Paljonko työtön saa asumistukea ja asunnon hankinta.?

kokematon3

Terve,

En ole aikasemmin asunut vuokralla ja nyt ois tarkotus hommata asuntoa. Asun vanhempien luona ja saan tällähetkellä vain 260e käteen/kk (vanhempien tulot vaikuttaa). Luottotiedot kunnossa jne. Miten vaikeaa/helppoa minulla on saada asuntoa ja mistä kannattaa kysy tai laittaa ilmoituksia että haen asuntoa. Saako yksityisiltä miten helposti? kunnalla olen jonossa mutta työtön ei taida saada asuntoa. Tarkoitus on mennä töihin kun saan asunnon. Kuinka paljon saa asumistukea? onko siinä joku yläraja kuinka paljon vuokra saa olla että saa asumistukea ja saako elatustukea myös? Tällähetkellä saan kelalta päivärahaa. Sossusta en ole kysynytkään enkä taida saadakaan kun asun vanhempien luona. Ja kun saan tuon 260/kk nyt vain niin jos haen asuntoa miten kannattaa tehdä että saan vakuutettua että saan vuokran maksettua.

13

1804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järjestys uusiksi

Mitähän jos menisit ensin töihin ja hankkisit sitten sen asunnon...

• fdgdfgfdgfdgdfgdgdfg

260 euroa kuukaudessa? No jo tuon perusteella olisit oikeutettu noin 80 euron toimeentulotukeen. Asumistuki määräytyy yleensä sen mukaan että vuokran jälkeen pitää jäädä yksin asuvalle 480 euroa arviolta.

Asunnon saa aika helposti jos on luottotiedot kunnossa jos on vain edes jotain tuloja, esim toimeentulotukikin riittää sillä siihen saa aina asumistukea päälle

• dsfsdfsdfsdfsdfsdfsd

Ja soskusta saa takuuvuokran aika helposti jos ei omat rahat riitä siihen mitenkään.

• heikkoa on

Työttömän on vaikea saada asuntoa. Minä en vuokraisi työttämälle millään vakuutteluilla. Vaikka sossu maksaisi varman vuokran, en vuokraisi sittenkään, koska noilla elintapatyöttömillä on taipumus tuhota asuntoa. Työssä käyviä on riittävästi jonossa vuokralaisiksi.

Asu edelleen kotona, kunnes sinulla on jonkinlainen työpaikka.

• dfgdfgfdh4534543

Niin sanottuja paska asuntoja löytyy monesta paikasta, niistä eivät halua maksaa työssä käyvät niin eipä niillä ole muuta vaihtoehtoja kuin ottaa soskupummeja asiakkaaksi, ps kaikki työttömät ei ole työttömiä sen takia että ei kiinnostaisi tehdä mitään.

• kokematon3

jep. EN ole mikään sossupummi ja jos saan asunnon menen töihin mahdollisimman pian. Kiitos tiedoista. Mikä tuo juttu on että asunto saa olla ilmeisesti enintään tuon 37 neliötä että saa asumistukea ja asuu yksin. Laskeeko asumistuki paljon jos asunto on vaikka 47 neliötä.

• ---

Ei se laske mihinkään, mutta se ei myöskään nouse. Saat asumistukea vain 37 neliön osalta. Kaikki neliöt siitä eteenpäin maksat kokonaan itse.

• kokematon3

ok

• jahara33

kyllä työtönkin voi asunnon saada, mutta yksityisellä vuokranatajat on erittäin nihkeitä. saatat saada todella huonoa kohtelua heiltä.

• kokematon3

Miten sitä asumistukea haetaan. Pitääkö asunnosta ensin ottaa jotku laput ja mennä niiden kanssa te toimistoon?

• kokematon3

ja jos asunto vapautuu vasta 1.4 niin voiko asunnosta hommata nyt jo ne laput ja viedä te toimistoon vai sitten 1.4 vasta kun menen asumaan siihen. Ja ylipäätään milloin asunnosta tehdään ne vuokrasopimuspaperit jos se vapautuu esim 1.4. Voiko ne tehä jo nyt vai sitten 1.4 kun se vapautuu ja alan maksaa vuokraa.

• Siitä se lähtee

Hae Kelalta asumistukihakemus. Siitäkin selviää, mitä lappusia tarvitset siihen liitteeksi, kun palautat sen. Tarkemmin voit vielä kysyä virkailijalta.
        Asunnon vuokrasopimuksen voi tottakai tehdä etukäteenkin. Sopimukseen vain laitetaan muuttopäiväksi se 1.4. Siinä sovitaan myös mahdollisesta takuuvuokrasta, sen maksamisajankohdasta sekä siitä, minä päivänä vuokra pitää maksaa. Tällaisista asioista voit sopia sen vuokranantajan kanssa.
        Asumistukihakemuskin kannattaa palauttaa mahdollisimman pian kelaan, koska sen käsittely kuitenkin kestää jonkun aikaa. Näin saat nopeammin sen tuen.
        Katso myös vaikka netistä muuttajan muistilista, että muistat hoitaa mm. sähkösopimuksen ja osoitteenmuutoksen.
        Onnea uuteen asuntoosi!

• kokematon3

nonii eiköhän näillä tiedoilla pärjää. kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe