Kontrolloivat sukulaiset

sukuonpahin

Onko kellään muulla sukulaisia jotka yrittävät hallita ja kontrolloida sun elämää? Jotka öykkäröivät ja jyräävät sut alleen ja jotka kuvittelevat että olet heille jotain velkaa? Miten tälläisten ihmisten kanssa toimia ja miten pitää heidät henkisesti etäällä itsestään? Koen todella ahdistavana heidän läsnäolonsa, koska koen että he tosiaan jyräävät mut mielipiteillään alleen, eivät kuuntele eivätkä kunnioita sua. Lojaalius on pitänyt minut varpaillaan ja vielä jossain kontaktissa heihin mutta ei kai se yhteydenpito ole välttämätöntä..

10

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hömppä mamma

Onko kyse vanhemmistasi tai sisaruksistasi? Jos etäisemmistä sukulaisista, niin helppo vetäytyä kauemmas. Jos läheisistä, niin niitä välejä ei kannata katkoa ihan pienistä syistä!!! Siinä tekee itselleen myös ison vahingon! Koeta asennoitua heihin siten, että ajattelet ongelman olevan heissä ja että he eivät osaa kohdella sinua oikein, ja että ei kaikki, mitä he tunkeilevat sun elämääs ole ok, voit hyvin sanoa asiallisen ystävällisesti vastaan ja jos eivät kuule, sano topakammin. Sulla on oikeus itsenäiseen elämään ja sen voit jotenkin yrittää heille sanoa! Voihan olla,että he eivät vaan kertakaikkiaan tajua, että kärsit heidän innokkuudestaan osallistua elämääsi!!!
      Itse äitinä koen just tällaista, että oon se tungeksija, enkä aina tiedä, miten pitäis elää, etten tuottais pahaa mieltä, ku en ole miäkän superäiti, joka osais kaiken, olis aina fiksu, ymmärtäis toisia jo ilman sanoja, osais aina käyttäytyä hyvin, puhuis vain mukavia, osais pysyä etäällä oman rakkaan lapsen elämästä, kun halu on olla lähellä, rakastaa, auttaa, paapoa, hyysätä, kulkea rinnalla, jakaa elämää... Olla ystävä, läheinen. Tuki tarvittaessa, kuuntelija ja käytännönkin apu! Ja kun vaan se oma lapsi on niiiin rakas!!!
      Olenko siis juuri tuollainen kontrolloija, josta kerrot?

• Sinde vm-83

Verenperinnöllä ei ole mitään virkaa. Ainoa todellinen, jolla on väliä on jokin aivan muu yhteys.

Sukulaisuus se ei aina ole.

Mikäli sukulaiset ovat täyttä paskaa.

Siinä tapauksessa kannattaa pysyä etäällä.

• Sinde vm-83

Kukaan ei ole velkaa koskaan kenellekkään. Ei edes suvulleen. Heti kun ihminen tulee täysi-ikäiseksi hänellä ei ole mitään velvoitteita olla yhteyksissä sukuunsa.

Joissain tapauksissa hyvä näin. Mikäli he pilaavat sinun elämäsi.

Jos taas sukulaissuhteet ovat normaalilla ja terveellisellä pohjalla niin kaikki on ok.

Joissain surullisissa tapauksissa näin ei tosin aina ole. Hyvin surullista kyllä.

Onneksi jaksan uskoa normaalien ihmisten olemassaoloon.

• 17+1

Mulla on melko tungetteleva perhe hyvässä ja pahassa.
      Opin kantapään kautta vetämään rajat heille. En enää päästä heitä kotiini silloin kun minulla on stressiä.

Se on uskomatonta se tapa millä minua kohdellaan, joskus ei ole minkäänlaista kunnioitusta mun pyyntöjä tjms. kohtaan. Mun kodissa siirrellään tavaroita, kosketaan kaikkialle, avataan kaapit, sotketaan puhtaat vaatteet ja likaiset, ei lähdetä pois kymmenistä kehoituksista huolimatta. Kun lopulta räjähdän, saan kokea siitäkin huonoa omaatuntoa, että kiivastuin. Kukaan muu ei aiheuta minulle niin paljon päänvaivaa kuin perheeni. Muut ihmiset kunnioittavat rajojani. Olen ihminen muille, enkä se mitäänosaamaton lapsi jota pitäisi aina olla ojentamassa.

Öykkäröintiä ja jyräämistä olen myös katsellut läpi elämäni. Nyt en ole nähnyt heitä kuukauteen. Ai että elämä tuntuu tänä talvena kevyeltä!!

Lojaalina ihmisenä minäkään en kerro kenellekään mitä saan heiltä kokea, jotta illuusio hienosta perheestä säilysi.
      On niitä hyviä puoliakin, mutta pahat ovat tosi raskaita ja aiheuttavat minulle jopa vakavaa masennusta.

Ota sinäkin etäisyyttä ja vedä rajat. Minua se on auttanut.
      Ja sekin auttoi kun sairastuin pahaan masennukseen osaksi perheeni ajettua minut ihan nurkkaan ymmärtämättömyydellään jne. (pitkä tarina...) Tarvitsin heiltä kannustusta, mutta sain maahan lyöntejä. Kun olin maassa, niin silloin ehkä hieman henkilön silmät aukeni joka oli minua pahiten maahan lyönyt.

• 10+12

Kuin omasta suustani. Itse en ole nähnyt muutamia perheen jäseniä yli vuoteen, enkä tuskin tule heille itsestäni mitään ilmoittamaankaan. Jostain syystä olen kuin tyhjäarpa, jos menee huonosti, se on normaalia, mutta jos meneekin yhtäkkiä tosi hyvin, on muutamat perheen jäsenet heti hännystelemässä, osallistumassa ja ruikuttamassa.

Narsistista pilkkaamista ja raivoa olen saanut ihan riittävästi. Veli puukotti selkään manipuloimalla ja alistamalla. Eniten olen kouluja käynyt perheestäni ja varmaan myös älyllisesti fiksuin, mutta persoonallisuus häiriöisten tai narsistisesti häiriintyneiden k*sipää sukulaisten kanssa ei voi tulla toimeen. Olen tullut siihen lopputulokseen, että omassa suvussani saattaa olla jopa psykopatian geenejä, ihan sadistista tapaa ajatella kaikista läheisimmistä ihmisistä pahaa, kuin riivattuja. Noh, on ollut alkoholismia, itsemurha, kiusaamista yms. mutta teatteri sen kuin jatkuu.

Mutta joo. Sukulaisuus ei todellakaan merkkaa mitään enää aikuisiällä. Pahinta tosiaan on jos kaikista läheisemmät ihmiset ovat hirviöitä ja selkäänpuukottajia.

• Anonyymi

Mun äidin veli on tuollainen vaimoineen. Saattoi soitella lankapuhelin aikoina keskellä yötä, tai tulla jopa ikkunan taakse "tarkistelemaan" (lue tarkkailemaan).
      Kun muutama vuosi sitten muutin työpaikan ja opintojen perässä etelästä Oulun korkeudelle, niin loppui häiriköinti, mutta nyt taas kun vanhemmat ovat eronneet, ja jouduin muuttamaan takaisin Etelään opintojen loputtua, niin eno ja tämän vaimoke käyttää tilannetta häikäilemättömästi hyväkseen ja änkee meille milloin mistäkin "huolesta" saarnaamaan ja porsastelemaan. Yleensä tyhjentävät myös kaapit ruoasta, likaavat sohvat ja lukevat päiväkirjoja, ja mutsi on täysin kädetön tilanteessa, koska on itse hento ja hoikka ja tämän veli on lihava ja isokokoinen samoin vaimo, joten mutsi ei uskalla laittaa vastaan.
      Mäkin olen mutsin tavoin laiheliini ja hento typy, joten ei siinä uskalla pistellä vastaan.
      Mun isäkin ja muut sukulaiset on sanonut tästä tälle enolle, mutta kuuroille korville meni. Mä saan joka yö pelätä, vaikka olenkin jo 25.v, myös pikkuveljet pelkää kyseistä sukulaista ja juhlia ei ole ollut ylioppilasjuhlieni jälkeen, koska eno tunkis sinne väkisin.

• Anonyymi

Psykiatri saattaisi todeta sinut sairaaksi

• Anonyymi

Onko se suku kun kontrolli, yhteiskunta vai joku muu taho. Itse ei aina pysty täydellisyyteen, mutta iankaikkinen ja ainainen "päässävikaa" suhtautuminen kaikkeen ei enteilee hyvää. Miksi mielenterveys sotketaan sairauteen.

• Anonyymi

Suku on pahin-palstalla löytyy hyvää vertaistukea. Ainakin noyryyttävät munchausen-vanhemmat kontrolloivat jatkuvasti. Toinen ongelma on yliholhoava äiti, joka ei opi, että autonomian kehittäminen alkaa 2-vuotiaana ja sen kuuluu olla 100 % "lapsen" ollessa 18-vuotias (Daniel Stern).

• Anonyymi

Ehkä kaiken sen morkkaamisen jälkeen heillä on henkinen krapula, että anteeksi pitää antaa. Sain juuri kuulla, että olen täysi mulkku heitä kohtaan. Muistikuvani mukaan läkjsi päivää ennen sukulaisen luopaa hänen mökiltään ja takaisin ei ole menemistä. Ei joulukortteja tai mitään muutakaan yhteyttä- Ja nyt sitten täys mulkku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6293
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      879
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe