Toyota Proace oikeita kokemuksia

Proace vai ei

Proace kohta vuoden ollut markkinoilla onko minkälaisia oikeita kokemuksia syntynyt. Hiace pitäs laittaa kiertoon ja kävin proacea ajamassa pirun hyvä oli eihän tää hiace nyt rehellisesti sanottuna ajoominaisuuksiltaan ole mistään kotosin. Tiedän joo että sama auto pösön kanssa mutta silti tojona ostan jos ostan on siinä ilmeisesti jotain tojon juttuja kuitenkin en mitään salaisia linjastoja kylläkään usko. Hiaceen tullut sellainen ongelma että ei meinaa lähteä käyntiin pyörittää hyvin mutta ei starttaa pari kertaa ollut huollossa mutta ei se ongelmaan ole auttanut ja senkin takia nyt vaihto edessä. Transiitista olen kuullut pelkkää hyvää kanssa ja se toisena vaihtoehtona.

101

36972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota Proace on täysin aito Toyota vaikka vääräleuat koittaa muuta väittää Toyota osti nerokkaasti edullisesti psan aihion ja siihen lisäsi japanilaiset sähköosat nivelet ja ajoominaisuudet lähemmäksi Toyotaa. Proace valmistetaan psan tehtailla mutta aivan omalla linjastollaan johon ei psan väki pääse kuvaamaan ja kopioimaan yritystä kuulemma on kokoajan. Transiitteihin älä koske siellä on lucasin sähköt ja kostealla ei starttaa ja saumakohdista ruostuu sen sanon.

      • älä jaksa

        Ei jaksa enää tota lapsellista satuilua. Vitsi meni täällä luokattomalla Tojopalstalla kerran paremman puutteessa mutta kyllä sun kannattaisi vetää välillä happea ulkoilmasta. Kärsit ilmiselvästi jonkin sortin happivajeesta/autismista.


      • pappojen pappa

        Höpö höpö, museoon Corolla pappa mielipiteineen.


      • lopeta valehtelu

        Olet yhtä patologinen valehtelija kuin Kiala Viulu!
        Pyydäpäs "pappa" jotain peruskoulun käynyttä kääntämään tuo artikkeli luettavaksesi, niin tiedät sitten sinäkin ettei Proace ole Toyota muuten kuin merkkien osalta.
        "Toyota's Proace is a rebadged Peugeot/Citroen/Fiat midi van."
        Rebadged ei tarkoita Toyotan sähköosia ja niveliä, eikä salaisia tuotantolinjoja, vaan tuotantolinjalla keulaan, perään ja ohjauspyörään Toyotan merkki Fiatin, Peugeotin tai Citroenin asemasta.
        http://www.scotsman.com/lifestyle/motoring/van-review-toyota-proace-1-3288503


      • Vituuntunut

        Mulla 18 mallin iso proace ajettu35t ja sähköt sekasin


      • Kolmastoyo

        Mulla 17 malli ja yhen kerran hävis ahtopaineet motarilla. Toisella kertaa jätti tien päälle Joulu aattona. Täysin ranskalainen roska, ei ole japanilaista laatua ei.


      • Anonyymi
        Vituuntunut kirjoitti:

        Mulla 18 mallin iso proace ajettu35t ja sähköt sekasin

        Täällä saman vuosimallin yhdeksänpaikkainen proace ja läpeensä homeessa. Haju on niin paha, että auto on käyttökelvoton. Syynä lienee se, että Ranskalaiset ovat asentaneet puhaltimet vain eteen. Kylmä talvella, välttäkää.


      • Anonyymi

        Aivan samalla linjastolla ne kulkevat. Ainut ero on siinä, että "tasapuolisuuden nimissä" Toyotat jälkitarkastetaan toisin kuin Opel, Peugeot tai Citroen.

        Nämä kolme viimeistä kun ovat PSA:n tuotteita.

        HOX. Muutamaa tuhatta autoa (Proacea) ei kannata erikseen tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samalla linjastolla ne kulkevat. Ainut ero on siinä, että "tasapuolisuuden nimissä" Toyotat jälkitarkastetaan toisin kuin Opel, Peugeot tai Citroen.

        Nämä kolme viimeistä kun ovat PSA:n tuotteita.

        HOX. Muutamaa tuhatta autoa (Proacea) ei kannata erikseen tehdä.

        Toyotat tulee kyllä eri linjalta,mutta aika paljon vikoja silti.


    • yksi pyyntö

      Jätetään me asioista jotain tietävät tämä ketju rauhaan. Annetaan terojen spekuloida keskenään ja naureskellaan sivusta niiden uhoa ja tyhjänpäiväistä pajatusta tojon erinomaisuudesta ja varsinkin perseacen loistokkuudesta muihin Sevelin tuotteisiin nähden.

    • Ketjun aloittaja

      Yhtään järkevää vastausta ei ole tullu ja papalle tiedoksi älä jaksa niistä linjastoista nyt jauhaa. No ootellaan oisko ihan oikeita kokemuksia.

    • Corolla Papan vaari
    • Reiskan Proace

      Itselläni Proace 9/2013, metallinmusta. Otin lisävarusteeksi näyttävät alut, keulaan kromi-valorauta ja nastarengaspaketti Nokian nastoilla. Nyt ajettu ainoana autona noin 14 tkm ja tykkään! Ostin jo 12. pakun peräkkäin, olen ajanut pakuilla vuodesta 1982 alkaen (Hiacea kaikkia paitsi yksi Transportteri välissä). Tykkään vaan niistä enemmän kuin matalasta henkilöautosta. Meitä on vain kaksi vaimon kanssa ja nukutaan usein lomareissuissa tavaratilassa; patjat vaan lattialle ja unille.

      Proace on totaalisen erilainen kuin Hiace. No vetotapa tietysti tekee paljon, auto on vakaampi ja rauhallisempi liukkaalla talvikelillä, mutta kesällä soratiellä jotenkin puskevampi. Penkit tässä ovat Hiacea paremmat ja äänieristys. Jotkut kojelaudan nappulat eivät ole niin laadukkaat kuin Hiacessa, kuten lradion, ämppärin nupit ja muutamat nappulat, ne tuo mieleen vanhat Pösöt. Lämmin tämä on, löpöä palaa 7-8 välissä talvella. Kone on omassani 2-litran 128 hepoa. Kulkua piisaa rivakasti tällä ei jää henkilöautojen rytmistä jälkeen ja helposti moottoritiellä nopeusmittarissa on äkkiä joku 140 eikä sitä juuri huomaa, ja reserviä jää vielä selvästi yli.

      Vikoja ei ole ollut, enkä niitä odottanutkaan. Myyjä väitti aikoinaan minullekin että Proace tehdään erillislinjastolla Ranskassa, ja osa osista on Toyotan. En tiedä miten on, mutta hyvin pelaa. Itse voin suositella tällaista tavarakuskaukseen ja ihan arkikäyttövehkeeksikin.

      • Juttuja piisaa

        Ei ole mitään erillislinjastoja tai salaisia linjastoja. Mistä nämä tarinat syntyy, valehtelevatko myyjät tahallaan vai onko jopa ylempää ohjeistettu, että tojomiehiä hiukan viedään pienellä tarinoinnilla. Proace on täsmälleen sama auto kuin pösö ja fiat.


      • Pakujen tarina
        Juttuja piisaa kirjoitti:

        Ei ole mitään erillislinjastoja tai salaisia linjastoja. Mistä nämä tarinat syntyy, valehtelevatko myyjät tahallaan vai onko jopa ylempää ohjeistettu, että tojomiehiä hiukan viedään pienellä tarinoinnilla. Proace on täsmälleen sama auto kuin pösö ja fiat.

        Höpö puhetta omasta linjasta Proace,n valmistuksessa. Toyota ei enää halunnut alkaa kehittämään, nykyaikaaista pakettiauton, kun PSA tarjosi valmiin nykyaikaisen varman auton. Toisaalta Hiace oli Euroopassa markinaali merkki pakujen joukossa,euroopassa valmistetuilla paljon isommat myyntiluvut. Euroopan päästömääräykset yksi syy Toyotan omat dieselit ei täyttäny vaatimuksia.


      • Pilot22
        Juttuja piisaa kirjoitti:

        Ei ole mitään erillislinjastoja tai salaisia linjastoja. Mistä nämä tarinat syntyy, valehtelevatko myyjät tahallaan vai onko jopa ylempää ohjeistettu, että tojomiehiä hiukan viedään pienellä tarinoinnilla. Proace on täsmälleen sama auto kuin pösö ja fiat.

        Olet oikeassa, Proace on täysin sama auto kuin sisarmerkitkin.
        Tuo Toyota liikeiden myyjien puheet on jo miltei rikollista valehtelua.
        Ilmeisesti maahantuoja on ohjeistanut piirimyyjät niin kertomaan asiakkaille.
        Jokainen voi mennä itse vertailemaan kyseisiä autoja keskenään. Viimeistään silloin näkee minkä alihankkijan osista ko.autot ovat.
        Kyllä toisetkin maahantuojat tekevät tällaista "ohjeistusta".
        Kerron omakohtaisen tapauksen.
        Aikoinaan kun Volvo liikkeissa esiteltiin uutta Volvon 400 sarjaa niin olin paikallisessa liikkeessä katsomassa. Ko.autosta oli erittäin kiinostunut vanhempi herrasmies ja kauan Volvoilla ajanut ja mitä ilmeisin uuden ostaja.
        No hän kysyi myyjältä että mikähän moottori tässä autossa on kun näyttää vähän erilaiselta mihin hän on tottunut.
        Tähän myyjä vastasi:" Se on Volvon Ranskan moottoritehtaan tuote ".
        Herra kysyi uudellee, että mikä? ja vastaus tuli samana uudelleen myyjältä kuin tykin piipusta!! Sitten tuli puhelu myyjälle ja hän joutui menemään omaan koppiinsa.
        Minä en voinut vastustaa kiusausta vaan menin herralle kertomaan, että kyseessä on 100% Renaultin 1,7 litran kone. Ostajakanditaatti ei uskonut minun kertomaa sitten millään. Sitten huomasin sanoa että katsoppa mitä tuossa lohkon kyljessä lukee ja muutamassa muussakin kohdassa moottoria. Jo alkoi herra vähitellen uskoa.
        Ennenkuin myyjä tuli puhelimesta niin ko.herra käveli suoraa päätä ulos liikkeestä!!
        Tätä samaa valehtelua kyseisen auton moottorista tapahtui muuallakin suomea, eikä vain täällä Lahdessa.
        Tämän kerroin esimerkiksi siitä, ettei Proacenkaan kohdalla pidä uskoa mitä myyjät höpisee.
        Proace on varsin hyvä paku siinä missä Jumpy, Scudo tai Express, mutta vertailua kannattaa tehdä jos epäilee jotain.


      • hiacelepäärauhassa
        Pakujen tarina kirjoitti:

        Höpö puhetta omasta linjasta Proace,n valmistuksessa. Toyota ei enää halunnut alkaa kehittämään, nykyaikaaista pakettiauton, kun PSA tarjosi valmiin nykyaikaisen varman auton. Toisaalta Hiace oli Euroopassa markinaali merkki pakujen joukossa,euroopassa valmistetuilla paljon isommat myyntiluvut. Euroopan päästömääräykset yksi syy Toyotan omat dieselit ei täyttäny vaatimuksia.

        Ja myös Hiacen kolariturvallisuus oli retuperällä, eikä täytttänyt enää vaatimuksia.


      • Ja maailma pelastuu
        Pakujen tarina kirjoitti:

        Höpö puhetta omasta linjasta Proace,n valmistuksessa. Toyota ei enää halunnut alkaa kehittämään, nykyaikaaista pakettiauton, kun PSA tarjosi valmiin nykyaikaisen varman auton. Toisaalta Hiace oli Euroopassa markinaali merkki pakujen joukossa,euroopassa valmistetuilla paljon isommat myyntiluvut. Euroopan päästömääräykset yksi syy Toyotan omat dieselit ei täyttäny vaatimuksia.

        Juu ne nuo viherpiiperot kuljettaa muuttokuormansa suomessakin toimivalla joukkoliikenteellä, kun ei voi mennä naapurilta kysymään sitä maapallon tuhoavaa hiasea lainaan, saatana.


      • Ketjun lopettaja
        Pilot22 kirjoitti:

        Olet oikeassa, Proace on täysin sama auto kuin sisarmerkitkin.
        Tuo Toyota liikeiden myyjien puheet on jo miltei rikollista valehtelua.
        Ilmeisesti maahantuoja on ohjeistanut piirimyyjät niin kertomaan asiakkaille.
        Jokainen voi mennä itse vertailemaan kyseisiä autoja keskenään. Viimeistään silloin näkee minkä alihankkijan osista ko.autot ovat.
        Kyllä toisetkin maahantuojat tekevät tällaista "ohjeistusta".
        Kerron omakohtaisen tapauksen.
        Aikoinaan kun Volvo liikkeissa esiteltiin uutta Volvon 400 sarjaa niin olin paikallisessa liikkeessä katsomassa. Ko.autosta oli erittäin kiinostunut vanhempi herrasmies ja kauan Volvoilla ajanut ja mitä ilmeisin uuden ostaja.
        No hän kysyi myyjältä että mikähän moottori tässä autossa on kun näyttää vähän erilaiselta mihin hän on tottunut.
        Tähän myyjä vastasi:" Se on Volvon Ranskan moottoritehtaan tuote ".
        Herra kysyi uudellee, että mikä? ja vastaus tuli samana uudelleen myyjältä kuin tykin piipusta!! Sitten tuli puhelu myyjälle ja hän joutui menemään omaan koppiinsa.
        Minä en voinut vastustaa kiusausta vaan menin herralle kertomaan, että kyseessä on 100% Renaultin 1,7 litran kone. Ostajakanditaatti ei uskonut minun kertomaa sitten millään. Sitten huomasin sanoa että katsoppa mitä tuossa lohkon kyljessä lukee ja muutamassa muussakin kohdassa moottoria. Jo alkoi herra vähitellen uskoa.
        Ennenkuin myyjä tuli puhelimesta niin ko.herra käveli suoraa päätä ulos liikkeestä!!
        Tätä samaa valehtelua kyseisen auton moottorista tapahtui muuallakin suomea, eikä vain täällä Lahdessa.
        Tämän kerroin esimerkiksi siitä, ettei Proacenkaan kohdalla pidä uskoa mitä myyjät höpisee.
        Proace on varsin hyvä paku siinä missä Jumpy, Scudo tai Express, mutta vertailua kannattaa tehdä jos epäilee jotain.

        Hyvin artikuloitu.


      • Porn-Ace

        Vakionopeussäätimen "cruise" ei tarkoita sitä, että satasen ( -40) vauhdissa voit painua takakaappiin vaimoa patjoille painamaan; poliisi antaa ajonaikana levitetyistä patjoista sulle sakon ja veron matkailuauton ilmoittamatta jättämisestä perään. Tai käteen. Tai kumpi nyt tuntuukaan luontevammalta siellä tavaratilassa. Kylläpä nyt taas irtoilee....


      • Jaaaaarla
        Porn-Ace kirjoitti:

        Vakionopeussäätimen "cruise" ei tarkoita sitä, että satasen ( -40) vauhdissa voit painua takakaappiin vaimoa patjoille painamaan; poliisi antaa ajonaikana levitetyistä patjoista sulle sakon ja veron matkailuauton ilmoittamatta jättämisestä perään. Tai käteen. Tai kumpi nyt tuntuukaan luontevammalta siellä tavaratilassa. Kylläpä nyt taas irtoilee....

        Nyt meni Fingerporittamiseksi...


      • sillälailla
        Pilot22 kirjoitti:

        Olet oikeassa, Proace on täysin sama auto kuin sisarmerkitkin.
        Tuo Toyota liikeiden myyjien puheet on jo miltei rikollista valehtelua.
        Ilmeisesti maahantuoja on ohjeistanut piirimyyjät niin kertomaan asiakkaille.
        Jokainen voi mennä itse vertailemaan kyseisiä autoja keskenään. Viimeistään silloin näkee minkä alihankkijan osista ko.autot ovat.
        Kyllä toisetkin maahantuojat tekevät tällaista "ohjeistusta".
        Kerron omakohtaisen tapauksen.
        Aikoinaan kun Volvo liikkeissa esiteltiin uutta Volvon 400 sarjaa niin olin paikallisessa liikkeessä katsomassa. Ko.autosta oli erittäin kiinostunut vanhempi herrasmies ja kauan Volvoilla ajanut ja mitä ilmeisin uuden ostaja.
        No hän kysyi myyjältä että mikähän moottori tässä autossa on kun näyttää vähän erilaiselta mihin hän on tottunut.
        Tähän myyjä vastasi:" Se on Volvon Ranskan moottoritehtaan tuote ".
        Herra kysyi uudellee, että mikä? ja vastaus tuli samana uudelleen myyjältä kuin tykin piipusta!! Sitten tuli puhelu myyjälle ja hän joutui menemään omaan koppiinsa.
        Minä en voinut vastustaa kiusausta vaan menin herralle kertomaan, että kyseessä on 100% Renaultin 1,7 litran kone. Ostajakanditaatti ei uskonut minun kertomaa sitten millään. Sitten huomasin sanoa että katsoppa mitä tuossa lohkon kyljessä lukee ja muutamassa muussakin kohdassa moottoria. Jo alkoi herra vähitellen uskoa.
        Ennenkuin myyjä tuli puhelimesta niin ko.herra käveli suoraa päätä ulos liikkeestä!!
        Tätä samaa valehtelua kyseisen auton moottorista tapahtui muuallakin suomea, eikä vain täällä Lahdessa.
        Tämän kerroin esimerkiksi siitä, ettei Proacenkaan kohdalla pidä uskoa mitä myyjät höpisee.
        Proace on varsin hyvä paku siinä missä Jumpy, Scudo tai Express, mutta vertailua kannattaa tehdä jos epäilee jotain.

        Kiva lukea asiallista tekstiä kaiken P:n seassa. Tästä voisivat ottaa muutkin mallia näille palstoille kirjoitellessaan! On muuten aivan järjetöntä vertailla 20-kymppitonnin autoa 50-kymppitonnin autoon. Muuten jo jonkin aikaa on nissanissa olleet rellun dieselmoottorit! Mersun pikkipaku (en muista nimeä, tiedätte kyllä) valmistetaan renaultin (kangoo?) koriin, vain tähti loistaa nokalla! Että sillälailla.


      • Anonyymi
        Pakujen tarina kirjoitti:

        Höpö puhetta omasta linjasta Proace,n valmistuksessa. Toyota ei enää halunnut alkaa kehittämään, nykyaikaaista pakettiauton, kun PSA tarjosi valmiin nykyaikaisen varman auton. Toisaalta Hiace oli Euroopassa markinaali merkki pakujen joukossa,euroopassa valmistetuilla paljon isommat myyntiluvut. Euroopan päästömääräykset yksi syy Toyotan omat dieselit ei täyttäny vaatimuksia.

        Miten ne sitten laittavat samaa konetta hiluxin. Jos päästömääräykset estävät??????


      • Anonyymi
        Juttuja piisaa kirjoitti:

        Ei ole mitään erillislinjastoja tai salaisia linjastoja. Mistä nämä tarinat syntyy, valehtelevatko myyjät tahallaan vai onko jopa ylempää ohjeistettu, että tojomiehiä hiukan viedään pienellä tarinoinnilla. Proace on täsmälleen sama auto kuin pösö ja fiat.

        Proace ei ole sama Fiatin kanssa.


    • Ei toyota foorumille

      Voit lopettaa koska se ei ole toyota. Proace ei kiinnosta . Tuosta autosta ei pitäisi kirjoittaa toyota foorumille koska se ei ole aito toyota.

      Muuten se voi olla ihan hyvä auto mikä lie ranskis se onkaan.

      • toi ota

        Toyota siinä keulassa lukee.


      • niin lukee...
        toi ota kirjoitti:

        Toyota siinä keulassa lukee.

        ...ja monessa samassa tuotteessa lukee Rainbow kun ostat sen S-ryhmän kaupasta ja Pirkka kun ostat K-ryhmän kaupasta. Valmistaja ei kuitenkaan koskaan ole Rainbow tai Pirkka.
        Ylittääkö ymmärryksesi?


      • Sotaratsuni
        niin lukee... kirjoitti:

        ...ja monessa samassa tuotteessa lukee Rainbow kun ostat sen S-ryhmän kaupasta ja Pirkka kun ostat K-ryhmän kaupasta. Valmistaja ei kuitenkaan koskaan ole Rainbow tai Pirkka.
        Ylittääkö ymmärryksesi?

        Kun Ranskalaisen ostaa, niin ranskalaisen saa. Voisin myydä tuosta aidon japanialaisen vm 1989, 197tkm ja juur´ leimattu. 4wd ja viisi paikkaa, 2 edessä ja 3 takana. Tarjouksia?


      • vanha rytö se on
        Sotaratsuni kirjoitti:

        Kun Ranskalaisen ostaa, niin ranskalaisen saa. Voisin myydä tuosta aidon japanialaisen vm 1989, 197tkm ja juur´ leimattu. 4wd ja viisi paikkaa, 2 edessä ja 3 takana. Tarjouksia?

        Kuusakoski maksaa 10c kilolta kun viet itse perille. Muuhun siitä ei ole


      • Pirkka tojo
        niin lukee... kirjoitti:

        ...ja monessa samassa tuotteessa lukee Rainbow kun ostat sen S-ryhmän kaupasta ja Pirkka kun ostat K-ryhmän kaupasta. Valmistaja ei kuitenkaan koskaan ole Rainbow tai Pirkka.
        Ylittääkö ymmärryksesi?

        Ok, eli Toyota on Pirkka auto. Pitkälti se tojolla nykyään niin menee, että muut valmistaa ja tojo laittaa pirkka merkin keulaan.


    • Proace vai ei

      Eilen tein kaupat Ford Transit Custom pakusta. Nyt voi jatkaa keskustelua salaisista linjastoista ja japanilaisista nivelistä. Kiitos.

      • Ränssit

        Täällä yksi 2010 mallisen Transitin kuski. Ei mitään pahaa sanottavaa mutta ruostekukkaa jo on. Sitähän Transitissa on esiintynyt aina. Jykevä 330 sarjan peli.


    • kpg1

      Faktoja:
      18 000Km nyt takana ja yhtään varikko käyntiä ei ole ollut.
      Alustassa kiinnikkeitä korjailtu, 1 pissapojan pumpun sulake nesteen jäädyttyä (pienempää kokoa) vaihdettu sekä
      sivuoven kahvan muovinen ilmanohjain ei tahdo pysyä paikallaan. Katellaan eka huollossa, onko niillä jotain tuohon ongelmaan.

      Nämä siis talvi ongelmia, kesällä ei ollut mitään.

      Viime tankkaus 58l 820Km (2.0 128Hp)
      ajo 60 Km:n kestopäällyste tietä aamuin illoin, eli useita kylmäkäynnistyksiä.
      Hyvä vetoauto.

    • Letta

      Ostin 3/2015 Toyota Proacen 2,0 28 tkm ajetun. Myyjä "ei tiennyt" että on sama auto Fiat Scudon kanssa. Pyysin soittamaan huollon pojille, jotka varmistivat asian. Lahden Toyotalla kerrottiin alustaltaan, moottoriltaan ja tekniikaltaan olevan sama auto, kuin myös Fiat huolto, jonka mukaan vain merkki keulalla erottaa ne.

      Omassani on ilmennyt nyt niin paljon ongelmaa ja vikaa, että täytyy ihan ihmetellä vastaako valmistenumero ja ajetut km:t enää papereihin merkattua autoa. 20 tkm ajettuani, pelkkää maantieajoa ( ei siis työkäytössä) on nyt 40 tkm:ssa vaihdettu kaikki käsijarruvaijerit, jarrupalat ja jarrulevyt. Konevalo palaa ja webasto lakkasi toimimasta. Vko:n jo ollut huollossa, eikä mitään kuulunut. Jo ostaessani luulin autossa olevan "mäkilähtöavustimen" jarrurempan jälkeen ominaisuus hävisikin, joten ollut ilmeisesti viallinen jo ostaessani tai sitten on osia vaihtunut autooni vähän enemmänkin...tiedä häntä, toivottavasti selviää.

    • Huiskumies

      Kyllähän se asian niin on, ettei tästä kyseisestä ranskan raadosta ole huiskulle haastajaa missään lajissa. Ne jotka sanovat että Hiace on huono ajaa, tai väittävät jotakin muuta samankaltaista paskaa, eivät tiedä mistä puhuvat. Itselläni on tällä hetkellä kolmas Hiace menossa, ja nykyisellä -11 vuosimallia edustavalla olen ajanut 250tkm ilman minkäänlaisia ongelmia, ja mekaanikot huollon puolella ovat sanoneet että vähintään toiset kyseiset kilometrit ovat vielä edessä! Tietty kuluvia osia kuten jarrupaloja ja polttimoita menee sillon tällöin niinkuin missä tahansa muussakin ihmisen valmistamassa härpäkkeessä.

      Kaiken lisäksi proacea saa vain etuvetoisena, joka tekee siitä täydellisen lelun ja kykenemättömän menopelin kuljetettaessa painavaa lastia tavaratilassa tai/ja vedettäessä painavaa kärriä perässä.

      Yhteenvetona voin todeta, jos mietit kyseisen auton ostamista, jätä leikki kesken ja osta Hiace vielä kun niitä on saatavilla jopa alle 50tkm rullailtuja loistoyksilöitä!

      • kjfsdiofsdiofdf

        Markkinoille ovat juuri tulleet uudet Proacet. Älä nostele turhaan näitä vanhoja ylös.


      • tojoasentaja

        Eivät nämä uusimmatkaan proacet ole mistään kotoisin, olen vaihtanut alle 20tkm ajettuihin alapallonivelestä moottorinohjausyksikköön kaikenlaisia osia, paska mikä paska!


    • AFRIHIACE

      PÖTÖN INTERNIOR DIESEEL VAI INTERNATIONL KUMMALLA KONEEL SAA

    • Haisu

      Uusi Toyota Proace malli 2016(sekä Peugeot Expert ja Citroen Jumpy)niissä on UREA
      "moottori"jotta maailma pelastuu?

    • Moniduunari

      Tzaa!
      No nyt on ajellu 101000 tkm ja ainoa vika on ollut takaisinkutsuna webaston jokin sähköliitin joka oli todettu väljäksi. Niin ja pro on 2014 vm , 2.0/ 128 . Olkoon sitten pösö tai fiiatti niin suhteellisen hienosti on pelannut. Kerran alkoi hivenen hörisemään ku Petkulan jängällä 4 tiellä kylläkin, oli pakkasta 36 raatia. Vaiva loppui kun ajeli etelämmäksi ja ilma lämpeni. En tiiä kehua, mutta kyllä niillä ajelee.

      • Jeppe1408

        Ajattelin vaihtaa transportterin proaseen. Syynä jatkuvat viat ja kallis ylläpito. Portteri uutena ostettu, nyt vajaa neljä vuotta ikää ja 100000 km. Vikoja mm. uutena heti väärän värinen sivuovi (lisävarusteena siis toinen sivuovi). Koko kylki maalattiin heti uutena. Neljä jarruremonttia, lukuisat sähköviat, ja esim sisävalot tavaratilassa ja ohjaamossa eivät toimi lukuisista korjauksista huolimatta. Öljyä menee huoltoväleissä litratolkulla, ym ym. Auto kulkee hyvin ja on hyvä ajettava sekä hiljainen. Mutta laatu on vain niin kehnoa että laittaa siirtymään pois sakuista ranskikseen tms.


    • autoduunari

      Meillä ajossa hiace -09 vuosimallia ja junpy samalta vuodelta. Junpulla ajettu 132 tuhatta ja hiacella 122 tuhatta kilsaa.

      Junpyyn vaihdettu egr, ilmamassa-anturi, joku muu anturi, korjattu kaikennäköistä pientä ja isompaa kiinnitystä. Viime huollossa osia meni asentajan sanoin repullinen. Öljyt ja muu normaali huolto päälle.

      Hiaceen on vaihdettu 1 akunkenkä normaali huoltojen lisäksi.

      Ajo-ominaisuuksiltaan kumpikaan ei häävejä ole ja hiace ei kolise/natise. Hiacessa kaikki toimii kuin uutena ja hieman isommilla renkailla varustettuna moottorin melukin on varsin siedettävällä tasolla. Jos omaan käyttöön pitäisi ostaa jompikumpi näistä niin ei tarvitsisi kahdesti miettiä.

    • Innovatiivosta

      Eiköhän Tojo nyt Pro-Aasin myötä keksinyt sen parhaan innovaation.

      Ostetaan parempi auto ja vaihdetaan lämiskä eteen ja rattiin. Tojopappa ihmettelee että mitäs nyt kun Tojo ei enää luikerra ja tuntuukin niin laadukkaita ja mukavalta. Js missä ne ruosteet on?

      Sama patenttihan se on Chevroletilla: osta daewoo ja uutta nimeä ja pari kromilistaa....viimeinkin jenkit pysyy nipussa.

      • perässähiihtäjän_konstit

        Eihän tämä uusi idea ole. Pikkuauto Aygo on ehta PSA:n tuote tojon vessanpöntön kantta esittävällä logolla koristeltuna. Se on myös ollut joissain luottettavuustilastoissa itäauto parhaasta päästä, kun taas aitotojo eli nauris on kontannut tilastojen keskivaiheilla, edellään mm. luotettavuudestaan tunnettu Renault.

        Varmaan tässä syy moiseen ratkaisuun. Kun on nämä omat suunnittelut tavanneet flopata, kuten vain 3 tähteä törmäystestissä saanut Upor Cruiser ja D4D -pommikone. Eikä ole uudistettu nauriskaan myynyt, joten seuraavaksi yritetään CRV:n ja Datsun kasvaimen kopiolla, jonka lempinimi on osuvasti VHS.

        Huom tuo urpon testitulos on ajalta ennen kuin pelkällä kolariturvallisuudella sai max 3-4 tähteä ja loput tulee siitä, onko halvimmassakin markkinoilla olevassa varustetasossa kaikki mahdolliset elektroniikkahilppeet, kuten kaistavahti ja automaattinen jarrutus.

        BTW nykyään taitaa sekä Aygoa että ProAcea painaa konstruktion vanhanaikaisuus. Mallit ovat olleet myynnissä jo kohtuu pitkään ja olisi jo aika tehdä muutakin kuin naamankohotus. Ainakin aygon on mainittu tippuneen kehityksen kelkasta kolariturvallisuuden suhteen.


    • Taksiyrittäjämies

      Onpas täällä keskustelua ja selvästi ryhmittymiä. Itse ajattelin kertoa todellisia kokemuksia. Aloitin v. 1988 taksiyrittäjänä ja autoina on pyörinyt vaikka minkä näköistä peliä. Autolla ajetaan invalidikyydityksiä, koulukyydityksiä, yksityiskyytejä yms. Yleensä auton vaihto on tullut 200tkm kohdalla. Ranskalaisista yleensä voin sen verran kertoa, että kokemusta on pienistä autoista ja bussimallista ja ei tule toista kertaa samaa merkkiä. Volkkaria kehutaan paljon ja sitä olikin yhdessä vaiheessa useita autoja, vaihelaatikko on mennyt kolmesta autosta, moottori hajonnut yhdestä, toisesta kansi, turbo vaihdettu, jarruongelmaa joka volkkarissa, sähkövikoja iso lista ja ovivikoja. Vuonna -98 minua vakuutti Toyota Hiace kolleegojen suosittamana ja päädyin ostamaan hiacen. Olin erittäin skeptinen koko Toyotaan. Mitenkäs kävi... Siitä lähtien on ollut joka auto Toyota vuoteen 2015. Ei yksinkertaisesti ole muuta sellaista autoa ammattiajoon, joka pääsee näin pienillä huoltokuluilla tuon auton elinkaaren. Nyt kun Hiacen tuonti loppui, jäin miettimään proacea, mutta ranskalainen ei innosta enää. Päädyin ostamaan volkkarin. Auto oli mieluinen, mutta jo heti autoliikkeestä kotiin ajaessa jäin matkalle :D minut valtasi suuri ketutus. Soitin myyjällä, liike ei osallistunut millään tavalla edes hinausapuun tms. No, aika kului ja ajattelin, että se oli jokin yksittäinen vika. Mittarissa 28tkm ja jarrulevyt ja palat vaihtoon. Liukuovi alkoi myös temppuilla. 35tmk jäin taas tielle ja siitä pari tuhatta eteenpäin vaihelaatikko rikki. Loppuja en viitsi edes kertoa, mutta sähköviat ihan tuttua jo. Nyt autolla on ajettu 140tkm ja olen laskenut, että huoltokuluihin on mennyt saman verran kuin kahteen Hiacen elinkaareen.
      Summasummarum: Jäin kaipaamaan suuresti aitoa Hiacea. Jotkut eivät sitä usko, että se oli yksinkertaisesti yrittäjän kannalta taloudellisesti paras ja luotettava vaihtoehto. Yleensä sellaiset jotka haukkuvat jotain automerkkiä, eivät ole millään tavalla olleet edes tekemisissä ko. auton parissa. Antaa koirien haukkua, mutta jokapäiväisenä kokemuksena tiedän jonkin verran jo mitä eri autot ovat. Tässä faktaa.

      • satuyrittäjä

        Vai että oikein taksiyrittäjä!
        Kyllä oli niin satua kuin vain voi olla. Melko hyvin kirjoittaa kyllä, siitä pisteet.


      • Lapinmiehelläasiaa

        Olipas hyvä kirjoitus. Ite oon töissä lasialalla ja firmassa pakuja käytössä. Suurin osa on hiasee vielä. Nyt muutamia vw transporttereita. Uudesta asti ollu ongelmaa vw:ssa. Ei täällä lapissa muilla autoilla ku hiacella teekkään mitään.


      • Sellaistasoopaa

        Oli kyllä sellaista soopaa. Toyota jos olisi hyvä ja laadukas ei muita taksissa olisikaan, katsoppa ympärillesi paljonko tojoja näkyy? Jos tarvitsee autolla ajaa eikä järvivesillä pestä tai jarruja herkistellä niin tojon paikka on kaupassa ja rahan tuo ihan eri merkit. Laitetaampa vielä tämäkin tutkimus, leasing autojen käyttäjiltä kysyttiin mikä on tärkein kriteeri auton valinnassa ja se oli luotettavuus. Tojo ei mahdu10 halutuimman leasing auton joukkoon.
        Ps Hiace on paskin paku mitä olen koskaan ajanut.


      • Oovaiti
        Sellaistasoopaa kirjoitti:

        Oli kyllä sellaista soopaa. Toyota jos olisi hyvä ja laadukas ei muita taksissa olisikaan, katsoppa ympärillesi paljonko tojoja näkyy? Jos tarvitsee autolla ajaa eikä järvivesillä pestä tai jarruja herkistellä niin tojon paikka on kaupassa ja rahan tuo ihan eri merkit. Laitetaampa vielä tämäkin tutkimus, leasing autojen käyttäjiltä kysyttiin mikä on tärkein kriteeri auton valinnassa ja se oli luotettavuus. Tojo ei mahdu10 halutuimman leasing auton joukkoon.
        Ps Hiace on paskin paku mitä olen koskaan ajanut.

        Et sitten varmaan ole muilla edes ajanut tai sitten et tiedä pakettiautoista hevonpaskaa...!
        Pysy polkupyörissä.


      • Eihän täällä mitkään koirat ole Tojoa haukkuneet vaan MINÄ.


      • Anonyymi
        Sellaistasoopaa kirjoitti:

        Oli kyllä sellaista soopaa. Toyota jos olisi hyvä ja laadukas ei muita taksissa olisikaan, katsoppa ympärillesi paljonko tojoja näkyy? Jos tarvitsee autolla ajaa eikä järvivesillä pestä tai jarruja herkistellä niin tojon paikka on kaupassa ja rahan tuo ihan eri merkit. Laitetaampa vielä tämäkin tutkimus, leasing autojen käyttäjiltä kysyttiin mikä on tärkein kriteeri auton valinnassa ja se oli luotettavuus. Tojo ei mahdu10 halutuimman leasing auton joukkoon.
        Ps Hiace on paskin paku mitä olen koskaan ajanut.

        No et ole transportteria ainakaan ajanut


    • Hiiase

      Totta, mikään muu paku ei vedä vertoja Hiacelle, on kirottu vääryys, että EU torppasi sen myynnin.
      Proace on kyllä hyvä yritys, jos siitä on ranskalaisten kotkotukset poistettu, mutta ei siitä Hiacen haastajaa tule. Jos laitetaan vertailu, niin kyllä Hiace korjaa potin.

      • Jopi59

        Samaa mieltä ja noin 20 vuoden kokemuksella kyseisestä merkistä!
        Ääntä riittää ajettaessa mutta varmuus korvaa paljon. Ei ole lastentauteja,
        ei sähkövikoja tms., ei ehkä paras ajettava mutta kun se vaan vie perille ja tuo vielä
        takaisinkin. Se riittää. Työkalulle.


    • TOJOTON

      Olen ajanut kolmannella FIAT SCUDOLLA 180000 KM,aikaisemmillakin yli 100000 km. Ei niissä mitään erityisiä vikoja ole.Nyt ostin vielä ajamattoman SGUDON,mutta siihen on liimattu TOYOTAN merkit.Saa nähdä toimiiko auto,kun minulla ei ole koskaan ollut tojoa. Mutta huvittavaakin asiassa on se,että auto on lähen kymmenen vuoden päästä täsmälleen sama.Pakettiautoon sortuneena yksityisautoilijana en voi moittia SGUDOJA.Pieniruokaisia,kovia kulkemaan rehellisiä autoja. Paljon taloudellisempia,kehittyneempiä tojoihin verrattuna. Autosta pitää huolehtia,kuluvia osia vaihtaa etukäteen huolto-ohjelman mukaan.

      • Työkalunahiace

        Uusi proace tulossa ja jännityksellä odotan onko hiacen veroinen työkalu. Yksi oli vuosi mallia -03 300t mittarissa ja lähti jatkamaan elämäänsä afrikkaan. Ei ylimääräsiä vikoja, niveliä vahettiin pariin kertaan mutta eipä muuta. Huollot ajallaan. Käyttö rankkaa, muutamaan kertaan otettiin savut kytkimestä raskaan kuormituksen takia mutta alkuperäsellä meni vaihtoon asti 14 vuoden jälkeen.


    • Tähtivieras

      Ranskisten suurin ongelma on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin on se että niitä maanantai versioita vaan tuppaa pääsemään kuluttajille liian usein tehtaalta verrattuna moneen muuhun merkkiin, toki joukkoon mahtuu niitä ei maanantai versioitakin mutta en tahdo riskeerata joten vältän viimeiseen saakka (on kokemusta liikaakin..) köyhän ei kannata halpaa paskaa ostaa. Mulla on menossa nyt 4 :s vito ja eivät nekään täydellisiä ole mutta ei ole myöskään ikinä tielle jättänyt. En siis nyt puhu noista uusista etuveto vitoista jotka myöskin psa konsernin tuotoksia moottoriltaan..takavedot on niissäkin vielä mesen omaa tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Olen kyllä kuullut espanjalaisesta vitosta aivan muuta...


      • Anonyymi

        No kaikki joilla vito on ollut ei osta toista


      • Anonyymi

        Viton Mersun koneet on ihan paskoja niitten oli pakko ottaa muitten koneet että voivat jatkaa tuotantoa


    • Jampp

      Kuskin penkin säädöt ja suunnittelu täysin puutteelliset. Joutuu nostamaan jalkaa luonnottomasti siirtäessä kaasulta jarrulle..
      Kuljettajan mukavuus kärsii huomattavasti.

    • Pakettiautoilija

      No,en nyt noita ranskalaisten keksintöjä lähtisi moittimaan.Itsellä oli eka uusi pikkupaku Fiat Scudo,sitten kolme Pösö Experttiä ja nyt -15 mallinen ProAce (163hp automaatti).Kaikilla olen sen suurinpiirtein 100 000 ajellut ja kahteen viimeiseen on alatukivarret vaihdettu hiukan väljistyneiden alapallonivelten vuoksi,muuten menneet ihan normihuolloilla.Muunkin merkkisillä tonniluokan pakuilla olen rimpuillut ja pari viikkoa sitten taas uuden 180hp automaatti ProAcen tilasin,ihan näihin aikaisempiin ranskiskokemuksiin perustuen.
      Seuraaviin pikkupoikien arvosteluihin sanoisin,että maailma muuttuu,Ranskassakin. :-)

    • Tb1

      Meillä 2016 v proace eli vanhaa mallia, josta kone levis kun oli ajettu 45tkm ja toyota ei korvaa🤔, ehkä siksi kun se ei ole heidän! Ei ikinä enään feikkitoyotaa, enkä suosittele, rämisevä peltitoosa!

      • Anonyymi

        Jos räminää haluat osta wolkkari


    • Anonyymi

      Ostin kesällä Proace Verson 1 8, 180hv automaatti. Nyt on mittarissa noin 15 tkm. Ei vielä valittamista, aika pienet ja matalat sisätilat, vaikka onkin pisin malli.

    • Anonyymi

      Itse olen kanssa etsimässä tonni luokan pakua harraste käyttöön.
      tuo proace/jumpy/peugeot kiinnostaa koska alhainen kulutus/paino.
      aina kun olen parkkipaikoilla nähnyt auton omistajia olen mennyt juttelemaan ja kyselemään mitä mieltä he ovat autosta.
      niin ikävä kyllä suurin osa haukkuu autoa juuri että paljon sähkö vikoja.
      itse ajan ford custom mallia -15 ja ajettu 150 000km ja yrityksessä jossa olen töissä on autoja joku 25kpl.
      3-5v niitä pidetään ja sitten lähtee vaihtoon. eipä juuri ole ollu kenelläkään ongelmia auton kanssa. itsellä ainut isompi vika joka on ollut niin yksi päivä ei tunnistanut avainta ja joutui hinauttamaan huoltoon jossa avainpesästä vaihdettiin se tunnistin.
      oma ford custom sillä mopoimmalla moottorilla ja korilla L2H1 syö kaupunki ajossa 10-13L. yhdistetty noin 9L..............joo aika raskas kuorma ja kaasu jalka ja lyhyitä matkoja.
      jos oma olisi niin lähtisi heti moottorioptimointiin .
      mutta muuten olen tyytyväinen ford customiin.

    • Anonyymi

      Toyota Proace 2018, uutena ostettu.
      51000km ajettu:
      -Ennenkuin sain auton, oli luovutuskiellossa.
      Tutkivat muodostuuko kampikammioon liian korkea paine.
      -Webasto ei toiminut. 5kertaa korjattavana, piuhasarjaa ja anturointia muutettiin.
      -Ilmastoinnin kompressori vaihtoon, rohiseva/ujeltava ääni kytkeytyessä päälle.
      -Ohjaustehostin/vai oliko johtosarja vaihtoon. Pakkasella rattia käännettäessä piti meteliä. Pitää edelleen.
      -Maalipinta kuluu ovitiivisteiden kohdalta. Liukuoven vas. alalaita pellille. Takaluukullinen malli niin koko tiivisteen kohdalta pellille. Etuovet, alaetukulma. Korjaus maalaus ja kiveniskuteippaus. Tyyppivika. Katsoin liikkeen myynnissä olevia käytettyjä niin kaikissa näkyi varsinkin liukuoven vas. alareuna maalipinta jo pellillä.
      Julkaistu tehdastiedotus ja teippisarja joka ei ole kattava(syksy 2019)
      -Etuovet vaihtoon, maalipinta kupruilee sisäreunasta, ruostetta alla.
      Kanttauksen kohdalta, noin puoli välistä oven reunaa, molemmat samassa kohtaa.
      -Takaluukku ei auennut. Mikrokytkin hajosi.
      -Termostaattikotelo vuotaa jäähdytysnestettä. Tiiviste vaihdettu.
      -Korjauskutsu: Alatukivarsien kiristykset tarkistettava.
      -Korjauskutsu: Repsikan turvavyön vastakappale vaihtoon. Voi pettää kolari tilanteessa.

      PSA tuote: Peugeot, citroen, toyota, nykyään opel samaa tuotetta, merkit vaan vaihtuu.

      Mukava ajaa, sopii kuin hanska käteen.
      -Vikoja paljon.

      • Anonyymi

        Sekö Proase on nyt tammikuussa peitonnut Volkswagenit myynnissä kun pitää siitäkin alkaa valehtelemaan.

        Toyotia on tammikuun kahden ensimmäsien viikon aikana rekisteröity aivan jumalaton määrä. Tieto näkyy käytössäni olevasta Bisnote Marketingin tilastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö Proase on nyt tammikuussa peitonnut Volkswagenit myynnissä kun pitää siitäkin alkaa valehtelemaan.

        Toyotia on tammikuun kahden ensimmäsien viikon aikana rekisteröity aivan jumalaton määrä. Tieto näkyy käytössäni olevasta Bisnote Marketingin tilastosta.

        Uudet transporterit ei nyt kelpaa enään kenellekään, edes verorahoilla toimiville viranomaisille nykyään.
        Saati omilla rahoilla pelaaville.

        Ei paljoa luottotietorekisterit hetkauta.

        Nim. merk. totuus ei pala tulessa eikä
        proacen maalit pysy pelleissä.


      • Anonyymi

        Samoja vikoja ollut omassa työautossa. Nyt kun mittarissa 38000km, niin iskarit pettivät edestä... Aika surkea laatu.


    • Anonyymi

      Nyky paketit täyttä mämmiä. Mersun ja volkkarin paketit samaa kökköä. Ruostuvat puhki parissa vuodessa. Sähköviat kummassakin arki puuroa. Jos tallissa säilyttää ja sunnuntai ajelulle kesällä aurinkoisella ulos niin varjeltuu ruostekukilta. En suosittele.

    • Anonyymi

      Pyörittää mutta ei starttaa tarkoittaa mita?

    • Anonyymi

      Proace automaatti ollu nyt vuoden, takuuna meni nox ohajinyksikkö ja ureapumppu.
      Muuten pelittäny ihan ok. Voin suositella autoa ja ostan ehkä toisen tilalle kun tämä aikanaan vanhenee...

    • Kohta 2 vuotta Proacella ja mittarissa 40tkm.
      Kaikki toimii niiku pitää. Eipä ollu edellisessäkään portterissa vikoja.

    • Anonyymi

      Päivitys 2021 huhti 93tkm:
      Toyota Proace 2018, uutena ostettu.
      51000km ajettu:
      -Ennenkuin sain auton, oli luovutuskiellossa.
      Tutkivat muodostuuko kampikammioon liian korkea paine.
      -Webasto ei toiminut. 5kertaa korjattavana, piuhasarjaa ja anturointia muutettiin.
      -Ilmastoinnin kompressori vaihtoon, rohiseva/ujeltava ääni kytkeytyessä päälle.
      -Ohjaustehostin/vai oliko johtosarja vaihtoon. Pakkasella rattia käännettäessä piti meteliä. Pitää edelleen.
      -Maalipinta kuluu ovitiivisteiden kohdalta. Liukuoven vas. alalaita pellille. Takaluukullinen malli niin koko tiivisteen kohdalta pellille. Etuovet, alaetukulma. Korjaus maalaus ja kiveniskuteippaus. Tyyppivika. Katsoin liikkeen myynnissä olevia käytettyjä niin kaikissa näkyi varsinkin liukuoven vas. alareuna maalipinta jo pellillä.
      Julkaistu tehdastiedotus ja teippisarja joka ei ole kattava(syksy 2019)
      -Etuovet vaihtoon, maalipinta kupruilee sisäreunasta, ruostetta alla.
      Kanttauksen kohdalta, noin puoli välistä oven reunaa, molemmat samassa kohtaa.
      -Takaluukku ei auennut. Mikrokytkin hajosi.
      -Termostaattikotelo vuotaa jäähdytysnestettä. Tiiviste vaihdettu.
      -Korjauskutsu: Alatukivarsien kiristykset tarkistettava.
      -Korjauskutsu: Repsikan turvavyön vastakappale vaihtoon. Voi pettää kolari tilanteessa.

      -Jäähdytysnestettä katoaa: ylävesiletku vuosi korkeilla lämmöillä.
      -Piti edelleen pakkasilla ääntä kun käänsi rattia: Spiraalijohdotus vaihtoon.
      -Urea suutin vika, vaihtoon.
      -Urea järj. vika. Johdotuksen pinni löystynyt.
      -Korjauskutsu: jakopää hihna vaihtoon, koteloinnin tiivistys. saattaa päästä ulkopuolelta likaa/hiekkaa ja kuluttaa jakopää hihnan ennenaikaisesti.


      PSA tuote: Peugeot, citroen, toyota, nykyään opel samaa tuotetta, merkit vaan vaihtuu.

      Mukava ajaa, sopii kuin hanska käteen.
      -Vikoja paljon.

    • Anonyymi

      PÄIVITYS 2021 loka 110tkm:
      Pakko päivittää kun ei ole ollut mitään vikoja viimeisen 17tkm aikana, paitsi urea vika valo kerran mutta taisi olla kiteytys tukosta joka aukesi kun parin päivän ajon jälkeen loppui.
      Toivottavasti viat loppuivat tähän ja tulee vaan normaalia kuluvaa osaa.

      Päivitys 2021 huhti 93tkm:
      Toyota Proace 2018, uutena ostettu.
      51000km ajettu:
      -Ennenkuin sain auton, oli luovutuskiellossa.
      Tutkivat muodostuuko kampikammioon liian korkea paine.
      -Webasto ei toiminut. 5kertaa korjattavana, piuhasarjaa ja anturointia muutettiin.
      -Ilmastoinnin kompressori vaihtoon, rohiseva/ujeltava ääni kytkeytyessä päälle.
      -Ohjaustehostin/vai oliko johtosarja vaihtoon. Pakkasella rattia käännettäessä piti meteliä. Pitää edelleen.
      -Maalipinta kuluu ovitiivisteiden kohdalta. Liukuoven vas. alalaita pellille. Takaluukullinen malli niin koko tiivisteen kohdalta pellille. Etuovet, alaetukulma. Korjaus maalaus ja kiveniskuteippaus. Tyyppivika. Katsoin liikkeen myynnissä olevia käytettyjä niin kaikissa näkyi varsinkin liukuoven vas. alareuna maalipinta jo pellillä.
      Julkaistu tehdastiedotus ja teippisarja joka ei ole kattava(syksy 2019)
      -Etuovet vaihtoon, maalipinta kupruilee sisäreunasta, ruostetta alla.
      Kanttauksen kohdalta, noin puoli välistä oven reunaa, molemmat samassa kohtaa.
      -Takaluukku ei auennut. Mikrokytkin hajosi.
      -Termostaattikotelo vuotaa jäähdytysnestettä. Tiiviste vaihdettu.
      -Korjauskutsu: Alatukivarsien kiristykset tarkistettava.
      -Korjauskutsu: Repsikan turvavyön vastakappale vaihtoon. Voi pettää kolari tilanteessa.

      -Jäähdytysnestettä katoaa: ylävesiletku vuosi korkeilla lämmöillä.
      -Piti edelleen pakkasilla ääntä kun käänsi rattia: Spiraalijohdotus vaihtoon.
      -Urea suutin vika, vaihtoon.
      -Urea järj. vika. Johdotuksen pinni löystynyt.
      -Korjauskutsu: jakopää hihna vaihtoon, koteloinnin tiivistys. saattaa päästä ulkopuolelta likaa/hiekkaa ja kuluttaa jakopää hihnan ennenaikaisesti.

      PSA tuote: Peugeot, citroen, toyota, nykyään opel samaa tuotetta, merkit vaan vaihtuu.

      Mukava ajaa, sopii kuin hanska käteen.
      -Vikoja paljon.

    • Anonyymi

      PÄIVITYS 2021 Joulu, 114km:
      -Urea vikavalo sytty ja siitä moottori vikavalo.

      PÄIVITYS 2021 loka 110tkm:
      Pakko päivittää kun ei ole ollut mitään vikoja viimeisen 17tkm aikana, paitsi urea vika valo kerran mutta taisi olla kiteytys tukosta joka aukesi kun parin päivän ajon jälkeen loppui.
      Toivottavasti viat loppuivat tähän ja tulee vaan normaalia kuluvaa osaa.

      Päivitys 2021 huhti 93tkm:
      Toyota Proace 2018, uutena ostettu.
      51000km ajettu:
      -Ennenkuin sain auton, oli luovutuskiellossa.
      Tutkivat muodostuuko kampikammioon liian korkea paine.
      -Webasto ei toiminut. 5kertaa korjattavana, piuhasarjaa ja anturointia muutettiin.
      -Ilmastoinnin kompressori vaihtoon, rohiseva/ujeltava ääni kytkeytyessä päälle.
      -Ohjaustehostin/vai oliko johtosarja vaihtoon. Pakkasella rattia käännettäessä piti meteliä. Pitää edelleen.
      -Maalipinta kuluu ovitiivisteiden kohdalta. Liukuoven vas. alalaita pellille. Takaluukullinen malli niin koko tiivisteen kohdalta pellille. Etuovet, alaetukulma. Korjaus maalaus ja kiveniskuteippaus. Tyyppivika. Katsoin liikkeen myynnissä olevia käytettyjä niin kaikissa näkyi varsinkin liukuoven vas. alareuna maalipinta jo pellillä.
      Julkaistu tehdastiedotus ja teippisarja joka ei ole kattava(syksy 2019)
      -Etuovet vaihtoon, maalipinta kupruilee sisäreunasta, ruostetta alla.
      Kanttauksen kohdalta, noin puoli välistä oven reunaa, molemmat samassa kohtaa.
      -Takaluukku ei auennut. Mikrokytkin hajosi.
      -Termostaattikotelo vuotaa jäähdytysnestettä. Tiiviste vaihdettu.
      -Korjauskutsu: Alatukivarsien kiristykset tarkistettava.
      -Korjauskutsu: Repsikan turvavyön vastakappale vaihtoon. Voi pettää kolari tilanteessa.

      -Jäähdytysnestettä katoaa: ylävesiletku vuosi korkeilla lämmöillä.
      -Piti edelleen pakkasilla ääntä kun käänsi rattia: Spiraalijohdotus vaihtoon.
      -Urea suutin vika, vaihtoon.
      -Urea järj. vika. Johdotuksen pinni löystynyt.
      -Korjauskutsu: jakopää hihna vaihtoon, koteloinnin tiivistys. saattaa päästä ulkopuolelta likaa/hiekkaa ja kuluttaa jakopää hihnan ennenaikaisesti.

      PSA tuote: Peugeot, citroen, toyota, nykyään opel samaa tuotetta, merkit vaan vaihtuu.

      Mukava ajaa, sopii kuin hanska käteen.
      -Vikoja paljon.

    • Anonyymi

      911 mulla ei vikoja

    • Anonyymi

      Mulla 911, ei sähkö vikoja ja muutenkin kulkee ihan orekleesti

      • Anonyymi

        Kuinka monta kuutiota lastaat kappaletavaraa mukaan kuljetettavaksi eri paikkoihin? Ei taida kovin monta 911 olla pakettiautona.


    • Anonyymi

      Mittar valot vilkuu yhtenään joku ilmajousitus kuskin penkisä vikakodi hehkuu
      punasena

    • Anonyymi

      Pari vuotta ajeltu 90k mittarissa, sähköt pariin otteeseen vaihtoon, mittaristo vaihtoon, sivuovet vaihtoon huono auto!

    • Anonyymi

      Et ees omista tojoa ...paistaa läpi

    • Anonyymi

      Huom: Proace huoltoohjelmaan ei kuulu etujarrujen herkistelyä, vain takajarrut. Nyt 120tkm ja tuli asia ilmi eikä kertaakaan ole etujarruja herkistetty (putsattu, rasvattu).
      En ihmettele jos palat jää laahaan ja levyt kuluu, ovh palat ja levyt n.600e.

    • Anonyymi

      Sellainen ikuinen Mazda Europe pitäis järkätä😎

    • Anonyymi

      Transporter On Paljon Parempi Ku Proace, Olen Itse Ajanu Uutta Corollaaki Ja Aivan Surkea Ajettava

    • Anonyymi

      Transit on paras pösö vehkeet toyo mukaan lukien pönttöön

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Thaimaassa ainakin myydään vielä oikeaa toyota hiacea. Hieno auto. Tuo semmoisen yksityisenä suomeen. Vähemmän niistä päästöjä tulee kuin jostakin eurooppalaisista psaskoista.

      • Anonyymi

        Ei sitä saa Suomessa kilpiin, liikaa päästöjä.


    • Anonyymi

      Pösö mikä pösö. 5000:n arvoisella Tuhnun logolla koristeltuna.

    • Anonyymi

      Itsellä 2017 malli 2,0 180 hv automaatti, ajettu nyt n. 73000 km.
      Aina huollettu merkkihuollossa, Itiksen Toyotalla . En olisi voinut uskoa, että elämäni varrella joudun omistamaan näin vikaherkän auton. Pesee vikojen määrässä jopa Opel Vectran, mikä oli perheessä13v.
      Korjaamo päiviä on todella paljon. On myös vikoja, mistä olen lähes uudesta asti maininnut, mutta vieläkään ei ole saatu kuntoon esim. jäähdytinnesteen katoaminen.
      Taas kerran on varattu aika korjaamolle erinäisten ongelmien myötä.
      Olenkohan saanut "maanantai mallin" vai onko myös muilla ollut vastaavaa?

    • Anonyymi

      ajoin putki firmani proo asella yli 450 tonnia ei vian vikaa vain jarrut uusittiin nyt uusi proo ase ajettu 12 tonnia

      • Anonyymi

        Mitä vuosimallia ja millä koneella?


    • Anonyymi

      No ransiittiin verrattuna ja wolkksriin verrattuna 100 kertaa parempi on toyota jossa PSA moottori mutta Toyotassa.se pelaa

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään ollut proacen kanssa n. 20 asteen pakkasilla ja,sen yli käynnistysongelmia? Onko pakkasilla ollut näytössä erinäisiä vikailmoituksia jne. Itsellä näitä on esiintynyt. Onko kokemuksia starttimoottorin hajoamisista?
      Proace 2.0 aut 2017

      • Anonyymi

        Transportterissa riittää jo nollakeli niin ei lähde käyntiin, kolisee ja stratti parkuu.


    • Anonyymi

      Proace city -21 reilu 35 000 ajettu. Palaa AdBlue ja moottorivikavalo prkle.

    • Anonyymi

      Onkoon siinä toyo hybriid vikkoo kärvää

    • Anonyymi

      Mullekin yksi VWpappa väitti Taron olevan oikea klonkswagen. avattiin konepelti ja venttiilikopassa luki TOYOTA. Äijälle meinas tulla itku... VWn kasaamat Tarot ja Hiluxit olivat kyllä surkeimpia ikinä, korit oli harsittu kasaan ja ruostesuojaus olematon, vuoden vanhana pellit olivat sisäpuolelta ruosteessa ja kikkarat nitisivät ja natisivat ajossa.

    • Anonyymi

      Olisivat tehneet siellä omalla linjastolla roasesta edes sen verrn japsin, että namiskuukkelit toimisivat kuten oikeissa japseissa. Kaik eniten v*tuttaa täysin väärinpäin toimiva pyyhkijän viiksi. Vaihdekeppikin on joku ranskalainen vaihteenarvontatikku, ei niin mitn hajua onko vaihde ykkösellä vai kolmosella. Moottoristakin puuttuu HiAcen alavääntö, jolla ensin nostettiin kytkintä ja sitten vasta annettiin kaasua. Roase kyykkää paikoilleen tuolla tavalla.

    • Anonyymi

      No justiinsa tuli vuosi täyteen ja 35 000km pyörähti ProAcen mittariin.Pitkä malli,180hp automaatti.Ensimmäistäkään vikaa/vaivaa ei vielä ilmaantunut,paitsi yksi peura kylkeen,tuskin auton vika sekään.
      Hyvä auto,pitää vielä kerran vaihtaauuteen,ennenkuin dieselien valmistuksen viherpiiperot kieltää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe