Haluaisin kuulla teiltä jotka kärsitte pakko-oireisesta häiriöstä, että saatteko perheeltänne tai puolisoltanne minkäänlaista tukea sairauteenne? Vai tietääkö perheenne/puolisonne tai ystävänne kuinka vakava sairaus tämä on ja huomioidaanko sitä mitenkään? Itse kärsin pakko-oireisesta häiriöstä ja sen tähden haluaisin kuulla kohtalotovereiden elämästä.
Saatteko tukea/apua?
4
166
Vastaukset
- Apuri399636
Minun tyttöystäväni, perheeni ja koko lähipiirini tietää. Se on varmasti yksi syy, miksi oireeni ovat pudonneet 5-10% alkuperäisestä. Jos luotat ihmisiin, niin kannattaa puhua asiasta. Sattumalta olen törmännyt muutamaan muuhunkin ihmiseen ystäväpiiristäni, jotka ovat oireillut samankaltaisesti itseni kanssa.
- Relaxaationen
Mulle terapeutti sanoi että stressi voi laukaista voimakaampana oireet pintaa eli tuki ja stressitön ympäristö on omiaan pitämään pahimmat vaiheet kurissa.
- eom
Paras tuki lienee se, että lähimmäiset tietävät asiasta – näin lyhyesti sanottuna.
- äreänä
Moi mulla olis enemmänkin niiku kysymys. Ja siis se on niinku sellanen ettei jaksa tehdä mitään en koulua en harrastuksissa käynti on ihan mahdotonta ja en jaksa olla kavereiden kanssa luottamus on kokonaan mennyt en pysty olenaan normaalisti vaan kuvittelen että kaikki puhuvat pahaa minusta tai osoittavat kuulen välillä omiani ja olen todella väsynyt ja äreä. Pitäisikö tästä kertoa jolkekkin toiselle?? Ja näen yleensä nykyään vain painajaisia joissa käyn ihmisten kimppuun ja satutan vaikka en normaalisti satuta muita ja olen ystävällinen muille vaikka joskus tuntuu kuin ei jaksaisi tehdä mitään unet eivät haittaa arkeani mutta saavat minut miettimään ://
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882