Suljettu psykiatrinen osasto

AAAAHDISTAA

Mitä vittua pitää tehdä että psykiatrisessa sairaalassa suljetulla osastolla otetaan tosissaan sairaalloisen tuskainen ahdistus (joka johtaa impulsiivisiin tekoihin, koska sitä ei hoideta) ja univaikeudet (suurpiirt 2-3 vrk TÄYSIN nukkumatta, sitten yksi jotenkin nukkumista ja taas valvotut yöt jne)????? Mitö vittua toi lääkäri ajattelee ku mitää unilääkettä saa! Joskus ollu pidempiäki putkia valvomista ja sillon rupeen kuulee ääniä ja olee aika vainoharhanen. Ja ahistustakaan ei hoideta. Yks helvetti tää paikka!!!!! Oli pakko tulla purkaa ku nyt on yö ja yöhoitajille ei saa purkaa pahaa oloo vaik yö on pahinta aikaa mulle! Ja jos joku osais vastata et miten vitussa noi saa tajumaa et noi on ne mun suurimmat ongelmat mun pääs, eikä niit hoideta! MENEE VITTU HERRRRRRMO

67

12063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

      Yritä rauhoittua mahdollisimman perusteellisesti, että saisit hieman hengitysaikaa ja rauhaa. Psykiatrisen sairaalan olot ovat usein aika ikävät, kun henkilökuntaa ei tunnu kiinnostavan ja psykiatrit mitä siellä on ovat vähän mitä sattuu. Olet kauan ollut siellä? Mitä psykiatri sanoi sinulle syyksi, että ei anna unilääkettä?

      • Anonyymi

        Tässä vastasit itsellesi ent. s24 sefu, Tissu. Et sinä ole ollut psykiatrisessa sairaalassa potilaana suljetulla milloinkaan.

        Miksi nostelet näitä aivopierujasi? Luuletko, ettei lukuhäiriöttömät tyypit tunnistaisi niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vastasit itsellesi ent. s24 sefu, Tissu. Et sinä ole ollut psykiatrisessa sairaalassa potilaana suljetulla milloinkaan.

        Miksi nostelet näitä aivopierujasi? Luuletko, ettei lukuhäiriöttömät tyypit tunnistaisi niitä?

        Anonyymi 16.07 2021. 23:29

        Juuri näin. Siitä en ole varma, että ex tissu olisi entinen sefu; niin paljon se poistelee ihmisten viestejä. Minun konettani se hakkeroi päivittäin.
        Hän tuli naapurustoomme parikymmentä vuotta sitten.

        Olen soittanut sille kerran. Sanoi olevansa uskova mies! Mihinköhän lahkoon kuulunee? Itse sanoo; KD-puolueeseen.
        Lähes kaikki nämä vanhojen viestien nostot ovat "tissun" nostamia.
        Eniten minua hämmästyttää sen mielenkiinto tyttöjen kuukautiskiertoon.
        Se ilmoittaa olevansa 8-14 v. tyttö kun oikea ikänsä on 80v.

        Toivo Lång 84v.Inkeroinen


      • Anonyymi

        Tapa sinä itsesi vitu luuseri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vastasit itsellesi ent. s24 sefu, Tissu. Et sinä ole ollut psykiatrisessa sairaalassa potilaana suljetulla milloinkaan.

        Miksi nostelet näitä aivopierujasi? Luuletko, ettei lukuhäiriöttömät tyypit tunnistaisi niitä?

        Nuole kyrpääsi jos osaat


    • 500

      Onhan tuo ihme sairaala jos potilaita valvotetaan.Kerro paikan nimi.

      • AAAAHDISTAA

        Voi helvetti pitkä teksti meni pois ku kännykällä kirjottelen ja painoin.vahingossa peruuta :( Enää en jaksa ainakaan nyt sitä uusiks kirjottaa, mut se ois selventän tilannetta vähä enemmän ku vaa lyhyet vastaukset, mut nyt pitää tyytyy niihin.. Kuusankosken psykiatrinen sairaala kyseessä ja viikon olen ollut tääl. Lääkäri totesi vain että minulla on varmaan vaan vuorokausirytmit sekaisin, johon vastasin että EI ole. Lääkäri sivuutti vastaukseni kokonaan. Toivottavasti ylihuomisessa lääkäris hoitaja todistaa etten ole nukkunut päivisin enkä öisin paitsi kak si yötä jotenkin. Ja aion sanoa etten nouse lääkärin tapaamisesta ennen kuin saan unilääkkeen listalle ja tuskainem ahdistukseni otetaan tosissaan ja sitä aletaan hoitamaan asianmukaisesti. Se rajoittaa elämääni niin paljon, että olen melkein tappanut itseni , mutta viime hetkellä pokka petti kun meinasin vahingossa tipahtaa --> tajusin että haluan elää mutta en tässä mielentilassa ja ahdistuksen kanssa ja tarvitsen hoitoa. Tuli nyt sit vähän kirjotettua kumminki. Tää on parempaa terapiaa ku noitten kylmien hoitajien kans puhuminen näköjään.. :/


