Jep, tänään tein raskaustestin ja siis tiedän jo heti, että en lasta halua. Se asia on nyt vaan niin, lapsen takia myös parempi. Edes kantamaan lasta en pystyisi tällä hetkellä tietyistä henk.kohtasista syistä ja lapsen pitäminen nyt vasta kauheeta olisikin elämäntilanteen takia. En itse oo mikään lapsirakas, joten ei se niin satu, että abortti pitää tehdä. Enemmänkin harmittaa, että näin on käynyt ja lääkäreissä käyminen ja abortin teko. Se on varmasti kivuliasta. Haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka abortin ovat tehneet. Miltä teistä tuntui, kun saitte kuulla olevanne raskaana? Miksi teitte abortin? Teittekö sen lääkkeellisesti vai kirurgisesti? Kuinka pitkällä raskaus oli? Oliko alkuraskauden oireita?
Itellä siis pelkästään oireista tajusin, että varmasti oon raskaana. Seksiä on harrastettu säännöllisesti ja kondomin kanssa, mutta vahinko on sattunut. Oireina on ollut siis yöjanoa, ärtyneisyyttä vähän, pientä haluttomuutta ja vähän huonoa oloa ja ihme polvikipua. Luin, että kaikki nämä ovat normaaleja oireita. Toi polvikipu osu eniten, että ei hitto oon varmasti raskaana, koska ei oo ikinä ollut tommosta polttelua polvessa, varsinkin jos oon kauan istunut. Ja yöjano. En tiedä itse kuinka monella viikolla olen, lääkäri vasta 1 päivän päästä, mutta luulen, että noin 2-9 viikolla olisin. Onneksi on kaveri ja mies tukemassa, ilman niitä tätä en jaksaisi tehdä. Kivut kuitenki on mitä on ja ei tuo kivaa ole tehdä näin, mutta life goes on. En tarvitse haukkuja, oon lukenut jo netistä niitä muiden kohdalta ja musta se on törkeää. Jos et hyväksy aborttia, se on sinun oma mielipiteesä ja pidä kiinni siitä, mutta se ei silti tarkoita, että voit haukkua tai mollata ihmistä. Sanon vain tämän siksi, koska on ihmisiä, joita hävettää tehdä abortti just tämän takia. Jokanen eletään täällä kerran ja itse päätetään meidän tulevasta elämästä. Jos se olisi _niin_ väärin, niin aborttia Suomessa ei edes saisi tehdä. Mutta se on vain mun mielipide, että abortti on mun mielestä hyvä asia siinä mielessä, jos vahinko on jo käynyt ja et lasta halua elämääsi. :)
Tässä vähän mun mielipiteitä ja tähän asti tulleita kokemuksia ja aikuiset ihmiset varmasti osaa vastata tai laittaa niitä komentteja asiallisesti. Jos oot eri mieltä niin ole vapaasti. Shit happens.
Abortti edessä. Kokemuksia?
12
717
Vastaukset
- hiiri42_0
Itsellä tehtiin lääkkeellinen keskeytys viikolla 5. Kaikenkaikkiaan toimenpide oli aika helppo, kaikilla se ei ole.. Ensin menin naistentautien poliklinikalle, jossa sain ensimmäisen lääkkeen, jonka jälkeen minulle ei vielä tapahtunut oikein mitään. Seuraavaksi päiväksi sain laitettavaksi kolme tablettia emättimeen jotka käynnistivät supistelun. Pari tuntia vain nukuin, mihinkään ei sattunut vielä. Parin tunnin päästä sitten vessaan mennessäni tuli verta jonkun verran, jonka jälkeen vuoteli tasaisesti koko päivän. Kivut olivat vähän kovempia kuin menkkakivut, itsellä kyllä on välillä aika kivuliaat menkat, tämäkin on niin tapauskohtaista :) Mutta kivut olivat siedettävät ja niihinkin voi ottaa lääkettä. Pahin vuoto kesti muutaman päivän, sen jälkeen oli menkkamaista vuotoa vähän alle kolme viikkoa.
Joillekkin voi olla henkisesti raskasta, itsellekin oli aluksi, kun olen tavallaan "äidillinen ihminen", raskaushormonit vielä varmasti vaikuttivat asiaan eikä minulla oikein ollut ketään vierellänikään jolle purkaa tuntojaan. Mutta nekin tuntemukset helpotti kun asia oli ohi, enkä ole katunut koska tiedän etten olisi voinut tässä tilanteessa lasta pitääkkään. :)
Keskeytyksestä nyt noin puolitoista kuukautta, ihan hyvin on mennyt muuten, paitsi tänään seksin jälkeen valuin vähän verta, mutta ilmeisesti se johtuu vain kuivista limakalvoista. Tsemppiä, jos on kysymyksiä niin vastailen kyllä mielelläni :)- noeivarmaantipu
"Itsellä tehtiin lääkkeellinen keskeytys viikolla 5."
"eikä minulla oikein ollut ketään vierellänikään jolle purkaa tuntojaan."
Eli harrastat siis suojaamatonta seksiä random-tyyppien kanssa. Ei siinä mitään, sukupuolitaudit voi olla jännäkin kokemus.
- voi poloisia
Voi tätä elämää.
Sanokaa missä vaiheessa sikiö muuttuu ihmiseksi, jolla on ihmisarvo? Siis missä vaiheessa sikiöö ei enää saa surmata.
En käsitä, että lainsäädäntö sallii pienen ihmisen surmaamisen.- minun1111
Mielipiteeni on että siinä vaiheessa kun se näkeekuuleetunteehaistaa ja jopa maistaa:) kun aivot/ elimet ovat jo kehittyneet:)
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119118
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265788- 554762
- 964716
- 633705
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743423- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502772- 432671