Mikä koirarotu minulle?

koirat5

Olen ottamassa toista koiraa, mutta en osaa päättää rotua. Minulla on jo valmiiksi 8-vuotias cavalier kingcharlesinspaneli uros. Koira voi olla rotukoira , mutta se voi olla myös sekarotuinen ja siinä tapauksessa kertokaa mitä rotuja siinä voisi olla. Eli koirasta tulisi harrastuskoira, puolustus, jäljestys, agility ja pyöräily. Koira saisi olla suurimman osan vapaana ja pääsisi päivittäin pitkälle metsälenkille. Koiralla pitää olla luonnetta. Sen pitää tulla toimeen suht hyvin muiden koirien kanssa ja se leikkautetaan joten sukupuolella ei ole niinkään väliä. Se saisi olla keskikokoisesta suureen kokoluokkaan eli ei ihan pieni. Sen pitää olla aktiivinen, mutta ei mikään hääsääjä koko ajan. Koiralla ei mielellään saa olla hhyvin ptkää turkkia.

15

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • koirat5

        Tarkoitin suojelu harrastusta! Tuo on liian iso, isolla tarkoitin esim. käyttölinjainen saksanpaimenkoira tai rottweiler. :)


    • tälläisiä:D

      hmm.. Olisiko vaikka.. Keeshond? paksu turkki on tosin miinus:( Dalmatiankoirakin istuu hyvin noihin kriteereihin. Se ei tosin taida olla terveimmästä päästä..??
      Entä bordercollie? Liikuntaa tulisi näköjään tarpeeksi ja on oiva harrastus koira. Tuossa oli muutama rotu.:)

      Oletko kokeillut koirarotu testejä? esim. koiranomistajan peruskurssi on aika kiva;)

      • koirat5

        Tuota keeshondia olenkin kyllä vähän miettinyt, mutta se turkki vähän mietityttää. Sen varmasti voisi kesäisin ajaa lyhyeksi, koska en usko että pystyn katsomaan koiran läähätystä kun sillä on niin kuuma. ;) Ja se myös vähän mietityttää että onko siitä suojelu harrastukseen?


      • näreetnäin
        koirat5 kirjoitti:

        Tuota keeshondia olenkin kyllä vähän miettinyt, mutta se turkki vähän mietityttää. Sen varmasti voisi kesäisin ajaa lyhyeksi, koska en usko että pystyn katsomaan koiran läähätystä kun sillä on niin kuuma. ;) Ja se myös vähän mietityttää että onko siitä suojelu harrastukseen?

        Se vähän mietityttää että onko SINUSTA suojelu harrastukseen? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla muuta koirakokemusta kuin yksi Cavalier? Kuule aloita vaikka muista palveluskoiralajeista, kuten haku. Sitten kun olet koirasi voittajaluokkaan haussa treenannut, voisi seuraavalla kopkeilla suojelua.


      • koirat5
        näreetnäin kirjoitti:

        Se vähän mietityttää että onko SINUSTA suojelu harrastukseen? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla muuta koirakokemusta kuin yksi Cavalier? Kuule aloita vaikka muista palveluskoiralajeista, kuten haku. Sitten kun olet koirasi voittajaluokkaan haussa treenannut, voisi seuraavalla kopkeilla suojelua.

        Anteeks nyt vaan minulla on ollut belgian paimenkoira malinois jonka kanssa harrastin suojjelua. Ei tarvii tulla tänne aukomaan päätä jos sinulla on huono päivä!


    • hoffi

      hovawart

    • Ensi vuonna 40-vuotta dobsujen kanssa eläneenä en voi muuta kuin suositella vastuulliseen kotiin ko. rodun edustajaa. :)

    • Kellit tallella

      Miksi koira pitäisi leikkauttaa? Kummallinen villitys tullut urosten kastroinista, joka monesti tehdään aivan tarpeettomasti. Omaa koirani en pysty ajetteleman "munattomana".

      • Voi että

        Sussa on jotain pahasti vialla. Koiran pitäisi tehdä 100 %:sti joku muu asia kuin se onko sillä kivekset vai ei.


      • Kellit tallella
        Voi että kirjoitti:

        Sussa on jotain pahasti vialla. Koiran pitäisi tehdä 100 %:sti joku muu asia kuin se onko sillä kivekset vai ei.

        Voisitko hieman tarkentaa, mitä tarkoitat.


    • _terskuu

      Terrieri

    • kerro lisää

      Mitä olet harrastanut cavalierisi kanssa ?

      • 30v kokemus

        Harrastin oman musuni kanssa suojelua.oli hätänen käymään kiinni muttei saanut vitullakaan irti.lopetin sen kun oli liian riistaverinen...


    • Ayasnake1

      Ota toinen belgianpaimenkoira :) Vaikka just malinois tai tervuere. Tai vaikka Saksanpaimenkoira. Bordercolliekin voisi olla ihan käypää kamaa jos jaksaa kokoajan olla sen kanssa jotain tekemässä. Mitä muilta olen kuullut bortsut ovat todella huonoja leikkimään itsekseen.

      Haluaisin kysyä että miten se cavalieri ja se malinois tulivat toimeen keskenään? Olisi omaan koiraprobleemaan siinä ratkaisu. Meillä on cavalieri joka on varsin ujo muita koiria kohtaan, koska sitä on purtu niin monta kertaa. (kiitos vastuuttomat koiranomistajat!) ja alistuu kyllä heti jos tuleepi iso ja rohkea koira vastaan. Ujompien koirien kanssa taas on itse menossa heti tutustumaan. Meillä siis olisi belgianpaimenkoira toiveena, mutta jostakin menivät nuo porukat lukemaan että belgeillä on tapana kiusata pienempiä koiria ja se olisi huono tuolle meidän cavalierille, sillä hänellä on sydämessä jo vikaa ja alkaisi pian pelkäämään sitä koiraa. Siksi siis kysyn että mitenkä sun belgiks ja cavalieri tuli toimeen.. ellet hankkiunut belgin jälkeen vasta cavalieria.

      Kiitos jos vastaat :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2159
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1633
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1142
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1060
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      969
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      824
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      781
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      763
    10. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      178
      752
    Aihe