      • Anonyymi
        AAAAHDISTAA kirjoitti:

        Voi helvetti pitkä teksti meni pois ku kännykällä kirjottelen ja painoin.vahingossa peruuta :( Enää en jaksa ainakaan nyt sitä uusiks kirjottaa, mut se ois selventän tilannetta vähä enemmän ku vaa lyhyet vastaukset, mut nyt pitää tyytyy niihin.. Kuusankosken psykiatrinen sairaala kyseessä ja viikon olen ollut tääl. Lääkäri totesi vain että minulla on varmaan vaan vuorokausirytmit sekaisin, johon vastasin että EI ole. Lääkäri sivuutti vastaukseni kokonaan. Toivottavasti ylihuomisessa lääkäris hoitaja todistaa etten ole nukkunut päivisin enkä öisin paitsi kak si yötä jotenkin. Ja aion sanoa etten nouse lääkärin tapaamisesta ennen kuin saan unilääkkeen listalle ja tuskainem ahdistukseni otetaan tosissaan ja sitä aletaan hoitamaan asianmukaisesti. Se rajoittaa elämääni niin paljon, että olen melkein tappanut itseni , mutta viime hetkellä pokka petti kun meinasin vahingossa tipahtaa --> tajusin että haluan elää mutta en tässä mielentilassa ja ahdistuksen kanssa ja tarvitsen hoitoa. Tuli nyt sit vähän kirjotettua kumminki. Tää on parempaa terapiaa ku noitten kylmien hoitajien kans puhuminen näköjään.. :/

        Meidän toimitus kannattaa Venäjää.


      • Anonyymi
        AAAAHDISTAA kirjoitti:

        Voi helvetti pitkä teksti meni pois ku kännykällä kirjottelen ja painoin.vahingossa peruuta :( Enää en jaksa ainakaan nyt sitä uusiks kirjottaa, mut se ois selventän tilannetta vähä enemmän ku vaa lyhyet vastaukset, mut nyt pitää tyytyy niihin.. Kuusankosken psykiatrinen sairaala kyseessä ja viikon olen ollut tääl. Lääkäri totesi vain että minulla on varmaan vaan vuorokausirytmit sekaisin, johon vastasin että EI ole. Lääkäri sivuutti vastaukseni kokonaan. Toivottavasti ylihuomisessa lääkäris hoitaja todistaa etten ole nukkunut päivisin enkä öisin paitsi kak si yötä jotenkin. Ja aion sanoa etten nouse lääkärin tapaamisesta ennen kuin saan unilääkkeen listalle ja tuskainem ahdistukseni otetaan tosissaan ja sitä aletaan hoitamaan asianmukaisesti. Se rajoittaa elämääni niin paljon, että olen melkein tappanut itseni , mutta viime hetkellä pokka petti kun meinasin vahingossa tipahtaa --> tajusin että haluan elää mutta en tässä mielentilassa ja ahdistuksen kanssa ja tarvitsen hoitoa. Tuli nyt sit vähän kirjotettua kumminki. Tää on parempaa terapiaa ku noitten kylmien hoitajien kans puhuminen näköjään.. :/

        Toi uni on todella tärkeetä! Se pahentaa vaan tilannetta entisestään mm. ahdistusta, luulisi sairaalan ymmärtävän tämän. Miks ne ylläpitää sun unettomuutta, sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi uni on todella tärkeetä! Se pahentaa vaan tilannetta entisestään mm. ahdistusta, luulisi sairaalan ymmärtävän tämän. Miks ne ylläpitää sun unettomuutta, sairasta.

        Oho, vanha ketju.

        Miten aloittajalla nykyään menee?


    • Äiti1

      No huhhuh :( Kuusaan psykiatrinen sairaala onki aivan sairas paikka, hoitajat varmaan jotain narsisteja eikä lääkäreissäkään mitään kehumista. Täysi-ikäinen lapseni on siellä ollut ja sai hirveää kohtelua. Koita jaksaa ja pyydä joku omainen mukaan lääkärintapaamiseen, lapseni kohdalla hoito ja etenkin lääkeasiat paranivat kun taistelin hänen puolestaan, koska hän ei siihen kyennyt koska vaikea masennus ja sairaalaan joutui kun tuli psykoottinen masennusjakso, ja se on potilaalle äärimmäisen rankka kokemus!! Psyykkisistä ongelmista kärsivä kun harvoin jaksaa yksin taistella oikeudenmukaisen hoidon puolesta.

    • psykiatriaeitoimi

      Tutkimusten mukaan psykiatrisesti lääkityt potilaat olivat sairaampia seurantajakson jälkeen kuin potilaat jotka eivät saaneet lääkkeitä. Lisäksi koska hoidot eivät perustu lääketieteellisiin mittauksiin on lääkkeiden käyttö ja todennäköisyys niistä hyötymiseen täyttä arpapeliä. Lääkkeet ovat myös toimiessaan hyvin tehottomia ja lähellä placeboa.

