu" on kiusattu ulos työyhteisöstä on se sitten mielenterveysongelman tai fyysisen sairauden takia, se viha ja aggressio joka kiusaamiseen tätä henkilöä kohtaan on suunnattu, suunnataan seuraavaksi johonkin muuhun, ehkä kiusaajaan itseen. Siksi jokaisen kannattaisi miettiä lähteekö paskaan mukaan vai elääkö hyvää elämää.
- Anonyymi
Etkö sä ole tän kiusaamisen johtaja,sulla on marionetit mukana,olet joskus täällä kehunut!
- kapinoija.
Tästä ketjusta näkee juuri sen että koko psykiatria pitäisi tutkia perusteellisesti uudelleen!
Typerät eunukit pitäisi saada viroistaan pois ja pakottaa korjaamaan antamansa vääryydet ihmisten kirjoihin!
Suomi on v*ttumainen maa.- vvjdss
gang stalking
- Raastupaan
Secretly Microwave-Assaulted Targeted Individuals - Before It's News
beforeitsnews.com/.../secretly-microwave-assaulted-mk... - Käännä tämä sivu
kirjoittaja: Deborah Dupre - 1.8.2014 - Secretly Microwave-Assaulted Targeted Individuals ... Secret Cell Tower Electromagnetic Assault Weapon Victim Wins Landmark Court Case.
Ohjattiin hoitoon lakitupaan!
Rikollisen säteilytyksen uhri voitti jutun.
Vainoajat tuomittiin
Sai oikean diagnoosin ja siten hoidon! - Kannelkaa
Raastupaan kirjoitti:
Secretly Microwave-Assaulted Targeted Individuals - Before It's News
beforeitsnews.com/.../secretly-microwave-assaulted-mk... - Käännä tämä sivu
kirjoittaja: Deborah Dupre - 1.8.2014 - Secretly Microwave-Assaulted Targeted Individuals ... Secret Cell Tower Electromagnetic Assault Weapon Victim Wins Landmark Court Case.
Ohjattiin hoitoon lakitupaan!
Rikollisen säteilytyksen uhri voitti jutun.
Vainoajat tuomittiin
Sai oikean diagnoosin ja siten hoidon!Tehkää valitus väärästä diagnoosista ja terveydenhuoltohenkilökunnan ammattitaidon puutteesta:
Potilaalla on myös oikeus tehdä kantelu terveydenhuollon valvontaviranomaiselle, joka ensisijaisesti on alueen aluehallintovirasto (ks www.avi.fi) . - Siksi koska
Kannelkaa kirjoitti:
Tehkää valitus väärästä diagnoosista ja terveydenhuoltohenkilökunnan ammattitaidon puutteesta:
Potilaalla on myös oikeus tehdä kantelu terveydenhuollon valvontaviranomaiselle, joka ensisijaisesti on alueen aluehallintovirasto (ks www.avi.fi) .Ei johda kantelut mihinkään muuhun kuin pakkohoitokierteeseen.
Parempi olla hiljaa ja elää ns näkymätöntä elämää eikä tuoda missään mielipiteitään, kannanottojaan tai havantojaan esille.
Kyllä psykiatrian puolelta lyödään sellaiset vastaväitteet pöytään, että pian huomaakin saaneensa lisää hullundiagnooseja.
tyydyn kohtalooni ja olen ottanut opiskeni "virheistäni" (ei ikinä enää "apua" psykiatrian puolelta elämänkolhuihin.)
Minä en kuvitellut tai nähnyt mitään omiani, lähdin hakemaan apua puhtaasti kiusamiseen. - Anonyymi
Mene ven.....ei tule ikävä!
- Nörtti nero vai
Kaikenlaisia typeriä testejä on netti pullollaan nyt sieltä löytyi tälläinen kummajainen
https://docs.google.com/forms/d/1lH0Mbd5KjsbK-4SFq-G3ZyP9OmJo-VMntmbx3QLjlrk/viewform- Jokeri-fani vai norm
"Testaa oletko nörtti, nero vai normaali?" :D
Haluaisin myös testata olenko psykiatri vai normaali.
- Assi mikä assi
Viimeksi aiheesta kirjoitettiin Sunnuntain Hesarissa
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1409297461188
Muita väärin diagnosoituja
http://www.iltalehti.fi/mieli/2012020215156219_md.shtml - täysin mahdollista
Voin kuvitella, että tuollainen on mahdollista. Ylipäätään työpaikkakiusaamisesta avautuminen väärässä paikassa voi olla vaarallista ja johtaa liki poikkeuksetta lisäongelmiin.
Olen aina ollut jalat maassa -tyyppi. Jouduin työpaikalla kiusaajajengin tähtäimeen. Päätin kestää, koska muutakaan työtä ei ollut saatavilla. Jossain vaiheessa erehdyin työterveyshuollon juttusille kiusaamisongelman tiimoilta. Tuolloin kärsin pahasta unettomuudesta, johon sain lääkkeet ja sairaslomaa. Lääkäri kuitenkin selitti topakasti, että ongelma on minun päässäni ja kehui kovasti esimiestä, joka oli mukana kiusaajaporukassa. Töihin palatessani esimies widuili minulle käyttäen samoja termejä kuin tt-lääkäri. Hän halusi osoittaa tietävänsä, mitä olin puhunut lekurille. Olin jo aiemmin kuullut muilta kiusatuilta huhuja, että tt-lääkäri ja pomo ovat tiiviisti puhelinyhteydessä.
Tämän episodin jälkeen siirryin käyttämään terveyskeskuksen palveluita, jossa sain asiallista kohtelua. Jos olisin mennyt työterveyteen, olisin saanut käskyn kävellä suoraan työterveyden psykologille. Mikäli olisin kertonut hänelle työpaikan kuvioista ja tapahtumista rehellisesti, hän olisi hyvinkin voinut pitää minua hulluna, koska kiusaajien toiminta oli kuin romaanista. Ellen olisi sitä itse ollut kokemassa, en uskoisi sellaista voivan tapahtua. "Harmaassa ja asiallisessa" työelämässähän on tarkoitus tehdä tulosta, eikä leikkiä ja kiusata toisia hiekkalaatikolla. Näiden "juonikuvioiden" paljastaminen psykologille ja päälle vielä epäilly, että tt-lääkäri on pirauttunut pomolleni, olisi riittänyt vahvaan epäilyyn todellisuudentajuni hämärtymisestä. Ehkä olisin päätynyt johonkin psykiatrian osastolle tarkkailtavaksi ja lääkittäväksi. Ehkä olisin saanut diagnoosin vainoharhaisuudesta.- juu nii onkin
Yhdellä oli joskus samantyyppistä paranoiaa koskien terveystaloa.
- DSM-IV
juu nii onkin kirjoitti:
Yhdellä oli joskus samantyyppistä paranoiaa koskien terveystaloa.
Tuosta Terveystaloa koskevasta paranoiasta olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Mitä sellainen pitää sisällään ja voiko aineistoa tutkia jotenkin ammatillisessa mielessä?
- ....................
Lekurit sanoo aina että suomi24 puhutaan p askaa mutta kyllä nämä kaikki ovat oikeiden ihmisten kertomuksia.
on päivänselvää että perää on siinä että panevat porukkaa suljetulle kun omainen tai joku soittaa ja tärkeää että lekurin palkka juoksee.
moni on syyttömänä/oireettomana joutunut.- TekniikkaHenkilö
Active denial systeemin vaikutukset ( Wikipedia ):
The ADSʼs repel effect in humans occurs at slightly higher than 44 °C (111 °F), though first-degree burns occur at about 51 °C (124 °F), and second-degree burns occur at about 58 °C (136 °F).[15] In testing, pea-sized blisters have been observed in less than 0.1% of ADS exposures, indicating that second degree surface burns have been caused by the device.[15] The radiation burns caused are similar to microwave burns, but only on the skin surface due to the decreased penetration of shorter millimeter waves. The surface temperature of a target will continue to rise so long as the beam is applied, at a rate dictated by the target's material and distance from the transmitter, along with the beam's frequency and power level set by the operator. Most human test subjects reached their pain threshold within 3 seconds, and none could endure more than 5 seconds.[16]
A spokesman for the Air Force Research Laboratory described his experience as a test subject for the system:
"For the first millisecond, it just felt like the skin was warming up. Then it got warmer and warmer and you felt like it was on fire.... As soon as you're away from that beam your skin returns to normal and there is no pain."
Like all focused energy, the beam will irradiate all matter in the targeted area, including everything beyond/behind it that is not shielded, with no possible discrimination between individuals, objects or materials. Anyone incapable of leaving the target area (e.g., physically handicapped, infants, incapacitated, trapped, etc.) would continue to receive radiation until the operator turned off the beam. Reflective materials such as aluminium cooking foil should reflect this radiation and could be used to make clothing that would be protective against this radiation.[17]
Many human tests have been performed[18] on over 700 volunteers and including over 10,000 exposures by ADS.[16] A Penn State Human Effects Advisory Panel (HEAP) concluded that ADS is a non-lethal weapon that has a high probability of effectiveness with a low probability of injury[15]
no significant effects for wearers of contact lenses or other eyewear (including night vision goggles)
normal skin applications, such as cosmetics, have little effect on ADSʼs interaction with skin
no age-related differences in response to ADS exposures
no effect on the male reproduction system
the limit of damage was the occurrence of pea-sized blisters in less than 0.1% of the exposures (6 of 10,000 exposures).[16]
In April 2007, one airman in an ADS test was overdosed and received second-degree burns on both legs, and was treated in a hospital for two days.[17][19] There was also one laboratory accident in 1999 that resulted in a small second-degree burn.[16] - moni puhuu
kyllä ihan asiaa!!! niinhän sitä ajattele että työpaikalla saisi asiallista kohtlua.Usei pomon paikalla joku narsistisesti häiriitynyt hlö ja ja hänen hovinsa.
Sitten on nämä muut alamaiset ,joita voi kohdella miten vain. itse yritin keskustella asioista ,mutta siitä ei tullut mitään,kaikki kiellettiin.
otin yhteyttä pomon pomoon,herra se on herrallakin,ja se auttoi vähän,mutta kiusaaja on aina kiusaaja kohde vain vaihtuu. - täysin mahdollista
moni puhuu kirjoitti:
kyllä ihan asiaa!!! niinhän sitä ajattele että työpaikalla saisi asiallista kohtlua.Usei pomon paikalla joku narsistisesti häiriitynyt hlö ja ja hänen hovinsa.
Sitten on nämä muut alamaiset ,joita voi kohdella miten vain. itse yritin keskustella asioista ,mutta siitä ei tullut mitään,kaikki kiellettiin.
otin yhteyttä pomon pomoon,herra se on herrallakin,ja se auttoi vähän,mutta kiusaaja on aina kiusaaja kohde vain vaihtuu.Yhteiskunnan peruspilareita on olettamus, että erilaisten organisaatioiden avainhenkilöt ovat keskivertoa älykkäämpiä, rehellisempiä ja suoraselkäisempiä. Esi- tai luottamusmiehen status, terveydenhuollon ammattilaisen asema tekee henkilön sanasta luotettavamman, kuin tavallisen työntekijän. Systeemin peruspilareita on sekin, että avainhenkilöt eivät epäile toistensa luotettavuutta. Tämä turvaa vinksahtaneenkin esimiehen tai lääkärin pärjäämisen ja pysymisen toimessaan.
Ei huomioida, että titteleiden takana on vain ihmisiä, joiden joukossa on hyvinkin erikoisia vesseleitä. Sellaisia, jotka saavat huvinsa sääntöjen kiertämisestä ja vaikkapa puolustuskyvyttömien kiusaamisesta. - Anonyymi
Oletko ollut näiden asioiden takana,skitsofrenia puhkeaa yleensä jo teini-iässä.......
- Anonyymi
moni puhuu kirjoitti:
otin yhteyttä pomon pomoon,herra se on herrallakin,ja se auttoi vähän,mutta kiusaaja on aina kiusaaja kohde vain vaihtuu.Niinkuin sinä!ja jatkat vain samaan tyyliin valehtelet,seuraat stalkkaat,satutat,niinkuin työaikanakin!
- neuvokas löytää
Tätäkö ketjua tarkoitit,900 20.
- 900+20
Juuri tätä.
- 147
Ihmisille, joita vainotaan oikeasti Neuvostoliiton ja Stasin tyyliin, tehdään vääriä diagnooseja, kun he kertovat siitä. Tätä tapahtuu kaikkialla maailmassa, kaikkein eniten Amerikassa.
http://maallikkoapuri.blogspot.fi/2014/09/yhteisovainoaminen-gang-stalking-stasin.html- vfsv
Salaliittoteoriat-palstalla Vainoamisen uhrit -ketjussa jotkut alkoivat vaatia gang stalkingille julkisuutta. Oli jopa ehdotuksia, että viranomaiset voisivat käyttää uusia lakeja (uusi esitutkintalaki ja vainoamislaki) hyödyksi ja alkaa tutkimaan erilaisia työpaikkakiusaamis- ja yhteisökiusaamistapauksia tehokkaasta ottamalla mahdollisten tekijöiden elämä tarkastelun alle uusien pakkokeinojen nojalla, esim. työ, vapaa-aika, puhelin, netti, facebook, whatsapp jne...
Ketju poistettiin pikaisesti. - selvähän se on
vfsv kirjoitti:
Salaliittoteoriat-palstalla Vainoamisen uhrit -ketjussa jotkut alkoivat vaatia gang stalkingille julkisuutta. Oli jopa ehdotuksia, että viranomaiset voisivat käyttää uusia lakeja (uusi esitutkintalaki ja vainoamislaki) hyödyksi ja alkaa tutkimaan erilaisia työpaikkakiusaamis- ja yhteisökiusaamistapauksia tehokkaasta ottamalla mahdollisten tekijöiden elämä tarkastelun alle uusien pakkokeinojen nojalla, esim. työ, vapaa-aika, puhelin, netti, facebook, whatsapp jne...
Ketju poistettiin pikaisesti.että gang stalking halutaan lakaista maan alle,jotta kiusaaminen voisi jatkua rauhassa.
Asiasta keskustelu lisää luonnollisesti asian tietoisutta ja tätähän nämä sadistit ei halua.
Voipi ihmisten käsitys kansalaisoikeuksista ja yksilöön kohdistuvasta piilossa olevasta väkivallsta saada kolauksen.
Gang stalking on ilmiönä tosi ja sitä esiintyy myös suomessa vaikka se halutaan kuoliaaksi vaieta.
Gavg stalkkaajat eivät kestä tekojensa julkituomista ja sitä häpeää mitä tekojensa julkituominen aiheuttaa.
- Veronkiertäjä!
Kytät....... valtion pikku juoksupojat.
Urkkikoot vaan konettani kaikessa rauhassa, jos haluavat.
Ei kiinnosta. - Anonyymi
Mulle psykiatrit on keksinyt lausuntoja fyysisten ongelmien takia ja hullun sossun painostuksesta. Kouluni myös yritti väittää että olen autistinen, kun sain potkut työharjoittelusta mielestäni ilman syytä. Aina kun halutaan eroon tai kiusata niin aletaan keksiä diagnooseja ja niitähän tulee kun joku käskee tehdä. Diagnoosien keksiminen on siis täysin kiusaamista. Jouduin myös lastenkoteihin väärien diagnoosien perusteella.
- Anonyymi
Psykiatriset diagnoosit ovat AINA vääriä. Otan osaa, että olet lapsesta saakka joutunut kärsimään niistä. Onnea ja voimia elämääsi jatkossa.
- Anonyymi
Onpa surullista luettavaa. Ihan kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin.
Olen itsekin miettinyt tällaisia tapauksia, että entä jos jokin onkin totta ja lääkärin mielestä ne ovat vain harhoja. Kenellä on vastuu jos ja kun selviääkin, että kaikki tapahtunut oli totta? Voiko psykiatrit kieltää hoitovirheen?
Tuollaisessa tilanteessahan sinä voisit olla yksi todistajista ja mainita tämän hoitavalle lääkärille. Se nyt ainakin tulee ensimmäisenä mieleen.- Anonyymi
Heillä on ns. diplomaattinen koskemattomuus!
- Anonyymi
Psykiatria, poliisi ja oikeuslaitos kaikki avustavat "kiusaamista" eli väkivaltaa, se on niiden tehtävä, väkivalta.
Näissä instituutioissa valhe muuttuu todeksi pelkästä auttamisen halusta, valehtelijan.
Moraalin ääni.
Se minkä teet muille, teet itsellesi. Helvetissä samaan aikaan nautit muiden kärsimyksestä ja kärsit itse, jolloin nautintosi muuttuu ikuiseksi tuskaksi. - Anonyymi
Ja miehet ulisevat päivästä toiseen, miksi naiset eivät lähesty heitä vaikka he ovat oikeita palkintosonneja. Yksi mies oli aivan pöyristynyt hirvittävästä, verisestä, epätoivoisen kuolettavasta kilpailusta nettideittaillessa. Hänen kauhunsa aiheena ja syynä oli se, että naiset saavat viestejä korkeakoulutetuilta ja miellyttävän näköisiltä miehiltä. Se oli hänelle aivan hirvittävää kilpailua. Miehet kuvittelevat olevansa oikeita palkintokulleja siksi, että ovat opiskelleet ammatin ja osaavat käydä suihkussa. Vaikka ovat vain ihan tavallisia miehiä, jotka voivat lisäksi olla aivan kuolettavan tylsiä luonteeltaan.
Suurin osa on kuolettavan tylsiä. Siksi ei välttämättä kannata olla liian nirso- Anonyymi
Onhan jo tullut koettuakin sellaista elämää.
- Anonyymi
Opettelepa ensin kirjoittamaan
- Anonyymi
Aivan totta minuakin piinattiin oikeasti ja kuulin kun tämä piinaaja sanoi oikeasti kaverilleen että hän on käynyt piinaamassa minua Noh eipä lääkärit ole uskonut koska on laitettiin myös harjojen piikkiin
- Anonyymi
Kuinka paljon tällaista oikein tapahtuu? Onko potilaista pulaa, vai mistä kiikastaa? Ristiriitaista se ainakin on, koska jotkut oikeasti apua tarvitsevat eivät pääse millään...
- Anonyymi
Eipä psykiatrian puolelle pääse kukaan, jos ei siihen ole tarvetta.
Ja valitettavasti nykyään joutuu odottamaan pitkiäkin aikoja, ennen kuin pääsee halutessaan.
Vaikka diagnoosi olisi oikeakin, tulisi se kyllä tarkastaa jonkin ajan välein, koska ihmisen elämäntilanteet muuttuu, psyykekin voi muuttua suuntaan tai toiseen. - Anonyymi
Niin vai kiikastaako siitä, että osa sairaudentunnottomista potilaista unohtaa syödä lääkkeensä ja tulevat takaisin hoitoon hakemaan sitä "uutta oikeaa diagnoosia", Miten sinne sitten ne oikeasti apua tarvitsevat voisivat mahtua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vai kiikastaako siitä, että osa sairaudentunnottomista potilaista unohtaa syödä lääkkeensä ja tulevat takaisin hoitoon hakemaan sitä "uutta oikeaa diagnoosia", Miten sinne sitten ne oikeasti apua tarvitsevat voisivat mahtua?
Jos saat diagnoosin teininä esim. Tilanne muuttuu oikeasti kun kasvaa
Mulla skitsofrenia muuttu vaikeaksi traumaksi ja ADHD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi unohtaa syödä lääkkeensä, koska he tuntuvat tekevän sitä tietoisesti! Sinne pääsee myös vapaaehtoisesti halutessaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voi unohtaa syödä lääkkeensä, koska he tuntuvat tekevän sitä tietoisesti! Sinne pääsee myös vapaaehtoisesti halutessaan!
Pääsekö? Tosi harvoin ja riippuu asuinpaikasta. Helsingissä ei pääse ellet tyyliin tee itsaria tai sekoile julkisesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helposti, jos on kiire syyttelemään muita omista ongelmista, niin missä välissä sitä kerkeäisi mitään lääkkeitä napsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsekö? Tosi harvoin ja riippuu asuinpaikasta. Helsingissä ei pääse ellet tyyliin tee itsaria tai sekoile julkisesti
Täysylläpito nähtävästi sinne vetää puoleensa! Nykyään kun on vielä netti & luurit viihdykkeenä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva ne lääkkeet ihan oikeasti unohtaa ottaa.
Jotkut kokevat olevansa niin hyvässä kunnossa, voinnin hyväksi, lopettavat siihen lääkkeiden käytön. Ja seurauksena voi tulla takapakkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysylläpito nähtävästi sinne vetää puoleensa! Nykyään kun on vielä netti & luurit viihdykkeenä!
Sairaalahoito ei ole mitään halpaa hoitoa, tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Vuorokausimaksusta se on pieni osa, jonka potilas joutuu itse maksamaan.
Kalliiseen osastohoitoon ei oteta ilman tarvetta hoidolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva ne lääkkeet ihan oikeasti unohtaa ottaa.
Jotkut kokevat olevansa niin hyvässä kunnossa, voinnin hyväksi, lopettavat siihen lääkkeiden käytön. Ja seurauksena voi tulla takapakkia.Ehkä jotkut jättävät ne ihan tietoisesti ottamatta sen takia, että pääsisivät hoitoon?! Onhan se ymmärrettävää sekä inhimillistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jotkut jättävät ne ihan tietoisesti ottamatta sen takia, että pääsisivät hoitoon?! Onhan se ymmärrettävää sekä inhimillistä!
Ja osalla väärä diagnoosi ja mitään ei tulekkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaalahoito ei ole mitään halpaa hoitoa, tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Vuorokausimaksusta se on pieni osa, jonka potilas joutuu itse maksamaan.
Kalliiseen osastohoitoon ei oteta ilman tarvetta hoidolle.Huomenta! Hän on kyseisellä alalla. Lukemattomat ihmiset ovat kuitenkin pulassa niiden laskujen kanssa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta! Hän on kyseisellä alalla. Lukemattomat ihmiset ovat kuitenkin pulassa niiden laskujen kanssa...
Kuka on kyseisellä alalla ?
Minä kommentoin tuosta osastohoidon hinnasta, että on kallista.
En ole alalla, olen itsekin ollut potilaspuolella aikoinaan. Olen itsekin ollut joskus " kusessa " niiden laskujen kanssa.
- Anonyymi
Tiesittekö muuten, että joskus aikanaan vietiin naisia mielisairaaloihin sillä perusteella, että he halusivat kouluttautua ns. miesvaltaisille aloille eli valmistua esim. insinööriksi! Sitä ei sallittu naisille!
- Anonyymi
Ei ammatinvalinnan takia ole sairaalaan suljettu.
Aikoinaan kyllä naisia, sekä nuorempia että vanhempia vietiin siveettömyyden takia, eli olivat liian miehiin meneviä naikkosia. Sen takia suljettiin sairaalaan.
Seilin saari historiasta on hyvä esimerkki tästä. Siitä on olemassa elokuvakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ammatinvalinnan takia ole sairaalaan suljettu.
Aikoinaan kyllä naisia, sekä nuorempia että vanhempia vietiin siveettömyyden takia, eli olivat liian miehiin meneviä naikkosia. Sen takia suljettiin sairaalaan.
Seilin saari historiasta on hyvä esimerkki tästä. Siitä on olemassa elokuvakin.Suomen ulkopuolella!
- Anonyymi
Ei noi ole mitään yhteiskuntakriitikkoja (arvojen ja normien) jotka voi ajaa heikoilla olevat yksilöt jopa itsemurhaan elleivät sitten murhatuiksi (Eerika 8v) Ja silti välttävät vastuunsa. Turhakeprofessio. Suorastaan tuhoisa.
- Anonyymi
Aloitukseen vastaten: kyseistä tapaa pitää kiusaamisen kohteeksi tai uhriksi joutuneita vain pelkästään mt-ongelmaisena, tai että jos erehtyy sanomaan kyseisestä asiasta alalla oleville, niin sitä syytä pidetään sitten mt-oireiluna oli jo 1980-luvulla. Siitä ei saanut sanoa koulussa opettajille, ja kotona ei voinut kertoa, koska asia oli hieman kiusallinen, tai hävettävä ja siihen oli vaikea puuttua. Mutta se, että mielenterveyalalla olevat tekevät noin, eli pitävät kiusaamisen uhriksi joutuneen kertomia asioita epäuskottavina, on minusta pöyristyttävää. Mutta sitä on tapahtunut.
Sama koskee myöskin sitä, että jos menet kertomaan, että kotona on omien perheenjäsenten vaikeaa, tai ongelmia, niin kaikesta, mitä potilas sanoo, sitä kyseenalaistetaan. Ja sama koskee myös niitä, jotka ovat joutuneet esim. raiskauksen, tai väkivallan uhriksi. Heitä ei kuunnella, eikä uskota. Vaan lähestulkoon aina epäillään, että kaikki, mitä potilas sanoo, voi olla jokin merkki, tai todiste jostakin sairaudesta. Siellä etsitään suuren vimman lailla jotakin sairautta, jotta päästään lyömään jokin leima ja määräämään siihen lääkkeitä. Ja tietyn diagnoosin saaneita uskotaan vielä vähemmän. Etenkin, jos kyseessä on psykoosisairaus, ja nainen ei ole ulkonäöllisesti kaunis. Jotkut unuhtavat täysin, että ei tietyn tyyppisille, kuten sadisteille, tai se*suaalirikollisille ole sillä asialla mitään väliä. Traumaterapiaa ei myöskään tarjota tietyn diagnoosin omaaville. Että toimiiko se systeemi oikeasti? Ei minusta. Se ei vaan toimi potilaan ja hänen ihmisoikeuksien kannalta reilusti.
Itse opin tämän liian myöhään, että miten kieroutunutta se koko homma voi oikeasti olla.
Eli aloituksessa esille tuodut asiat ovat totta. Siksi en suosittele kenellekään koskaan sitä, että menisi jollekin lääkärille kertomaan, että joutuu kiusatuksi koulussa, kotona, tai työpaikalla. Etenkään psykiatrian puolella. Sen psykososiaalisen tuen saaminen ja henkisen hyvinvoinnin edistäminen voi minusta kyseenalaistaa.- Anonyymi
Edelliseen tekstiin ainakin yksi korjaus: sen psykososiaalisen tuen ja henkisen hyvinvoinnin edistämisen tietyillä lääketieteen alueilla voi minun mielestä hyvin kyseenalaistaa. Mm. siksi, jos tarkoitus ja päämäärä on aina epäillä kaikkea sitä, mitä vastaanotolle tuleva potilas sanoo. Se, että aina myös etsitään ihmisestä jotakin vikaa, häiriötä, tai sairautta ihmiselle, joka tulee vain hakemaan itselleen apua, ja tukea, tuollainen tapa toimia ei ole minusta oikein. Fokukset ovat aivan pielessä ja väärät. Ja ne ovat olleet jo todella pitkään sitä,
Siksi minulta ainakin meni se luottamus monen vuosikymmenten kokemusten aikana ja syystä. Ja se ei palaudu koskaan. Sanon ei kiitos diagnoosi/pilleri ja kategorisointiajattelijoille ja diagnoosileimaajille!
- Anonyymi
Aika outoahan tuo on, kuinka erilaisia kokemuksia ihmisillä on.
Itse olen tullut ymmärretyksi, ja minua on myös uskottu, kun olen asioista puhunut.
Tosin alkuaikoina, kun olin oikeasti huonossa kunnossa, itsetunto oli nollissa, en arvostanut itseäni ollenkaan, pidin itseäni huonompana kuin muut, ajattelin, ettei minua uskota, minua muka vain kiusattiin, kiusallaan syötettiin lääkkeitä, jne. En myöskään alkuun uskaltanut sanoa omia mielipiteitäni ääneen, aika lailla hölmöyttäni myötäilin, kun luulin, että pääsisin helpommalla.
Kummasti kyllä oma näkökulma ja ymmärrys alkoi toimimaan eri tavalla, kun aloin kuntoutumaan.- Anonyymi
Ehkä siitä yksinkertaisesta syystä, että olit vain toiminnallisesti sekä ulkonäöllisesti miellyttävä?! Miellyttäviä ihmisiä siedetään todennäköisesti hoidollisesti huomattavasti enemmän. Ollaan niin kuin samalla puolella jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siitä yksinkertaisesta syystä, että olit vain toiminnallisesti sekä ulkonäöllisesti miellyttävä?! Miellyttäviä ihmisiä siedetään todennäköisesti hoidollisesti huomattavasti enemmän. Ollaan niin kuin samalla puolella jne.
Eipä se nyt mennyt niin kuin tuo " ehkä ".
En ollut toiminnallisesti mitenkään miellyttävä, alkoholiongelmainen ja jatkuvasti psykooseja.
Voi vain ajatella, mitä on ulkonäkökin ollut, kun olin jatkuvasti humalassa, sekä lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutuksen alaisena. Ylipainoinen, laahustava, pahimmillaan kuolaava, niska vinossa, silmät otsaa kohti kääntyneenä, ym. nuo toki lääkityksistä johtuen, haittavaikutuksia.
Miten ajatellaan, millainen on miellyttävä ihminen ?
Voi olla että sairaan ajatusmaailmassa ei ole itse lainkaan miellyttävä, vaikka muiden mielestä olisikin. Sekin liittyy siihen itsetuntoon.
Käytös voi miellyttävää, tai epämiellyttävää, aika usein tosi huonossa kunnossa olevalla ihmisellä ei aina ole kaikkein miellyttävin käytös.
Miksi sinä et tykkää itsestäsi, miksi ajattelet olevasi epämiellyttävä ?
Sairaus ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä, jokaisella on ihmisarvo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ollut toiminnallisesti mitenkään miellyttävä, alkoholiongelmainen ja jatkuvasti psykooseja.
Voi vain ajatella, mitä on ulkonäkökin ollut, kun olin jatkuvasti humalassa, sekä lääkkeiden ja alkoholin yhteisvaikutuksen alaisena. Ylipainoinen, laahustava, pahimmillaan kuolaava, niska vinossa, silmät otsaa kohti kääntyneenä, ym. nuo toki lääkityksistä johtuen, haittavaikutuksia.
Voi olla että sairaan ajatusmaailmassa ei ole itse lainkaan miellyttävä, vaikka muiden mielestä olisikin. Sekin liittyy siihen itsetuntoon.
Käytös voi miellyttävää, tai epämiellyttävää, aika usein tosi huonossa kunnossa olevalla ihmisellä ei aina ole kaikkein miellyttävin käytös.
Sairaus ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä, jokaisella on ihmisarvo.Lääkäri vaikuttaa paljon. Osa on kamalia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri vaikuttaa paljon. Osa on kamalia
Kielitaidottomia... Ei ihme, että väärinkäsityksiä tulee... Tehtävä mahdoton!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko mahdollisesti kyseisellä alalla?
Oli aika epähumaani ja epäempaattinen kommentti sinulta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaus ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä, jokaisella on ihmisarvo.Vastataan nyt sitten tähän. Kyse ei ole tällä kertaa minusta. Olisi ihmisille eduksi, jos he kykenisivät ajattelemaan asioista monista eri näkökulmista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielitaidottomia... Ei ihme, että väärinkäsityksiä tulee... Tehtävä mahdoton!
Ajattelin enemmän narsisteja ja muita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri vaikuttaa paljon. Osa on kamalia
Tuokin kyllä totta, mutta ei se ole potilaan vika, jos lääkäri on kamala.
Jos on pitkään esim. psykiatrian asiakkaana/potilaana, niin kohtaahan sitä kaikenlaisia lääkäreitä.
Mutta onneksi ne ovat aika nopeita ohimeneviä kohtaamisia, vaikka ei se hyvältä tunnukaan juuri sillä hetkellä.
Mielestäni jokainen potilas pitäisi kohdata ihmisenä, ei pelkästään sairaana ihmisenä.
Jos pääsee parempaan kuntoon, alkaa voimaan paremmin, ehkä niistä lääkäreistäkin pääsee eroon jossain vaiheessa. Monille käy, ja on käynyt niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastataan nyt sitten tähän. Kyse ei ole tällä kertaa minusta. Olisi ihmisille eduksi, jos he kykenisivät ajattelemaan asioista monista eri näkökulmista!
Tietenkin se olisi eduksi, mutta valitettavasti ihan kaikki eivät siihen pysty.
Siinä vaiheessa, kun on ahdingossa itsensä kanssa, ei edes tule ajateltua kovin laajasti, koska se oma pahoinvointi on päällimmäisenä.
Joskus pystyy vasta jälkeenpäin katsomaan ja ajattelemaan kokemuksiaan laaja-alaisemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin kyllä totta, mutta ei se ole potilaan vika, jos lääkäri on kamala.
Jos on pitkään esim. psykiatrian asiakkaana/potilaana, niin kohtaahan sitä kaikenlaisia lääkäreitä.
Mutta onneksi ne ovat aika nopeita ohimeneviä kohtaamisia, vaikka ei se hyvältä tunnukaan juuri sillä hetkellä.
Mielestäni jokainen potilas pitäisi kohdata ihmisenä, ei pelkästään sairaana ihmisenä.
Jos pääsee parempaan kuntoon, alkaa voimaan paremmin, ehkä niistä lääkäreistäkin pääsee eroon jossain vaiheessa. Monille käy, ja on käynyt niin.Paitsi kun se lääkäri on se jota näät kerra kuussa eikä vaihtaa voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa... Ihmisiltä kun aika helposti lipsahtaa myös kehonkielellisesti eikä vain sanallisesti se, että vastapuoli ei ole niin miellyttävä! Potilaan näkökulmasta katsottaessa hoitohenkilöt ovat kokemustunnottomia. Tarkoittaen kokemusta, jota ei ole koskaan ollutkaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa... Ihmisiltä kun aika helposti lipsahtaa myös kehonkielellisesti eikä vain sanallisesti se, että vastapuoli ei ole niin miellyttävä! Potilaan näkökulmasta katsottaessa hoitohenkilöt ovat kokemustunnottomia. Tarkoittaen kokemusta, jota ei ole koskaan ollutkaan!
Eihän ne ammattilaisten ja potilaiden kemiat aina sovi yhteen.
Eikä ylipäänsä kaikki pidä kaikista, ei kaikkien kanssa tule toimeen. Sellaista ihmistä ei varmaan ole olemassakaan, joka pärjäisi hyvin ihan jokaisen kanssa.
Eikä tarvitse olla mitenkään erityisen miellyttävä, kunhan tulee toimeen toisen kanssa.
Hoitotyössä toimivuus on kyllä tärkeä tekijä, vastenmielisen ihmisen kanssa ei hoitosuhde toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ylipäänsä kaikki pidä kaikista, ei kaikkien kanssa tule toimeen. Sellaista ihmistä ei varmaan ole olemassakaan, joka pärjäisi hyvin ihan jokaisen kanssa.
Eikä tarvitse olla mitenkään erityisen miellyttävä, kunhan tulee toimeen toisen kanssa.
Hoitotyössä toimivuus on kyllä tärkeä tekijä, vastenmielisen ihmisen kanssa ei hoitosuhde toimi.Et sisäistänyt viestiä, johon vastasit! Tämä on just se ongelman ydin. Jos hoitohenkilöllä ei itsellä ole kokemusta kyseisestä asiasta, niin silloin hän helposti ajattelee että toinen kuvittelee. Kokemustunnoton. Joitakin ihmisiä muuten kohdellaan ala-arvoisesti, vaikka he itse käyttäytyisivät moitteettomasti. Millainen on mielestäsi ei niin erityisen miellyttävä? Lipsahtiko? Tarkentaisitko lausetta, että vastenmielisen ihmisen kanssa ei hoitosuhde toimi?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sisäistänyt viestiä, johon vastasit! Tämä on just se ongelman ydin. Jos hoitohenkilöllä ei itsellä ole kokemusta kyseisestä asiasta, niin silloin hän helposti ajattelee että toinen kuvittelee. Kokemustunnoton. Joitakin ihmisiä muuten kohdellaan ala-arvoisesti, vaikka he itse käyttäytyisivät moitteettomasti. Millainen on mielestäsi ei niin erityisen miellyttävä? Lipsahtiko? Tarkentaisitko lausetta, että vastenmielisen ihmisen kanssa ei hoitosuhde toimi?!
Ei niin erityisen miellyttävä voisi vaikka tarkoittaa, ettei hoitajan tai lääkärin tarvitse miellyttää potilasta.
Jos on vastenmielinen ihminen, eli joku josta toinen ei pidä lainkaan, käytöksen tai jonkun muun takia, niin eihän hoitosuhde silloin toimi.
Eihän ystävyyssuhteetkaan toimi, jos toinen on toisen mielestä vastenmielinen. Vastenmielinen voi tarkoittaa ihan vaan epämukavaa, ei pidettyä ihmistä.
Eikä loppujen lopuksi kukaan voi tietää toisen puolesta, miten hän kokee asiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin erityisen miellyttävä voisi vaikka tarkoittaa, ettei hoitajan tai lääkärin tarvitse miellyttää potilasta.
Jos on vastenmielinen ihminen, eli joku josta toinen ei pidä lainkaan, käytöksen tai jonkun muun takia, niin eihän hoitosuhde silloin toimi.
Eihän ystävyyssuhteetkaan toimi, jos toinen on toisen mielestä vastenmielinen. Vastenmielinen voi tarkoittaa ihan vaan epämukavaa, ei pidettyä ihmistä.
Eikä loppujen lopuksi kukaan voi tietää toisen puolesta, miten hän kokee asiat.Et edelleenkään sisäistä asian ydintä! Tässä tehtävä purtavaksi tähän sinun viestiin liittyen. Lähestyisitkö sinä itseäsi katsottuna asiaa toisen ihmisen näkökulmasta?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitotyössä toimivuus on kyllä tärkeä tekijä, vastenmielisen ihmisen kanssa ei hoitosuhde toimi.Jaahas, palstalla on näköjään tullut joku alalla oleva, joka puolustelee minkä tahansa syyn ja vieläpä ulkonäön perusteella tehtävää eriarvoista kohtelua. Sellainen kuva on joskus tullut kin alalla olevista, että pitää olla missi, tai Mr. Finland, että kelpaa, tai hyväksytään!
Jatka ihmeessä, koska mitä enemmän selität, sitä pahemmalta se näyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, palstalla on näköjään tullut joku alalla oleva, joka puolustelee minkä tahansa syyn ja vieläpä ulkonäön perusteella tehtävää eriarvoista kohtelua. Sellainen kuva on joskus tullut kin alalla olevista, että pitää olla missi, tai Mr. Finland, että kelpaa, tai hyväksytään!
Jatka ihmeessä, koska mitä enemmän selität, sitä pahemmalta se näyttää.Ennakkoasenteet vaikuttaa hoitosuhteeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan sama kokemus tunnottomuushan toimii myös toisinpäin. Harva potilas tuntuu ymmärtävän, että hoitotaho myllyttää satoja sairaita läpi. Hoitaja kyllä tietää kaikki sen sairauden arkkityypit, vaikka sairas ihminen kuinka kuvittelee, että hänen sairaus on niin uniikki, ettei hänen tarvitse siitä parantua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, palstalla on näköjään tullut joku alalla oleva, joka puolustelee minkä tahansa syyn ja vieläpä ulkonäön perusteella tehtävää eriarvoista kohtelua. Sellainen kuva on joskus tullut kin alalla olevista, että pitää olla missi, tai Mr. Finland, että kelpaa, tai hyväksytään!
Jatka ihmeessä, koska mitä enemmän selität, sitä pahemmalta se näyttää.Minulla on kyllä aina riittänyt että olen peseytynyt ja pukenut puhtaat vaatteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et edelleenkään sisäistä asian ydintä! Tässä tehtävä purtavaksi tähän sinun viestiin liittyen. Lähestyisitkö sinä itseäsi katsottuna asiaa toisen ihmisen näkökulmasta?!
Lähestyn aika useinkin itseäni toisten näkökulmasta, se on erittäin opettavaista ja silmiä avaavaa.
Osaan myös asettua toisen asemaan, sen toisen näkökulmasta, sitä kutsutaan empatiaksi.
En oikein ymmärrä, mitä ajat takaa noilla kysymyksilläsi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatka ihmeessä, koska mitä enemmän selität, sitä pahemmalta se näyttää.Jaahas, taas kuvitellaan omiaan. En ole alalla, olen ollut aikoinaan itse potilaspuolella yli kaksikymmentä vuotta. Ehkä juuri se on avannut silmäni näkemään psykiatriaakin monelta eri suunnalta.
En ole yhdessäkään kommentissani väittänyt, että potilaan ulkonäkö vaikuttaisi hoitoon.
Joskus riippuu myös potilaan terveydentilasta, millaisena hän hoitonsa ja kohtelunsa näkee ja kokee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan sama kokemus tunnottomuushan toimii myös toisinpäin. Harva potilas tuntuu ymmärtävän, että hoitotaho myllyttää satoja sairaita läpi. Hoitaja kyllä tietää kaikki sen sairauden arkkityypit, vaikka sairas ihminen kuinka kuvittelee, että hänen sairaus on niin uniikki, ettei hänen tarvitse siitä parantua.
Arkkityyppi ei silti tarkoita ettei voisi olla väärää diagnoosia. Yllättävän vähän julkisella ainakin neuroepätyypillisiä osataan tunnistaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arkkityyppi ei silti tarkoita ettei voisi olla väärää diagnoosia. Yllättävän vähän julkisella ainakin neuroepätyypillisiä osataan tunnistaa
Se että ihmisen elämä ja diagnoosi muuttuu, ei silti tarkoita, että joku diagnoosi olisi automaattisesti ollut väärä.
Eikä neuroepätyypillinen automaattisesti estä muita mt diagnooseja. Päinvastoin neuroepätyypilliset ovat alttiimpia tietyille mt ongelmille, vaikka ne olisivatkin neuroepätyypillisen sivutuotteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että ihmisen elämä ja diagnoosi muuttuu, ei silti tarkoita, että joku diagnoosi olisi automaattisesti ollut väärä.
Eikä neuroepätyypillinen automaattisesti estä muita mt diagnooseja. Päinvastoin neuroepätyypilliset ovat alttiimpia tietyille mt ongelmille, vaikka ne olisivatkin neuroepätyypillisen sivutuotteita.Tottakai. Pointti vaan et ne menee sekaisin. Esim. tietyt neuroepätyypilliset ei oo sosiaalisia ja jos lääkäri näkee sua tunnin niin sosiaalisesti lahjaton ei nyt... Anna hyvää kuvaa. Etenkään jos se ei oo diagnisoitu
Mulla on ADHD ja C-PTSD. tolla kombolla sain skitsofrenian aikoinaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita ne kirjankannet kiinni, ja opettele ajattelemaan itsenäisesti! Jatkuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita ne kirjankannet kiinni, ja opettele ajattelemaan itsenäisesti! Jatkuu...
Kokemustunnoton on yhdyssana. Tätä ei ole mankeloitu. Se on lähinnä diagnoosi vastapuolelle. How does it feel?! Myllytys sanana on asiaton!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet vapaalla, niin voisit vaikka syventyä lukemaan Agatha Christien kirjan eikä yksikään pelastunut! Varmasti olet jo lukenut, mutta kertaushan on opintojen äiti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä neuroepätyypillinen automaattisesti estä muita mt diagnooseja. Päinvastoin neuroepätyypilliset ovat alttiimpia tietyille mt ongelmille, vaikka ne olisivatkin neuroepätyypillisen sivutuotteita.Sairastumisen alussa diagnoosi voi olla oikeakin, mutta juuri sen takia, kun elämä ja elämäntilanteet muuttuvat, diagnoosi voi ajan kanssa muuttua vääräksi.
Sairauskin voi parantua, ihminen voi toipua, niin onko siinä mitään järkeä, että diagnoosi jää " roikkumaan " loppuelämän ajaksi ? Eli ihminen luokitellaan sairaaksi, vaikka ei välttämättä enää olekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairastumisen alussa diagnoosi voi olla oikeakin, mutta juuri sen takia, kun elämä ja elämäntilanteet muuttuvat, diagnoosi voi ajan kanssa muuttua vääräksi.
Sairauskin voi parantua, ihminen voi toipua, niin onko siinä mitään järkeä, että diagnoosi jää " roikkumaan " loppuelämän ajaksi ? Eli ihminen luokitellaan sairaaksi, vaikka ei välttämättä enää olekaan.Itseasiassa tärkeää on muistaa myös ikä diagnoosille. Alle 18v kun aivot kehittyy diagnoosi on useammin "väärä"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa tärkeää on muistaa myös ikä diagnoosille. Alle 18v kun aivot kehittyy diagnoosi on useammin "väärä"
Diagnoosi voi olla oikea juuri sillä hetkellä, kun se tehdään, vaikka aivot eivät olisikaan täysin kehittyneet.
Mutta totta kai asiaa on tarkasteltava uudestaan, kun aikaa menee eteenpäin ja ikää tulee lisää.
Diagnooseja ei muutenkaan tehdä etukäteen, ennen sairastumista, tai vasta joskus pitkän ajan kuluttua, jos sairaus on jo vaikka helpottanut. Se tehdään silloin, kun on sairaus päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diagnoosi voi olla oikea juuri sillä hetkellä, kun se tehdään, vaikka aivot eivät olisikaan täysin kehittyneet.
Mutta totta kai asiaa on tarkasteltava uudestaan, kun aikaa menee eteenpäin ja ikää tulee lisää.
Diagnooseja ei muutenkaan tehdä etukäteen, ennen sairastumista, tai vasta joskus pitkän ajan kuluttua, jos sairaus on jo vaikka helpottanut. Se tehdään silloin, kun on sairaus päällä.Valittettavasti kukaan ei julkisella liiemmin tarkistele diagnooseja uudestaan. Eli ne jää pysyväksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valittettavasti kukaan ei julkisella liiemmin tarkistele diagnooseja uudestaan. Eli ne jää pysyväksi
Tämä kyllä täysin totta, valitettavasti.
Toimii ajatuksella " kerran sairas, aina sairas ", vaikka todellisuudessa ei niin välttämättä olisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kyllä täysin totta, valitettavasti.
Toimii ajatuksella " kerran sairas, aina sairas ", vaikka todellisuudessa ei niin välttämättä olisikaan.Sepä se. Eli käytännössä julkisella ei diagnooseja tutkita ellei pakko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miss me? Diagnoosi kokemustunnoton on täysin minun luoma uusi sana. Katsokaapa kuka komeilee googlessa ensimmäisenä. Kokemustunnottomuus ei voi toimia siis molempiin suuntiin. Potilas joka on diagnosoitu väärin perustein ei voi olla kokemustunnoton, koska tapahtumat ovat todellisia todistetusti, toisin kuin hoitotaho olettaa. Hoitotaholla sen sijaan ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisestä asiasta. Eikö olekin ironista, koska koko tilanne kääntyy päinvastaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diagnooseja ei muutenkaan tehdä etukäteen, ennen sairastumista, tai vasta joskus pitkän ajan kuluttua, jos sairaus on jo vaikka helpottanut. Se tehdään silloin, kun on sairaus päällä.Tilanne on sama kuin syytön myöntäisi syyllisyytensä, vaikka itse tietäisi sataprosenttisesti olevansa syytön. Tuomio tulee joka tapauksessa. Absurdia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on sama kuin syytön myöntäisi syyllisyytensä, vaikka itse tietäisi sataprosenttisesti olevansa syytön. Tuomio tulee joka tapauksessa. Absurdia!
Lakipuolella puhutaankin syyttömästä ja syyllisestä, mutta psykiatria ei tunne tällaisia käsitteitä.
En lähtisi vertaamaan noita kahta toisiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miss me? Diagnoosi kokemustunnoton on täysin minun luoma uusi sana. Katsokaapa kuka komeilee googlessa ensimmäisenä. Kokemustunnottomuus ei voi toimia siis molempiin suuntiin. Potilas joka on diagnosoitu väärin perustein ei voi olla kokemustunnoton, koska tapahtumat ovat todellisia todistetusti, toisin kuin hoitotaho olettaa. Hoitotaholla sen sijaan ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisestä asiasta. Eikö olekin ironista, koska koko tilanne kääntyy päinvastaiseksi.
Potilaan diagnoosi tässä kyseisessä tapauksessa on sen sijaan kokemustuntoinen. Kokemus puhuu aina ensisijaisesti puolestaan! Ei näitä jlauta kirjoista opita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Potilaan diagnoosi tässä kyseisessä tapauksessa on sen sijaan kokemustuntoinen. Kokemus puhuu aina ensisijaisesti puolestaan! Ei näitä jlauta kirjoista opita!
Eipä sitä kirjoista lueta, mikä diagnoosi kellekin annetaan, kyllä se ihminen ja hänen kokemuksensa ja mahdolliset ongelmat, oireet, määrittävät sen diagnoosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sitä kirjoista lueta, mikä diagnoosi kellekin annetaan, kyllä se ihminen ja hänen kokemuksensa ja mahdolliset ongelmat, oireet, määrittävät sen diagnoosin.
Tuon nyt tietää kuka tahansa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakipuolella puhutaankin syyttömästä ja syyllisestä, mutta psykiatria ei tunne tällaisia käsitteitä.
En lähtisi vertaamaan noita kahta toisiinsa.Näitä voi todellakin vallan mainiosti verrata toisiinsa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja niin kokemustunnoton tekee omiin "kokemuksiin" perustuen diagnoosin kokemustuntoiselle! Ajattelepa nyt itse?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä voi todellakin vallan mainiosti verrata toisiinsa!
Laita jotkut perustelut, miten niitä vertaisit toisiinsa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja niin kokemustunnoton tekee omiin "kokemuksiin" perustuen diagnoosin kokemustuntoiselle! Ajattelepa nyt itse?!
Millaisia kokemuksia nyt haetaan ?
Rankkoja, kenties, jotka ovat saaneet aikaan mt-ongelmia ?
Rankat kokemukset voivat saada joillain mielen järkkymään, josta voi seurata psyykkistä oireilua, jonka perusteella saatetaan diagnosoida joku psyykkinen sairaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia kokemuksia nyt haetaan ?
Rankkoja, kenties, jotka ovat saaneet aikaan mt-ongelmia ?
Rankat kokemukset voivat saada joillain mielen järkkymään, josta voi seurata psyykkistä oireilua, jonka perusteella saatetaan diagnosoida joku psyykkinen sairaus.Tässä ketjussa on kyse siitä, että hoitotaho ei usko potilaan kertomia todistetusti todellisia tapahtumia, vaan olettaa että hän vain kuvittelee! Potilaille kas kun saattaa tulla mahdollisesti kaikenlaisia ongelmia nimenomaan niistä vääristä diagnooseista. Väännetäänkö kuvitteellisesti kättä? Se kumpi voittaa on oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyse siitä, että hoitotaho ei usko potilaan kertomia todistetusti todellisia tapahtumia, vaan olettaa että hän vain kuvittelee! Potilaille kas kun saattaa tulla mahdollisesti kaikenlaisia ongelmia nimenomaan niistä vääristä diagnooseista. Väännetäänkö kuvitteellisesti kättä? Se kumpi voittaa on oikeassa.
Tiedän hyvin tuon ongelman.
Psykiatrian puolella ammattilaiset osaavat aika hyvin nähdä, puhuuko ihminen totta vai ei.
Valitettavasti ei kuitenkaan aina.
Myös potilaan terveydentila vaikuttaa asiaan.
Diagnooseista en sano, oikea vai väärä, se voi olla joko tai.
Ja vaikeampaahan se psykiatrian puolellakin on pärjätä, jos joka asiasta alkaa vääntämään kättä, edes kuvitteellisesti.
Olen itsekin ollut aikoinaan todella huonossa kunnossa, sekä myös paremmassa, ja ymmärrän hyvin myös tuon käden vääntämisen " tarpeen ". Etenkin näin jälkeenpäin, kun kokemuksista on kulunut jo vuosikausia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa on kyse siitä, että hoitotaho ei usko potilaan kertomia todistetusti todellisia tapahtumia, vaan olettaa että hän vain kuvittelee! Potilaille kas kun saattaa tulla mahdollisesti kaikenlaisia ongelmia nimenomaan niistä vääristä diagnooseista. Väännetäänkö kuvitteellisesti kättä? Se kumpi voittaa on oikeassa.
Tässä ketjussa taitaa olla enempi kyse siitä hämmennyksestä, että miten asia voi olla muka totta ja epätotta yhtä aikaa?
Joko A) asia on ristiriitainen tai B) jompi kumpi valehtelee. (Jostain syystä olen taipuvaisempi uskomaan jonkun säännellyn toimijan toimintaan kuin anonyymin kirjoitteluun, vaikka joskus anonyymi voikin olla oikeassa.)
ja mainittakoon, että ihmettelen ihmisiä jotka eivät sen vertaa omista medianlukutaitoa, etteivät itse pysty miettimään asioita tai sitä, että mitenkähän joku juttu voisi mennä todellisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa taitaa olla enempi kyse siitä hämmennyksestä, että miten asia voi olla muka totta ja epätotta yhtä aikaa?
Joko A) asia on ristiriitainen tai B) jompi kumpi valehtelee. (Jostain syystä olen taipuvaisempi uskomaan jonkun säännellyn toimijan toimintaan kuin anonyymin kirjoitteluun, vaikka joskus anonyymi voikin olla oikeassa.)
ja mainittakoon, että ihmettelen ihmisiä jotka eivät sen vertaa omista medianlukutaitoa, etteivät itse pysty miettimään asioita tai sitä, että mitenkähän joku juttu voisi mennä todellisuudessa.Tämä palsta taitaakin olla sellaisille, joilla on mielenterveysongelmia, eli eiköhän jututkin voi olla melkein mitä tahansa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä palsta taitaakin olla sellaisille, joilla on mielenterveysongelmia, eli eiköhän jututkin voi olla melkein mitä tahansa.
Jos ihmisillä on evidenssejä, niin eiköhän ne todista asian varmuudella oikeaksi!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja mainittakoon, että ihmettelen ihmisiä jotka eivät sen vertaa omista medianlukutaitoa, etteivät itse pysty miettimään asioita tai sitä, että mitenkähän joku juttu voisi mennä todellisuudessa.Totta kai minä nyt sen huomasin tuosta aloituksesta, mutta on puhtaasti olemassa myös toisenlaisia tapauksia. Ne vasta ottaakin koville hoitotaholle. Heillä on sen takia hämmennystä, koska he ovat saaneet vastaansa useamman sellaisen hoitohenkilön, joista kukaan ei ole kyennyt ajattelemaan toisin, että potilaan kertomukset olisivat tosia! Se jos mikä on todellakin vasta uskomatonta! Miksi kukaan valehtelisi kokemastaan vääryydestä?!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ennakkoasenteet vaikuttaa hoitosuhteeseen
Ennakkoasenteet toimii myös toisinpäin. Joidenkin kanssa ei edes yritetä aloittaa keskustelua, koska vastenmielisyys on nähtävästi ylipääsemätön ongelma hoitotaholle!
- Anonyymi
aapo olervo on älyllisesti viisas ihminen, joka tietää mitä kaikki ihmiset ajattelevat.
- Anonyymi
Mistä se kertoo? Onko uusi auto mielessä?
- Anonyymi
Tilanne?
- Anonyymi
Ero tullut?
- Anonyymi
Jos saa väärän diagnoosin niin miten se haastaetaan?
- Anonyymi
Elää normaalia elämää ja piut paut välittää siitä diagnoosista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elää normaalia elämää ja piut paut välittää siitä diagnoosista.
Muuten vois mut ajokortti olis tavotteena ja sillee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten vois mut ajokortti olis tavotteena ja sillee
Pelkkä diagnoosi ei estä saamasta ajokorttia.
Siihen liittyy esim. onko minkälainen sairaus, oireet, lääkitys varmaankin huomioidaan.
Mutta pelkän diagnoosin perusteella ei voida päättää jääkö ajokortti saamatta vai ei.
Onhan ihmisiä, itsenikin mukaan lukien, jotka ovat sairastuneet vasta vähän vanhemmalla iällä, ja on jo olemassa oleva ajokortti. Eikä sitäkään ihan herkästi oteta pois sairauden takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä diagnoosi ei estä saamasta ajokorttia.
Siihen liittyy esim. onko minkälainen sairaus, oireet, lääkitys varmaankin huomioidaan.
Mutta pelkän diagnoosin perusteella ei voida päättää jääkö ajokortti saamatta vai ei.
Onhan ihmisiä, itsenikin mukaan lukien, jotka ovat sairastuneet vasta vähän vanhemmalla iällä, ja on jo olemassa oleva ajokortti. Eikä sitäkään ihan herkästi oteta pois sairauden takia.No mulla on psykoosilääkitys ja epilen et väärä diagnoosi. Mut en ominpäin voi lopettaa tai uskalla niin haluaisin tietää miten tää haastetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mulla on psykoosilääkitys ja epilen et väärä diagnoosi. Mut en ominpäin voi lopettaa tai uskalla niin haluaisin tietää miten tää haastetaan?
Onko sulla ollut koskaan psykoosia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla ollut koskaan psykoosia?
Teknisesti joo. Puoli-psykoosi 2x ollu. Älä kysy mitä hittoa se tarkottaa, ei hajuakaa. Mut noin lukee papereissa eli virallisesti 2x ollu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti joo. Puoli-psykoosi 2x ollu. Älä kysy mitä hittoa se tarkottaa, ei hajuakaa. Mut noin lukee papereissa eli virallisesti 2x ollu.
Niin eli sulla on ollut harhaluuloja ja aistiharhoja joita ei ole terveellä . Sen takia sulla on psykoosilääkitys. Psykoosissa olevalle ne harhat on aitoja. Olet mennyt puhuu sun harhoista koska olet pitänyt niitä todellisina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli sulla on ollut harhaluuloja ja aistiharhoja joita ei ole terveellä . Sen takia sulla on psykoosilääkitys. Psykoosissa olevalle ne harhat on aitoja. Olet mennyt puhuu sun harhoista koska olet pitänyt niitä todellisina.
Jouduin oikeastaan itsetuhoisuuden takia osastolle nuorempana. En menny ihan omasta tahdostani
Mietin väärää diagnoosia koska sain sen osastolla. Kukaan ei ikinä selvittänyt mun mahdollista traumahistoriaa, neuropepätyypillisyyttä yms. Sain diagnoosin vaan osastolla olon perusteella. Ja mulla ei oo nykyään lääkitystä eikä harhoja. Mut diagnoosi on olemassa ja mietin miten nää yleensä haastetaan. Olin kuitenkin alaikäinen kun sain diagnoosin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jouduin oikeastaan itsetuhoisuuden takia osastolle nuorempana. En menny ihan omasta tahdostani
Mietin väärää diagnoosia koska sain sen osastolla. Kukaan ei ikinä selvittänyt mun mahdollista traumahistoriaa, neuropepätyypillisyyttä yms. Sain diagnoosin vaan osastolla olon perusteella. Ja mulla ei oo nykyään lääkitystä eikä harhoja. Mut diagnoosi on olemassa ja mietin miten nää yleensä haastetaan. Olin kuitenkin alaikäinen kun sain diagnoosinNiin ja osastolla olon aikana näin lääkäriä 1h kerran viikkoon. 6kk ajan näin. Ollaan vanhempien kanssa mietittty ettei tää menny ihan putkeen näin jälkiviisaina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin väärää diagnoosia koska sain sen osastolla. Kukaan ei ikinä selvittänyt mun mahdollista traumahistoriaa, neuropepätyypillisyyttä yms. Sain diagnoosin vaan osastolla olon perusteella. Ja mulla ei oo nykyään lääkitystä eikä harhoja. Mut diagnoosi on olemassa ja mietin miten nää yleensä haastetaan. Olin kuitenkin alaikäinen kun sain diagnoosinOlisi varmaan mentävä jonkun psykiatrin juttusille keskustelemaan diagnoosista. Voisivat katsoa tilanteen, että onko enää samalla tavalla sairas, mitä on ollut silloin, kun diagnoosi on annettu. Kyllä se lääkäri kyselee mahdolliset oireet ym.
Et kertonut kovin paljoa, onko esim. edelleen olemassa jokin yhteys psykiatrian puolelle, avohoito, tms. ?
Diagnoosia ei voi poistaa kukaan muu kuin lääkäri.
Joskus kuulin, että sen voisi poistaa vain sama, diagnoosin tehnyt lääkäri. Mutta ei se voi niin mennä, kun tarkkaan miettii.
Itsekin olen saanut diagnoosit jo kolmisenkymmentä vuotta sitten, ja lääkäri, joka ne teki, on varmaan kuollut ja kuopattu jo kauan sitten, kun oli jo silloin aikoinaan lähellä eläkeikää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin väärää diagnoosia koska sain sen osastolla. Kukaan ei ikinä selvittänyt mun mahdollista traumahistoriaa, neuropepätyypillisyyttä yms. Sain diagnoosin vaan osastolla olon perusteella. Ja mulla ei oo nykyään lääkitystä eikä harhoja. Mut diagnoosi on olemassa ja mietin miten nää yleensä haastetaan. Olin kuitenkin alaikäinen kun sain diagnoosinSun pitää pyytää diagnoosin uudelleen arviointia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi varmaan mentävä jonkun psykiatrin juttusille keskustelemaan diagnoosista. Voisivat katsoa tilanteen, että onko enää samalla tavalla sairas, mitä on ollut silloin, kun diagnoosi on annettu. Kyllä se lääkäri kyselee mahdolliset oireet ym.
Et kertonut kovin paljoa, onko esim. edelleen olemassa jokin yhteys psykiatrian puolelle, avohoito, tms. ?
Joskus kuulin, että sen voisi poistaa vain sama, diagnoosin tehnyt lääkäri. Mutta ei se voi niin mennä, kun tarkkaan miettii.
Itsekin olen saanut diagnoosit jo kolmisenkymmentä vuotta sitten, ja lääkäri, joka ne teki, on varmaan kuollut ja kuopattu jo kauan sitten, kun oli jo silloin aikoinaan lähellä eläkeikää.Avohoito. Kerran kuussa. Mulla ei edes ole sama lääkäri kun osastolla sain ja avohoito ja eri paikkakunta jne. Ongelmahan on ettei kyseinen , tai no hoitajaa tapaan ja sit lääkäriä joskus ja ikinä melkeen sama.
No kuitenkin julkisella oon ja ongelma on ettei noita tunnu asia kiinnostavan. Ollaan hoitajan kanssa puhuttu asiasta mut julkinen ei taida tosiaan tehdä ellei pakota. Siksi kysynkin mikä on virallinen protokolla jos oot julkisen varassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi varmaan mentävä jonkun psykiatrin juttusille keskustelemaan diagnoosista. Voisivat katsoa tilanteen, että onko enää samalla tavalla sairas, mitä on ollut silloin, kun diagnoosi on annettu. Kyllä se lääkäri kyselee mahdolliset oireet ym.
Itsekin olen saanut diagnoosit jo kolmisenkymmentä vuotta sitten, ja lääkäri, joka ne teki, on varmaan kuollut ja kuopattu jo kauan sitten, kun oli jo silloin aikoinaan lähellä eläkeikää.Joo, osastolla ei tosiaan kyselty mitään. Sen kummempia ja olin 15v eli en välttämättä se maailman paras lähde vastaamaan. Masennus vielä päälle (mun isovanhemmat kuoli mikä luisti mut täysin kaaokseen)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun pitää pyytää diagnoosin uudelleen arviointia
Ahaa okei. Kiitos. Miten tää sit etenee? Mitä mun pitää täyttää tai tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun pitää pyytää diagnoosin uudelleen arviointia
Tarkotan siis, että mitä kriteerejä pitää täyttää? Kuinka usein voin pyytää? Kuka sen tekee? Ja missä. Mulla ei oo mitään hajua ja mun avohoito nyt on vähän sellane hällä väliä asenteella oleva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avohoito. Kerran kuussa. Mulla ei edes ole sama lääkäri kun osastolla sain ja avohoito ja eri paikkakunta jne. Ongelmahan on ettei kyseinen , tai no hoitajaa tapaan ja sit lääkäriä joskus ja ikinä melkeen sama.
No kuitenkin julkisella oon ja ongelma on ettei noita tunnu asia kiinnostavan. Ollaan hoitajan kanssa puhuttu asiasta mut julkinen ei taida tosiaan tehdä ellei pakota. Siksi kysynkin mikä on virallinen protokolla jos oot julkisen varassaJos hoitajan kanssa käy juttelemassa, niin hänellehän voi asiasta puhua. Hänen pitäisi viedä asiaa eteenpäin lääkärille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hoitajan kanssa käy juttelemassa, niin hänellehän voi asiasta puhua. Hänen pitäisi viedä asiaa eteenpäin lääkärille.
No se nyt on sellainen et katotaan sitä myöhemmin jne. Ei niitä oikein kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa okei. Kiitos. Miten tää sit etenee? Mitä mun pitää täyttää tai tehdä?
Varaat ajan lääkärille. Toinen vaihtoehto on pyytää diagnoosin tarkentamista. Diagnoosin tarkentaminen voi olla tulla kyseeseen :
Epäselvä alkuperäinen diagnoosi
Tilanteen muuttuminen
Eli varaat ajan lääkärille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkotan siis, että mitä kriteerejä pitää täyttää? Kuinka usein voin pyytää? Kuka sen tekee? Ja missä. Mulla ei oo mitään hajua ja mun avohoito nyt on vähän sellane hällä väliä asenteella oleva
Pyydät lisätutkimuksia tai selvityksiä , jotka auttavat vahvistamaan tai kumoamaan alkuperäisen diagnoosin.
Jos olet havainnut virheen diagnoosissa, voit pyytää sen oikaisua siihen terveydenhuollon yksikköön, missä virhe on tapahtunut.
Jos et ole tyytyväinen hoitoon tai diagnoosiin etkä pääse ratkaisuun omalla lääkärilläsi, voit tehdä kantelun omaan alueesi aluehallintovirastoon tai Sosiaali- ja terveydenhuollon lupa- ja valvontavirastoon (Valvira).
On tärkeää muistaa, että kantelulla ei voi suoraan muuttaa tai kumota lääkärin tekemää diagnoosia, mutta se voi käynnistää valvontaprosessin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varaat ajan lääkärille. Toinen vaihtoehto on pyytää diagnoosin tarkentamista. Diagnoosin tarkentaminen voi olla tulla kyseeseen :
Epäselvä alkuperäinen diagnoosi
Tilanteen muuttuminen
Eli varaat ajan lääkärilleOk. No lääkärin julkisella saa vaan hoitajan kautta ellei akuuttia asiaa eli.. Pitänee potkia tota mun omahoitajaa.
Kiitos! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hoitajan kanssa käy juttelemassa, niin hänellehän voi asiasta puhua. Hänen pitäisi viedä asiaa eteenpäin lääkärille.
juuri noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt on sellainen et katotaan sitä myöhemmin jne. Ei niitä oikein kiinnosta.
Voit varata ajan lääkärille ja sitä kautta esim pyytää ajan tai lähetteen psykiatrille uuden diagnoosin arviointiin tai diagnoosin tarkentamiseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit varata ajan lääkärille ja sitä kautta esim pyytää ajan tai lähetteen psykiatrille uuden diagnoosin arviointiin tai diagnoosin tarkentamiseen
Joo mä juttelen/painostan mun hoitajaa. Lääkärit on akuuttiaikoja lukuunottoamatta hoitajan takana eli en voi varata aikaa ilman hoitajaa mut nyt tiedän mitä tehdä.
Pitää varmaan kaivaa vanhat paperitkin jostain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mä juttelen/painostan mun hoitajaa. Lääkärit on akuuttiaikoja lukuunottoamatta hoitajan takana eli en voi varata aikaa ilman hoitajaa mut nyt tiedän mitä tehdä.
Pitää varmaan kaivaa vanhat paperitkin jostainJos sulta kielletään tämä niin sä voit tehdä pyynnön saada terveydenhuollolta kieltäytymistodistuksen. Terveydenhuollolla on lakiin perustuva velvollisuus vastata tähän pyyntöön kirjallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulta kielletään tämä niin sä voit tehdä pyynnön saada terveydenhuollolta kieltäytymistodistuksen. Terveydenhuollolla on lakiin perustuva velvollisuus vastata tähän pyyntöön kirjallisesti.
Aivan. Ja mitä jos ne kieltäytyy? Mitä sit? Sekin mahdollista aina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ajattele etukäteen heti pahinta mahdollista, koska tuotakaan ei voi tietää etukäteen, kieltäytyvät vai eivät.
Sen tietää vasta sitten, kun on ensin yrittänyt selvittää asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ajattele etukäteen heti pahinta mahdollista, koska tuotakaan ei voi tietää etukäteen, kieltäytyvät vai eivät.
Sen tietää vasta sitten, kun on ensin yrittänyt selvittää asiaa.Totta. Oon vaan oppinu olemaan pessimisti :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten otat yhteyttä valviraan ja teet kantelun aluehallintovirastoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläpito sitten poisti vastauksen. Täällä ei saa neuvoa asiallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläpito sitten poisti vastauksen. Täällä ei saa neuvoa asiallisesti.
Onneksi näin vastauksen ennen poistoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydät lisätutkimuksia tai selvityksiä , jotka auttavat vahvistamaan tai kumoamaan alkuperäisen diagnoosin.
Jos olet havainnut virheen diagnoosissa, voit pyytää sen oikaisua siihen terveydenhuollon yksikköön, missä virhe on tapahtunut.
Jos et ole tyytyväinen hoitoon tai diagnoosiin etkä pääse ratkaisuun omalla lääkärilläsi, voit tehdä kantelun omaan alueesi aluehallintovirastoon tai Sosiaali- ja terveydenhuollon lupa- ja valvontavirastoon (Valvira).
On tärkeää muistaa, että kantelulla ei voi suoraan muuttaa tai kumota lääkärin tekemää diagnoosia, mutta se voi käynnistää valvontaprosessin.Entä jos en asu enään paikkakunnalla enkä muista lääkäriä? Teen nyt huomenna sen arviointipyynnön ja katotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi näin vastauksen ennen poistoa
hyvä. Toivottavasti oli apua miten etenet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos en asu enään paikkakunnalla enkä muista lääkäriä? Teen nyt huomenna sen arviointipyynnön ja katotaan
eihän sen tartte olla sama lääkäri. Psykiatri joka minulla oli on ollut jo vuosikaudet eläkeellä. eli ei tartte olla sama lääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja osastolla olon aikana näin lääkäriä 1h kerran viikkoon. 6kk ajan näin. Ollaan vanhempien kanssa mietittty ettei tää menny ihan putkeen näin jälkiviisaina
No tuskin olet enää jatkossa itsetuhoinen. Eli jotain hyötyä oli osastosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuskin olet enää jatkossa itsetuhoinen. Eli jotain hyötyä oli osastosta
Joo, en oo vuosiin. Sen sijaan oon traumatisoitunut osastoajoista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvä. Toivottavasti oli apua miten etenet
tääl on kieltämättä outo sensuuri. Varmaan joku tekoäly yms. Mut joo toi autto ja huomenna soitan sille hoitajalle ja alotan prosessin. Menee varmaan 1-2kk ainakin mut eipä sillä väliä, kuhan ennen joulua valmista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tääl on kieltämättä outo sensuuri. Varmaan joku tekoäly yms. Mut joo toi autto ja huomenna soitan sille hoitajalle ja alotan prosessin. Menee varmaan 1-2kk ainakin mut eipä sillä väliä, kuhan ennen joulua valmista
paljon tsemppiä ja pidä puolesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljon tsemppiä ja pidä puolesi
Kiitos! :) Onneksi mun vanhemmat auttaa tässä lisäks
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä helpottaa traumojasi ajattelemalla niin päin, että ne osastoajat ovat jo jääneet menneisyyteen, nyt on paremmin.
Elämän on jatkuttava menneestä huolimatta. Eikä tätä päivää kannata pilata eilisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! :) Onneksi mun vanhemmat auttaa tässä lisäks
hieno juttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on tarve elää menneisyydessä niin suosittelen että menet puhumaan jollekin,jos tässä hetkessä eläminen on sulle hankalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hieno juttu
Asiat etenee. Nään lääkärin asian tiimoilta 2 viikon päästä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat etenee. Nään lääkärin asian tiimoilta 2 viikon päästä
Hienoa. Eikö vaan että kannatti ottaa puheeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa. Eikö vaan että kannatti ottaa puheeksi
Vähän oli työläs puhelu hoitajan kanssa kyllä. yritti vältellä mut taipui viimein
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän oli työläs puhelu hoitajan kanssa kyllä. yritti vältellä mut taipui viimein
Ihan sama mulla. mutta lokakuun alussa psykiarille aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama mulla. mutta lokakuun alussa psykiarille aika.
Nää ei kovin helpolla suostu. Ja 2 viikon päästä aika on vasta lääkärin tapaaminen eli oletan että se käy vasta asiaa läpi ja aloittaa prosessin. Nooh ei kiirettä, kuhan ennen joulua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nää ei kovin helpolla suostu. Ja 2 viikon päästä aika on vasta lääkärin tapaaminen eli oletan että se käy vasta asiaa läpi ja aloittaa prosessin. Nooh ei kiirettä, kuhan ennen joulua
Sä sait aika nopeesti sen lääkärinajan kun kyseessä ei ole kuitenkaan mikään akuuttiasia.Miksi pitää ennen joulua tapahtua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä sait aika nopeesti sen lääkärinajan kun kyseessä ei ole kuitenkaan mikään akuuttiasia.Miksi pitää ennen joulua tapahtua?
Noh, ei kai siihen nyt kuukausia mene? Tai mistä mä tiedän mut tuntuu ettei nyt kuukausia voi mennä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, ei kai siihen nyt kuukausia mene? Tai mistä mä tiedän mut tuntuu ettei nyt kuukausia voi mennä
onko sulla joku kiire ja miksi on kiire
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko sulla joku kiire ja miksi on kiire
Noh siis... Jos mä saan oikeesti nyt diagnoosin vaihettua niin yhteishaku keväällä tietenkin eli koulu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh siis... Jos mä saan oikeesti nyt diagnoosin vaihettua niin yhteishaku keväällä tietenkin eli koulu
No lääkäri päättää sen diagnoosin. Jos diagnoosi vaikuttaa johonkin ammattiin niin pitää miettiä toista alaa johon ei ole terveydellisiä kriteerejä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lääkäri päättää sen diagnoosin. Jos diagnoosi vaikuttaa johonkin ammattiin niin pitää miettiä toista alaa johon ei ole terveydellisiä kriteerejä
Koska en tiedä vielä mikä diagnoosi enkä edes minne hakisin niin tavallaan haluaisin tietää diagnoosin ennenkuin toivon liikaa aloja ja sitten en voikkaan mennä sinne. Eli olis kiva tietää diagnoosi ennen yhteishakua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska en tiedä vielä mikä diagnoosi enkä edes minne hakisin niin tavallaan haluaisin tietää diagnoosin ennenkuin toivon liikaa aloja ja sitten en voikkaan mennä sinne. Eli olis kiva tietää diagnoosi ennen yhteishakua
Minkä diagnoosin haluisit koska näytät olevan varma että joku diagnoosi tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietyt alat, kuten sosiaali- ja terveysala, pedagoginen toiminta ja ohjaus sekä merenkulku, asettavat tiukempia terveysvaatimuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/hakijan-terveys-ja-toimintakyky
käyhän tutustuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aika monessa on esteenä jos sairaus ei ole hoitotasapainossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä diagnoosin haluisit koska näytät olevan varma että joku diagnoosi tulee
No siis oon aika varma koska eikai ne suostuis jos ei perusteita olis? Ja oon oireeton+ilman lääkkeitä ollu jo yli vuoden.
Hmm, olin miettiny jotain lastenkanssa oloa yms - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis oon aika varma koska eikai ne suostuis jos ei perusteita olis? Ja oon oireeton ilman lääkkeitä ollu jo yli vuoden.
Hmm, olin miettiny jotain lastenkanssa oloa ymsJa siis jokuhan mulla on. Oli se sitten mikä tahansa koska osastolla oli. Eli diagnoosi mulla varmana on, eri asia sit mikä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis oon aika varma koska eikai ne suostuis jos ei perusteita olis? Ja oon oireeton ilman lääkkeitä ollu jo yli vuoden.
Hmm, olin miettiny jotain lastenkanssa oloa ymssähän oot menossa diagnoosin uudelleen arviointiin niin eihän sulla ole sitten mitään hätään,jos tunnet itsesi terveeksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis jokuhan mulla on. Oli se sitten mikä tahansa koska osastolla oli. Eli diagnoosi mulla varmana on, eri asia sit mikä
eli kun olet ollut osastolla ja elät menneisyydessä niin ei vaikuta siltä että olisit hoitotasapainossa jos sulla on tarve elää sun menneisyydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis jokuhan mulla on. Oli se sitten mikä tahansa koska osastolla oli. Eli diagnoosi mulla varmana on, eri asia sit mikä
eli sulla on joku trauma? jos olet oireeton niin mitä pelkäät. Etkö osaa elää tässä hetkessä vaan elät ajassa jolloin olit lapsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli kun olet ollut osastolla ja elät menneisyydessä niin ei vaikuta siltä että olisit hoitotasapainossa jos sulla on tarve elää sun menneisyydessä.
No eihän mulla virallista hoitoa l''kkeiden puolesta ole eli kai mä hoitotasapainossa olen siltä osin. Osastolla olo jättää tosi moneelle traumat, sille ei voi mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sähän oot menossa diagnoosin uudelleen arviointiin niin eihän sulla ole sitten mitään hätään,jos tunnet itsesi terveeksi
No joo. Ei siltä osin mut yhteishaku ja alan valinta nyt kuitenkin tulee pian ja olis mälsää missaa tän vuoden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli sulla on joku trauma? jos olet oireeton niin mitä pelkäät. Etkö osaa elää tässä hetkessä vaan elät ajassa jolloin olit lapsi
No mulla on ollu diagnoosi ja oon papereissa ollu sairas yli 10v niin siitä tulee vähän niiku identiteetti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mulla on ollu diagnoosi ja oon papereissa ollu sairas yli 10v niin siitä tulee vähän niiku identiteetti
no mitä oireita sulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no mitä oireita sulla on?
Ei enään mitään. Ainakaan, että huomaisin. Okei, ehkä mä vähän ADHD oon (mut virallisesti en) Mutta enhän mä olisi saanut diagnoosia aikoinaan jos mulla ei olisi. Eli siinäpä vasta kysymys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enään mitään. Ainakaan, että huomaisin. Okei, ehkä mä vähän ADHD oon (mut virallisesti en) Mutta enhän mä olisi saanut diagnoosia aikoinaan jos mulla ei olisi. Eli siinäpä vasta kysymys
mutta sulla on adhd hoitotasapainossa ja ei ole oireita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sä pystyt keskittyy opiskelee jos pääset kouluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta sulla on adhd hoitotasapainossa ja ei ole oireita?
Siis ADHD piirteitä, mutta ei virallisesti diagnoosia. Virallisesti vaan skitsofrenia jonka sain kun olin 15v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ADHD piirteitä, mutta ei virallisesti diagnoosia. Virallisesti vaan skitsofrenia jonka sain kun olin 15v
mutta noi adhd piirteet ei vaikuta esim opiskeluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta noi adhd piirteet ei vaikuta esim opiskeluun?
No emmä tiedä vielä. Mä en oo käyny ku peruskoulun enkä mitään muuta joten siitä on aikaa kun oon ollu koulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No emmä tiedä vielä. Mä en oo käyny ku peruskoulun enkä mitään muuta joten siitä on aikaa kun oon ollu koulussa.
eli oot sä hakemassa ammattikouluun lähihoitajaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli oot sä hakemassa ammattikouluun lähihoitajaksi?
No lasten kanssa mä ajattelin olevani tekemisissä jos vaan voin. En tiedä vielä polkua siihe :D RIippuu diagnoosista saanko ja kuin nopeesti se sit etenee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän mulla virallista hoitoa l''kkeiden puolesta ole eli kai mä hoitotasapainossa olen siltä osin. Osastolla olo jättää tosi moneelle traumat, sille ei voi mitään
Mutta tunnet itsesi kuitenkin terveeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pystyit kuitenkin opiskelee normaalisti muiden kanssa yms?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pystyit kuitenkin opiskelee normaalisti muiden kanssa yms?
Sairaalakoulu eli ihan karsittu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tunnet itsesi kuitenkin terveeksi?
Tällä hetkellä joo. Ehkä mun olis pitäny ajat sit jo haastaa diagnoosi. Lopetin antipsykootit ite jo 2-3v sit omalla päätöksellä eikä mitään oo tullu sen jälkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä joo. Ehkä mun olis pitäny ajat sit jo haastaa diagnoosi. Lopetin antipsykootit ite jo 2-3v sit omalla päätöksellä eikä mitään oo tullu sen jälkeen
Siinä mielessä hassua kun kuitenkin avohoidossa oon ettei ne oo tehny ite mitään... Noooh. Sellasta tää on. Taisin vaan ite alistua luottamaan hoitotahoon ja vähän masentua ettei tulevaisuutta ole aikaisemmin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaalakoulu eli ihan karsittu
no niin sitähän voikin verrata hyvin oppilaitoksessa tapahtuvaan opiskeluun. opiskelit kuitenkin kaikki peruskouluun kuuluvat aineet sairaalakoulussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no niin sitähän voikin verrata hyvin oppilaitoksessa tapahtuvaan opiskeluun. opiskelit kuitenkin kaikki peruskouluun kuuluvat aineet sairaalakoulussa?
No, sielt pääs läpi tekemättä mitään oikeestaan eli en siltä osin ees tiedä.
Mut sen takia en tiedäkkään. Toivon pystyväni koska moni muukin pystyy. EIkai se koulu nyt niin vaikeeta voi olla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut sen takia en tiedäkkään. Toivon pystyväni koska moni muukin pystyy. EIkai se koulu nyt niin vaikeeta voi ollaNiitä ei tosiaan sairaalakoulussa yhtään kiinnostanu mitä teet. Kaikki pääs läpi 5 kuhan oli oppitunnilla läsnä. Ei varmaan ihan säädösten mukaan menny mut lopputulos oli ettei siellä oikeesti kukaan oppinu mitäään
Munkin KA on joku 5-6. En muista enää, tokari kai on jossain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä ei tosiaan sairaalakoulussa yhtään kiinnostanu mitä teet. Kaikki pääs läpi 5 kuhan oli oppitunnilla läsnä. Ei varmaan ihan säädösten mukaan menny mut lopputulos oli ettei siellä oikeesti kukaan oppinu mitäään
Munkin KA on joku 5-6. En muista enää, tokari kai on jossainja sun pisteet riittää hakemaan lähihoitajaksi tolla keskiarvolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä ei tosiaan sairaalakoulussa yhtään kiinnostanu mitä teet. Kaikki pääs läpi 5 kuhan oli oppitunnilla läsnä. Ei varmaan ihan säädösten mukaan menny mut lopputulos oli ettei siellä oikeesti kukaan oppinu mitäään
Munkin KA on joku 5-6. En muista enää, tokari kai on jossainja sulle on sanottu että voit hakea ammatilliseen koulutukseen yheishaussa vaikka et ole opiskellut kaikki aineita joita peruskoulussa opiskellaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet että lääkäri on tosta mieltä, Kiinnostaa tietää että haetko ihan normaalissa yhetishaussa vaikka sä et ole opiskellut edes kaikki peruskoulun aineita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sulle on sanottu että voit hakea ammatilliseen koulutukseen yheishaussa vaikka et ole opiskellut kaikki aineita joita peruskoulussa opiskellaan?
Riittää et suorittanu peruskoulun. Ei sillä kai väliä onko suorittanu kaiken vai en. Vissiin oon paperilla ainakin.
Ja just tän takia haluiaisin tietää diagnoosin ennen yhteishakua niin tiedän mitä tehdä. Ja minne hakea. Mähän saatan saada tukea koulutukseenkin jos diagnoosi muuttuu. Mut sen takia tärkee ois tietää se ennen kevättä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet että lääkäri on tosta mieltä, Kiinnostaa tietää että haetko ihan normaalissa yhetishaussa vaikka sä et ole opiskellut edes kaikki peruskoulun aineita?
Päätin ite lopettaa ne. Hoitotaho tietää sen kyllä.
Oon mä näköjään suorittanu kaikki paperilla mitä kuulukin. Paperilla siis oon ihan kaiken käyny. Se riittää. Sairaalakoulu tosin käytännössä ei vastaa mitään koulua kun siellä sai kaikki 5 tekemättä mitään. Mut paperi riittää hakuun. Ruotsia en osaa enkä enkkua mut ne kerkee oppia. Tärkeintä on päästä kouluun ja työelämään eka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää et suorittanu peruskoulun. Ei sillä kai väliä onko suorittanu kaiken vai en. Vissiin oon paperilla ainakin.
Ja just tän takia haluiaisin tietää diagnoosin ennen yhteishakua niin tiedän mitä tehdä. Ja minne hakea. Mähän saatan saada tukea koulutukseenkin jos diagnoosi muuttuu. Mut sen takia tärkee ois tietää se ennen kevättäNiin mutta et saa pisteitä niistä aineista joita et ole opiskellut. Keskiarvosta saat yhden pisteen kun maksimi on 16 koulumenestyksestä. Toivotaan ettei ole paljoo hakijoita. Sä et siis hae normaaliin yhteishakuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon mä näköjään suorittanu kaikki paperilla mitä kuulukin. Paperilla siis oon ihan kaiken käyny. Se riittää. Sairaalakoulu tosin käytännössä ei vastaa mitään koulua kun siellä sai kaikki 5 tekemättä mitään. Mut paperi riittää hakuun. Ruotsia en osaa enkä enkkua mut ne kerkee oppia. Tärkeintä on päästä kouluun ja työelämään ekaNiin voit hakea mutta sun pisteet ei vaan riitä. Kun siinä yhteishaussa on aineet jotka pitää olla opiskeltuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voit hakea mutta sun pisteet ei vaan riitä. Kun siinä yhteishaussa on aineet jotka pitää olla opiskeltuna.
Oon käyny kaikki mitkä peruskoulussa pitää. Paperilla ainakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon mä näköjään suorittanu kaikki paperilla mitä kuulukin. Paperilla siis oon ihan kaiken käyny. Se riittää. Sairaalakoulu tosin käytännössä ei vastaa mitään koulua kun siellä sai kaikki 5 tekemättä mitään. Mut paperi riittää hakuun. Ruotsia en osaa enkä enkkua mut ne kerkee oppia. Tärkeintä on päästä kouluun ja työelämään ekakuule kun ei se riitä jos sä et ole opiskellut kaikkia aineita joita vaaditaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta et saa pisteitä niistä aineista joita et ole opiskellut. Keskiarvosta saat yhden pisteen kun maksimi on 16 koulumenestyksestä. Toivotaan ettei ole paljoo hakijoita. Sä et siis hae normaaliin yhteishakuun?
Haen jos voin. Se mitä teen riippuu mitä diagnoosia saan. Toistaiseksi vaan suunnittelen. Tiedän vaan et lasten kanssa haluan tehdä töitä. Siihenkin eripolkuja
Ja joo tarkistin, oon suorittanu kaiken mitä pitää peruskoulussa paperilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli teillä oli siellä sairaalakoulussa fysiikkaa ja kemiaa yms
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli teillä oli siellä sairaalakoulussa fysiikkaa ja kemiaa yms
Näköjään. Eli paperilla oon suorittanu kaiken mitä pitää. Liikunnankin näköjään vaikkei sitä siellä ollu :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lasten kanssa mä ajattelin olevani tekemisissä jos vaan voin. En tiedä vielä polkua siihe :D RIippuu diagnoosista saanko ja kuin nopeesti se sit etenee
aha. eli et ole hakemassa yhteishaussa jos ammattikouluun et ole menossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä tarkotat kun sanoit että opiskelu oli karsittu jos kerta opiskelit kaikki peruskoulun aineet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haen jos voin. Se mitä teen riippuu mitä diagnoosia saan. Toistaiseksi vaan suunnittelen. Tiedän vaan et lasten kanssa haluan tehdä töitä. Siihenkin eripolkuja
Ja joo tarkistin, oon suorittanu kaiken mitä pitää peruskoulussa paperillatotta kai voit hakea mutta sun pisteet ei vaan riitä jos paljon hakijoita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään. Eli paperilla oon suorittanu kaiken mitä pitää. Liikunnankin näköjään vaikkei sitä siellä ollu :D
okei ja sun liikunnan arvosana oli mikä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä tarkotat kun sanoit että opiskelu oli karsittu jos kerta opiskelit kaikki peruskoulun aineet
Sitä et siellä sai kaikki 5 tekemättä mitään kuhan oli oppitunnilla. OIkeesti, niitä ei kiinnostanut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
okei ja sun liikunnan arvosana oli mikä
5 näköjään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta kai voit hakea mutta sun pisteet ei vaan riitä jos paljon hakijoita
Jep, no pitää kattoa mikä mun opintopolku on kuhan selviää mikä diagnoosi. Kaippa noilla on jotain tuettua opiskelua tai joku tapa tehä 9 luokka uusiks yms. Voihan mun alakin muuttua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut sen takia en tiedäkkään. Toivon pystyväni koska moni muukin pystyy. EIkai se koulu nyt niin vaikeeta voi ollariippuu siitä miten ahkera opiskelija ole kun sairaalakoulussa ei tarvinnut tehdä mitään. mutta sullahan on taitoja mitä oot oppinut sairaalakoulussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riippuu siitä miten ahkera opiskelija ole kun sairaalakoulussa ei tarvinnut tehdä mitään. mutta sullahan on taitoja mitä oot oppinut sairaalakoulussa
Ei siellä kukaan oikeesti oppinu mitään. Kuhan vaan kaikille saatiin peruskoulu tehtyä.
Ja muutenkin, tosta on +10v. En mä enään muistais yhtään mitää vaikka olisinki normaalissa koulussa ollu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 näköjään
ja sun ka oli 5-6 ja meinaat että sillä pääsee ammattikouluun opiskelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, no pitää kattoa mikä mun opintopolku on kuhan selviää mikä diagnoosi. Kaippa noilla on jotain tuettua opiskelua tai joku tapa tehä 9 luokka uusiks yms. Voihan mun alakin muuttua
no eihän sulla sit ole mikään kiire saada uutta diagnoosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä kukaan oikeesti oppinu mitään. Kuhan vaan kaikille saatiin peruskoulu tehtyä.
Ja muutenkin, tosta on 10v. En mä enään muistais yhtään mitää vaikka olisinki normaalissa koulussa ollu.millanen opiskelija meinaat olla kun opiskelet ammattia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja sun ka oli 5-6 ja meinaat että sillä pääsee ammattikouluun opiskelee
Luulis et jotain tietä pääsee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no eihän sulla sit ole mikään kiire saada uutta diagnoosia
Yhteishaku on kerran vuodessa et siinä mielessä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muutenkin, tosta on 10v. En mä enään muistais yhtään mitää vaikka olisinki normaalissa koulussa ollu.ja susta opiskelu on helppoa kun opiskellaan ammattia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja susta opiskelu on helppoa kun opiskellaan ammattia
Joo. Sisko opiskelee amiksessa ja eihän sillä oo ees 8h päiviä. 4h lyhyimpinä päivinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Sisko opiskelee amiksessa ja eihän sillä oo ees 8h päiviä. 4h lyhyimpinä päivinä
no sitten sun kannattaa opiskella samaa alaa kuin sun sisko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattais käydä se peruskoulu uudelleen . Voithan sä hakea mutta sulla ei tule pisteet riittämään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattais käydä se peruskoulu uudelleen . Voithan sä hakea mutta sulla ei tule pisteet riittämään .
Näköjään joku 10-luokka olis. Koko peruskoulua en saa uudelleen varmaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään joku 10-luokka olis. Koko peruskoulua en saa uudelleen varmaan
10 luokkaa ei ole enää se on TUVA koulutus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietyt alat, kuten sosiaali- ja terveysala, pedagoginen toiminta ja ohjaus sekä merenkulku, asettavat tiukempia terveysvaatimuksia.
Opiskelemaan ainakin pääsee helposti.
Esim. lähihoitajaopiskelijoilla on joillakin päihde- ja mielenterveysongelmia.
Itse asiassa aika outoa, että ihminen hakeutuu alalle, jos on itsellä ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä ole se diagnoosi, sinulla vain on diagnoosi.
Normi elämää voi elää diagnoosinkin kanssa, jos on siihen kykenevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuule kun ei se riitä jos sä et ole opiskellut kaikkia aineita joita vaaditaan
Eihän peruskoulussa erikseen vaadita mitään, siellä opiskellaan se mitä siellä opetetaan, ja sitten sieltä saa päättötodistuksen ja se koulu on käyty.
Ja ei kun uutta perään, jos haluaa jotain opiskella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähihoitajaksi varmaankin voi opiskella muuallakin kuin tavallisessa ammattikoulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän peruskoulussa erikseen vaadita mitään, siellä opiskellaan se mitä siellä opetetaan, ja sitten sieltä saa päättötodistuksen ja se koulu on käyty.
Ja ei kun uutta perään, jos haluaa jotain opiskella.Kuule rakas pieni kun yhteishaussa vaaditaan .Kun siellä on lista aineista jotka pitää olla opiskeltuna peruskoulussa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lähihoitajaksi varmaankin voi opiskella muuallakin kuin tavallisessa ammattikoulussa.
kyllä diakoniaopistossa helsingissä,lahdessa ja oulussa. opinnot on työvaltaista ja osa opiskelusta tapahtuu työpaikalla. Oppisopimus koulutus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yhteishaku on kerran vuodessa et siinä mielessä on
nyt olet siis taas päättänyt hakea ammattikouluun johon vaikuttaa sun peruskoulumenestys.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelemaan ainakin pääsee helposti.
Esim. lähihoitajaopiskelijoilla on joillakin päihde- ja mielenterveysongelmia.
Itse asiassa aika outoa, että ihminen hakeutuu alalle, jos on itsellä ongelmia.jos sairaus on hoitotasapainossa niin se ei ole este. jos koulussa ei nähdä opiskelijan päihteiden käyttöä niin sille ei voi mitään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
nyt olet siis taas päättänyt hakea ammattikouluun johon vaikuttaa sun peruskoulumenestys.
No eikös kaikkiin haeta yhteishaussa? Mä en oo vielä päättänyt mitään. Tiedän ton vaan. EN oo oikeestaan vielä tutkinut sen kummemin asiaa kun se diagnoosi voi tosiaan määritellä tulevaisuutta... Olis ikävää suunnitella ja pettyä. Oon oikeestaan nyt vasta 4-5 ollu innoissani tästä mahiksesta :D
Sitä ennen taisin tosiaan vähän alistua diagnoosini ja olla masentunu. Mut tyttötystävä potki mua perseelle - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kyllä diakoniaopistossa helsingissä,lahdessa ja oulussa. opinnot on työvaltaista ja osa opiskelusta tapahtuu työpaikalla. Oppisopimus koulutus.
Hmm, okei ja sit se TUVA. Pitääpä tutkia näitä oikeesti. Harmi kun en oo koulussa niin ei oo opoakaan. Tällasena normi tallaajana ei taida olla ketään tukemassa tässä :D Se mun hoitaja todellakaan tiedä mistään näistä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No eikös kaikkiin haeta yhteishaussa? Mä en oo vielä päättänyt mitään. Tiedän ton vaan. EN oo oikeestaan vielä tutkinut sen kummemin asiaa kun se diagnoosi voi tosiaan määritellä tulevaisuutta... Olis ikävää suunnitella ja pettyä. Oon oikeestaan nyt vasta 4-5 ollu innoissani tästä mahiksesta :D
Sitä ennen taisin tosiaan vähän alistua diagnoosini ja olla masentunu. Mut tyttötystävä potki mua perseelledaikoniaopistoon on myös jatkuva haku ympäri vuoden.Oppisopimuskoulutuksessa ei ole yhteishakua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hmm, okei ja sit se TUVA. Pitääpä tutkia näitä oikeesti. Harmi kun en oo koulussa niin ei oo opoakaan. Tällasena normi tallaajana ei taida olla ketään tukemassa tässä :D Se mun hoitaja todellakaan tiedä mistään näistä
googleta noita juttuja
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin, kun kirjoitin, ettei aina tarvitse mennä tavalliseen ammattikouluun, jos haluaa lähihoitajaksi.
Ja noihin opistoihin ei ole samanlaista yhteishakua, kuin on ammattikouluun. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin, kun kirjoitin, ettei aina tarvitse mennä tavalliseen ammattikouluun, jos haluaa lähihoitajaksi.
Ja noihin opistoihin ei ole samanlaista yhteishakua, kuin on ammattikouluun.huomioiu että diakoniaopistoja on vain noissa kolmessa kaupungissa.myös tuohon on terveydelliset kriteerit . ja oppisopimuksessakin on terveysvaatimukset
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
huomioiu että diakoniaopistoja on vain noissa kolmessa kaupungissa.myös tuohon on terveydelliset kriteerit . ja oppisopimuksessakin on terveysvaatimukset
No diagnoosin muutoksen jälkeen mitä sit tuleekin pitää kattoa. Ennen sitä varmaan en voi edes hakea noihin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No diagnoosin muutoksen jälkeen mitä sit tuleekin pitää kattoa. Ennen sitä varmaan en voi edes hakea noihin
huoh mitä sä nyt sitten haluat... ensin oli kauhee kiire ja nyt ei olekaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
huoh mitä sä nyt sitten haluat... ensin oli kauhee kiire ja nyt ei olekaan
Nooh, voi mulla olla kiire vaikka ymmärrän että voi kestää. Eihän se pois sulje toisiaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nooh, voi mulla olla kiire vaikka ymmärrän että voi kestää. Eihän se pois sulje toisiaan.
juurihan sä sanoit että sun pitää odottaa diagnoosia ennen kuin haet mihinkään ja nyt taas sanot että voi olla kiire
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
huomioiu että diakoniaopistoja on vain noissa kolmessa kaupungissa.myös tuohon on terveydelliset kriteerit . ja oppisopimuksessakin on terveysvaatimukset
On joo terveydelliset kriteerit, mutta täällä väännettiin jostain opintopisteistä, ym., joita ei katsota samalla tavalla diakoniaopistoa kuin esim. ammattikoulua varten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
juurihan sä sanoit että sun pitää odottaa diagnoosia ennen kuin haet mihinkään ja nyt taas sanot että voi olla kiire
No on mulla kiire saada se diagnoosi ennen kuin voin hakea. Mitä nopeammin saan sitä aikaisemmin voin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No on mulla kiire saada se diagnoosi ennen kuin voin hakea. Mitä nopeammin saan sitä aikaisemmin voin
miksi sä sitten sanot ettet voi hakea ennen kuin saat diagnoosin. et sinä määrää miten nopeesti sen saat
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin ja diakoniaopistoon voit hakea koska vaan ja samoin oppisopimuksen, mutta taas olet menossa ammattikouluun kun on kiire
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
miksi sä sitten sanot ettet voi hakea ennen kuin saat diagnoosin. et sinä määrää miten nopeesti sen saat
No koska enhän mä tiedä miten se rajoittaa jos rajoittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On joo terveydelliset kriteerit, mutta täällä väännettiin jostain opintopisteistä, ym., joita ei katsota samalla tavalla diakoniaopistoa kuin esim. ammattikoulua varten.
Kyllä ammattikouluun vaikuttaa pisteet joita saat koulumenestyksestä peruskoulussa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eihän sinulla ole kiire jos haet daikoniaopistoon tai oppisopimukseen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kai sä nyt tiedät sun oireet ja miten pärjäät elämässä ylipäänsä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
aikasemmin sanoit että eihän se opiskelu voi olla vaikeaa ja nytkö sitten onkin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kai sä nyt tiedät sun oireet ja miten pärjäät elämässä ylipäänsä
No mut diagnoosin muutos voi vaikuttaa lääkitykseen yms ja osa lääkkeistä rajoittaa mitä voi tehdä yms. En siis tiedä ja diakoniaopistoon joo voi hakea mut en voi ennenkuin tiedän lopullisen vastauksen mikä mulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mut diagnoosin muutos voi vaikuttaa lääkitykseen yms ja osa lääkkeistä rajoittaa mitä voi tehdä yms. En siis tiedä ja diakoniaopistoon joo voi hakea mut en voi ennenkuin tiedän lopullisen vastauksen mikä mulla.
niin ei se lääkkeen vaikutus heti ala välttämättä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin ei se lääkkeen vaikutus heti ala välttämättä
ja voi tulla sivuvaikutuksia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että se hoitotasapaino tulee viikossa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja voi tulla sivuvaikutuksia
No just sen takia pitää saada tietää et voin hakea. Mitä nopeammin tiedän, sitä nopeammin mä voin hakea. En voi eikä kannata hakea ennen tätä tietoa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No just sen takia pitää saada tietää et voin hakea. Mitä nopeammin tiedän, sitä nopeammin mä voin hakea. En voi eikä kannata hakea ennen tätä tietoa
nii ne sivuvaikutukset ei välttämättä ala heti. ne voi tulla paljon myöhemmin ja olet ehtinyt hakemaan jo opiskelemaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei sun elimistö toimi jonkun kellon ja kalenterin mukaan. ei ne haittavaikutukset tiedä milloin sun pitää hakea kouluun
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
nii ne sivuvaikutukset ei välttämättä ala heti. ne voi tulla paljon myöhemmin ja olet ehtinyt hakemaan jo opiskelemaan
No mitä nopeammin tiedän sitä nopeammin tiedän mitä tehdä tai voin tehdä. Sit voi miettiä totakin jos saa jonkun. Ja jos ei ni sitä parempi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mitä nopeammin tiedän sitä nopeammin tiedän mitä tehdä tai voin tehdä. Sit voi miettiä totakin jos saa jonkun. Ja jos ei ni sitä parempi
eli haluat tietää miten nopeesti mahdolliset haittavaikutukset tulee, ei sitä tiedä kukaan ja eikä sitä sulle voida sanoa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikös elämä ja sen eläminen, sekä tekeminen riipu enemmän siitä, mihin ihminen kykenee ?
Ei diagnoosi vie pois kaikkia taitoja keneltäkään, diagnoosi ei määritä ihmisen kykyjä.
Tietojen ja taitojen mukaan töitäkin tehdään, on sitten diagnoosi tai ei. Sama opiskelun kanssa, jos pystyy opiskelemaan vaikka olisi diagnoosi, niin sitten opiskelee. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeitä määrätään ehkä ennemminkin oireiden perusteella, ei diagnoosin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oma vointisihan sen kertoo, mitä voit tehdä, tai mitä et.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ihminen haluaa elää sen diagnoosin oireitten mukaisesti. Jos diagnoosin oirettein noudattaminen on sen diagnoosin saamisen edellytyksenä niin se kertoo jo ettei kaikki ole kunnossa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut jotkut ammatit estää sen. Esim. Onhan lapsien kanssa työskentelyssä jotkut rajoitukset ja sama poliisin jne.
Eli siinä mielessä hyvä tietää ennenkuin hakee ettei edes tavoittele jotain mitä ei saavuta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ihminen haluaa elää sen diagnoosin oireitten mukaisesti. Jos diagnoosin oirettein noudattaminen on sen diagnoosin saamisen edellytyksenä niin se kertoo jo ettei kaikki ole kunnossa.
Enemmänkin diagnoosi vaan vaan tuntemana ittensä ettei voi tehdä mitään, vie itsetunnon ja masentaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enemmänkin diagnoosi vaan vaan tuntemana ittensä ettei voi tehdä mitään, vie itsetunnon ja masentaa
siis diagnoois vie itsetunnon ja masentaa? vai etkö pärjää muutenkaan elämässä. sitten sun pitää hakea tukea ja apua sun elämänhallintaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut jotkut ammatit estää sen. Esim. Onhan lapsien kanssa työskentelyssä jotkut rajoitukset ja sama poliisin jne.
Eli siinä mielessä hyvä tietää ennenkuin hakee ettei edes tavoittele jotain mitä ei saavutavoi helvetti. sinä voit työskennellä laseten kanssa jos sun sairaus on hoitotasapainossa. Monta kertaa tää täytyy sulle sanoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen oireilee, jos oireilee.
Jos yleensäkin jostain sairaudesta vaikka lukee tietoa, tulee luettua usein sairauden mahdolliset oireetkin. Jokaisella ei kuitenkaan kaikkia oireita ole, eikä ihminen yleensä saa oireita pelkästään sen takia, että lukee mahdollisista oireista. Jos lukemansa perusteella alkaa oireilemaan, niin silloin on oikeasti psyykessä jotain vikaa.
Kyllähän joillekin tulee lääkkeistäkin monta sellaista haittaa, jotka lukee pakkausselosteessa, ja jotkut saattavat " saada niitä oireita ", vaikka niitä ei ihan oikeasti tulisikaan. Sekin liittyy psyykeen.
Diagnoosin saamiseksi ei pysty alkaa " esittämään " jotain tiettyä oireilua, että nyt kun teen niin ja näin, niin saan tämän ja tuon diagnoosin. Ei se niin mene.
Lääkärit kyllä yleensä osaavat antaa oikean diagnoosin, joka ainakin sillä hetkellä pitää paikkansa, sopii oireiluun. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli siinä mielessä hyvä tietää ennenkuin hakee ettei edes tavoittele jotain mitä ei saavutamitä sä nyt haluat. Sä sanot että sulla on kiire ja taaas sanot ettei ole kiire. Sä et edes tiedä ite mitä haluat tehdä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Omaan itseensä suhtautumista pystyy muuttamaan, itsetuntoa pystyy kohentamaan.
Lakkaa ajattelemasta olevansa huono ja kykenemätön, ajattelee mieluummin niin päin, että kyllä minäkin pystyn, edes johonkin, vaikka kaikkeen ei pystyisikään.
Ei se diagnoosi määritä ketään ihmisenä, ihmisellä vain saattaa olla diagnoosi. Ihminen siellä silti takaa löytyy. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen oireilee, jos oireilee.
Jos yleensäkin jostain sairaudesta vaikka lukee tietoa, tulee luettua usein sairauden mahdolliset oireetkin. Jokaisella ei kuitenkaan kaikkia oireita ole, eikä ihminen yleensä saa oireita pelkästään sen takia, että lukee mahdollisista oireista. Jos lukemansa perusteella alkaa oireilemaan, niin silloin on oikeasti psyykessä jotain vikaa.
Kyllähän joillekin tulee lääkkeistäkin monta sellaista haittaa, jotka lukee pakkausselosteessa, ja jotkut saattavat " saada niitä oireita ", vaikka niitä ei ihan oikeasti tulisikaan. Sekin liittyy psyykeen.
Diagnoosin saamiseksi ei pysty alkaa " esittämään " jotain tiettyä oireilua, että nyt kun teen niin ja näin, niin saan tämän ja tuon diagnoosin. Ei se niin mene.
Lääkärit kyllä yleensä osaavat antaa oikean diagnoosin, joka ainakin sillä hetkellä pitää paikkansa, sopii oireiluun.No niimpä. jos asenne on valmiiksi että pitää elää jonkun diagnoosin oireitten mukaan. Se kertoo isommista ongelmista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mitä sä nyt haluat. Sä sanot että sulla on kiire ja taaas sanot ettei ole kiire. Sä et edes tiedä ite mitä haluat tehdä.
Noh siks mulla on kiire et voin selvittää edes mitä haluan :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No niimpä. jos asenne on valmiiksi että pitää elää jonkun diagnoosin oireitten mukaan. Se kertoo isommista ongelmista
Noh mä oon jo pari vuotta ollu oireeton täysin ilman lääkitystä ja käyny kerran kuussa hoitajalla. Jotenkin vaan alistuin kohtalooni kun mulle aikoinaan sanottiin suoraan ettei musta tuu ikinä mitään. Tää kunnes mun tyttöystävä nyt potki mua perseelle
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
siis diagnoois vie itsetunnon ja masentaa? vai etkö pärjää muutenkaan elämässä. sitten sun pitää hakea tukea ja apua sun elämänhallintaan.
Hänhän mainitsi, että ihminen haluaa elää diagnoosin oireitten mukaisesti.
Silloin on vaikeaa pärjätä, jos haluamalla haluaa elää noin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noh mä oon jo pari vuotta ollu oireeton täysin ilman lääkitystä ja käyny kerran kuussa hoitajalla. Jotenkin vaan alistuin kohtalooni kun mulle aikoinaan sanottiin suoraan ettei musta tuu ikinä mitään. Tää kunnes mun tyttöystävä nyt potki mua perseelle
Ei muut ihmiset voi sanoa, tuleeko vai eikö jostain toisesta jotain, tai pystyykö vai ei joku toinen johonkin.
Ihminen itse tietää, mihin kykenee.
Toki alentavat ja halveksuvat sanat saattavat alentaa itsetuntoa herkästikin, mutta sieltäkin pystyy nousemaan.
Ja onhan se hyvä, että on joku potkimassa perseelle, jos ei itse viitsi tehdä mitään. Mutta ei kukaan jaksa olla ikuisesti potkimassa toista, on opittava itsekin pärjäämään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sä voit hyvin niin se diagnoosi ei ole este sosiaali-ja terveysalalle. Joten sä voit hakea opiskelee jos tunnet että selviät siitä. Tosiasia on että ammattikouluun on pisteytys. Jos sä et pääse ammattikouluun niin sitten sä opiskelet muualla
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sua masentaa niin silloin sä et pääse opiskelee sosiaali-ja terveysalalle. se on fakta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jos joku sanoo hyppää kaivoon niin sinähän hyppäät koska sulle on niin sanottu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sua masentaa niin silloin sä et pääse opiskelee sosiaali-ja terveysalalle. se on fakta
No ei mua enään masenna enkä virallista diagnoosia masennuksesta omaa. Ei vaan ollu tuleviasuuden näkymiä ennen tyttöystävää ja olin aika lailla yksin neljän seinän sisällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jos joku sanoo hyppää kaivoon niin sinähän hyppäät koska sulle on niin sanottu
No diagnoosi on vähän eri kuin kaivo. En hyppäis kaivoon jos joku käskis. Mut diagnoosi on eri, mulle sanottiin ettei musta töihin oo ja sillon menin sen tiedon mukaan +asun yksin eikä kavereita ollu. Perhe on mut päiväs monta tuntia. Kaikkihan toki muuttu kun tapasin viime keväänä mun tyttöystävän sattumalta netissä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ei mua enään masenna enkä virallista diagnoosia masennuksesta omaa. Ei vaan ollu tuleviasuuden näkymiä ennen tyttöystävää ja olin aika lailla yksin neljän seinän sisällä.
juurihan sä sanoit että sulla menee itsetunto ja masentaa. miksi sitten sanot että masentaa jos sua ei masenna?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No diagnoosi on vähän eri kuin kaivo. En hyppäis kaivoon jos joku käskis. Mut diagnoosi on eri, mulle sanottiin ettei musta töihin oo ja sillon menin sen tiedon mukaan asun yksin eikä kavereita ollu. Perhe on mut päiväs monta tuntia. Kaikkihan toki muuttu kun tapasin viime keväänä mun tyttöystävän sattumalta netissä
nin mutta itsetunto menee kun joku sanoo ettei susta tule mitään. Eli kun joku sanonut ettei susta tule mitään niin sä uskot kun toinen sanoo niin.
Missä helvetin menneisyydessä te elätte. Eläkää tässä päivässä. Jokaisella on menneisyys mutta ei se tarkoita että siinä menneisyydessä pitää elää.
Ei se sun tyttöystävä poista sitä että ammatikouluun on pisteytys ja sun tyttöystävä ei voi tulla sun kaa kouluun pitää sua kädestä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
juurihan sä sanoit että sulla menee itsetunto ja masentaa. miksi sitten sanot että masentaa jos sua ei masenna?
Niin, meni. Asiat on muuttunu sen jälkeen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
nin mutta itsetunto menee kun joku sanoo ettei susta tule mitään. Eli kun joku sanonut ettei susta tule mitään niin sä uskot kun toinen sanoo niin.
Missä helvetin menneisyydessä te elätte. Eläkää tässä päivässä. Jokaisella on menneisyys mutta ei se tarkoita että siinä menneisyydessä pitää elää.
Ei se sun tyttöystävä poista sitä että ammatikouluun on pisteytys ja sun tyttöystävä ei voi tulla sun kaa kouluun pitää sua kädestäNo kokeileppa saada diiagnoosi ja et monta lääkäriä sanoo sulle ettei susta tuu mitään ja et voi tavoitella mitään koska oot työkyvytön jne. Vie aikalailla kaiken toivon tuleviasuudesta
Helpompi sanoa ku ku tehty. Ihmiset reagoi eri tavalla.
Emmä odotakkaan et se auttaa kädestä pitäen, pärjään ihan hyvin varmasti ite. Ja kun saan diagnoosin mikä se sit onkaan niin tiedän minne voin hakea ja mitä tehdä. Toivon toki lasten kanssa työskentelyä yms mut pitää olla realisti. Oppisopimuskaan tuskin päivässä tulee eli senkin takia mitä nopeemmin asiat etenee sitä nopeemmin voin alkaa miettiä ja tehdä näitä. Byrokratia kestää - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No kokeileppa saada diiagnoosi ja et monta lääkäriä sanoo sulle ettei susta tuu mitään ja et voi tavoitella mitään koska oot työkyvytön jne. Vie aikalailla kaiken toivon tuleviasuudesta
Emmä odotakkaan et se auttaa kädestä pitäen, pärjään ihan hyvin varmasti ite. Ja kun saan diagnoosin mikä se sit onkaan niin tiedän minne voin hakea ja mitä tehdä. Toivon toki lasten kanssa työskentelyä yms mut pitää olla realisti. Oppisopimuskaan tuskin päivässä tulee eli senkin takia mitä nopeemmin asiat etenee sitä nopeemmin voin alkaa miettiä ja tehdä näitä. Byrokratia kestääJos et tiennyt niin työkyvyttömyyseläkeellä voi työskennellä ja sä voit käydä töissä.
Jahas taas sanot ettei ole kiire ja kohta sanot että on kiire hakea yhteishaussa.
Voi helvetti . Oppisomimus alkaa kun sä olet etsinyt ensin sen työpaikan mihin meet sitä oppisoimimusta suorittaa ja sinne ei ole yhteishakua.
Mikä helvetin kiire sulla. Sä oot vielä nuori. Sähän voit vaikka heti hakea jos sä tunnet selviäsi siitä. Miljoonannenn kerran sosiaali-ja terveysalalle voi hakea kun on hoitotasapainossa. Jos sä voit hyvin ja selviät elämästä niin silloin sun sairaus on hoitotasapainossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, meni. Asiat on muuttunu sen jälkeen.
Miksi sitten ryvet sun menneisyydessä. Mä en ymmärrä jos ihminen voi hyvin niin pitää elää menneisyydessä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noh siks mulla on kiire et voin selvittää edes mitä haluan :D
ei helvetti.Sulla on kiire selvittää mitä haluat. miksi. oot sä tekemässä kuolemaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten ryvet sun menneisyydessä. Mä en ymmärrä jos ihminen voi hyvin niin pitää elää menneisyydessä
No ihmiset on erilaisia. Tää on valitettavaa realismia monelle jolla diagnoosi. Oli se oikea tai väärä. Terveydenhuolto vie itsetunnon ja lyö lyötyö alemmas
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei helvetti.Sulla on kiire selvittää mitä haluat. miksi. oot sä tekemässä kuolemaa?
Jokainen vuosi vähentää eläkettä ja jos mulla on nyt mahis saada tulevaisuus ja on tyttöystäväkin niin mä voin jopa perustaa perheen. Se vaan tarttee rahaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tiennyt niin työkyvyttömyyseläkeellä voi työskennellä ja sä voit käydä töissä.
Jahas taas sanot ettei ole kiire ja kohta sanot että on kiire hakea yhteishaussa.
Voi helvetti . Oppisomimus alkaa kun sä olet etsinyt ensin sen työpaikan mihin meet sitä oppisoimimusta suorittaa ja sinne ei ole yhteishakua.
Mikä helvetin kiire sulla. Sä oot vielä nuori. Sähän voit vaikka heti hakea jos sä tunnet selviäsi siitä. Miljoonannenn kerran sosiaali-ja terveysalalle voi hakea kun on hoitotasapainossa. Jos sä voit hyvin ja selviät elämästä niin silloin sun sairaus on hoitotasapainossa.Joo voi mut ei kukaan palkkaa ilman ammattia. Siltä osin se et voi käydä töissä on turha niille, joilla ei oo mitään työkokemusta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen vuosi vähentää eläkettä ja jos mulla on nyt mahis saada tulevaisuus ja on tyttöystäväkin niin mä voin jopa perustaa perheen. Se vaan tarttee rahaa
eli sä ajattelet sun tulevaa eläkettä. No hae opiskelee jos sä tunnet että sä kykenet siihen. kannattaako hankkia lapsia jos niitä ei ole varaa elättää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja hankitte lapsia jotta tyttöystäväsi voi jäädä kotiin hoitaa lasta kun sinä käyt töissä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ihmiset on erilaisia. Tää on valitettavaa realismia monelle jolla diagnoosi. Oli se oikea tai väärä. Terveydenhuolto vie itsetunnon ja lyö lyötyö alemmas
Itsetuntoa voi kasvattaa ja itseään kehittää. Ethän sä terveydenhuollolle elä vaan sä elät omaa elämää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo voi mut ei kukaan palkkaa ilman ammattia. Siltä osin se et voi käydä töissä on turha niille, joilla ei oo mitään työkokemusta
Sitten sä menet jonnekin missä annetaan erityisopetusta ja voi valmistua ammattiin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo voi mut ei kukaan palkkaa ilman ammattia. Siltä osin se et voi käydä töissä on turha niille, joilla ei oo mitään työkokemusta
Mihin sä tarttet diagnoosia jos sä pärjäät sun elämässä ja pystyt opiskelee. Monta kertaa mun pitää sanoa että diagnoosi ei ole este sosiaali-ja terveysalalle jos selviät opiskelusta ja elämästä ylipäänsä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sä tarttet diagnoosia jos sä pärjäät sun elämässä ja pystyt opiskelee. Monta kertaa mun pitää sanoa että diagnoosi ei ole este sosiaali-ja terveysalalle jos selviät opiskelusta ja elämästä ylipäänsä
Tajusin kyllä. Riippuen diagnoosista saatan saada tuettua opetusta. Eli saatan päästä oikotietä kautta kouluunkin tai sit yhteishaku/TUVA/oppisopimus. En siis voi ennen sitä hakea tai ei kannata, näin mulle neuvottiin tänää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tajusin kyllä. Riippuen diagnoosista saatan saada tuettua opetusta. Eli saatan päästä oikotietä kautta kouluunkin tai sit yhteishaku/TUVA/oppisopimus. En siis voi ennen sitä hakea tai ei kannata, näin mulle neuvottiin tänää
niin mähän puhuin sulle tosta tuvasta ja oppisopimuksesta. Mihin kouluun pääset oikotietä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eli nyt sulla ole kiire kun sulle sanottiin ettei kannata hakea. Täällä on puhuttu monta kertaa mikä kiire sulla on ja sit kun joku virkailija sanoo saman niin sitten vasta uskotaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eli nyt sulla ole kiire kun sulle sanottiin ettei kannata hakea. Täällä on puhuttu monta kertaa mikä kiire sulla on ja sit kun joku virkailija sanoo saman niin sitten vasta uskotaan
Ei se uskomisesta oo. Saan vaan mahdollisesti virallisen oikoreitin opintojen pariin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se uskomisesta oo. Saan vaan mahdollisesti virallisen oikoreitin opintojen pariin
mihin opintoihin ? ammattikouluun ilman yhteishakua
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No kokeileppa saada diiagnoosi ja et monta lääkäriä sanoo sulle ettei susta tuu mitään ja et voi tavoitella mitään koska oot työkyvytön jne. Vie aikalailla kaiken toivon tuleviasuudesta
Emmä odotakkaan et se auttaa kädestä pitäen, pärjään ihan hyvin varmasti ite. Ja kun saan diagnoosin mikä se sit onkaan niin tiedän minne voin hakea ja mitä tehdä. Toivon toki lasten kanssa työskentelyä yms mut pitää olla realisti. Oppisopimuskaan tuskin päivässä tulee eli senkin takia mitä nopeemmin asiat etenee sitä nopeemmin voin alkaa miettiä ja tehdä näitä. Byrokratia kestääVaikka joku diagnoosi ei estäisi opiskelua eikä mahdollista työntekoa, on silti hyvä miettiä tulevaa työuraa. Mihin, minkälaiseen työhön omat voimavarat mahtavat riittää ?
Jaksaako ihan varmasti tehdä sellaista työtä, esim. hoitaa toisia, lapsia tai aikuisia, jos on omassa elämässä ongelmia, jos on itsestänsä epävarma ?
En tarkoita, ettetkö esim. sinä kykenisi, mutta ihan yleisesti kysyn tällaista, koska jotkut hakeutuvat vaikkapa hoitoalalle, mutta eivät sitten jaksakaan kauaa.
On tunnistettava itsessään se, mitä oikeasti haluaa, mitä jaksaa, jne. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa se sen tehdäkin, mutta sieltä alhaalta pystyy myös nousemaan.
- Anonyymi
Kokemus on ainoastaan hänen omansa , hän tuntee että häntä kiusataan ! Oletko ollut mukana katsomassa kiusataanko .
Monessa työpaikassa ilmenee kiusausta. Yleensä siitä mennään pomon puheille. Ensikädessä ja pomon velvollisuus on selvittää asia , ja ammattiliittoon voi soittaa ja kertoa usein auttavat ihmistä hädässä .- Anonyymi
Ja sitku pomo on kiusaaja niin mitäs sit? Ei se ammattiliittokaan paljoo auta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitku pomo on kiusaaja niin mitäs sit? Ei se ammattiliittokaan paljoo auta..
Jos ammattiliitto ei auta työnantajan harjoittamaan kiusaamiseen, ota yhteyttä työterveyshuoltoon, työsuojeluviranomaiseen (Aluehallintoviraston työsuojelun vastuualue) tai tee rikosilmoitus, jos kiusaaminen on vakavaa, kuten väkivaltaa tai tietyntyyppistä seksuaalista häirintää. On tärkeää dokumentoida kaikki tapahtumat ja pyytää apua työsuojeluvaltuutetulta, jos sellainen on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ammattiliitto ei auta työnantajan harjoittamaan kiusaamiseen, ota yhteyttä työterveyshuoltoon, työsuojeluviranomaiseen (Aluehallintoviraston työsuojelun vastuualue) tai tee rikosilmoitus, jos kiusaaminen on vakavaa, kuten väkivaltaa tai tietyntyyppistä seksuaalista häirintää. On tärkeää dokumentoida kaikki tapahtumat ja pyytää apua työsuojeluvaltuutetulta, jos sellainen on.
Pomo on kaupan omistaja ja täällä töissä 3 ihmistä. EI meillä työterveyttä edes ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pomo on kaupan omistaja ja täällä töissä 3 ihmistä. EI meillä työterveyttä edes ole
Otat yhteyttä aluehallintovirastoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin lakisääteinen työterveyshuolto kuuluu kaikille työntekijöille riippumatta työsopimuksen laadusta tai kestosta. Työnantajan on järjestettävä tämä ennaltaehkäisevä terveydenhuolto työntekijöilleen, sillä se on osa työnantajan lakisääteistä velvollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin lakisääteinen työterveyshuolto kuuluu kaikille työntekijöille riippumatta työsopimuksen laadusta tai kestosta. Työnantajan on järjestettävä tämä ennaltaehkäisevä terveydenhuolto työntekijöilleen, sillä se on osa työnantajan lakisääteistä velvollisuutta.
Mulla on minimi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on minimi
Mitä lakisääteinen minimi kattaa?
Työterveyshuoltolaki velvoittaa työnantajaa huolehtimaan työntekijöiden terveydestä työhön liittyvien tekijöiden osalta, esimerkiksi järjestyllä terveystarkastuksia ja selvityksiä työpaikan olosuhteista.
Tavoitteena on tukea työntekijöiden työkykyä ja ehkäistä työperäisiä sairauksia ja oireita.
Velvoite koskee yritystä riippumatta työntekijöiden määrästä, eli myös jos sinulla on vain yksi työntekijä, työterveyshuolto tulee järjestää.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23010052Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen564677Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1404160Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1394065- 2143857
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik463144Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL342347Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä11715Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1601703Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!111689