Miten on lestadiolaiset, eli lestadiolaisuus.

su***

Oletteko kiinnostuneet Olympialaisista. Tätä kirjoittaessni,Suomi on saanut tänään yhden kullan ja yhden hopean, siis mitallin. Lisäksi tuo itäinen nääpuri on häviöllä jääkiekossa 1-3. Vai onko joukossanne ns. kaapissa urheilun kannattajia.?

Olen koko elämäni ollut urheiluhullu sen kannattaja. Enkä katso sitä synniksi. Taisi niitä olla Jeesuksen aikanakin kaikenlaisia kisoja. Niistä ei vai apostolit ole kirjoittaneet.

23

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

No ainakin Pavali kirjoitti Kilpaile rehtikilpailu , kilpailussa vain se voittaa joka
      katkaiseen maalinauhan ,Mutta uskossa saa joikaine voitto pakinnon Joka
      uskoo ja muuten ei saakkaan .

Minä olen samaa mieltä tuotsta katselusta , ja en pidä TV:tä syntinä koska
      sitä ei Ola Jumala määritellyt , Hän määritteli ne 10 käskyä n.1447eKr.
      siihen 2014 = 3461 vuotta sitten , jos uudemmat olisi Syntiä Hän olisi
      ne ilmoittanut , kyllä minäkin niitä katsoin sen verran että pysyin noissa lu-
      vuissa Ja Suomi pääsi jatkoon Venäjä ei , ilmeisti Ruotsi on seuraava
      vastustaja ..

Niihin aikoihin oli 4. valjakko kovasti seurattu kilpailu , saattoi olla ,kuin Fomula
      meillä , Näin kerran elokuvan joka kertroi Ben Hunsta joka oli elossa niinhin aikoihin , eli joskus n.oo25. Siis n, 2 vuotta ennen Jeesuksen virallista opettajan
      alkamista .

Oikein hyvä näyttelijä , ainoa vika oli siin' että n..vuotta enne olin hänyt hänen
      Mooseksena toisessa kuvassa ,

Taas tuntuu joltakin , muuten joltakin kun suomeentuli kultyaa , vaikka se onkin
      joku uusimatka ja aika outo viesti . oliko niin että kunkin niistä suomen kilpailijoista
      teki 3. suoritusta ,eli 6. suoritusta yhteensä . Miten se Saksalainen oikein kompuroi huomasin että yhen äkisti se oli maissa , ja siltä luotiin kahoisa katse
      etääntyviin ,Suomen ja Venäjan hiihtajiin , muuten se venäläinen meinas ...
      jollei nyt kaatrua horjahti pahasti,

No sitä naisten spaa en nähyt ?

• näin on

Oletko teu koskaan lukenut raamatusta, että koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvä on ja välttäkää sitä mikä pahaksi näkyy?

Tarkottaako tämä niitä asioita, joita raamatussa on mainittu? Ei, vaan uusia asioita. Kristillisyydessä on tehty aina näin. Televisio on vienyt monta tottelematonta maailmaan. Kun ottaa yhdessä luvallisuutta, niin ottaa helposti monessa muussakin.

Monet, jotka ovat tehneet parannuksen, ovat ensimäisenä poistaneet kodistaan TV:n. Kilpaurheilijat ovat lopettaneet kilpailemisen, kuten Ruotsalainen Erik Larsson. Häntä pyydettiin jatkamaan jopa uhkailemalla lopputilillä töistä. Toisin kuitenkin kävi, hän sai ylennyksen.

• tyhm ei kirj.

21 Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.
        22 Pysykää erossa kaikesta pahasta.

1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

2. Kor 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Mitä yhteistä näissä kolmessa paikassa on?

• voi näitä heikkoja

näin on Parasta on poistaa sanomalehdetkin kodistaan, että oikein voipi kerskua omavanhurskaudellaan. :-) Kaikki tuollainen on vain merkkiä "uskosta" joka ei ole uskoa Kristukseen, eikä siksi kestä koetusta.

Jokainen tekee tietenkin omat ratkaisunsa, mistä luopuu ja mistä ei, mutta ei niistä ulkopuolisilla mitään kerskattavaa ole kun asianomaisetkin ovat jo kuolleet vuosikymmeniä sitten.
        Eikä ensimmäinenkään ihminen ole pelastunut millään muulla tavalla, kun uskolla Kristukseen. Kyllä tuo omavanhurskaan lipitys on tyhjänpäiväistä, mieti hyvä ihminen, mihin sinä rakennat pelastuksesi toivon.

• teu,

Totytakai olen kuullut olen tervhtinytkin häntä , mutta miksi olla niin tiukka
      Kun Jumala määritteli saynnit VIIMEKSI 3461vuotta sitten , minä pidän tuota
      nykyajan poukkoilua tyhmanä , siksi että joku TV. on ihmismääritys kuin
      monet sen huomaa , vedetään nyt tuo TV:n min'ä oli pikkupoika kun televisiö
      tuli kylään 1956 . kukaan ei puhunut että se on synti , vasta kun VL: 1957 alkuvuonna
      sen määreitteli synniksi SE MÄÄRITETTIIN MEILLÄKIN , MIKSI EIHÄN JUMALA
      KIRJOITUTTANUT MOOSEKSELLA SITÄ SYNNIKSI ..??

SE ETTÄ SE ON KUIVAUS KAAPPI JA SITÄ KAUTTA LUO PAHAA ON AIVAN ERI
      ERITUTTU KUIN TEHDÄ IHMISMÄÄRITYS SYNNISTÄ , MYÖNNAN ETTÄ tv: n
      OHJELMALLISESTI PAHA ,SIIS SE JOKA ON PAHA , MUTTA SE ON AIVAN
      ERIJUTTU KUIN SYNTI . VL: T, LOPETTI tv:n PIDON SYNTINÄ JO AINAKIN
      1-2 VUOTTA SITTEN , JOS OLISI MENTY KUTEN 1957 ASIA OLISI JÄRJEST-NOIN,,3-4 , TÄMÄHÄN VAIN YKSI ..

Niitä monia ,kokoNilivaaran kirjeen LISTA, aivan ihmis määritettä n.50 kpl.

Vuosadan vaihteessa olen kirjannut Silloisia syntejä jotka ei ole ENÄÄ,synti
      Niihin kuului kaikki autot , polkupyörä ,moottori pyörä , tapetit seinillä , matrot.
      löytyy 5 muutakin ,

Elämä ei oled sitävarten , että keksitään syntejä ,vaan sitä varten , että
      Osattaisiin elä'ä JUMALASN asettamalla tavalla . Siihen kuuluu 10 käskyä
      ja se/niiden paljastamat uudet asiat , Saarnaajien tehtä on kyllä saarnata.
      Jumalan sanaa , pitää nyt kysyä miten siihen tulee Syntien keksiminen .

Ei mitenkään ,jos minulle käy vahinko ,ja lyön käden poikki ei se ole synti
      mutta mitä minä sanon suullani se voi jo olla, Eikö Saarnaajan pidä tuoda
      esille seikkoja joilla voi kertoa kuulijoille hyvää asiaa joka johtaa parannuiklseen
      ja että ei kailottavalla syntiä tämä on mennyt sivuraiteille . .

• Käskyt

Saarnaajan tehtävä ei ole puhua ainoastaan siitä, mikä on synti, vaan myös siitä mikä johtaa syntiin. On sanottu, että jos tahdot välttää syntiä, niin vältä synnitekopaikkoja ja synnin tilaisuutta.

Vai pität sinä teu, että synti on määritelty vain kymmenessä käskyssä? Aloitetaan ensimäisestä: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia. Mikä muu tv on kuin epäjumala. Se on kodeissa parhaalla paikalla. Entä sieltä katsottava urheilu, eikö se ole kunnianperkeleen palvontaa?

• Käskyt

Jatkan vielä esimerkillä: Saul oli kuninkaana ja Herra antoi Samuelin kautta hänelle käskyn tappaa kaikki amalekilaiset karjoineen. Saul ei totellut kuitenkaan tätä käskyä, vaikka sanoi täyttäneensä Herran sanan. Kun Samuel kysyi ammumisesta ja määkimesestä mikä kuului. niin Saul vastasi, että kansa säästi parhaat karjasta uhratakseen ne Jumalalle. Kun Samuel moitti Saulia Herralta saamallaan sanalla, Saul puolusteli itseään sanomalla, että hän on kulkenut sitä tietä mitä Herra on käskenyt ja säästänyt vain kuninkaan ja väki on ottanut karjaa.

Samuel kysyi: kelpaako Herralle paremmin polttouhri ja uhri, kuin että sinä kuulisit Herran äänen? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri, ja totella parempi kuin oinasten lihavuus.
        Sillä tottelemattomuus on noituuden synti, ja vastahakoisuus on taikaus ja epäjumalan palvelus: ettäs siis olet hyljännyt Herran sanan, on hän sinun myös hyljännyt, ettei sinun silleen pidä kuninkaana oleman.

Eli Pyhän Hengen kautta annettujen neuvojen vastustaminen on myös epäjumalan palvelusta, eli Jumalan vastaista toimintaa.

Lutherilla on pitkä selitys Isossa katekismuksessa ensimmäisestä käskystä. Lainaan sen loppuosan:

Meidän on sen vuoksi opittava ensimmäinen käsky hyvin nähdäksemme, ettei Jumala voi sietää minkäänlaista ylimielisyyttä eikä luottamista mihinkään muuhun ja ettei Jumala vaadi meiltä mitään enempää, kuin että sydän uskoo saavansa häneltä kaikkea hyvää. Hän tahtoo, että kuljemme oikeaa tietä suoraan eteenpäin ja käytämme kaikkea Jumalan hyviä lahjoja yksinomaan ajallisiin tarpeisiimme, aivan niin kuin suutari työskennellessään käyttää neulaansa, naskaliansa ja lankaansa ja siirtää ne sen jälkeen syrjään, tai niin kuin vieras käyttää majataloa, ruokaa ja vuodetta. Kunkin on elettävä säädyssään Jumalan järjestyksen mukaan sallimatta minkään tulla herrakseen tai epäjumalakseen.

Tämä saa riittää selittämään ensimmäistä käskyä. Koska sen merkitys on kaikkein suurin, olemme pakosta joutuneet käyttämään runsaasti sanoja. Jos sydämen suhde Jumalaan on oikea ja tämä käsky pidetään, niin kaikki muut käskyt seuraavat perässä. Niinhän olemme asian esittäneet.

• 8+18
        Käskyt kirjoitti:

Jatkan vielä esimerkillä: Saul oli kuninkaana ja Herra antoi Samuelin kautta hänelle käskyn tappaa kaikki amalekilaiset karjoineen. Saul ei totellut kuitenkaan tätä käskyä, vaikka sanoi täyttäneensä Herran sanan. Kun Samuel kysyi ammumisesta ja määkimesestä mikä kuului. niin Saul vastasi, että kansa säästi parhaat karjasta uhratakseen ne Jumalalle. Kun Samuel moitti Saulia Herralta saamallaan sanalla, Saul puolusteli itseään sanomalla, että hän on kulkenut sitä tietä mitä Herra on käskenyt ja säästänyt vain kuninkaan ja väki on ottanut karjaa.

Samuel kysyi: kelpaako Herralle paremmin polttouhri ja uhri, kuin että sinä kuulisit Herran äänen? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri, ja totella parempi kuin oinasten lihavuus.
        Sillä tottelemattomuus on noituuden synti, ja vastahakoisuus on taikaus ja epäjumalan palvelus: ettäs siis olet hyljännyt Herran sanan, on hän sinun myös hyljännyt, ettei sinun silleen pidä kuninkaana oleman.

Eli Pyhän Hengen kautta annettujen neuvojen vastustaminen on myös epäjumalan palvelusta, eli Jumalan vastaista toimintaa.