      Olen kirjoittanut lisää psykiatrisen lääkehoidon järjettömyydestä tänne.

      https://nonpsychiatry.wordpress.com/2017/05/31/why-psychiatric-medications-dont-work/

      • Aika tyly varmasti prosentti miten potilaat paranevat😄

        Minä ”paranin” lopetettuani lääkkeet

        N 30 oiretta katosivat viikon kuluttua nyt elän jo kolmatta vuotta täysin tasapainoista ja onnellista uutta elämää!

        Hus huijaa ihmisiä ja rankan lailla


      • Anonyymi
        manson1 kirjoitti:

        Aika tyly varmasti prosentti miten potilaat paranevat😄

        Minä ”paranin” lopetettuani lääkkeet

        N 30 oiretta katosivat viikon kuluttua nyt elän jo kolmatta vuotta täysin tasapainoista ja onnellista uutta elämää!

        Hus huijaa ihmisiä ja rankan lailla

        Paskat huijaa Kokoomus huijaa ihmisiä sekä Media


    • 11222

      Itsellä on nukkumiseen mirtazapin ja 2mg risperidon. Masennukseen sitten 20mg Escitalopram. Pyydä vaikka noita tai jotain lääkettä että uni tulisi paremmin? Jos ei uni tuu, niin lisäksi vaikka 100mg Ketipinor. Mutta voi nukuttaa jo ilman ketipinoriakin? Itse en ole ollut osastolla, mutta sama kai se missä sitä on?

    • helvetistäkokohomma

      Psykiatrinen suljettu on osasto on kauhea !!! Tylympää ei ole missää sairaalassa !
      Hoitajat tylyjä.
      Jos on sairas sinne mennessään, niin siellä sairastuu kahta pahemmin !

    • realproblems

      Jonkun läheisen pitää ehdottomasti pitää puoltasi. "Hoito" on ihan peestä. Ihmiskokeitten luokkaa.
      Kuka sut sinne pakotti ?

    • Justjoohan

      Ollaan lääkekoomassa ja maataan paitsi silloin kun pakotetaan syömään tai tekemään jotain. Ei ole elämisen arvoista elämää.

      • Anonyymi

        No miksi menisit sinne v**** autisti olisit pysynyt kotona


    • u75f574

      Psykiatrinen suljettu osasto on vankila. Mitä apua luulet vankilasta saavasi, paitsi punkan ja leipää. Tosin sen kylkiäisenä saa aivovaurion.

      • Dingeridooj1

        Ja runsaasti vittuilua samalla rahalla.

        Kyllä siinä nopeasti tuntee olonsa terveeksi, kun elämäänsä ja ammattiinsa kyllästyneet "hoitsut" vittuilevat aamusta iltaan mistä asiasta tahansa ja jos ei asiaa ole niin sitä keksitään. Jos ei keksitä niin juovat kahvia toimistossa, nauravat helvetisti ja surffailevat facessa. Siinä loistava ammatti kaikille työttömille. Ei tartte tehdä mitään eikä osata yhtään mitään.

        Puolet työttömistä "hoitsuiksi" ja toinen puoli hoidokeiksi niin on työttömyys ratkaistu.

        Ehkä toi on sitä "hoitoa"....


      • Anonyymi
        Dingeridooj1 kirjoitti:

        Ja runsaasti vittuilua samalla rahalla.

        Kyllä siinä nopeasti tuntee olonsa terveeksi, kun elämäänsä ja ammattiinsa kyllästyneet "hoitsut" vittuilevat aamusta iltaan mistä asiasta tahansa ja jos ei asiaa ole niin sitä keksitään. Jos ei keksitä niin juovat kahvia toimistossa, nauravat helvetisti ja surffailevat facessa. Siinä loistava ammatti kaikille työttömille. Ei tartte tehdä mitään eikä osata yhtään mitään.

        Puolet työttömistä "hoitsuiksi" ja toinen puoli hoidokeiksi niin on työttömyys ratkaistu.

        Ehkä toi on sitä "hoitoa"....

        Joku kenties ajattelee, että tämä on liioittelua, mutta tuota se on hyvin pitkälti. Tuokin totta, että "yö ei ole terapia-aikaa", niin ei, yö on tosiaan vuorotellen nukkumisen ja kännykän räpläämisen sekä kaiken muun aikaa kuin sellaisen minkä mitenkään voisi ymmärtää työksi.

        Samaa olen ajatellut, että melkoinen suojatyöpaikka, eikä mistään edes joudu vastuuseen, vaikka virheitä ja väärinkäytöksiä tekisi kuinka.

        Mätä tuo systeemi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kenties ajattelee, että tämä on liioittelua, mutta tuota se on hyvin pitkälti. Tuokin totta, että "yö ei ole terapia-aikaa", niin ei, yö on tosiaan vuorotellen nukkumisen ja kännykän räpläämisen sekä kaiken muun aikaa kuin sellaisen minkä mitenkään voisi ymmärtää työksi.

        Samaa olen ajatellut, että melkoinen suojatyöpaikka, eikä mistään edes joudu vastuuseen, vaikka virheitä ja väärinkäytöksiä tekisi kuinka.

        Mätä tuo systeemi on.

        Miten KUKAAN kuvittelee, että psyk.suljettu voi auttaa? Oikeasti. Joo ehkä parikymmentä vuotta sitten saattoi sellainen vahinko käydä, mutta ei enää. Pysykää poissa noista kaiken tuhoavista mielenmurskauslaitoksista. Älkää olko hulluja. :D

        Apua ei sieltä saa, se on varmaa. Eikä ole enää mitään instanssia johon valittaa. Ei ole parantavaa hoitoa on vain kiduttavaa ja syyllistävää päähän potkimista. Jos mieli kaatuu pahasti, niin pitää vaan toivoa, että psykoosissaan saa hengen pois itseltään jotenkin.

        Ei ole mitään lopputoivotusta "koittakaa jaksaa" ei kukaan enää jaksa. Hyvät neuvot ovat turhia. Ette ole yksin, mutta ei ole mitään eikä ketään joka meitä voisi enää auttaa. Tuollainen käsiase olisi kova, joskaan sellaista ei hulluille anneta. Junan alle hyppäämällä aiheuttaa kuskille samat traumat kuin itsellä pahimmillaan, joten ehkä vaan mattopuukko ja pitkät vedot alhaalta ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten KUKAAN kuvittelee, että psyk.suljettu voi auttaa? Oikeasti. Joo ehkä parikymmentä vuotta sitten saattoi sellainen vahinko käydä, mutta ei enää. Pysykää poissa noista kaiken tuhoavista mielenmurskauslaitoksista. Älkää olko hulluja. :D

        Apua ei sieltä saa, se on varmaa. Eikä ole enää mitään instanssia johon valittaa. Ei ole parantavaa hoitoa on vain kiduttavaa ja syyllistävää päähän potkimista. Jos mieli kaatuu pahasti, niin pitää vaan toivoa, että psykoosissaan saa hengen pois itseltään jotenkin.

        Ei ole mitään lopputoivotusta "koittakaa jaksaa" ei kukaan enää jaksa. Hyvät neuvot ovat turhia. Ette ole yksin, mutta ei ole mitään eikä ketään joka meitä voisi enää auttaa. Tuollainen käsiase olisi kova, joskaan sellaista ei hulluille anneta. Junan alle hyppäämällä aiheuttaa kuskille samat traumat kuin itsellä pahimmillaan, joten ehkä vaan mattopuukko ja pitkät vedot alhaalta ylös.

        Ihan nyt aidosti taas utelen, että kaipaisitko sinä sitä parikymmentä vuotta vanhaa hoitoa jossa ihmiset laitostuu?

        Koetko, että elämäsi olisi jotenkin parempaa, turvallisempaa, helpompaa, mitä adjektiivia itse haluatkaan käyttää, niin siellä laitoksessa?


    • ananasnam

      Mitenköhän aloittaja voi ???
      Olisi mukava tietää !
      Haloo, jos olet "kuulolla", ruudun ääressä joskus, kerro !
      Tsemppiä edelleenkin sulle !

    • jkenfheruifhu

      nykyään ei hoideta juuri mitään.....

    • EiHoidetaEi

      Eipä hoideta tayssinkaan osastolla kun meni unettomuuden takia hakemaan apua. Kauhea lääkepöhnä vaan päälle joka vei sekavaksi. Sitten pakkohoitoon ja sähköön kun eivät keksineet muuta eivätkä suostuneet lopettamaan lääketokkuraa vaikka pyydettiin omaistenkin toimesta.

    • Anonyymi

      Kymenlaakson sairaalassa hoitajat tarkoituksella ja systemaattisesti rääkkää potilaita henkisesti tarkoituksena ilmeisesti laitostuttaa uhrit ja saattaa lääkkeiden orjaksi. Syytä tähän toimintaan voi vain arvailla. Vaikuttavat olevan varmoja etteivät joudu vastuuseen tempuistaan. Hirvittävä laitos ja hoitajien toiminta täysin rikollista.

      • Anonyymi

        Potilasasiamiehelle valitus.


      • Anonyymi

        Pystymettästä tulleita... ei mitään ammatillista pohjaa, työn kautta "oppineita" osa mieshoitsuista.


    • Anonyymi

      Muutamasta kouvolan psykan hoitajasta on tutkinta pyynnöt vireillä. Toivottavasti eivät enää työskentele alalla. Todisteet ääninauhoilla järjestelmällisestä härnäämisestä löytyy. Hoidettavien piinaaminen vaikuttaa olevan siellä ainakin talon tapa ja hyväksyntä tulee ylemmältä portaalta.

    • Anonyymi

      Lopeta ajattelu että lääkkeet auttaisivat sinua, vahvista mieltäsi urheilemalla ja etsi henkinen tasapaino esim meditoimalla

      Huom

      Käy läpi asiat menneisyydestäsi jota ovat saaneet sinut tuohon oireilevaan tilaan

      Ja ennen kaikkea lopeta lässytys ja ala elämään

      Niin minäkin tein

      Vastuu omasta hyvinvoinnistasi on sinulla eikä millään vtun hus:in konitohtoreilla tai mistä hikiältä nyt oletkin

      • Anonyymi

        Olen perähikiältä ja meillä pukeudutaan verkka-asuun ja illat hakataan rumpuja ja koska kukaan meistä ei löydä improvisaatiorumpalointia netistä, niin me kaikki luullaan olevamme maailman parhaita rumpaleita.


    • Anonyymi

      Ei niitä saa tajuamaan, tai ainakaan auttamaan. Et ole siellä autettava vaan kontrolloitavana/rankaistavana.

      • Anonyymi

        Sinä ainakin olet mielisairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ainakin olet mielisairas.

        Sinä taidat olla "hoitaja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat olla "hoitaja".

        mökillä lekottelen... sillo ku ei tartte olla siel palkkapussii täyttämäs.


    • Anonyymi

      Oulun peltolassa aivan sama meininki. Unilääkkeet vietiin pois, kasa virhediagnooseja (osa oikeita myös), ja ADD diagnoosi ja lääkkeet koitettiin ottaa pois. Unettomuus aiheutui kilpirauhasen vajaa toiminnasta ja sille lääkäri vain nauroi päin naamaa "ei sulla mitään sellaista ole". Nykyään on diagnoosi siihen ja lääkitys. Se vajaa toiminta aiheuttaa unettomuutta, ajattelukyvyttömyyttä, masennusta jne. Eikä sitäkään oteta tosissaan. Sitten huoneet tungettiin ylitäyteen ja huonekaverit vaihtui. Tuli uniapneasta kärsivä kuorsaaja viereen nukkumaan, ja unet meni käytännössä nollaan. Migreeni oli joka päivä eikä siihenkään puututtu. Sairastin myös diagnosoimayonta astmaa ja tulehduskjpulääkkeet pahensi sitä. Se ei myöskään auta kohtaukseen kuin heti sen alussa otettuna. Kipu valvotti myös. Ja sitten vaaditaan että pitäis pystyä vaikka ja mihin vaikkei saa edes nukkua. Ja mitään mitä sanot ei uskota. Silloinen avopuolisoni on narsisti, ja silti olivat varmoja että kyse olisi lapsuudesta asti alkaneista oireista (kompleksinen traumojen jälkeinen stressioireyhtymä) C-PTSD eri kuin PTSD, pitkäsikaisen kaltoinkohtelun ja väkivallan seurausta. Narsujen uhrit saavat tämän yleensä. Se on pahinta mitä masentunut ja ahdistunut ihminen voi kokea tuo "psykiatrinenhoito" osastolla.

      • Anonyymi

        Joo tuo on saatanallinen paikka. Lääkäri nauraa päin naamaa, näkee mitä haluaa nähdä eikä sitä, mikä potilaalla todennäköisesti on. Kipuihin ei puututa, ehei. Ei enää ikinä.


    • Anonyymi

      Pyydä piikkimatto ja kuulokkeet. Etsi youtubesta joku kehorentoutus ja ulkoista ajatuksesi vain siihen. Hengitä nenän kautta sisään ja suun kautta ulos. Itse joudut itsesi hoitamaan.

      • Anonyymi

        Voi vittu

        Vuosia nukuin imovanlla sen jälkeen ei normiuni ole tullut.


    • Anonyymi

      Meditoi vaikka kehomeditaatiota monta kertaa päivässä youtuben videoiden avulla. Pyydä verikokeet, kalanmaksaöljyä, theaniinia ja juo paljon vihreää teetä, syö d vitamiinia ja rautaa

    • Anonyymi

      OLEN JÄRKYTTYNYT KOUVOLAN PSYKIATRISEN POLIN HENKILÖKUNNAN AMMATTITAIDOTTUMUUDESTA.Hirveää Käytöstä Potilaita kohtaan!!!

      • Anonyymi

        Joopa , ainakin sairhoitajan keskusteluterapia on yhtä tyhjän kanssa. Ei auta pätkääkään keskustelu mansikoiden torihinnoista


      • Anonyymi

        Nehä ON ammattitaidottomoii...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa , ainakin sairhoitajan keskusteluterapia on yhtä tyhjän kanssa. Ei auta pätkääkään keskustelu mansikoiden torihinnoista

        Katson kyllä eduksi, jos hoitaja on naispuolinen ja hänellä on hyvät mansikat. :)


      • Anonyymi

        Järkyttävää/ammattitaidotonta hoitoa ollut myös Lahden psykiatrisella poliklinikalla /psykoosi päihdepoliklinikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää/ammattitaidotonta hoitoa ollut myös Lahden psykiatrisella poliklinikalla /psykoosi päihdepoliklinikalla.

        Onko ne edes suljettuja osastoja?


    • Anonyymi

      Toivottavasti olet saanut unilääkettä! Siinähän alkaa stressaamaan jo nukkumaan meno jos siitä on ikäviä kokemuksia. Eikö siellä anneta mitään itsehoito keinoja, kuten ahdistuksen hallintaan iltapäivälle huolihetken tekeminen, hengitysharjoitukset ja kokovartalorentoutus ja TIP- taidot? Näistä voisi olla apua. Käy googlaa mielenterveystalo ja omahoito niin siellä on ilmaiseksi kaikkea näitä. Unettomuuteenkin omansa. Tsemppiä sinne! toivottavasti saat nukuttua! Ja varaa itsellesi omahoitajalle keskustelu aika päivälle, jossa käyt asioita läpi. Se kait on niiden duuni!

    • Anonyymi

      No mitäpä vittua he voi asialle tehdä?
      Pillerit eivät ole pitkän ajan ratkaisu.
      Kaikki lähtee itsestäsi.

      • Anonyymi

        Ei ole sairaalakaan mutta silti sinne laitetaan ihmisiä. Joskus päiväksi, joskus viikoksi. Sama kun sanoisi ettei terapia ole ratkaisu kun ei siellä kokp loppuelämää käydä.


    • Anonyymi

      HIRVEÄ PAIKKA. TYYPPIÄ PIDETÄÄN PUTKaSSA PÄIVÄTOLKULLA. TOIVON OLEVANI KUOLLUT

    • Anonyymi

      Paras kuolla oois. Sutä haluausub

    • Anonyymi

      Poikamme halusi itse sairaalaan, jotta saisi nukkua. Harhaisia ajatuksia , menetyksiä, työstressiä, univaikeuksia jne. kaksi ja puoli vuorokautta oli tarkkkailuosastolla. Hoito päättyi siihen, kun hänet löydettiin hirttäytyneenä vyöllään vaatekomerosta. Komerossa oli joku koukku, johon hän oli viritellyt itsensä. Tapahtumasta on nyt kolme kuukautta. Psyk.lääkäri oli todella tympeä. Kaduttaa, että veimme poikamme sinne.

      • Anonyymi

        Eipä se hoitohenkilökunnan vika ole. Tarkkailu ei ole sitä että toljotetaan vieressä 24/7 ja kamerat seuraa, vaan sitä, että selvitellään esim. päivittäisin haastatteluin ja osastoseurannassa onko sulkevan hoidon tarvetta. Kyllä sairaalassa itseltään saa hengen tarpeeksi luova riistettyä. Ja jollei sairaalassa niin sitten kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se hoitohenkilökunnan vika ole. Tarkkailu ei ole sitä että toljotetaan vieressä 24/7 ja kamerat seuraa, vaan sitä, että selvitellään esim. päivittäisin haastatteluin ja osastoseurannassa onko sulkevan hoidon tarvetta. Kyllä sairaalassa itseltään saa hengen tarpeeksi luova riistettyä. Ja jollei sairaalassa niin sitten kotona.

        Taas siinä yksi hyvä esimerkki empatiakyvyttömyydestä ja vastuunkiertämisestä. Lieneekö vielä alallakin. Tekstistä huokuu tuo sama erittäin tympäisevä tyyli ajatella ja kyvyttömyys asennoitua kärsivän henkilön, tai hänen omaistensa asemaan. Kyllä pitäisi tuo tiede ja sen harjoittaminen lopetettua, tai siellä olevien alettava uudistaa niitä fossilisoituneita ja kivikautisia menetelmiään ja tapojaan asennoitua oireista kärsiviä kohtaan. Ei noita palveluita todellakaan kannata käyttää, ei sellaisenaan, mitä ne nykyisin ovat. Koska siellä on niin pahoja perustavanlaatuisia valuvikoja, asenteista, kohtelusta ja tavoista ajatella ihmisten ongelmia kohtaan. Taustalla olevat syyt jäävät kokonaan selvittämättä ja ratkaisematta. Joten en ole ihme, että niin moni päätyy tässä maassa itsemurhaan. Koska eihän täällä edes saa itselleen sitä apua, tukea ja hoitoa, mitä pitäisi ja kuuluisi saada. Vika ei resursseissa, tai niiden puutteessa, vaan kokonaan aivan väärissä hoitometodeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas siinä yksi hyvä esimerkki empatiakyvyttömyydestä ja vastuunkiertämisestä. Lieneekö vielä alallakin. Tekstistä huokuu tuo sama erittäin tympäisevä tyyli ajatella ja kyvyttömyys asennoitua kärsivän henkilön, tai hänen omaistensa asemaan. Kyllä pitäisi tuo tiede ja sen harjoittaminen lopetettua, tai siellä olevien alettava uudistaa niitä fossilisoituneita ja kivikautisia menetelmiään ja tapojaan asennoitua oireista kärsiviä kohtaan. Ei noita palveluita todellakaan kannata käyttää, ei sellaisenaan, mitä ne nykyisin ovat. Koska siellä on niin pahoja perustavanlaatuisia valuvikoja, asenteista, kohtelusta ja tavoista ajatella ihmisten ongelmia kohtaan. Taustalla olevat syyt jäävät kokonaan selvittämättä ja ratkaisematta. Joten en ole ihme, että niin moni päätyy tässä maassa itsemurhaan. Koska eihän täällä edes saa itselleen sitä apua, tukea ja hoitoa, mitä pitäisi ja kuuluisi saada. Vika ei resursseissa, tai niiden puutteessa, vaan kokonaan aivan väärissä hoitometodeissa.

        Korjauksia edelliseen tekstiin: siis tuo kyseinen tiede ja sen harjoittaminen ja siellä käytettävät hoitomenetelmät pitää joko lopettaa, tai uudistaa kokonaan.

        Ihmisten oireilujen taustalla olevat syyt jäävät aivan liian usein kokonaan selvittämättä ja ratkaisematta. Joten ei ole oikeastaan ihme, että niin moni päätyy itsemurhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas siinä yksi hyvä esimerkki empatiakyvyttömyydestä ja vastuunkiertämisestä. Lieneekö vielä alallakin. Tekstistä huokuu tuo sama erittäin tympäisevä tyyli ajatella ja kyvyttömyys asennoitua kärsivän henkilön, tai hänen omaistensa asemaan. Kyllä pitäisi tuo tiede ja sen harjoittaminen lopetettua, tai siellä olevien alettava uudistaa niitä fossilisoituneita ja kivikautisia menetelmiään ja tapojaan asennoitua oireista kärsiviä kohtaan. Ei noita palveluita todellakaan kannata käyttää, ei sellaisenaan, mitä ne nykyisin ovat. Koska siellä on niin pahoja perustavanlaatuisia valuvikoja, asenteista, kohtelusta ja tavoista ajatella ihmisten ongelmia kohtaan. Taustalla olevat syyt jäävät kokonaan selvittämättä ja ratkaisematta. Joten en ole ihme, että niin moni päätyy tässä maassa itsemurhaan. Koska eihän täällä edes saa itselleen sitä apua, tukea ja hoitoa, mitä pitäisi ja kuuluisi saada. Vika ei resursseissa, tai niiden puutteessa, vaan kokonaan aivan väärissä hoitometodeissa.

        Nyt pikkasen taas sordiinoa siihen uhriutumis ulinaan. Minun tai kenenkään muun ei tarvitse täällä ottaa vastuuta sinun tai kenenkään muun itsemurhaan.

        Ylipäätään, montako itsemurhayritystä sinäkin olet tehnyt osastolla ollessasi? Ja ennen kuin vastaat niin muista että tällä foorumilla on sellaisia jotka sitä ovat siellä yrittäneet.

        ITsemurhan nimi on ITSE, koska se pitää tehdä itse, oli sitten osastolla tai et.


      • Anonyymi

        Hän olisi tappanut itsensä missä tahansa turha syyllistää hoitotahaa


    • Anonyymi

      Sitä pitää tehdä jotain konkreettista mutta rakentavaa purkaakseen ahdistusta, että tuon tien päässä häämöttää lopullinen kajahtaminen jossa palstalle kirjoittaminen sula mahdottomuus. Elämä on tekemistä, ei miettimistä varten. Useimmat löytää itselleen jotain terapeuttista tekemistä mikä pysäyttää turhan asioiden kelaamisen. Pienet lapsetkin, joten on noloa että aikuinen ei kykene samaan.

