Osaatko työsi?

vaikea2

IT-työ on vaikeaa

10

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdsfdsfdsfdfsfds

      En nyt ihan varma ole mitä kysymykselläsi haet mutta en ainakaan itse ole varma osaanko työtäni vai en. Johtuu lähinnä siitä että sen verran sekavaa meininki ainakin meillä nykyään että hirveän vaikea sanoa mitä pitäisi osata ja mitä ei ja mitä pitäisi saada aikaiseksi ja mitä ei.

      Tai siis vaatimukset ja odotukset aivan kummallisia mutta (ainakaan meillä) toisaalta ei juuri olankohautusta kummempaa sitten seuraa myöskään homman mennessä puihin.

      itse toivoisin jonkinlaista realistista aikataulusuunnittelua PLUS sitten kanssa seuraamuksia jos ei toteudu. Ei nyt siis potkuja samantien tms mutta nuhteita tai jotain ainakin. Nykymeininki mielestäni todella outoa kun teki mitä tahansa niin ei kehuja eikä moitteita, mikä taas tekee todella vaikeaksi itsellekin hahmoittaa että meneekö tässä nyt hyvin vai huonosti vai miten.

      • nimimerkki1

        Oletko ottanut asian puheeksi esimiehesi kanssa, vaikkapa kehityskeskustelussa? Vai tyydytkö kommentoimaan asiasta vain Suomi24:ssä?


      • dsfdsfdsfdsfdsffdsfd
        nimimerkki1 kirjoitti:

        Oletko ottanut asian puheeksi esimiehesi kanssa, vaikkapa kehityskeskustelussa? Vai tyydytkö kommentoimaan asiasta vain Suomi24:ssä?

        Tyydyn luonnollisesti kommentoimaan vain s24:ssä. Ja täälläkin vain muiden valmiiksi avaamiin ketjuihin:)


    • otan osaa

      Ei voi suunnitella aikatauluja, koska tulevaisuuden ennustaminen on mahdotonta yhä nykyäänkin..

    • asdassasadasdasasadd

      Nykyään osaan työni. Kun aloitin tuoreena DI:nä 2001, en todellakaan osannut.

    • Koodari

      IT-alan työt ovat monesti asiantuntijatehtäviä, joihin kouluttautuminen voi viedä vuosia ja edellyttää paljon vaivannäköä. Sitten osaat sen oman siivusi hyvin, mutta sen ulkopuolelta olet aika noviisi. Toivottavasti liiketoimintaympäristö ei muutu kovin nopeasti..

    • 17+10

      Ammattilaisen tunnistaa siitä, että hän määrittelee itse työkalunsa eikä lähde minkään uuden bing-bong kielen mukaan(paitsi jos on itse kehittänyt sen). Ei IT-ala ole koskaan ollutkaan vaikeaa, ihmiset ovat. Ihan kuin jotkut olisivat katkeria siitä, ettei ala olekaan osoittautunut yhtä seksikkääksi, kuin miltä se vielä vuosituhannen vaihdetta ennen näytti. Harmaa (normi)arki ei miellytä, kun pitää ymmärtää, mitä se asiakaskin oikeasti tarvitsee(eikä vain tahdo), eikä riitä, että käy sen myyntitiimin kanssa vähän laskettelemassa firman piikkiin, jossa on se hemaiseva hempukka.

      • vi mies

        Joo. Tossa äkkiä vetäsin oman käyttöjärjestelmän ja teen omaa koodia. Miksi sitä valmiita työkaluja käyttämään.


    • sdfdsfdsfdsfdsfdsfds

      Ilman muuta joo. Joka firmassahan sitä nyt jokainen "ammattilainen" saa itse päättää mitä työkaluja käyttää.

    • veitsenterällä

      Osaatko työsi? Vi&&u taas näitä kysymyksiä...
      Eiköhän tuo ole aika selvä, että IT-alalla pitäisi olla siinä jossain osaamattomuuden ja totaalihallinnan välimaastossa. Jos et osaa mitään, ei ole hommia. Jos osaat hommasi täydellisesti, olet urautunut ja käytännössä viipynyt yhdessä työtehtävässä jo liian pitkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe