Hamsterille tekemistä

pinksnowbear

Moi. en keksi mitään tekemistä rakkaalle hamsterilleni. Se on syyrialainen poika hamsteri. Se on nyt yli yks ja puol vuotta vanha. Ois kivaa tehä jotain kivaa sen häkkiin mieluiten yksinkertaista. Muutki tietenkin voi tulla kertomaan toisille vinkkejä. Tein tän keskustelun koska tunnen että olen ulko puolinen kun olen ainut koulussani jolla on oma lemmikki.Joten halan jutella ees joskus hamstereihin liittyvää asiaa.

21

2965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrsiähullu

      Mieli kuvitus on rajana :) isoja pahviputkia, muropaketteja, voit jopa vaan ripotella hiukan ruokaa purujen sekaan niin hamsu saa aivojumppaa niitä etsiessä. Ja toki jos pystyt juoksuttamaan jossain turvallisessa paikassa hamsuasi niin siinä se saa liikuntaa :)

      toivottavasti oli jotain hyötyä tuosta :)

    • Yks tyyppi

      askartele sille vaikka näin

      Tarvitset:
      -paperia (talous)
      -kulho
      -sakset
      -vettä

      Tee näin: Laita kulho pöydälle ja sen päälle paperia. Kastele paperia ja toista sama kunnes se on n. sentin paksu. (KULHO NIIN ETTÄ SEN REIKÄPUOLI ON PÖYTÄÄ VASTEN) Anna kuivua suunnilleen 25 tuntia ja leikkaa ovi.

    • Enkeli♥

      Mä ainakin olen laat:)ikoilla aidannut huonetta.Olen tehnyt hamsulleni leikki kentän siitä.Aitasin laatikoilla ne paikat jonne ei saa mennä, muista pistää rullia ja ruoka kuppi ja kiinnitä jonnekkin juomapullo.Ja sen jälkeen kuin olen aidannut paikkoja ja pistänyt leluja ja ruokaa ja juomaa niin haen h:)amsterin lattialleni.Sitten käyt tekemään jotain.

      3-6:den minuutin päästä voi viedä sen häkkiin.


      Mulla kylläkin on 3 kääpöhamsteri cambellia kaikki on 3 kuukautisii ja kaikki erosivat toisistaan tappelemalla, myös 2 siskoakin tappelivat, tai no toinen huusi ja juoksi siskoa pakoon häkissä, se joka jahtas niin puras sitä.Mä vuorottelen niitä huoneessani.Mä vien jokaisen kerran päivässä mun huoneeseen.
      Ja ne tykää siitä.

    • on vaan semmonen ongelma että mä en saa pitää sitä muualla kuin sen häkissä koska mun äiti on allerginen eläimille ja toi talouspaperista tehtyä taloa olen tehnyt 2 kertaa kolmannella kerralla äiti suuttu ja sanoi että se on talouspaperin tuhlausta ja meillä ei ole pahvia ja mun hamsteri ei oikee pidä siitä hamsteri ruuan etsimisestä sahanpuruista

      • Anonyymi

        hamsterin pitäisi kyllä saada vähän jalottelu tilaa. Laita vaikka huoneen ovi kiinni ja osta vaikka joku aitaus tai jos se on jo kesy niin voit ottaa sen lattialle.😊


    • kyllä muuten noi on mahtavia ideoita kerron mun tädille silläkin on se hamsterille tekemistä pula :D eikä meillä syyä muroja kun siitä tulee muka hirveä sotku pikkusikolla se sotku tulee mut ei mulla mähän oon perheen enkeli :D

    • Enkeli♥

      Mun hamsu jotenkin onnistui itte sisustamaan häkkiä, se siirsi wc, ruokakupin ja kieritti pitkulaista heinäpesää. :D

      Välillä jos siirrän heinä pesän paikoilleen, niin se siirtää sen uusikisi.Ja se on muuttanut vessaan nukkumaan.Se kylläkin on aika hassu. :D

    • Hamsueri

      Esim.
      Täytä vessapaperi herkuilla ja sulje päät
      . Omalle hamsulleni paperitaloja olen tehnyt ainaskin sata... Harmin paikka jos hamsusi ei pääse juoksentelemaan muualle kuin häkkiinsä. Siitä se pitäisi. Toivottavasti häkki on iso. Oma hamsuni juoksee joka päivä 2h...
      mukavaa hamsu keksintöjä!

    • hamsuhullu

      Mut millä sen wc paperi jutun sulkee ku teippii ei saa käyttää

    • juoksupyörä

      Voit saada lisää ideoita hamsterisi puuhasteluun verkossa toimivien kauppojen valikoimista! Suuntaa etsimään pojallesi leikkikaluja ja jumppalaitteita vaikka seuraavasta osoitteesta, jossa kerrotaan muutamast luotettavast lemmikkitarvikekaupasta:

      http://www.vertailussa.com/lemmikkitarvikkeet

    • siisettämitä

      jos on paperin tuhlausta se mökki nii onkohan teillä varaa edes mahd. eläinlääkärikuluihin? ja jos äitis on allerginen hamsulle niin miks hitossa ette myy sitä? ja minkä koikoinen häkki? sanoisin minimiksi 90x40 jos se on kääppäri, mut jos se on syrkki nii ainakin 100x50 kun siträ ei voi pois ottaa. entäs jos se halvaantuu? ootatko että se kituu häkkiin kuoliaaksi ku ei voi ottaa pois ja viiä eläinlääkäriin. jos yksikin perheenjäsen on allerginen niin myisin hamsterin pois. -_-

    • Auttaako

      Hei jos sun äitis on hamsterille allerginen, ootko varma et se on hamsterille eikä puruille?
      Puruja on kahdenlaisia, pöllyäviä (perus puru) ja sitten haketta joka ei pöllyä. Meillä allergian takia käytetään vain haapahaketta (esim faunattaressa on haapa/leppähaketta ja mörttiröpöä on musti&mirrissä)
      Mutta voit ottaa pätkän lankaa, laittaa siihen roikkumaan jotain herkkua kuten salaatinlehden tai voikukkaa (mitävain josta hamsterisi tykkää) ja jonka saat naruun pujotettua esim neulan avulla. Sitten roikkumaan kaltereihin sellaiselle korkeudelle että se yllää siihen kun nousee seisomaan.

    • Lilliii

      Ja vielä yks juttu et voit tehdä tyhjistä pahvilaatikoista majoja/tunneleita tai mitä vain keksit. Sen ei pitäisi olla tuhlausta, kai teillä esim. Riisiä syödään. Onko hamsterillasi edes paperisilppua pesään?

      Ja muista että el kuluihin pitää varautua, itse olemme 3 kertaa hamsteria käytetty. Kerran 20€, kerran 15€ ja kerran 40€.

    • Hasseli

      Minä laitan mun hamsterille ainakin koivun oksan, jossa on myös lehtiä.

    • moiiiiiiiiiiiiii

      Ell kuluista sanon sen, että meidän edellinen hamsu sairasti paljon ja ell kuluihin meni 225 ekee

    • mägd

      Ja jos sen hamsun häkissä on heinää ni voihan sun äiti olla heinälöe allergine.

      • Anonyymi

        Niin totta


    • Hamsterinleikki

      Meillä on tosi laiska hamsteri

    • Anonyymi

      Voitteko autaa hamsteeillani ei ole oikein nitään tekemistä niin voitteko auttaa ja kertoa mitä sinne häkkiin voisi laittaa aina kun menen hamsterini luo ilöalla seisoo häkkiä vasten ja odottaa mina tuntuu kurjalta kun se on yksin en pysty kuvitella kuika tylsää sillä on yksin toivon että vastaisitte. Ps en jaksanut laittaa pistetä toivottavasti ymmärätte

      • Anonyymi

        Mitä sillä on häkissä tällä hetkellä, ja minkä kokoinen häkki on? Että tiedän sitten hieman että mitä sille ehdottaisin virikkeiksi enkä ehdota jotain joka sillä jo on tai on häkkiin liian iso


    • Anonyymi

      Ite laitan purun sekaan ruokaa nii sitte sieltä voi kaivella ruokaa

      Sitte mä laitoin tyhjän vessa paperi rullan ja mun hamsu tykkää tosi paljon siitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe