Rööki aloittelevalle?

aloittelija

Eli olen ajatellut aloittavani satunnaisen tupakanpolton ja tarvisin nyt apua merkin valitsemisessa. Meinasin että aina kun olen kännissä tai/ja istumassa iltaa niin voisi sen pari sauhua vetästä. Eli mikä merkki olisi ''terveellisin'' vaihtoehto jossa olisi hillitysti nikotiinia sun muita aineita. Ja ei, en halua sähkötupakkaa.

34

2677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elrök

      Onpa kuollettavan typerä ajatus...

      • Röyhyyttävä sokko

        jokin sininen, esimerkiksi l&m voisi sopia sinulle. Ei ehkä markkinoiden miedointa, mutta ei vahvintakaan. vihreisiin ei kannata sekaantua, ne poistuvat jollakin aikavälillä markkinoilta, joten parasta totutella makuaineettomiin alusta lähtien. Niin ja unohda terveysnäkökohdat tupakkia valitessasi, eivät kevytsavukkeet paljon sen terveellisempiä ole, kuin vahvatkaan, niitä tulee vain poltettua syvemmin henkosin, joten tilanne ei paljon vahvasta tupakasta poikkea. Nikotiinia kyllä saat vähemmän, ja tämä vie mietojen poltosta viimeisenkin järjen, saat terveyshaitat, muttet kunnon nikotiininautintoa, joka tupakoinnin tarkoituksena on.


    • Röökipoliisi

      Minkä ihmeen takia??? Onko se hienoa? Näyttääkö tyylikkäältä? Onko ylimääräistä rahaa? Vaatiiko ympäristöön sulautuminen? Etkö osaa olla ilman?

      Tulet vuorenvarmasti katumaan tuota jossain vaiheessa elämääsi.

      • aloittelija

        Siksi koska voin. Täälä eletään vain kerran. Elämästä pitää nauttia. Muijat saattaa kysyä tulta. Minä annan. Juttelemme. Saan pillua.

        No ei mutta eikös se ole mun päätös haluanko polttaa vai en. Olen nuori ja kaikkea uutta pitää kokeilla. t.18v


      • ziisus6
        aloittelija kirjoitti:

        Siksi koska voin. Täälä eletään vain kerran. Elämästä pitää nauttia. Muijat saattaa kysyä tulta. Minä annan. Juttelemme. Saan pillua.

        No ei mutta eikös se ole mun päätös haluanko polttaa vai en. Olen nuori ja kaikkea uutta pitää kokeilla. t.18v

        Poika poika poika....eipä sitä 7 vuoden tupakoinnin aika pillua ole irronnut pelkän röökin polton takia. Se vaatii jotain ihan muuta.


      • Jallukola
        aloittelija kirjoitti:

        Siksi koska voin. Täälä eletään vain kerran. Elämästä pitää nauttia. Muijat saattaa kysyä tulta. Minä annan. Juttelemme. Saan pillua.

        No ei mutta eikös se ole mun päätös haluanko polttaa vai en. Olen nuori ja kaikkea uutta pitää kokeilla. t.18v

        Meitä "viihdepolttajia" on Suomi tulvillaan. Itsellä takana onnistuneet viisi vuotta tuollaista silloin-tällöin tupakointia joko pikku hiprakassa tai tukevassa humalassa. Selvinpäin poltetut savukkeet ovat laskettavissa yhden käden sormilla.

        Terveellisin tupakka on varmasti Savuke 1 (eli ykkössavuke) jossa on nikotiinia sekä tervaa vain 0,1mg. Ainakin R-kioskilta löytyy myös lisäaineettomia tupakoita kuten Lucky Striken sininen/punainen, North State Valkea ja Smart Additive Free.
        Edellä mainituista varmaankin tuo Valkea Nortti on pehmeintä ja helposti lähestyttävintä.


    • Megapössis

      Paree kyl olis, jos pysyisit kokonaan erossa, mutta jos nyt haluat välttämättä opetella "miesten tavoille", niin kevytsavukkeet olisivat sit varmaan paras vaihtoehto.
      Yhtä epäterveellisiä kuin vahvemmatkin, mutta eivät ärsytä röörejä niin paljoa.
      ja miksei sitä vois vielä jotain mentholröökiäkin imuttaa, vielä kun sitä sorttia on markkinoilla.
      Mutta tosiaan, fiksumpi olisit jos pysyisit erossa koko paskasta. Ei se pillukaan nyt sentäs niin hieno värkki ole, että sen takia kannattaa polttamaan alkaa. Edes silloin tällöin.
      Niin juu, itse olen polttanut jo 20v päivittäin, satunnaissavuttelut päälle niin kokemusta onkin jo noin 23v. Ikää mulla on 34v ja röökiä palaa askista kahteen päivässä.
      Eli tiedän, mistä puhun.

    • aloittelija

      Joo kokeilin eilen tupakkaa vetämällä punasta henkeen ja meinasin tukehtua. Nyt seuraavana päivänä maistuu ehta paska suussa ja tuskin enää ikinä poltan. Paitsi kännissä..

      • cancer fun

        Punainen tosiaan voi nousta alussa melkolailla päähän mutta kun polttelee aikansa, alkaa tottua. Kannattaa kokeilla aluksi sinisiä ja harmaita ja sitten kun olet poltellut vähän aikaa, voit ruveta totuttelemaan punaisiin. Tosin jos polttelusi on vain satunnaista, ei värillä ole niin väliä...


      • aloita sikareilla
        cancer fun kirjoitti:

        Punainen tosiaan voi nousta alussa melkolailla päähän mutta kun polttelee aikansa, alkaa tottua. Kannattaa kokeilla aluksi sinisiä ja harmaita ja sitten kun olet poltellut vähän aikaa, voit ruveta totuttelemaan punaisiin. Tosin jos polttelusi on vain satunnaista, ei värillä ole niin väliä...

        Kannattaa aloittaa Hofnareilla. Sikarit maistuvat hyviltä vaikka ei olisi aiemmin polttanut.


      • 12+3
        aloita sikareilla kirjoitti:

        Kannattaa aloittaa Hofnareilla. Sikarit maistuvat hyviltä vaikka ei olisi aiemmin polttanut.

        ne nyt on täyttä skeidaa


    • Lasse Lehtinen

      Mukavaa huomata, että nuorisosta löytyy vielä omilla aivoillaan ajattelevia.

      Menestystä ja nautinnollisia hetkiä uudelle harrastukselle.

    • Don'tStart.

      Haha, luulis että tuo eka kokemus opettais sua, mutta ei luultavasti teet kuten minä ja jatkat kuitenkin.

      T. 1 vuos yrittäny päästä eroon.

    • dkgksodk

      Vedä lm fullflavour onko siinä enemmän nikotiinii ku nousee niin hyvin päähän ku ois pieni humala.

    • Jallukola

      Meitä "viihdepolttajia" on Suomi tulvillaan. Itsellä takana onnistuneet viisi vuotta tuollaista silloin-tällöin tupakointia joko pikku hiprakassa tai tukevassa humalassa. Selvinpäin poltetut savukkeet ovat laskettavissa yhden käden sormilla.

      Terveellisin tupakka on varmasti Savuke 1 (eli ykkössavuke) jossa on nikotiinia sekä tervaa vain 0,1mg. Ainakin R-kioskilta löytyy myös lisäaineettomia tupakoita kuten Lucky Striken sininen/punainen, North State Valkea ja Smart Additive Free.
      Edellä mainituista varmaankin tuo Valkea Nortti on pehmeintä ja helposti lähestyttävintä.

    • aloita sähkötupakalla

      Sähkötupakoiden myynti on viime vuosina kaksinkertaistunut joka vuosi siitä huolimatta että minkään maan terveysviranomaiset eivät ole niitä suositelleet, ja tällä vauhdilla ei montaa vuotta mene kun se kokonaan syrjäyttää poltettavan tupakan. Vähän kuten 90-luvun lopussa kännykät alkoivat syrjäyttää lankapuhelimia, ja digikamerat syrjäyttivät filmikamerat. Muutaman vuoden päästä enää harvat peräkylän mummot polttavat tupakkaa.

      Poltettavan tupakan suosittelu on kuin suosittelisi ensimmäiseksi kännykäksi jotain NMT-puhelinta tai ensimmäiseksi koneeksi IBM 8086 tietokonetta, eivät ne ole 2000-lukua. Vaan kyllä ne ovat sähkötupakat ja hyvät makunesteet joilla nautintoaineen käyttö kannattaa aloittaa.

    • Kent

      Suosittelen eri Kent:tejä

    • siitä kokeilemaan

      Lm vihreä tosi hyvä maku vähemmän nikotiinia 5.10€ aski

    • Kavereitten.polttaja

      Kyllä se on vaan niin että punasesta nortista ei tupakka parane mallua ny voi vielä polttaa (ite en tykkää mutta menettelee) ja LM ja chesterfieldin punasta ja joskus myös camelia. Kaikki muut kyllä kent,bonus,pallmall..... niillä ei tee mitää

      The ugly truth

    • Lidl

      Lidl rööki pärisee !

    • savuttton

      Tupakointi on miesten hommaa. Se tekee miehestä MIEHEN kun ottaa malluaskin (myös nortti käy) rehvakkaasti povarista ja heittää röökin huulille. Sytyttämiseen tikut, colt, tai zippo. Ei mitään vitun biciä, ne on naisille.
      Itse en polta enää koska alkoi unto heikkenemään mutta jos kunto kestää niin suosittelen.

      • Naiseksi_

        Etkö siis ole enää mies?


      • Anonyymi

        Savu syrjäyttää happee verisuonissa, sen takia sydän joutuu pumppaamaan nopeammin ja sen takia rasituksessa ei riitä teho enää ja ihminen väsyy.


    • Lidl

      Cold field rööki. Lidlist saa

      Lidl on halpa !

    • Anonyymi

      Mahorkka Venäläinen tupakka parasta tupakkaa.

      • Anonyymi

        Miehet sen tietävät.
        Nortti on täyttä tupakkaa.


    • Anonyymi

      itse vedän lucky strike sinistä... ihan hyvä röökivaihtoehto sinullekkin... no additives...

    • Anonyymi

      PERKELE Nortin vihreä oli parasta

    • Anonyymi

      Onhan se niin miehekkään NÄKÖISTÄ, kun poikanen menee ja sauhu jää. Siis omasta poikasmelestä arveltuna. Minä katselin aikaisemmin säälien, mutta en enää. Haiskoot mille haluavat, kunhan eivän minun nenääni.

      Että terveelliset savukkeet. Ne on ne, jotka poltetaan lämpökattiloiden tai vastaavien tulisijojen uuneissa, laatikoittain.

    • Anonyymi

      Älä edes aloita, se koukuttaa. Eikä se ole enään hottia. Röökaajia katsotaan paheksuvasti joka paikassa. Erittäin kallista ja myrkyllistä paskaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla rohkeasti merkki kyllä löytyy

    • Anonyymi

      Suurin osahan on vetänyt ensin vaan ne pari sauhua...

      Mutta koska on kysymys riippuvuutta aiheuttavasta aineesta, niin se pari ei kohta riitä. Varsinkaan, jos on joku ympäristön paine ympärillä sille , eli jos sauhuttelu koetaan vaikka jotenkin "cooliksi" tuttavapiirissä.

      Olen itse entinen tupakoija, enkä tupakoivaa katsoisi edes kumppanina nykyään, saati sitten aloittaisi uudestaan itse. Yskittää pelkkä ajatuskin. Muistan ne köhät, keltaisen "savukesormenkynnen", sauhut silmissä ja muualla, sekä yleisen lemun tarpeeksi hyvin vieläkin. Ja tietysti sen pahimman eli ainaisen tarpeen tupakalle.

      Aikanaan aloin itse, suht vähävarainen kun olin, laskeskella lopulta sitä summaa, mikä tupakointiin kuluu, muiden negatiivisten oheisilmiöitten ohella. Totesin, että sillä summalla saisi jotain mukavampaakin itselle hankittua.

      Nyt on takana vuosikymmeniä ilman.

    • Anonyymi

      L&m sininen tosi laimeaa

    • Anonyymi

      En suosittele aloittamista, koska ite aloitin 35v ja oli ihan hirveetä. Eli poltin viikon ja tajusin et hyi hitto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe