Muuttofirman hinta hirvittää

Pakua lainaamaan

Muutan Martista joen yli vastarannalle rannalle.
43 m2 on asunnon pinta-ala, ei varastotavaraa, ei pianoa, ei akvaariota eikä muutakaan vaikeasti kuljetettavaa.
Ei pakkauslaatikoita (ns. lihalaatikot itsellä), ei kalusteiden kasaamista eikä sijoittamista paikoilleen.
Molemmissa asunnoissa iso hissi. Ja oma väki apuna kummassakin asunnossa.

Mitä maksaa?
http://www.niemi.fi/fi/ 500 EUROA!

26

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ainoa.

Turun seudulla on muitakin muuttoja tekeviä kuljetusyrityksiä. Veikkaisin, että Niemi on kallein.
      Pyydäpä tarjous muiltakin.

• nopsasti käy

Juu, ja tosiaan, sillä että pakkaa tavarat laatikoihin, nopeuttaa muuttoa, eli tunnit jäävät minimiin. Erilaisten sekalaisten pakkaustapojen käyttäminen ja irtotavaran (vaatteet esim.) kuskaaminen vie aikaa.

• Neuvo ja neuvo

Alta kahdensadan saat pakun päiväksi. Pakkaat sen, ajat uuteen paikkaan ja purat ite. Toivottavasti et asu tai muuta talon ylemmissä kerroksissa? Onko talossasi tapana sulkea hissi muuttopäivinä?

Säästö on juuri erotus saamaasi tarjoukseen. Kirjalaatikoita, pesukonetta ja senkkiä kantavat miehet ja vakuutus vain puuttuvat. Itse kärsit rikkoutuneet kattovalaisimet, peilit, piironginjalan ja astiat yms... Varo myös selkääsi: itse makasin muuton jäljiltä liki pari viikkoa petin pohjalla selän takia - olin siinä suihteessa kuulemma onnekas kun pääsin niin vähällä. Kirjalaatikoiden kantaminen makon päällä sen teki! Valintasi teet itse.

• niin...
        Neuvo ja neuvo kirjoitti:

Alta kahdensadan saat pakun päiväksi. Pakkaat sen, ajat uuteen paikkaan ja purat ite. Toivottavasti et asu tai muuta talon ylemmissä kerroksissa? Onko talossasi tapana sulkea hissi muuttopäivinä?

Säästö on juuri erotus saamaasi tarjoukseen. Kirjalaatikoita, pesukonetta ja senkkiä kantavat miehet ja vakuutus vain puuttuvat. Itse kärsit rikkoutuneet kattovalaisimet, peilit, piironginjalan ja astiat yms... Varo myös selkääsi: itse makasin muuton jäljiltä liki pari viikkoa petin pohjalla selän takia - olin siinä suihteessa kuulemma onnekas kun pääsin niin vähällä. Kirjalaatikoiden kantaminen makon päällä sen teki! Valintasi teet itse.

ai jaa ai jaa.

Itselleni sattui kerran sellainen muuttofirma, että oli firman äijällä selkä kipeä, mutta kyllä se muutto siltikin sujui.
        Rikkoutumisia minulla on ollut lähinnä joku kuppi tai muki laatikossa, mutta itsepä pakkasin.
        Säästö... En ymmärrä mitä sinä minulle säästöistä puhut, minulla on aina ollut firma muuttamassa, en ole koskaan vuokrannut itse autoa ja ajellut edestakaisin sillä.
        Minun mielestäni - en siis ole aloittaja, mutta minullehan sinä vastasit - häiritsee myös kummassakin talossa muita, kun harva se ilta juostaan rapussa tavaroita kannellen, ulko-ovet levällään, hissi käy koko ajan jos hissiä yleensä on, jne.
        Minun mielestäni paras tapa on hoitaa muutto yhtenä päivänä kaikki kerrallaan. Itse olen myös käyttänyt pahvisia oikeita muuttolaatikoita, säästän ne sitten littanoina, voi käyttää uudelleen. Kuivissa tiloissa eivät oletettavasti mene haperoiksi.
        Ja jos on kotivakuutus, niin tuota, korvaisikohan se muuttomatkalla rikkoutuneen arvokkaamman esineen, jos itse muuttaa tavaransa vuokra-autolla.

• feefeffe34
        niin... kirjoitti:

ai jaa ai jaa.

Itselleni sattui kerran sellainen muuttofirma, että oli firman äijällä selkä kipeä, mutta kyllä se muutto siltikin sujui.
        Rikkoutumisia minulla on ollut lähinnä joku kuppi tai muki laatikossa, mutta itsepä pakkasin.
        Säästö... En ymmärrä mitä sinä minulle säästöistä puhut, minulla on aina ollut firma muuttamassa, en ole koskaan vuokrannut itse autoa ja ajellut edestakaisin sillä.
        Minun mielestäni - en siis ole aloittaja, mutta minullehan sinä vastasit - häiritsee myös kummassakin talossa muita, kun harva se ilta juostaan rapussa tavaroita kannellen, ulko-ovet levällään, hissi käy koko ajan jos hissiä yleensä on, jne.
        Minun mielestäni paras tapa on hoitaa muutto yhtenä päivänä kaikki kerrallaan. Itse olen myös käyttänyt pahvisia oikeita muuttolaatikoita, säästän ne sitten littanoina, voi käyttää uudelleen. Kuivissa tiloissa eivät oletettavasti mene haperoiksi.
        Ja jos on kotivakuutus, niin tuota, korvaisikohan se muuttomatkalla rikkoutuneen arvokkaamman esineen, jos itse muuttaa tavaransa vuokra-autolla.

Pakettiauton saa vuokrattua 60€ päiväksi.
        Ja 45m2 asunnon kyllä muuttaa yhdellä pakettiautolla kun tavarat ovat valmiiksi pakattuja yhdessä päivässä kun matkaa on muutama kilometri!

Ja tosiaan kotivakuutus korvaa muuton, kun ottaa uuteen asuntoon kotivakuutuksen ENNEN kuin alkaa kantamaan sinne mitään tavaroita! Tosin omavastuu kerrostalojen kotivakuutuksessa on noin 100-150€, joten ihan yksittäistä mukia ei kyllä valitettavasti korvaa.
        Mutta jos osaa autolla ajaa varovasti, pakata tavarat niin kuin normaali järkinen ja on kantamisissa varovainen, niin mitään ei saa rikki. Itseassa vähemmin vahingoin selviää tekemällä itse, kuin että ottaa kiiremiehet tekemään. Sanonpahan vain.

Joten kun lasket pakun vuokran, polttoaineet ja talkooväen syömiset, niin 100€ muutat itse.

• no jaa

Laskin oman kämpän muuton ja melko kohtuullinenjmielestäni: 55 muuttolaatikkoa 12 päiväksi: ilmainen toimitus ja nouto; 3 kaatopaikalle menevää pikkutavaraa (yöpöytä, kirjahyllyn pätkä, tv-taso) ja 2 suurta sohvaa "vain" 812€- 560 ilman kaatopaikalle meneviä. Hissi vaikuttaa näköjään hintaan 40 €/suunta tai enemmänkin: 10 kerrokseen hissittömyys vaikuttaa pahimmillaan yli 600 euroa! Mutta maksaahan se ruumilinenkin työ.

• sdfsdfsdfs

Oliko tarkoitus haukkua nyt yksi firma? Alueella on muitakin muuttofirmoja, kannattaa pyytää tarjous heiltä kaikilta ja valita se itselle sopivin.

• no jaajaa
        sdfsdfsdfs kirjoitti:

Oliko tarkoitus haukkua nyt yksi firma? Alueella on muitakin muuttofirmoja, kannattaa pyytää tarjous heiltä kaikilta ja valita se itselle sopivin.

Ei toki ollut. Laskeskelin vain omaa muuttoa kuvitteelliseen osoitteeseen, niin voi olla, että saisin halvemmalla, voi olla että en. Jos ei nyt joka vuosi muuta, tai ei edes viiden vuoden välein, niin ei tuo(kaan?) hinta kovin paha ole. Kuten sanoin; ruumiillinen työ maksaa. Jos ei kaupungin muuttopalvelua työharjoittelijoineen lekpuuta tavaroitaan kantamaan (rapakuntoisia, ei vakuutuksia), niin pakko se on maksaa. Ja jos ei ole ajokorttia, ei kavereita, ikää liikaa/terveys ei salli pesukoneiden raijausta?

• ja kalliita ovat
        sdfsdfsdfs kirjoitti:

Kuka täällä firmaa on haukkunut? Todettu, että joen ylitys muuttofirman kyydillä maksaa 500 euroa. Ehkä se suuntakin vaikuttaa. Myllysilta tuli kalliiksi.

• Vaaksa vaaraa...
        ja kalliita ovat kirjoitti:

Kuka täällä firmaa on haukkunut? Todettu, että joen ylitys muuttofirman kyydillä maksaa 500 euroa. Ehkä se suuntakin vaikuttaa. Myllysilta tuli kalliiksi.

Ajoit siis väärään suuntaan ja sait sakot?

• Köyhä neiti Turusta

Me lainattiin siitä ruotsalaisesta huonekaluyrityksestä paku ja muutettiin sillä. Hankittiin sieltä pöytä ja tuolit samalla. Toki kaiken pitää olla just eikä melkeen valmiina, kun auto saadaan, sitte ei enää pakkailla. Kaikki turha rihkama kipattiin pois jo ennalta, pakko oli soveltaa kun ei riittänyt rahat muuttoyritykseen.

• Muutosta kysymys

Mitä ihmeen kaatopaikkatavaraa te kodeissanne säilytätte???

• Inno-fanittaja

Uusi kämppä, uudet romppeet.

• Kiitos varoituksesta

Ahaa, selkis. No, miten te saatte tavaroita rikki muutossa?
      Meillä ollaan omalla isolla pakulla tehty monet muutot, ehjiä kaikki tietysti.
      Siksihän ne tavarat pakataan.

Eli muuttofirmaa ei ole syytä käyttääkään. Maksaa paljon ja rikkovat asiakkaan tavaroita.
      Muuttovakuutus hah haaa

• Valitus valaisee

Puolet tuosta viidestä sadasta on sitten vähintään veroja ja veroluonteisia maksuja. Menevät kuntatyöntekijöiden elättämiseen, varsinainen muuttomies kituu hyvin pienellä palkalla, ettäs kehtaat täällä ruikuttaa.

• Hintaa tuloo sitki?
        Valitus valaisee kirjoitti:

Puolet tuosta viidestä sadasta on sitten vähintään veroja ja veroluonteisia maksuja. Menevät kuntatyöntekijöiden elättämiseen, varsinainen muuttomies kituu hyvin pienellä palkalla, ettäs kehtaat täällä ruikuttaa.

Kallein erä minun muutostani tuli kaatopaikka- ja kierrätyslaskuista: kierrätyskeskuskeen ensin 10 euroa kpl, arvokas sänky, sohva, kommuutti ja iso peili, yhteensä siis 40€. Kaatopaikalle sekäjätettä (kaatiopaikkajätettä, polttokelpoista, puujaetta kuten muutama lastyulevy ja lauta sekä metalliset pöydänjalat, laatikollinen rikkinäisiä valaisimia ja muut sähköroinaa ja ikkunaklasi, kaksi kuormaa n. 8€ kumpikin. Peräkärryn sain ilmaiseksi naapurilta lainaksi! Vanha pesukone ja muinasimuistopölynimuri menivät ilmaiseksi kuin myös maalipurkit ongelmajätelaitokseen. Olisiko muuttumiehet lajitelleet jätejakeeni?

• epra

Muutimme Oulusta Saloon vuonna 1999 , niin muuttomme maksoi 15000 mk. Tavaraa oli todella paljon ja tulivat kerralla.

• käteen

Teen 200 €:lla.

• göögl

1
      St1
      Stålarminkatu 32, 20810 TURKU
      02 235 9300
      www.autovuokraamolempinen.fi Päätoimiala:HuoltoasemiaLähetä/Tallenna | Kartat | Lähetä tarjouspyyntö | Lisää kontaktilistaan

Vuokrapaku.com
      Vähäheikkiläntie 40, 20810 TURKU
      050 349 9373
      Päätoimiala:AutovuokraustaLähetä/Tallenna | Kartat | Lisää kontaktilistaan

Turun RA-vuokraus Oy
      Puistomäenkatu 57, 20810 TURKU
      050 560 2822

Vuokrapakettiauto Suomen Supermies
      Tiilentekijänkatu 6, 20810 TURKU
      050 539 1438

Autovuokraamo Lempinen R.
      Stålarminkatu 32, 20810 TURKU

Siinä alueen vuokraamoja

• Yrittäjä 38

Ainahan on tosiaankin mahdollisuus muuttaa itse, mutta talkooväen palkoista tulee maksaa verot ja jos AY liikkeeltä kysytään myös eläkemaksut.
        Viidessä sadassa on jo pelkkää alvia 100 €, sitten tulee työntekijän verot ja eläkkeet, firman kaksinkertainen pääomaverotus voitosta.
        Hintaan sisältyy myös sihteerin, johtajan, kuljetuspäällikön jne... Verot, sekä eläkkeet. Niiden lisäksi tulee sitten: Polttoaineverot, dieselverot, jäteverot, energiaverot, autoverot, sähköverot, varainsiirtoverot, tullit, tuonnintasausmaksut, renkaiden kierrätysmaksut, työttömyysvakuutusmaksut, sosiaaliturvamaksut, työeläkemaksut jne...
        Ja huom ! Ne tulevat yrityksen ketjussa olevilta tavaran toimittajilta, sekä palveluntuottajilta myös maksuun ja yrityksen on siirrettävä ne loppukäyttäjälle.
        Jos yrityksellä on vielä kiinteistö autotallina ja konttorina määräytyy sieltäkin samaan laskuun kiinteistöveroa ja monia veroluontoisia maksuja jätevesistä, sun muista.
        Kuten huomaatte on yksityisen sektorin toimija ajettu tässä maassa hyvin ahtaalle, yhteiskunnan maksuista joilla elätetään yhteiskunnan työntekijöitä ei voi valittaa, eikä kilpailuttaa.
        Viimeisimpiä tämän rosvohallituksen toilailuja on tämä suurkaupunki vouhotus, jolla kuulemma poistetaan kaupunkien välinen kilpailu seudulla.
        No saadaanhan sillä kuulemma 20 prosenttia kuntatyöntekijöistä kortistoon, jos jotain lohduttaa.
        Työtä Suomi tarvitsee ja Kilpailukykyisiä hintoja myös muuttoihin, mutta se ei ole yrittäjän vika.

• joopajooo
        Yrittäjä 38 kirjoitti:

Ainahan on tosiaankin mahdollisuus muuttaa itse, mutta talkooväen palkoista tulee maksaa verot ja jos AY liikkeeltä kysytään myös eläkemaksut.
        Viidessä sadassa on jo pelkkää alvia 100 €, sitten tulee työntekijän verot ja eläkkeet, firman kaksinkertainen pääomaverotus voitosta.
        Hintaan sisältyy myös sihteerin, johtajan, kuljetuspäällikön jne... Verot, sekä eläkkeet. Niiden lisäksi tulee sitten: Polttoaineverot, dieselverot, jäteverot, energiaverot, autoverot, sähköverot, varainsiirtoverot, tullit, tuonnintasausmaksut, renkaiden kierrätysmaksut, työttömyysvakuutusmaksut, sosiaaliturvamaksut, työeläkemaksut jne...
        Ja huom ! Ne tulevat yrityksen ketjussa olevilta tavaran toimittajilta, sekä palveluntuottajilta myös maksuun ja yrityksen on siirrettävä ne loppukäyttäjälle.
        Jos yrityksellä on vielä kiinteistö autotallina ja konttorina määräytyy sieltäkin samaan laskuun kiinteistöveroa ja monia veroluontoisia maksuja jätevesistä, sun muista.
        Kuten huomaatte on yksityisen sektorin toimija ajettu tässä maassa hyvin ahtaalle, yhteiskunnan maksuista joilla elätetään yhteiskunnan työntekijöitä ei voi valittaa, eikä kilpailuttaa.
        Viimeisimpiä tämän rosvohallituksen toilailuja on tämä suurkaupunki vouhotus, jolla kuulemma poistetaan kaupunkien välinen kilpailu seudulla.
        No saadaanhan sillä kuulemma 20 prosenttia kuntatyöntekijöistä kortistoon, jos jotain lohduttaa.
        Työtä Suomi tarvitsee ja Kilpailukykyisiä hintoja myös muuttoihin, mutta se ei ole yrittäjän vika.

Jos talkooväen palkka on 0€, ei muutkaan maksut ole yhtään sen enempää.

Tietenkään ei kannata ottaa muuttofirmaa jos on tavarat valmiiksi pakattu ja muuttoapua käytettävissä. Tehtäväksi jää vain sopivan kuljetusvälineen hankkiminen.

• Perhe on paras!

Tasan 2 tuntia meni aikaa, kun 43 m2 asunnon tavarat siirtyivät joen yli.
      Paku peheenjäsenellä. Hinta 0 euroa.

(meitä on moneksi, sen osoittaa täällä käyty ns. asiallinen keskustelu ;)

• Anonyymi

Dt sitten edes löpöä maksanut?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mikä ajokortti pitää olla, jotta pakua saa ajaa?

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe