Jos Vilkkilän kylässä on 5 porttia,
jokaisella portilla 5 ämmää,
jokaisella ämmällä selässä 5 konttia,
jokaisessa kontissa 5 kissaa,
jokaisella kissalla 5 poikasta,
niin kuinka monta kissaa loppujen lopuksi on?
Ei kai kuitenkaan ne kaikki Vilkkilän kissat niissä konteissa ole.Ympäri kylää on varmasti hyvinkin monta onnellista mouruajaa.
Mutta paljon niitä on!
Kuinka paljon niitä kissoja oli siellä Vilkkilässä?
9
1066
Vastaukset
- ,..,
3125?
Mistäpä sen voisi tietää? Mikäli ämmät kontteineen ovat vielä kylän porttien ulkopuolella, niin ilmeisesti Vilkkilässä on hyvin vähän jos ollenkaan kissoja, mutta paljon hiirä ja rottia.
- Hei kun keikuskelen
Aika runsaasti kissuja Vilkkilässä. Äkkiseltään laskien siellä näkyi vilistelevän 3750 kissaa.
- XXXXXXX
Minusta taas 5x5x5x5x5 = 3125
- Hei kun keikuskelen
XXXXXXX kirjoitti:
Minusta taas 5x5x5x5x5 = 3125
Missähän se "hau meni"-aloittaja oikein on.
Voisi tulla kertomaan vastauksen.
5x5x5x5x5 = 3125, joo on on munkin mielestäni on.
Mutta kun kontteja on 125, joissa jokaisessa viis äiteekissaa, joilla jokaisella viis pikku ihanuuspoikasta, niin poikasia on 3125 ja kun siihen lisätään nää äiteet eli 625 äiteetä, niin se tekee yhteensä 3750 kipaletta. - XXXXXXX
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Missähän se "hau meni"-aloittaja oikein on.
Voisi tulla kertomaan vastauksen.
5x5x5x5x5 = 3125, joo on on munkin mielestäni on.
Mutta kun kontteja on 125, joissa jokaisessa viis äiteekissaa, joilla jokaisella viis pikku ihanuuspoikasta, niin poikasia on 3125 ja kun siihen lisätään nää äiteet eli 625 äiteetä, niin se tekee yhteensä 3750 kipaletta.Ja kuka voi vannoa, että joka katti on konttiin saatu menemään?
- Hei kun keikuskelen
XXXXXXX kirjoitti:
Ja kuka voi vannoa, että joka katti on konttiin saatu menemään?
Kyllä, olette oikeassa hyvä XXXXXX. Joku on voinut todellakin livahtaa veks, ohi kontin suun.
Sitten aateskelin tossa jo aikasemmin, että monasti kissiäiteet saavat vaan 4 poikasta, toki usein myös viis, mutta sitä vaan että on todennäköisempää se, että poikasten määrä ei ole tasaisen viiden-kipaleen rypäsköissä. Äiteitä on 625 ja olisi suorastaan Ohhoh-juttu, jos Kaikki saisivat Viisi poikasta.
Jos puolet saisivatkin 4 ja puolet kissoista 5 poikasta, niin poikasia olisi vain 2813 kipaletta. Yhteensä äitien kaa 3438 kpl.
Ja jäivätkö kaikki poikaset edes henkiin. Kysyn vaan ma.
Että ei tää helppo laskutehtävä ole laisinkaan.
Vastaan kuitenkin tuon 3750, kerran sen oon jo kerran niin julkituonut:) - XXXXXXX
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kyllä, olette oikeassa hyvä XXXXXX. Joku on voinut todellakin livahtaa veks, ohi kontin suun.
Sitten aateskelin tossa jo aikasemmin, että monasti kissiäiteet saavat vaan 4 poikasta, toki usein myös viis, mutta sitä vaan että on todennäköisempää se, että poikasten määrä ei ole tasaisen viiden-kipaleen rypäsköissä. Äiteitä on 625 ja olisi suorastaan Ohhoh-juttu, jos Kaikki saisivat Viisi poikasta.
Jos puolet saisivatkin 4 ja puolet kissoista 5 poikasta, niin poikasia olisi vain 2813 kipaletta. Yhteensä äitien kaa 3438 kpl.
Ja jäivätkö kaikki poikaset edes henkiin. Kysyn vaan ma.
Että ei tää helppo laskutehtävä ole laisinkaan.
Vastaan kuitenkin tuon 3750, kerran sen oon jo kerran niin julkituonut:);))) Mene ja tiedä, sano.
- kollit kanssa
Missäs ne kollit sitten luuraa? Eikö niitä lasketa mukaan ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718