    • Anonyymi

      Psykiatriset sairaalat eivät ole oikeastaan mitään oikeita sairaaloita, vaan enemmänkin jotakin aivan päinvastaista. Enemmänkin kidutus ja sadismin harjoittamispaikkoja. Aika moni on oikeasti kertonut ja kirjoittanut someen omista kokemuksistaan, ja ne ovat aika usein hyvin samanlaisia. Eli kohdellaan potilaina, ei siis tasaveroisina ihmisinä. Asennoidutaan hoitotahon puolelta vain sairaus ja diagnoosikeskeisesti. "Hoito" on vain lääkityksiä, jotka saattavat vain haittavaikutuksineen joko pahentaa oireita, tai lisätä niitä oireita lisää, sairastuttaen ihmiset muihinkin sairauksiin. Moni on päätynyt itsemurhaan esim. heille määrättyjen masennuslääkkeiden käytön seurauksena. Oireita laukaisevia syitä ei selvitetä ja taustalla olevia ongelmia ei ratkaista. Ihmisiltä viedään ihmis ja liikkumisoikeudet mielivaltaisten hoitopäätösten muodossa. Jos erehdyt menemään psykiatriseen hoitopaikkaan, ja vaikka sinulla olisi mitä tahansa koettuja traumoja, masennusta, hyväksikäyttöä tai olet kokenut koulu, tai työpaikkakiusaamista, niin siellä sinulta viedään lopullisestikin se vähäinenkin itsetunto. Etkä todellakaan enää koskaan luota yhteenkään ihmiseen. Menetät ihmisarvosi ja sen, että haluatkokaan enää kuulua tähän yhteiskuntaan. Loppuiäksi leimataan mielisairaaksi, pidetään vain sellaisena ja alempaan ihmisluokkaan kuuluvana potilaista tehtyjen havaintojen ja kirjausten takia. Kukaan ei oikeasti tässä maassa välitä yhtään mitään. Eivätkä etenkään psykiatrisella alalla olevat. Mediassa annetaan valheellinen kuva, että saa ja pitää soittaa, jo sinulla itsetuhoisia ajatuksia. Mutta jopa Hätäkeskuksessa ja viranomaispuolella siihen suhtaudutaan jopa häirintänä, eli tehdään aivan vääriä ja aivan kummallisia päätelmiä. Hädässä ja ahdistuneena ja olevia ja itsetuhoisissa ajatuksissa olevia, Hätäkeskukseen soittaneita on viety jopa putkaan poliisin toimesta. Elämme mielenkiintoisessa valtiossa, jossa mediassa annetaan aivan toisenlainen kuva, että saa soittaa, jos on hätätilanne, tai on itsetuhoisia ajatuksia, silti totuus siitä on aivan toinen.

      En suosittele oikeasti käyttämään niitä palveluita lainkaan. Ei, ennen kuin he näkevät ja myöntävät, että he ( psykiatriassa toimivat) eivät pysty auttamaan ihmisiä oikealla ja heitä tukevalla tavalla. Ja alkavat uudistaa ja muuttaa alalla vallitsevia hoitokäytäntöjä. Ihmisiä oikeasti auttavaan ja palvelevaan suuntaan.

      • Anonyymi

        Tilastojen mukaan itsemurhat ovat vähentyneet, eli jos sinua on uskominen, niin me tarvitaan suomeen lisää yhä huonompaa hoitoa, ja enemmän sivuvaikutuksia.

        Mitä taas moniin tulee, niin moni osastohoitoon pettynyt tuntuu olleen niin sekaisin osastolle mennessään että olevan pettynyneet nimenomaan siihen, ettei osastolla sitten hyväksyttykään sitä, että he ovat joku jeesuksen uusi tuleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastojen mukaan itsemurhat ovat vähentyneet, eli jos sinua on uskominen, niin me tarvitaan suomeen lisää yhä huonompaa hoitoa, ja enemmän sivuvaikutuksia.

        Mitä taas moniin tulee, niin moni osastohoitoon pettynyt tuntuu olleen niin sekaisin osastolle mennessään että olevan pettynyneet nimenomaan siihen, ettei osastolla sitten hyväksyttykään sitä, että he ovat joku jeesuksen uusi tuleminen.

        Ja kissanviikset vielä mitä, kuka tässä koskaan haluaa ja edellyttää itseään kohtaan mitään "erityiskohtelua". Riittää kun kohdellaan ihmisenä, ihmisarvoisella ja ihmisoikeuksia kunnioittavalla ja noudattavalla tavalla. Ja keskityttäisiin hoidossa enemmän oireiden taustalla oleviin syihin ja ratkaistaisiin niitä elämässä olevia ongelmia, diagnoosi ja lääkekeskeisten hoitometodien sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kissanviikset vielä mitä, kuka tässä koskaan haluaa ja edellyttää itseään kohtaan mitään "erityiskohtelua". Riittää kun kohdellaan ihmisenä, ihmisarvoisella ja ihmisoikeuksia kunnioittavalla ja noudattavalla tavalla. Ja keskityttäisiin hoidossa enemmän oireiden taustalla oleviin syihin ja ratkaistaisiin niitä elämässä olevia ongelmia, diagnoosi ja lääkekeskeisten hoitometodien sijaan.

        Ei ongelma ole tällähetkellä joku hoitometodi vaan se että hoitoon ei pääse, mutta sitähän joku hoitovastanen tai sairaudentunnoton ei tajua.


    • Anonyymi

      Psykiatrinen osasto on tarkoitettu ihmisille,
      joiden elämä pyörii itsensä ympärillä
      s.o narsismi,tyhmyys.
      Osastolla he huomaavat,että parantuminen on itsestänkiinni ja mt/ongelmat keino
      saada huomiota.
      Oikea lääke heille
      olisi CO

    • Anonyymi

      Me Sanoma Oy lietsomme vihaa ja pelkoa ihmisiin täysin turhaan koska olemme narsisteja

    • Anonyymi

      Kandee mennä saunan taakse🥴

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe