Moi, oon 15v tyttö oon oikeesti ylipainoinen, mutta en enää pysty syömään pahemmin mitään. Mulla alko bulimia oireet syksyllä, kun koulu alkoi. Sitten sain ne pois. Nyt kun kevät alkoi, mun olo on vaan pahentunu. Lasken kaloreita, välillä en syö mitään, mutta sitten joskus jos on pakko syödä, niin oksennan pienenkin annoksen ulos.. En ahmi herkkuja tai mitään muutakaan. Vaikka tekisin terveellistä ruokaa saatan oksentaa sen ulos. En pysty menemään kouluruokailuihin ja jos mulle tulee tilanne, että on pakko mennä ystävien kanssa ulossyömään saatan olla 2-4 päivääkin max 400kcal
Onko tämä vakavaa, ja voiko kyse olla bulimiasta?
Apua
1
131
Vastaukset
- heij
kyse on anoreksiasta. anoreksiassa voidaan oksentaa jos ei pysty pientä ruokaa jossa ei ole lähes lainkaan kaloreita, pitämään sisällä. bulimiassa yleensä ylensyödään.
oletko siis ihan oikeasti bmi:n mukaan ylipainoinen sillä kuulostaa siltä että olet juuri laihtumassa vaarallisen nopeasti ja erittäin huonolla tavalla. jos ole ylipainoinen niin laihduta terveellisesti, tuo ei nimittäin sitä ole. ja jos olet ihan normaalipainoinen, sinun ei rakas tarvitse laihduttaa! :)
mutta vakavaa on, kuulostaa anoreksialta (minulla on ollut monta vuotta, nyt olen parantunut)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4636586Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1883916Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262050Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771325- 681176
- 631105
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te791098- 461049