Lutherilla on pitkä selitys Isossa katekismuksessa ensimmäisestä käskystä. Lainaan sen loppuosan:

Meidän on sen vuoksi opittava ensimmäinen käsky hyvin nähdäksemme, ettei Jumala voi sietää minkäänlaista ylimielisyyttä eikä luottamista mihinkään muuhun ja ettei Jumala vaadi meiltä mitään enempää, kuin että sydän uskoo saavansa häneltä kaikkea hyvää. Hän tahtoo, että kuljemme oikeaa tietä suoraan eteenpäin ja käytämme kaikkea Jumalan hyviä lahjoja yksinomaan ajallisiin tarpeisiimme, aivan niin kuin suutari työskennellessään käyttää neulaansa, naskaliansa ja lankaansa ja siirtää ne sen jälkeen syrjään, tai niin kuin vieras käyttää majataloa, ruokaa ja vuodetta. Kunkin on elettävä säädyssään Jumalan järjestyksen mukaan sallimatta minkään tulla herrakseen tai epäjumalakseen.

Tämä saa riittää selittämään ensimmäistä käskyä. Koska sen merkitys on kaikkein suurin, olemme pakosta joutuneet käyttämään runsaasti sanoja. Jos sydämen suhde Jumalaan on oikea ja tämä käsky pidetään, niin kaikki muut käskyt seuraavat perässä. Niinhän olemme asian esittäneet.

, kerro minulle, mikä on synti?

• teu,
        Käskyt kirjoitti:

SAUL oli tullut Ylpeaksi , ei totellut Jumalaa , niin kuin Herra oli sanonyt
        TÄSSÄ MENI SAUL TAHALLAAN TAI VAHINGOSA TEKLEMÄÄN NIIN
        Tietenkin Jumala muisti saa ta nan kätöksen reilusti 4612, vc, Luomiseen
        Ja hänen kapinansa oli sitä ennen . Ylpeyden syntiin Lankes tämä KERUBIKIN
        josta tuli saa ta na .

Saul oli Kaikista päätään pidempi , Kun Jumala tekihänestä Kuningaan
        Aika pitkään hän jaksoi olla Jumalle Uskollinen ,,kunikuus tuli n.1050eKr. ja
        hän herpaantui asiassa n. 1020. , sitä en tiedä mikä vaikutti mihkin , mutta
        Daavidt sai pakoilla häntä kuitenkin sairaudesta johtuen , kyllä hä'n tiesi
        ettei noidan luokse olisipitränyt silloin mennä viimeinen taistelu kuitenkin
        kiinnosti ja Jumala oli ottanut Samuelin pois jo monta vcuotta ennen ,

hänellä ei ollut isomminj ystävciä enää ,,Raamattu kertoo että kun hän menee
        sinne Noitanaisen luo , ja kysyy voiko hän saada yhteyttä Samueliin ,, voin
        ja hän tekee juttujaan ,,jonkin ajan kuluttua ilmesty Samuel tunnistettavana
        hahmona majan lattialle , ja Samuel kysyy , miksi en saa olla rauhassa , nyt
        hän huomaa Saulin , Samuel sanoo ,Saulille Miksi sinä olet häirinnyt miunua ja nostanut minut,?Saul Vastaa:Minä olen suuressa hädässä : Filistealaiset sotivat minua vastaan ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää , Ei Profeewttain kautta eikä unissa , niin minä kutsutin sinut , että ilmoittaisit minulle , mitä minun on tehtävä .

Miksai sinä minulta kysyt , kun Herra on poistrunut sinusata ja tullut vihamishksi
        Herra on tehnyt sen , minkä Hän oli minun kautta puhunut : Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle ,Daavidille , kun sinä'
        edt kuullut Herranääntä etkä tewhnyt Amalekilaisille , mitä hänen hehkuva vihansa vaati , sen tähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän ..

Herra antaa myös Israelilaisten yhdessä sinun kanssasi Filistealaisten käsii , ja
        huomenna olet poikinesi minun tykönäni ; myös Israelin ledirin Herra antaa Filitealaisten käsiin ,,Niin Samuel kaatui pitkin kokopituuttaan maahan sillä hän peljästyi kovin Samuelin puheesta ; myös olivat hänellä voimat lopussa ,silä vuorokauteen hän ei ollut syönyt mitään , .

Miten tuommoiset on mahdollista, Samuel oli kuollut jo 3 lukua aikaisemmin .
        Se saattoi olla n.1vuotta ennen En sitä sinänsä ihmettele , vaan kuinka tälläistä
        voi sattua, Kuitenkin tässä pitää olla JUMALAN käsi mukana ..

jatketaan .

• teu,
        8+18 kirjoitti:

, kerro minulle, mikä on synti?

"8 18"
        Syntiä on kaikki se mikä erottaa minut Jumalasta .

• 8+18
        teu, kirjoitti:

"8 18"
        Syntiä on kaikki se mikä erottaa minut Jumalasta .

? erottaaks tv ja urheilu sut Jumalasta ? .. toi kuulostaa ihan tyhmältä. jos sit kuitenki sä uskot Jumalaan . Jumala niinku hylkäis sut heti pikkuasiasta. must tollanen uskonto ei voi mitenkää olla oikee. hei haloo isot aikuset . Jumala on taivaan isä eikä se hylkää ketään ainaskaan ihan heti.

hei eiks kuitenki oo niin et jos ei usko Jumalaan niin sit vast ei pääse taivaaseen? mä ainaki luulen nii

• Jeesuksen sanojen mukaan Pyhä Henki ilmoittaa synnin. Kannattaa lukea Joh 16. niin selviää mikä on Pyhä Henki, mitä hän tekee. Siinä on myös mahdollista tutkia onko Pyhä Henki vapaasti toimimassa niinkuin puhutaan. Nimittäin, jos ihmisellä on Pyhä Henki, niin hän tietää ilman saarnaajan saarnaa mikä on oikein ja mikä väärin.

Tästä elämästä selviäisi tosi helpolla, jos ei tarvitse pitää syntinä muuta kuin mitä saarnaaja kerkiää luetella.

• Kysyn vaan

Vihne, miksi sinun tarvitsee käydä puhumassa vankiloissa ja eri firmojen kokouksissa, jos Pyhä Henki ilmoittaa jokaiselle kaiken?

Täällä on myös sanottu, että ei saa puhua muusta kun mitä raamattuun on kirjoitettu. Mitä virkaa Pyhällä Hengellä on, jos ei syntiä ole muuta kuin ne mitä raamassa sanotaan? Miksi tarvitaan mitään seurakuntia, kun kaikki näkevät itse kirjasta?

Voiko Pyhä Henki ilmoittaa toiselle erilailla mikä on synti, kuin toiselle?

• Kysyn vaan kirjoitti:

Vihne, miksi sinun tarvitsee käydä puhumassa vankiloissa ja eri firmojen kokouksissa, jos Pyhä Henki ilmoittaa jokaiselle kaiken?

Täällä on myös sanottu, että ei saa puhua muusta kun mitä raamattuun on kirjoitettu. Mitä virkaa Pyhällä Hengellä on, jos ei syntiä ole muuta kuin ne mitä raamassa sanotaan? Miksi tarvitaan mitään seurakuntia, kun kaikki näkevät itse kirjasta?

Voiko Pyhä Henki ilmoittaa toiselle erilailla mikä on synti, kuin toiselle?

Kysy rauhassa. Pyhä Henki ilmoittaa jokaiselle, joka on saanut ottaa Hänet vastaan. Maailma on pahan vallassa, mutta silti Pyhä Henki kulkee ja koluttelee ihmisten sydämien ovilla.

Paavali puhuu siitä, että saamme toimia kehottajina toisillemme. Koska Jeesus on tehnyt pelastuksen kaikille, niin meidän velvollisuius on puhua siitä niille, jotka eivät sitä tiedä. Uskossa olevat tarvitsevat kehottavaa sanaa, että jaksaisivat perille asti, siksi teen sitä mitä tehtäväkseni tulee.

Meillä on erilaiset ominaisuudet ja nimenomaan heikot kohdat siksi meidät tulee erityisesti valvoa ettemme joutuisi kiusaukseen, mutta myös ettemme saata veljeä tai sisarta lankeamaan. Tilanteet ovat eri ja ilmoitukset täsmäilmoituksi kullekkin parannukseksi.

• Kysyn vaan
        vihne kirjoitti:

Kysy rauhassa. Pyhä Henki ilmoittaa jokaiselle, joka on saanut ottaa Hänet vastaan. Maailma on pahan vallassa, mutta silti Pyhä Henki kulkee ja koluttelee ihmisten sydämien ovilla.

Paavali puhuu siitä, että saamme toimia kehottajina toisillemme. Koska Jeesus on tehnyt pelastuksen kaikille, niin meidän velvollisuius on puhua siitä niille, jotka eivät sitä tiedä. Uskossa olevat tarvitsevat kehottavaa sanaa, että jaksaisivat perille asti, siksi teen sitä mitä tehtäväkseni tulee.

Meillä on erilaiset ominaisuudet ja nimenomaan heikot kohdat siksi meidät tulee erityisesti valvoa ettemme joutuisi kiusaukseen, mutta myös ettemme saata veljeä tai sisarta lankeamaan. Tilanteet ovat eri ja ilmoitukset täsmäilmoituksi kullekkin parannukseksi.

Oliko se Pyhä Henki, joka ilmoitti Jumalan voidellulle kunigas Daavidille, että on oikein ottaa toisen miehen vaimo ja tapattaa tämä aviomies?

Ilmoittiko Pyhä Henki kuitenkin, että se on väärin? Ilmoitti mutta ei suoraan, vaan profeetta Naattanin kautta.

Laestadius on sanonut, että elävä usko voi muuttua kuolleeksi yhdessä silmän räpäyksessä, ihmisen sitä itse huomaamatta. Joten on tärkeää kokoontumisissa muistuttaa synneistä, eikä vain ylistää yhdessä. Jeesus on käskenyt saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

• Kysyn vaan kirjoitti:

Oliko se Pyhä Henki, joka ilmoitti Jumalan voidellulle kunigas Daavidille, että on oikein ottaa toisen miehen vaimo ja tapattaa tämä aviomies?

Ilmoittiko Pyhä Henki kuitenkin, että se on väärin? Ilmoitti mutta ei suoraan, vaan profeetta Naattanin kautta.

Laestadius on sanonut, että elävä usko voi muuttua kuolleeksi yhdessä silmän räpäyksessä, ihmisen sitä itse huomaamatta. Joten on tärkeää kokoontumisissa muistuttaa synneistä, eikä vain ylistää yhdessä. Jeesus on käskenyt saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

Tästä näkee selkeästi, että opetusta Pyhästä Hengestä ei ole ollut tarpeeksi. Vanhantestamentin aikana oli erityisiä Pyhällä Hengellä voideltuja profeettoja, joista Natan oli yksi. Hän toteutti virkaansa samansa lahjan perusteella.

Vaikka Daavid oli voideltu kuninkaaksi ja hän oli jo nuorukaisena tehnyt uskon tekoja, nioin silti hänellä olivat olemassa synnin kiusaukset ja joskus käy niin, että Herran palvelijakin lankeaa kiusaukseen ja tekee vääriä tekoja.

• teu,

" Vihne" :lle

Pyhä Henki on Yksi Jumalan 7 . Hengestä Ja siten "Veli" Jeesukselle .
      Mitä tulee Saarnaajien nimittämiin Synteihin , ne vain ihmisen sanomia
      JUMALAN määritys Synnistä on arvokkaanpi HÄN ei ole määrittänyt niitä
      kuin kaksi kertaa 1. kerran LUOMISESSA, ja 2. kerran 1447. EKr. Kun
      Hän antoi , monen kiellon jälkeen 10 käskya Moosekselle ,. Eikä puhunut
      ihmismäärityksestä yhtään mitään,.

Meidän tulee tarksti tutkia ,ettemme joudu juutalaisiin isäin sääntöihin emmekä
      Ala luulemaan itsestämme , mitään turhia kuten joskus on näkyvissä..

Tähän sopii LUTHERIN teksti : Osa Ripistä'. Kaikkihan me olemme syyllisiä
      suhteessa toisiimme. Siksi meidän tulee ja me voimme tunnustaa syntim,me julkisestikin , kaikkien kuullen , ketään arastelematta . Oikein sanoo vanha sanan laskau : "Jos yksikin on hurskas , niin sitten ovat kaikki ."-- Yksikään ei täytä VELVOLLISUUTTAAN JUMALAA ja Lähimmäistään kohti .-- Tämän yleisen
      synnintunnustuklsen lisäksi on olemassa myös yksityinen . Jos on loukannut lähimmäistään , sitä on pyydettävä anteeksi . Näin ollen Isämeidän Rukouksessa
      on kaksi Synninpäästöä : meille annetaan anteeksi kaikki mitä olemme rikkoneet
      JUMALAA ja lähimmäistä vastaan , kunhan me puolestramme annamme anteeksi
      lähimmäiselle ja teemme sovinnon hänen kanssaan ..

• juhailpo

"Eli Pyhän Hengen kautta annettujen neuvojen vastustaminen on myös epäjumalan palvelusta, eli Jumalan vastaista toimintaa."

Yllä olevan lainauksen mukaan on esim. lentopallon pelaaminen epäjumalan palvelusta(Nilivaaran kirje). Otin sen tähän vaan yhtenä esimerkkinä siitä mihin johtaa ajatus kun kaikki neuvot mitä puhutaan ja kirjoitetaan on Pyhän Hengen aikaansaamaa.
        Kaikki opetukset ja neuvot täytyy olla yhtäpitäviä raamatun Sanan kanssa. Jos ei ole, ne voi jättää omaan arvoonsa. Seurakunnalle on annettu tehtävä arvioida opetukset. Jos ja kun se tehtävä yritetään tukahduttaa, purkautuu siitä aiheutuva paine tälläkin palstalla aiheuttaen välillä ylilyöntejä.
        Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta Kristusta, sitä kuinka hän ristinkuolemallaan sovitti meidän kaikkien synnit. Meidän tarvitsee vain avata sydämemme ja ottaa vastaan tämä sanoma. Sekin on Pyhän Hengen vaikutusta. Kyllä Pyhä Henki ohjaa meitä elämässämme oikeaan suuntaan ja tekemään oikeita valintoja jos vain kuuntelemme sen ääntä.
        Vihne käy sen takia vankiloissa puhumassa, että siellä olevat ihmiset jotka eivät tunne Jeesusta, oppisivat tuntemaan Hänet. Jeesus haluaa meidän menevän kaikkeen maailmaan kertomaan evankeliumia. Seurakunnan kokousten tarkoitus jo uskossa oleville on yhdessä ylistää Herraamme Jeesusta, kokea Hengen yhteyttä toisiimme ja kiinnittyä yhä enemmän Jeesukseen. Kokouksissa on tietenkin aina oltava myös esillä kutsu niille jotka eivät vielä tunne Vapahtajaansa Jeesusta. Paimenten tehtävä on varustaa seurakuntalaiset siihen tehtävään mitä vihnekin omalta osaltaan käy vankiloissa tekemässä. Lähetyskäskyn noudattaminen on seurakunnan ydintehtävä. Jos se puuttuu, on jotakin pahasti vialla.

• Kissamies 47...

Kovin on valikoituja nämä "SYNNIT"?
      Sätkää saa kyllä imeä ? (Eihän Jeesuksellakaan ollut sätkä hampaissa ? )
      Urheilu ja sen katsominen on synti ?
      Naurattaa tuommoinen AIVOPIERU !

• voi voi sentään

Eihän urheilu sinänsä synti ole. Synti on sen sijaan jos usko Kristukseen puuttuu, ja usko on urheiluun.

Kissamies47 on oppinut vihaamaan halveksimaan ja pilkkaamaan uskovia. Näin siinä käy kun hylkää Kristuksen, sinulla oli nimittäin selkeästi heräys noin vuosi pari sitten. Olisit ottanut silloin vaarin etsikon ajastasi!

• voi voi sentään kirjoitti:

Eihän urheilu sinänsä synti ole. Synti on sen sijaan jos usko Kristukseen puuttuu, ja usko on urheiluun.

Kissamies47 on oppinut vihaamaan halveksimaan ja pilkkaamaan uskovia. Näin siinä käy kun hylkää Kristuksen, sinulla oli nimittäin selkeästi heräys noin vuosi pari sitten. Olisit ottanut silloin vaarin etsikon ajastasi!

voi voi sentään:lle. Minua jäi pohdituttamaan olikohan tuo jälkimmäinen kommenttisi Kissamiehelle kristityn rakkautta vai kovaa hengellistä ylpeyttä.

• su***
        tyhmelin kirjoitti:

voi voi sentään:lle. Minua jäi pohdituttamaan olikohan tuo jälkimmäinen kommenttisi Kissamiehelle kristityn rakkautta vai kovaa hengellistä ylpeyttä.

Minusta kissamiehen ilmaisu oli paikallaan. Pidättekö te lestadiolaiset ruumiiin kiúnnon yllä pitämisen ja sitä kautta rehellistä kisaa syntinä. Terve sielu, terveessä ruumiissa.

Se on lapsillekin varmaan vaikeaa, kun ei leikeissäkään saa kisata, vakkapa"hippasta"Vedotaan aina raamattuun. Raamatussa on paljon sellaista mitä ei saisi tehdä, ja nämä suurisuisemmat saarnamiehet tekevät juuri niitä. Sitten takerrutaan johonkin käsitykseen tai harrasteeseen mitä Jeesus ei siihen aikaan tehnyt. Apostoli Paavalista lähtien, olivat tavallisia syntisiä. Sanovat vain samoin kuin nykysaarnamiehet. Älkää tehkö, mitä minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon. Peitetää tekopyhäuskollaan kaikki mitä itse on salaa tai yleisesti tehnyt.

Se on hyvä, että ihmistä autetaan ruumiillisesti kuin henkisesti, jos hän on vaikeuksissa. Mutta jos tuhotaan ihminen siten, että hänelle kerrotaan synneiksi
        kaikki ne mitkä saarnamies tuntee olevan syntiä. Ihminen saatetaan sellaiseen tilaa, että ei uskalla astua sivuun uskonlahkon kapulatieltä. Se ei ole Jeesuksen tie. Hänen tiensä on ymmärtävä ja auttava. Apostolit ovat vain rakentaneet omilla ajatuksillaan esteitä ja kaiteita Hänen tielleen. Raamatun uudistajat ja muut sorkkijat pannneet omiaa, ja ottaneet pois heille vierasta.

Se, että käydään vankiloissa saarnaamassa rikoksiaan katuville, on aivan oikein. Ihminen on herkkä vastaanottamaan kaiken, mitä hänelle kaupataan, jos hän on sielullisesti hajonnut ja elämässään epätoivoinen. Mutta samalla siinä voidaan käyttää hyväksi oman piirinsä uskoa ja tiedotusta, oli se sitten oikea oppinen ja oikeita uskottavia tosiasioita käsäittävä tai vinoutunut harhautunut. Saaadaan ihminen sellaisiin piireihin, missä syntinsä tuska ahdistaa vieläkin enemmän. Niistä päästään vain uskonliikkeen maallikkosaarnamienen kautta. Tuntuu niin hassulta.

• Tuohon viimeiseen kappaleeseen pieni huomautus. Vankilassa ei varsinaisesti käännytetä yhtään mihinkään, koska laki ei siitä sano mitään. Jokaisella vangilla on oikeus oman uskontonsa harjoittamiseen, siitä lähdetään. Siellä käy julistajia kaikista hengelölisistä piireistä, jotka katsovat voivansa akuluttaa siihen aikaa. Sen lisäksi jokaisella on mahdollisuus pyytää käyntiä omasta seurakunnastaan sielunhoitomielessä. Melkein jokaisella, joiden kanssa olen kseksustellut, on ollut lapsuudessa ja nuoruudessa joku seurakuntayhteys ja ensisijaisesti kehotamme palaamaan sinne jos kehotusta tarvitaan. Siellä ei siis käytetä ainamkaan minä en käytä merkittyä verkkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      194
      5741
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1969
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1345
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1289
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      1247
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe